Zobacz wątek - Romet Z150 - pamietnik uzytkownika
NAS Analytics TAG

Romet Z150 - pamietnik uzytkownika

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez wikples » 27/12/2008, 18:55

icid napisał(a):Myślę że yamaha nie pozwoliła by sobie na kompromitacje, poza tym ważniejsze jest z czego sie robi moto a nie w jakim kraju się je składa.

no myślę, że moto składa się z podobnych materiałów, no bo nie z plasteliny. oczywiście mogę się mylić :roll:
Avatar użytkownika
wikples
Bywalec
 
Posty: 969
Dołączył(a): 24/1/2008, 20:18
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez icid » 27/12/2008, 19:55

No właśnie, chyba się mylisz, użycie odpowiednich stopów ma kluczowe znaczenie dla trwałości moto.
Avatar użytkownika
icid
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam


Postprzez wikples » 27/12/2008, 20:23

Szczególnie przy tej pojemności...
Dobra szkoda gadać, jedni mówią to, drudzy mówią tamto i nikt nie zmieni zdania. Najtrudniej zobaczyć i plusy i minusy... ;]
Avatar użytkownika
wikples
Bywalec
 
Posty: 969
Dołączył(a): 24/1/2008, 20:18
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez dambandit » 27/12/2008, 20:58

wikples napisał(a):Szczególnie przy tej pojemności...
Dobra szkoda gadać, jedni mówią to, drudzy mówią tamto i nikt nie zmieni zdania. Najtrudniej zobaczyć i plusy i minusy... ;]



Nie rozumiesz do końca , chodzi bynajmniej mi tutaj o co innego . Jeśli romet był bym dobrze wykonany , bardziej dopracowany powiedzmy w takiej samej cenie co honda i yamaha kupił bym go bez wątpienia . Chociaż by dlatego by wspierać polska kulejącą motoryzacje . Zrezygnował bym z prestiżu japońskich marek , był wstanie zapłacić taką sama kase za motocykl , gdyby tylko był podobnie zmontowany i prezentował przyzwoity poziom montażu i podobną jakość do japońskich producentów. Niestety tego nie ma, jak widać tutaj opisany motor posiadał już wady od nowości , które według mnie są niedopuszczalne .
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez RedShadow » 27/12/2008, 22:02

Nie to żebym sie czepiał ale z tego co wiem to YBR 250 jest produkowana w Brazylii...
Albo SUZUKI, albo nic...
Avatar użytkownika
RedShadow
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 22/11/2008, 10:47
Lokalizacja: Opoczno

Postprzez lekmar » 28/12/2008, 10:36

A ja polecam kupić używanego Keeway'a Speed 125 lub 150. Jakość wykonania oraz części jest praktycznie identyczna z Ybr 125, a cena używki zbliżona do Rometa. Problem tylko, żeby takiego znaleźć - mało jest ich na rynku wtórnym, pewnie dlatego, że nowy kosztuje około 6tys zł. A to już cena bliska nowej Ybr125. Mnie się udało i po 4mc-ach poszukiwania kupiłem Speed'a 150, w dodatku za śmieszną kasę. Przejechałem dopiero 2tys km, więc o awaryjności zbyt dużo powiedzieć nie mogę. Ale do tej pory brak usterek, nawet spalonej żarówki:-)
Załączniki
keeway_speed_dame.jpg
Keeway speed 125
keeway_speed_dame.jpg (50.34 KiB) Przeglądane 5265 razy
lekmar
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 28/12/2008, 10:15

Postprzez RedShadow » 28/12/2008, 11:09

Ale jednak Yamaha to Yamaha, tym bardziej że różnica w cenie naprawdę niewielka.
Albo SUZUKI, albo nic...
Avatar użytkownika
RedShadow
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 22/11/2008, 10:47
Lokalizacja: Opoczno

Postprzez Koval135 » 28/12/2008, 11:26

Keeway to taki mercedes wśród chinoli,ale niestety,do firmowek mu jeszcze troche brakuje.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez OvertakeR » 28/12/2008, 16:46

Na jakiej podstawie oceniasz Lifana jako dobrego producenta niejaponskich motocykli? Uzasadnij swoja opinie, bo ichniejsza oferta i rynek malo znacza.

Keeway jest z Tajwanu, jezdzilem Super9 kolegi, jakosc plastikow i ich spasowania bez zarzutu - nie to co w innych kitajskich wynalazkach.
Energie ist nichts ohne Steuerung.


Nie jest dla mnie ważna Twoja ranga na forum, staż, ilość wypisanych postów, dla mnie jesteś człowiekiem i tylko w takich kategoriach Cię postrzegam.
Avatar użytkownika
OvertakeR
Świeżak
 
Posty: 170
Dołączył(a): 21/12/2008, 13:53

Postprzez OvertakeR » 28/12/2008, 17:54

Teeee Tfuu, przeprasaam. Pomylilem Keeway z Kymco :oops:

<blagac o przebaczenie> ;)
Energie ist nichts ohne Steuerung.


Nie jest dla mnie ważna Twoja ranga na forum, staż, ilość wypisanych postów, dla mnie jesteś człowiekiem i tylko w takich kategoriach Cię postrzegam.
Avatar użytkownika
OvertakeR
Świeżak
 
Posty: 170
Dołączył(a): 21/12/2008, 13:53

Postprzez leff » 28/12/2008, 22:04

Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez skwy » 28/12/2008, 23:08

senekkorzenna napisał(a):OvertakeR no cóż choć by to że te motocykle chwalą sobie Skandynawowie i maja klub Chińskich motocykl.
Choć by to że w USA ta fabryka funkcjonuje już bardzo długo a pamiętaj że gdyby było coś nie tak to nikt by tego nie kupował w USA ponieważ Japoński sprzęt jest tam potwornie tani i wszyscy przesiedli by się od razu na
uważana przez nas topową czwórkę.
Jeszcze jedno! Keeway to nie żaden Tajwan tylko "Państwo Środka'' a jak będę w pobliżu dilera to wezmę naklejkę,podasz mi adres i ja Ci ja prześle.
O produkcję Kymco podejrzewano Tajwan ale i ten mit prysną.
A tutaj masz wklejkę o Lifan /ie/
http://pl.youtube.com/watch?v=0-_-FKHEuqA :D



Jeśli chodzi o KYMCO to prosze przeczytaj sobie http://pl.wikipedia.org/wiki/Kymco
Może coś dotrze do ciebie.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez skwy » 28/12/2008, 23:13

Koval135 napisał(a):Keeway to taki mercedes wśród chinoli,ale niestety,do firmowek mu jeszcze troche brakuje.


Chyba trochę przesadziłeś.
Nie porównał bym tej firmy do żadnego innego szanującego sie producenta.
Keeway to jest taka sama lipa jak Zipp,Romet i inne gówna z chin
Avatar użytkownika
skwy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez leff » 28/12/2008, 23:16

KYMCO Head Office established in Kaohsiung, Taiwan in 1963



Place : No. 35, Wansing St., Sanmin District, Kaohsiung City 80794, Taiwan (R.O.C.)
TEL : 886-7-3891832
FAX : 886-7-3950021
E-mail : service@mail.kymco.com ; kyob1@mail.kymco.com
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez skwy » 28/12/2008, 23:17

Przykro mi nie mam pojęcia jak dodawać cytaty jeden po drugim.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez kitoslaw » 29/12/2008, 12:22

Witam wszystkich po dłuższej przerwie w pisaniu postów. Cieszę się, że mimo zimy ten temat żyje.
Hellraider, jak chodzi o Romety to jest bardzo wielu przeciwników i chyba nieliczni tacy jak ja, którzy mimo wszystko spróbowali. Pośród tych "próbowaczy" jest pewna ilość ludzi, którzy się zawiedli - to ci, którzy myśleli, że za małe pieniądze kupią coś co będzie mogło konkurować z japońskimi przecinakami. Oczywiście tak nie jest i nigdy nie będzie. Druga grupa to tacy jak ja, którzy potrzebowali taniego środka komunikacji po to żeby dojechać do pracy, po piwo czy jesienią na grzybki do pobliskiego lasu. Do takich zadań Romet się sprawdza, chociaż trzeba pamiętać (tak jak w moim przypadku), że to sprzęt awaryjny i czasami serwis zawodzi. Jak chodzi o to jak byś wyglądał na Romecie to powiem Ci, że mam kolegę 190 cm i około 100 kg on na moim Romecie wygląda jakby siedział na jamniku (Chińczycy to niski ludek i robią motory na swój wzrost). Ja mam 175 cm i 65 kg i do moich gabarytów Romet pasuje. Jeśli chodzi o wybór modelu to podobno 125 ma takie same osiągi jak 150, a wygląda bardziej klasycznie przy niższej cenie. Ja wybrałem 150 bo mi się po prostu bardziej podobała. Jak chodzi o motor, na który bym chętnie zmienił swoje pierdzikółko to jest to Yamacha YBR 250 ale na to mnie nie stać.
Jak chodzi o ludzi na tym forum to podobnie jak Ty na początku myślałem, że mnie zaszczekają, ale - przyznaję z całą stanowczością - że się bardzo miło rozczarowałem. Ludzie są fajni, chociaż zdania są podzielone ale tak właśnie być powinno i na tym polega dyskusja. Co najważniejsze można się sporo od tych Ludzi nauczyć. Jestem bardzo zadowolony i będę pisał w tym temacie do końca życia mojego pierdzikółka.
Wszystkich świątecznie pozdrawiam i życzę tylko miłych wrażeń z jazdy w nowym roku.
Każdy jeździ tym, na co go stać, a najważniejsze jest to, co wozisz pod kaskiem
kitoslaw
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 5/8/2008, 13:26
Lokalizacja: Białystok

Postprzez hellraider » 29/12/2008, 20:49

Kitoslaw !

Dzisiaj byłem u lokalnego "dilera" Rometa . Znam gościa i rozmawiam z nim dość swobodnie . Na zapytanie o Z-125 odpowiedział , że sprzedał już sporo tych motorków ale jeszcze żaden z niczym poważnym się do niego nie zgłosił na naprawę . Ciekawe ile w tej wypowiedzi jest prawdy a ile tzw. marketingu :-)
Ogólnie rzecz biorąc motorki robią w sklepie dobre wrażenie ( trochę za bardzo się błyszczą ... jak chińskie zabawki na targu ) .
Co do wielkości motoru to sprawa wygląda tak ... mam syna lat 16 więc on pewnie by jeżdził częściej ode mnie i dla niego wielkość byłaby na pewno odpowiednia . Ja bym sobie też pojeździł nawet jakbym miał wyglądać trochę jak w spodniach po młodszym bracie . Teraz jeżdżę razem z synem na skuterku Piaggio Zip , który też jest mały i jest OK ... choć trochę śmiesznie . Ale tak jak powiedziałem , lansu mi nie trzeba a jedynie wygody i pomocy w różnych codziennych sprawach typu zakupy czy wypad za miasto . A poza tym do poważniejszych zadań mam spore i wygodne auto :-))) .
Dzisiaj obejrzałem z-125 dokładnie , organoleptycznie , opukałem wszystkie plastiki itp. Nadal jestem pozytywnie nastawiony chociaż po nowym roku chce się wybrać do salonu Yamahy i obejrzeć YBR-125 . Oczywiście na nową mnie nie stać ale może jakąś używkę ... Będę miał porównanie jakości wykonania , bo wygląd akurat te dwa wymienione mają identyczny i gdyby nie naklejki to pewnie każdy ( w ruchu ) by mógł się pomylić .

Kitoslaw ... pisz o wszystkim co sie dzieje z z-150 dokładnie , pewnie nie tylko ja będę czekał na dalsze relacje . Być może Twoje informacje będą jedynymi racjonalnymi wskazówkami do kupna lub zmiany decyzji .
hellraider
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 26/12/2008, 20:25

Postprzez Qba_Zeus » 7/1/2009, 16:14

Witam wszystkich serdecznie.
Dołączyłem niedawno do grona ludzi pozostawiających za sobą jeden ślad na jezdni. Łatwo można się domyślić dlaczego witam się w tym właśnie wątku - otóż zostałem posiadaczem Z150 właśnie.

Kitoslaw - mam nadzieję, że nie będziesz miał mi za złe, że dołączę się do Twojego pamiętnika z moim pierdzikółkiem :).

Kilka słów na temat tego dlaczego właśnie to wybrałem, bo na pewno zaraz o tym będzie dyskusja :). Wiedziałem, że chcę coś niedużego, oszczędnego, taniego i używanego głównie jako dojazd do pracy i po mieście. Chcę zobaczyć czy świat dwóch kółek spodoba mi się z punktu widzenia kierowcy, w związku z tym wiedziałem, że chcę motor na krótko - jeden może dwa sezony. Potem mając już pierwsze doświadczenia będę lepiej wiedział czego od mojego motoru będę oczekiwał, na co zwrócić uwagę itp. Myślałem o ER5, ale jednak cena wyższa, ryzyko związane z kupnem kilkuletniego motoru znane, utrzymanie też droższe. Jasne - gdybym dysponował większą gotówką pewnie nie myślałbym o Romecie. Byłem dość sceptyczny, ale kiedy obejrzałem i się przejechałem tak naprawdę stwierdziłem, że wystarczy mi na początek do dojazdów do pracy i omijania korków. Czytałem sporo, jestem świadom tego, że z Chin do Japonii jest bardzo daleko (mimo, że geograficznie wydawałoby się blisko), ale nie żałuję zakupu. Być może nawet gdzieś tam się cieszę, że wspieram polską motoryzację - może jak zarobią to kiedyś zaczną robić coś lepszej jakości? W dodatku prostota budowy też na pewno pozwoli mi się co nieco nauczyć w temacie grzebania przy motocyklu na własną rękę.

Kupiłem moto dwumiesięczne (poprzedni właściciel po dwóch miesiąch już przesiadł się na większe moto, z tego co pamiętam Bandit) z wymienionymi oponami (shinko), kufrem, alarmem i blokadą na tarczę. Praktycznie więc lepsze niż nowe, przejechane 500km, wstępnie dotarte, a taniej niż w salonie, więc chyba nie najgorzej.

Z wad: wydech do wymiany. Tzn. już wymieniłem. O co chodzi? Jeśli się nie mylę Romet ściąga z Chin wydechy bez katalizatora, a ze względu na normy europejskie jest on tutaj niezbędny. Kawałek wydechu zostaje więc wycięty i w jego miejsce wspawany katalizator. Jakość spawów jest niestety taka, że już miałem ogniska rdzy. Bez żadnego problemu odebrałem nowy wydech z serwisu, wymieniłem sobie (na własne życzenie, jakbym tylko chciał zrobiliby to oczywiście za mnie), oddałem stary i już po problemie. Jeśli ten będzie miał podobną przypadłość - gwarancja jest na dwa lata, więc nie martwię się o to. Swoją drogą - myślicie, że taki katalizator może dławić nieco moc silnika?

Druga rzecz to niewygodna dźwignia do zmiany biegów (zbyt krótka i za nisko położona dla mnie). Montowana jest na wieloklinie, więc niby do regulacji, ale przy próbie przestawienia okazało się, że tył dźwigni (jest dwustronna - z tyłu też ma pedał jak niektóre azjatyckie skutery) zahacza o nóżkę. Bez żadnego problemu jednak w serwisie tył dźwigni na moją prośbę został obcięty i przestawiłem sobie tak jak chcę. Już jest w dobrym miejscu, a do długości pewnie się przyzwyczaję.

Serwis w Krakowie gorąco polecam - bardzo sympatyczna obsługa i chętnie pomagają (firma Moto-Trip).

Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy - przejechałem dopiero kilkanaście kilometrów. Jako że moto kupiłem na zimę - teraz stoi w garażu i czeka na pierwsze cieplejsze dni.
Z tego co dowiedziałem się w serwisie to skutery Rometa bardzo często wracają do naprawy, motocykle natomiast rzadko, z poważnymi usterkami raz czy dwa, a sprzedaje się ich całkiem sporo. Jestem nastawiony optymistycznie i myślę, że motorek spełni swoje zadanie dobrze. Myślę, że może być problem z odsprzedażą za rok czy dwa po sensownej cenie, ale zakup patrząc obiektywnie był tani jak barszcz, więc nie ma co narzekać chyba na to.

Jak tylko moto wyjedzie na drogi nie omieszkam Was poinformować jak sobie radzi :).
Avatar użytkownika
Qba_Zeus
Świeżak
 
Posty: 156
Dołączył(a): 7/1/2009, 15:28
Lokalizacja: Kraków

Postprzez kitoslaw » 8/1/2009, 15:57

Miło mi, że liczba "próbowaczy" Chińskich sprzętów rośnie. Quba_Zeus, opisuj wszystko, co się dzieje z twoim sprzętem - wiedzy wynikającej z doświadczenia nigdy za dużo. Życzę Ci żebyś jeździł nie tylko na wizyty w serwisie - jak tu niektórzy nam wieszczą - ale żebyś czerpał jak najwięcej przyjemności z jazdy i z "dłubania" w tej maszynie.
Przy okazji mam pytanie do Senka - co jaki czas i jakim prądem (chodzi o amperarz) ładować akumulator mego pierdzikółka żeby na wiosnę nie odmówił posłuszeństwa. Akumulator stoi w domu już prawie dwa miesiące bez ruchu i może czas żeby go podładować?
Po drugie, może masz jakieś wieści i uchylisz rąbka tajemnicy w sprawie czym nas Romet zaskoczy w nadchodzącym sezonie?
Każdy jeździ tym, na co go stać, a najważniejsze jest to, co wozisz pod kaskiem
kitoslaw
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 5/8/2008, 13:26
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Qba_Zeus » 8/1/2009, 17:30

senekkorzenna napisał(a):aby przestawić tylko na wieloklinie

Jak już wspomniałem nie było to możliwe - przesunięcie do takiego kąta jaki mnie interesował powodowało zahaczanie tylnego pedała o nóżkę. Usunięcie tego uważam za bardzo nieszkodliwe - w życiu bym nie użył i tak.

Co do opon - widziałem fabryczne i mimo wszystko uważam zmianę na cokolwiek innego za bardzo słuszną. Na tamtych bardzo bałbym się mokrej nawierzchni, czytałem zresztą też kilka opinii na temat jazdy na fabrycznych gumach w tym modelu i bardzo się cieszę, że mam zmienione. Być może rzeczywiście nie potrzebuję opon radzących sobie z dużymi prędkościami :), ale na pewno dobre odprowadzanie wody, lepsza amortyzacja i po prostu lepszy materiał, który drogi trzyma się o wiele mocniej jest czymś pożądanym.
Avatar użytkownika
Qba_Zeus
Świeżak
 
Posty: 156
Dołączył(a): 7/1/2009, 15:28
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na gr