Pytania odnosnie GSXR 1300 turbo
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Pytania odnosnie GSXR 1300 turbo
To moj pierwszy post tutaj, witam wszystkich.
Czy gladz cylindrow w Hayabusie jest pokryta nikasilem albo jakims innym specyfikiem? Gdzie ewentualnie po rozwierceniu bloku moge nalozyc taka warstwe?
Czy tam sa zeliwne tuleje osadzone w bloku czy samo aluminium?
Czy gladz cylindrow w Hayabusie jest pokryta nikasilem albo jakims innym specyfikiem? Gdzie ewentualnie po rozwierceniu bloku moge nalozyc taka warstwe?
Czy tam sa zeliwne tuleje osadzone w bloku czy samo aluminium?
- olozwirski
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 31/12/2008, 13:10
- Lokalizacja: wkz
Na pewno są tuleje, ale z jakiego dokładnie stopu i czym są pokryte to raczej nikt tu ci nie powie. A od czego chcesz wsadzać tłoki? bo raczej ciężko będzie ci znaleźć tłoki od czegoś z większą pojemnością i mocą niż Busa. Jeśli tłoki mają być customowe, to ta sama firma będzie miała na pewno do tego odpowiednie tuleje, korbowody i prawdopodobnie cały wał korbowy też trzeba by było włożyć inny.
Znajomy mechanik opowiadał jak sam rozwiercił silnik GSXR 750W na coś ok 950ccm. Złożył wszystkie części z różnych Japończyków i to miało faktycznie dużo więcej mocy, ale lipną charakterystykę (duży skok mocy dopiero powyżej 10 000 obrotów.
A jak chcesz się bawić w turbo, musisz najpierw policzyć wszystko żeby miało odpowiedni stopień sprężania, wytrzymałość. Nie będzie łatwo, i wydaje mi się że pytając się tu czy w silniku są tuleje, czy gładź cylindrów to tylko miękkie aluminium, raczej nie wróżę ci sukcesów.
Znajomy mechanik opowiadał jak sam rozwiercił silnik GSXR 750W na coś ok 950ccm. Złożył wszystkie części z różnych Japończyków i to miało faktycznie dużo więcej mocy, ale lipną charakterystykę (duży skok mocy dopiero powyżej 10 000 obrotów.
A jak chcesz się bawić w turbo, musisz najpierw policzyć wszystko żeby miało odpowiedni stopień sprężania, wytrzymałość. Nie będzie łatwo, i wydaje mi się że pytając się tu czy w silniku są tuleje, czy gładź cylindrów to tylko miękkie aluminium, raczej nie wróżę ci sukcesów.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
- numberuno
- Świeżak
- Posty: 306
- Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49
Tloki to JE dedykowane pod ten silnik, te sa 83mm a seria ma 81mm wiec trzeba rozwiercic. I wlasnie chce sie dowiedziec co potem, z tulejami pokrytymi nikasilem ma pierwszy raz do czynienia.
- olozwirski
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 31/12/2008, 13:10
- Lokalizacja: wkz
Niekoniecznie musi być na cylindrach jakaś powłoka ceramiczna. Yamaha w sportach taka powłokę na pewno stosuje, Suzuki możliwe, że nie. W takim wypadku wystarczyłoby tylko rozwiercić tuleje, oddać do honowania i będzie dobrze. Silnik i tak musi trafić na stół do rozbiórki, więc to sprawdzisz. W razie czego są w Polsce zakłady, które tą powłokę kładą. Znajdź sobie od razu firmę, która robi uszczelki pod głowice, bo na pewno będziesz musiał zmienić. A zanim zdołasz wyregulować wszystko jak należy, pewnie nie raz ci ją wydmucha.
Dodatkowo będziesz musiał zrobić natrysk oleju na denko tłoka, bo po chwili pójdą z dymem bez tego.
Oraz dłuższy wahacz, bo na seryjnym z 50 czy więcej procent mocy jedyne co się poprawi to tendencja do wstania do pionu bez ostrzeżenia.
Dodatkowo będziesz musiał zrobić natrysk oleju na denko tłoka, bo po chwili pójdą z dymem bez tego.
Oraz dłuższy wahacz, bo na seryjnym z 50 czy więcej procent mocy jedyne co się poprawi to tendencja do wstania do pionu bez ostrzeżenia.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
- numberuno
- Świeżak
- Posty: 306
- Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49
Wlasnie wygooglalem ze suzuki stosuje jakas powloke na swoje cylindry, nie sadze ze jest osiagalna na wolnym rynku, a juz napewno nie u nas. Nie jestem pewny czy to bylo stosowane w pierwszym modelu. Wychodzilo by na to ze po rozwierceniu i honowaniu nic sie z cylindrem wiecej nie robi, moglby ktos to potwierdzic?
Cytat z wikipedii "Nikasil or similar coatings under other trademarks are also still widely used in racing engines, including those used in Formula One and ChampCar. Suzuki currently uses a race-proven nickel phosphorus-silicon-carbide proprietary coating trademarked SCEM (Suzuki Composite Electro-chemical Material) to minimize cylinder size and improve heat dissipation, e.g., on the engine of the Suzuki_TL1000S and Suzuki DL650 V-Strom and Hayabusa motorcycles"
Cytat z wikipedii "Nikasil or similar coatings under other trademarks are also still widely used in racing engines, including those used in Formula One and ChampCar. Suzuki currently uses a race-proven nickel phosphorus-silicon-carbide proprietary coating trademarked SCEM (Suzuki Composite Electro-chemical Material) to minimize cylinder size and improve heat dissipation, e.g., on the engine of the Suzuki_TL1000S and Suzuki DL650 V-Strom and Hayabusa motorcycles"
- olozwirski
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 31/12/2008, 13:10
- Lokalizacja: wkz
Na seryjnym odprężonym silniku spokojnie do 280 - 300KM można uzyskać.
Zabawa z większymi tłokami jest o tyle niebezpieczna że osłabia się tuleje cylindrowe i nikt nie da gwarancji na to jak długo wytrzyma taki silnik. Chyba że kupisz komplet czyli tłoki oraz tuleje cylindrowe i głowicę.
A jaką moc chcesz uzyskać ze swojej hayabusy ?
Zabawa z większymi tłokami jest o tyle niebezpieczna że osłabia się tuleje cylindrowe i nikt nie da gwarancji na to jak długo wytrzyma taki silnik. Chyba że kupisz komplet czyli tłoki oraz tuleje cylindrowe i głowicę.
A jaką moc chcesz uzyskać ze swojej hayabusy ?
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Na pweno nie sÄ… kryte nikasilem
http://www.krasnobrodzka-racing.pl/ tutaj powinni coś poradzić na twoje problemy 


-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
widzę że kolega ma delikatne zboczenia do mocy8).....ostatnio czytałem o busie szajby....chyba w motocyklu, wyciągnął z niej o ile dobrze pamiętam coś koło 280KM, ale dokonali tego dopiero na wyspach, ponieważ w Polsce nie potrafili jej zestroić.
Zmierzając do sedna sprawy nie wiem po co chcesz rozwiercać tuleje skoro na nominale da się wyciągnąć już piękną moc.
Zmierzając do sedna sprawy nie wiem po co chcesz rozwiercać tuleje skoro na nominale da się wyciągnąć już piękną moc.
Bandit 1200
-
Kedar-88 - Stały bywalec
- Posty: 1327
- Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
- Lokalizacja: Jaworzno
ja myślę jak kolega wyżej. jeśli byś chciał NA to bym rozumiał te cala zabawe, ale jak i tak chcesz ładować turbo to trochę szkoda zachodu.... taka mnie się wydaje.
-
wszok - Świeżak
- Posty: 178
- Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49
-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
Kumpel miał Turbo i intercooler na seryjnym silniku tylko lekko odprężonym za pomocą uszczelki pod głowicę (nie pamiętam producenta ale kupował ją w USA).
Po odprężeniu należy zastosować koła napędzające wałki rozrządu o zmiennym ustawieniu (aby prawidłowo ustawić rozrząd)
Dalej kompletny dolot powietrza oraz bardziej wydajną pompę paliwa oraz wydajniejsze wtryskiwacze (czasami potrzebne są dodatkowe wtryskiwacze) oraz regulator ciśnienia paliwa.
Zabawy i kasy sporo ale frajda z jazy dopiero od 4-tego biegu (na 1,2,3 na oponie drag racing Shinko zrywa przyczepność na większości naszych asfaltowych ulic).
Strojenie tak przerobionej hayabusy to bardzo dużo zabawy, na hamowni nie do końca wykonalne (tylko wstępne strojenie) a później ulica (a w zasadzie długi kawałek zamkniętej dla innych prostej).
oto link:
http://www.szajba.eu.org
http://www.scigacz.pl/Motocyklowe,Mistr ... ,3799.html
Po odprężeniu należy zastosować koła napędzające wałki rozrządu o zmiennym ustawieniu (aby prawidłowo ustawić rozrząd)
Dalej kompletny dolot powietrza oraz bardziej wydajną pompę paliwa oraz wydajniejsze wtryskiwacze (czasami potrzebne są dodatkowe wtryskiwacze) oraz regulator ciśnienia paliwa.
Zabawy i kasy sporo ale frajda z jazy dopiero od 4-tego biegu (na 1,2,3 na oponie drag racing Shinko zrywa przyczepność na większości naszych asfaltowych ulic).
Strojenie tak przerobionej hayabusy to bardzo dużo zabawy, na hamowni nie do końca wykonalne (tylko wstępne strojenie) a później ulica (a w zasadzie długi kawałek zamkniętej dla innych prostej).
oto link:
http://www.szajba.eu.org
http://www.scigacz.pl/Motocyklowe,Mistr ... ,3799.html
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Niewiem czy kojażycie kiedyś Kawa bawiła się z modelem 600 i próbowała różnych sposobów by silnik oddawał moc w sposób cywilizowany i przyjazny użytkownikowy.Ale jakoś nie dokońca mogli zgrać jednostkę.
Doszli do wniosku ze podniosą pojemność o 36ccm.
Silnik w moto okazał sie bardzo przyjazny i posiadał dobrą charaktrystyke w niskich i srednich obrotach.A to tylko 36ccm(pilarka mechaniczna:)).
Takze w tym przypadku można prubować powiększyć tuleje i zwiększyć pojemność.
Problem jaki może się pojawić to dobra synchronizacja jednostki.Czyli zgranie wtrysku doładowania i zapłonu.
Do tego nie stety potrzeba troche praktyki a takiej w Polsce w tej chwili nie ma.
Jeśli chodzi o samochody to już są firmy które sie specjalizują w takich sprawach.
Ale w moto silnik pracuje przy znacznie większych obrotach.
Doszli do wniosku ze podniosą pojemność o 36ccm.
Silnik w moto okazał sie bardzo przyjazny i posiadał dobrą charaktrystyke w niskich i srednich obrotach.A to tylko 36ccm(pilarka mechaniczna:)).
Takze w tym przypadku można prubować powiększyć tuleje i zwiększyć pojemność.
Problem jaki może się pojawić to dobra synchronizacja jednostki.Czyli zgranie wtrysku doładowania i zapłonu.
Do tego nie stety potrzeba troche praktyki a takiej w Polsce w tej chwili nie ma.
Jeśli chodzi o samochody to już są firmy które sie specjalizują w takich sprawach.
Ale w moto silnik pracuje przy znacznie większych obrotach.
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
No racja skwy, we wszystkich 600 kawasaki aż do 636 moc była oddawana w dość nieprzyjemny sposób, progi były dużo większe niż np przy cbr 600. Mój jest delikatnie przerobiony i też chodzi w systemie zerowo jedynkowym, do 8 tys nic a powyżej jak poj........
-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
Wejdz sobie na tą stronkę tam są gotowe kit turbo , nos lub pojedyńcze częsci (dużo jest do suzuki, suzuki podobno dosyć dobrze nadaje sie do założenia turbo).
http://www.bigccracing.com/shop/categor ... owall=true
Jest kit z turbo do hayabusy za 3500 funtów(chyba) po którym będziesz miał moc od 250 - 270 a po dokupieniu kitu stage 2 za 2700 który daje moc 500+.
http://www.bigccracing.com/shop/categor ... owall=true
Jest kit z turbo do hayabusy za 3500 funtów(chyba) po którym będziesz miał moc od 250 - 270 a po dokupieniu kitu stage 2 za 2700 który daje moc 500+.
Suzuki GSX-R 750 (olejak)
-
lukaszbiernacki - Świeżak
- Posty: 141
- Dołączył(a): 5/1/2008, 17:03
- Lokalizacja: Węgrów
- olozwirski
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 31/12/2008, 13:10
- Lokalizacja: wkz
eno,tylko nie zapomnij potem relacji zdac jak cos zdzialasz 

KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
-
Koval135 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1807
- Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
- Lokalizacja: Racibórz/Warszawa
Podłącze sie pod temat
Czy zna ktos jakąś stronke o hayabusie(Po polsku) chodzi mi o ogólne informacje , porownanie modeli itp. niestey nie udalo mi sie nic takiego znaleźdz a w pszyszłości chciałbym sobei kupić buse i chcialbym troche na jej temat poczytac
Czy zna ktos jakąś stronke o hayabusie(Po polsku) chodzi mi o ogólne informacje , porownanie modeli itp. niestey nie udalo mi sie nic takiego znaleźdz a w pszyszłości chciałbym sobei kupić buse i chcialbym troche na jej temat poczytac
- mmmmm111
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 2/6/2007, 20:26
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 100 gości