Zobacz wÄ…tek - Pierwszy cross
NAS Analytics TAG

Pierwszy cross

Enduro, Cross
_________

Postprzez Ramzes 86K » 14/11/2008, 17:21

Nie nigdy wcześniej nie jezdziłem ani 2T ani też 4T. I niestety nie mam okazji sprawdzić tych 2 pojemności :( Ale jeżeli radzicie mi jakąś 125cc 2T to poczekam jeszcze trochę i przemyślę całą tom sprawę ... bo macie racje bez sensu jest się pakować w koszta naprawy 4T .
Z góry dzięki za parę dobrych rad 8) POZDRAWIAM!!
Ramzes 86K
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 5/11/2008, 20:27
Lokalizacja: Oświęcim- Naas( Irlandia)


Postprzez Bostorn » 14/11/2008, 19:28

nom bo jeśli brac 4t to z roku 06.7 a 2t i 99 będzie gicior tylko najwyzej wieksz ekoszta naprawy będą

a za 8 koła spokojnie kupisz z roku 04 5 2sówa
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin


Postprzez dominik-a » 16/11/2008, 18:41

Witam wszystkich ;-)
PotrzebujÄ™ porady fachowców! Sprawa jest dla mnie bardzo ważna – chodzi o kupno jakiegoÅ› wytrzymaÅ‚ego endurka, ewentualnie crossa. Przeznaczenie tego motocykla to oczywiÅ›cie Å›miganie po torze i lasach. I tu zaczynajÄ… siÄ™ schody ;/ Pojemność motocykla musi być 250 4T. UprzedzajÄ…c wasze pytania – wybór pojemnoÅ›ci na prawde nie zależaÅ‚ ode mnie. Ja najchÄ™tniej kupiÅ‚abym sobie yz 85 bÄ…dź rx 125 ale mam brata z którym bÄ™dÄ™ musiaÅ‚a dzielić ten motor. Nie ma sensu kupować TW czy innych maleÅ„stw bo ta moc jemu po prostu nie wystarczy. A ja boje siÄ™ że ze ćwiarÄ… nie dam sobie rady ;/ Generalnie, to caÅ‚kowicie zielona w kwestii motocykli nie jestem. JeździÅ‚am już parÄ™ razy w terenie na takim starym endurku (miaÅ‚ może z 9 kucy :P). Ale oprócz tego wiÄ™kszej stycznoÅ›ci z motorami terenowymi nie miaÅ‚am.
Wracając do tematu to zastanawiałam się nad xr 250. Co o tym sądzicie?
Z góry dzięki za porady, pozdr. ;-)
dominik-a
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 1/9/2008, 13:34

Postprzez Landryss25 » 16/11/2008, 18:46

Jeśli ma być koniecznie 250 4t i wytrzymałe nie wymagające takiej opieki jak wyczynowe motory to Honda XR 250, Kawasaki KLX 250 i Yamaha WR 250r z tym że to model dopiero w tym roku wprowadzony (chyba w tym, nie jestem do końca pewien) i ciężko o używkę chyba że chcesz nowy.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez dominik-a » 16/11/2008, 18:49

Nowy to nie na moją kieszeń kolego ;)
Dobra, a jak w tych modelach prezentujÄ… siÄ™ koszty eksploatacji?
dominik-a
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 1/9/2008, 13:34

Postprzez Bostorn » 16/11/2008, 19:04

hmm kolezanko najlepiej jak byś podała do ilu byś chciała moto :D a wujek Bosti zaraz cos ciekawego skołuje ;d
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Landryss25 » 16/11/2008, 19:13

Tak myślałem i dlatego napisałem że ciężko o używkę :) Koszty nie są duże bo to tylko wymiana oleju, filtrów, klocków, napędów, opon więc normalna eksploatacja motoru ale ciężko powiedzieć ile.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez dominik-a » 16/11/2008, 19:21

no to wujku Bosti myśle ze jakieś 8 tys. to max. ;-)
dominik-a
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 1/9/2008, 13:34

Postprzez Bostorn » 16/11/2008, 19:21

wszystko zależy od sposobu jazdy
czy katujesz sprzęt czy tylko iw wyłącznie jazda rekreacyjna
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez dominik-a » 16/11/2008, 19:32

Zanim nie naucze się lepiej jeździć i zanim nie bd czuła sie pewniej na moto to napewno będzie to jazda rekreacyjna, a potem kto wie :)
dominik-a
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 1/9/2008, 13:34

Postprzez Ramzes 86K » 18/11/2008, 17:31

Powracając do tematu pierwszego crossa jeżeli miał bym brać to yz 125cc 2T myślę 05 06 najwyżej dołożę trochę 8) z alu ramą bo jakoś bardziej mi się podobają. Poszperałem trochę po necie i za sam serwis ok. 400zł. ewentualna wymiana tłoka + 800zł. Ale chciałbym abyście podpowiedzieli co nieco jakich egzemplarzy unikać na co zwracać uwagę przy oglądaniu motocykla
Pozdrawiam.
Ramzes 86K
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 5/11/2008, 20:27
Lokalizacja: Oświęcim- Naas( Irlandia)

Postprzez Bostorn » 18/11/2008, 18:14

no to tak

czy ma okleiny numerowe tzn czy ma numery startowe,
czy kicha nie jest za mocno pogięta, spawana i tak dalej
czy ładnie, czysto się wkręca
czy po rozgrzaniu i krótkiej jeździe nic nie cieknie
czy rama prosta, kierka
czy nie są połatane przewody hamulcowe taśmą

jeśli chodzi o rok 05.6 czy nie jest mocno poździerana po bokach, przy pokrywach silnikowych
znaczyło by to na duzy stopien zuzycia, a przy bokach ramy o wielu ślizgach
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Landryss25 » 18/11/2008, 18:29

Bostorn nie tak do końca że nic nie cieknie bo to 2t i robi się sporą mieszankę i z rury zawsze coś kapnie.

Przeczytaj ten artykuł i będziesz wszystko wiedział:
http://www.motox.com.pl/index.php?optio ... &Itemid=74
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Manhatan » 18/11/2008, 19:05

Nie koniecznie trzeba kierować się tez okleinami i polami numerowymi, bo często gęsto jest tak, że nawet amatorzy, którzy nie startują w zawodach obklejają motocykle nr. startowymi, bo po prostu fajnie wygląda.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Postprzez Bostorn » 18/11/2008, 19:14

ahaa

a co do oleju z wydechu no to to norma tego nawet nie brałem pod uwagę ale wycieki z silnika, skrzyni, itp
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Ramzes 86K » 18/11/2008, 21:09

(czy kicha nie jest za mocno pogięta, spawana i tak dalej) chodzi o dyfuzor??
(czy ładnie, czysto się wkręca) koła ??
Ewentualne czy luzy na amortyzatorach?? Przednich.
A i dzięki za artykuł !!
Ramzes 86K
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 5/11/2008, 20:27
Lokalizacja: Oświęcim- Naas( Irlandia)

Postprzez Landryss25 » 18/11/2008, 22:13

,,Kicha" tak chodzi o dyfuzor, wkręcanie chodzi o obroty, luzy to czy na główka ramy nie ma luzu i wahacz.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez woj2900 » 25/11/2008, 19:09

witam
jesli dobrze przeczytałem to ma byc twój pierwszy cross jak tak to kup sobie enduro dt 125 albo jakąs 3504t np yamaha xt 350 lub dr ; a nie yz a po drógie wyczynówki są bardzo drogie w utrzymaniu chyba że ciebie to nie martwi ale nie radze na pierwszego crosasa kupowac yz albo kx ani 2t ani 4t to nie jest tak że śiadniesz i umiesz musisz umeic jeździc żeby na takim czymś jeździc nie mówi tego złośliwie chce tylko ostrzec
Avatar użytkownika
woj2900
Świeżak
 
Posty: 132
Dołączył(a): 26/4/2008, 19:08
Lokalizacja: ptaszkowa

Postprzez Bostorn » 25/11/2008, 20:42

hmm kolego polecasz mu 350.. a to przecież nie słaba maszina..

sam przesiadam sie na offroad i biore ktma sxfa 250

boje siÄ™ 2t za bardzo narywiste

4t spokojniej sobie pojeżdze wyczuje offroad, wyucze się co i jak

może w skokach będzie ciężko ale podstawy jazdy:
Å‚uki, zakrety proste itp da siÄ™ tym opanowac

a że lubię dużo w terenie jeździc to i mało paliwka będzie szło
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez woj2900 » 25/11/2008, 21:39

jak to xt ma moze 30 kucy a 250 ma ponad 50 a pozatym to inny momet obrotowy i wcale nie jeździ sie tym łatwo miałem okazjie przejechac sie na tym i nie powiem że to jest podobna moc do xt bo nie ma porównania to jest cross a nie enduro
Avatar użytkownika
woj2900
Świeżak
 
Posty: 132
Dołączył(a): 26/4/2008, 19:08
Lokalizacja: ptaszkowa

Poprzednia strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê