[skutery] Przygotowanie skutera do zimy
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
[skutery] Przygotowanie skutera do zimy
Dyskusja na temat: Przygotowanie skutera do zimy
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Przygotowanie skutera do zimy
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Przygotowanie skutera do zimy
- Ścigacz
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16777167
- Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
po co zimowac motocykl zimą sie najfajniej jezdzi . TYlko tyle że w lato nie ma na czym jezdzic bo dojechany sprzet po zimie :/<br><hr>krzysiek_trabantKomentatorzy napisał(a):Ładny tekst! Tak trzymać! <br><hr>Beavis<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Tak. Filtr gąbkowy najlepiej włożyć do słoika z benzyną ekstrakcyjną i pozostawić na 20-30 minut. Wyjąć go wykręcić, do słoika wlać nową czystą benzynę i ponownie włożyć tam gąbkę.Następnie kilkakrotnie dobrze wycisnąć. Ostatnie pranie wykonać w nowej benzynie dodając jednak do niej 1/3 nakrętki od wódki oleju (specjalnego do filtrów) lub w ostateczności takiego jakiego wlewamy do dozownika.<br><hr>Tomy M.Komentatorzy napisał(a):mam pytanko! jak wyczyścić ten filtr gąbkowy?? wyprać czy co??<br><hr>nort<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Producenci zalecają, aby na czas długiego postoju zbiornik paliwa był pełny, ponieważ zapobiega to korodowaniu zbiornika od wewnątrz. W przyszłym roku paliwo może być jeszcze droższe, więc mały zapasik zawsze się przyda.
Jacy producenci ? Ci ktorzy wyposazaja pojazdy w zbiorniki wykonane z czego ?
1. Przy zastosowaniu zbiornikow z metalu nalezy zalac je pod korek aby nie rdzewialy + dolac specjalny adiv ( dodatek aby skladniki znajdujace sie w paliwie nie ulegly szybszemu rozkladowi )
2. zbiorniki z tworzyw sztucznych nie musza byc zalewane wrecz odwrotnie powinno w nich byc jak najmniej paliwa
paliwo podczas dluzszego postoju ulega czesciowemu rozkladowi, gazniki m/i ulegaja tzw. " zazywicowaniu ", przez co moze sie zdarzyc, ze na wiosne musimy wyczyscic i wyregolowac.
Gdy silnik jest rozgrzany, można pokusić się o wymianę oleju w przekładni. Stary swoje już zrobił i aby wszystko dalej działało bez zgrzytów, warto wlać nowy.
Niby w jakim celu przed zima ? Jezeli juz to oleje wszelkiego rodzaju wymienia sie na wiosne.
Po tym, co wypływa z silnika można dowiedzieć się, w jakiej kondycji znajduje się nasz układ chłodzenia. Teraz wystarczy wlać do chłodnicy nowy płyn i gotowe.
W jakim celu ? aby napelnic kieszen producentom plynow niezamarzajacych ?
Chcesz miec odpowiednio przygotowany uklad chlodzenia zalej go woda destylowana + plyn. Sprawdz do ilu stopni wytrzyma mrozy ( odp. " urzadzenia mozna dzisiaj kupic w kazdym wiekszym supermarkecie czy sklepie z artykulami motoryzacyjnymi. Mozna uzyc wody przegotowanej - w srodku silnika nie osadza sie wtedy kamien.
Na koniec zostaje nam napełnienie zbiorniczka nowym płynem hamulcowym i odpowietrzenie całego układu.
Plyn jest hydroskopijny i juz poprzez zime bedzie " naciagal " wode do ukladu, tak jak w przypadku olejow wymienia sie go na wiosne - raz na dwa lata.
Od siebie dodalbym aby odkrecic szczeki hamulcowe i rozeprzec delikatnie klocki hamulcowe. aby nie zniszczyc przezroczystego "oczka" do sprawdzenia poziomu plynu w zbiorniczku, mozna pokusic sie o zdemontowanie dekielka. Przy rozpieraniu szczek / klockow cisnienie plynu hamulcowego moze wypchnac "oczko" ze zbiorniczka i klops gotowy - wiec bardzo ostroznie.
Akumulator najlepiej podlaczyc pod " urzadzenie " symulujace uzywanie pojazdu koszta co prawda spore ca. 100,- pln.
W ktorym miejscu ?
Nie bede komentowal bo bedzie mu nieprzyjemnie.
Absolutnie nie nalezy jedynie z gaznika spuscic paliwo odkrecajac srubke ktora znajduje sie w jego najnizszym punkcie.
Jacy producenci ? Ci ktorzy wyposazaja pojazdy w zbiorniki wykonane z czego ?
1. Przy zastosowaniu zbiornikow z metalu nalezy zalac je pod korek aby nie rdzewialy + dolac specjalny adiv ( dodatek aby skladniki znajdujace sie w paliwie nie ulegly szybszemu rozkladowi )
2. zbiorniki z tworzyw sztucznych nie musza byc zalewane wrecz odwrotnie powinno w nich byc jak najmniej paliwa
paliwo podczas dluzszego postoju ulega czesciowemu rozkladowi, gazniki m/i ulegaja tzw. " zazywicowaniu ", przez co moze sie zdarzyc, ze na wiosne musimy wyczyscic i wyregolowac.
Gdy silnik jest rozgrzany, można pokusić się o wymianę oleju w przekładni. Stary swoje już zrobił i aby wszystko dalej działało bez zgrzytów, warto wlać nowy.
Niby w jakim celu przed zima ? Jezeli juz to oleje wszelkiego rodzaju wymienia sie na wiosne.
Po tym, co wypływa z silnika można dowiedzieć się, w jakiej kondycji znajduje się nasz układ chłodzenia. Teraz wystarczy wlać do chłodnicy nowy płyn i gotowe.
W jakim celu ? aby napelnic kieszen producentom plynow niezamarzajacych ?
Chcesz miec odpowiednio przygotowany uklad chlodzenia zalej go woda destylowana + plyn. Sprawdz do ilu stopni wytrzyma mrozy ( odp. " urzadzenia mozna dzisiaj kupic w kazdym wiekszym supermarkecie czy sklepie z artykulami motoryzacyjnymi. Mozna uzyc wody przegotowanej - w srodku silnika nie osadza sie wtedy kamien.
Na koniec zostaje nam napełnienie zbiorniczka nowym płynem hamulcowym i odpowietrzenie całego układu.
Plyn jest hydroskopijny i juz poprzez zime bedzie " naciagal " wode do ukladu, tak jak w przypadku olejow wymienia sie go na wiosne - raz na dwa lata.
Od siebie dodalbym aby odkrecic szczeki hamulcowe i rozeprzec delikatnie klocki hamulcowe. aby nie zniszczyc przezroczystego "oczka" do sprawdzenia poziomu plynu w zbiorniczku, mozna pokusic sie o zdemontowanie dekielka. Przy rozpieraniu szczek / klockow cisnienie plynu hamulcowego moze wypchnac "oczko" ze zbiorniczka i klops gotowy - wiec bardzo ostroznie.
Akumulator najlepiej podlaczyc pod " urzadzenie " symulujace uzywanie pojazdu koszta co prawda spore ca. 100,- pln.
Komentatorzy napisał(a):Fachowy artykół:] polecam!.<br><hr>Kapral
W ktorym miejscu ?
Komentatorzy napisał(a):Ten artykół przygotował prawdziwy fachowiec. Tak trzymać, prawdziwy pozytyw.<br><hr>Miecio
Nie bede komentowal bo bedzie mu nieprzyjemnie.
Komentatorzy napisał(a):mam pytanie
czy trzeba skuter odpalać raz na jakiś czas??
proszę o odpowiedz<br><hr>mateusz
Absolutnie nie nalezy jedynie z gaznika spuscic paliwo odkrecajac srubke ktora znajduje sie w jego najnizszym punkcie.
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Powtarzam pytanie
Czy trzeba odpalac Skutera raz na jakis czas
Prosze o odpowiedz
Pozdro<br><hr>German
Czy trzeba odpalac Skutera raz na jakis czas
Prosze o odpowiedz
Pozdro<br><hr>German
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Nie, nie odpalac.
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Chłopie chyba Cię gnie... Cała farba z niego zejdzie wyżre plastik. Samą gąbkę oczywiście, ale nie cały.<br><hr>Sub.Komentatorzy napisał(a):mam pytanko! jak wyczyścić ten filtr gąbkowy?? wyprać czy co??<br><hr>nort<br>Komentatorzy napisał(a):Tak. Filtr gąbkowy najlepiej włożyć do słoika z benzyną ekstrakcyjną i pozostawić na 20-30 minut. Wyjąć go wykręcić, do słoika wlać nową czystą benzynę i ponownie włożyć tam gąbkę.Następnie kilkakrotnie dobrze wycisnąć. Ostatnie pranie wykonać w nowej benzynie dodając jednak do niej 1/3 nakrętki od wódki oleju (specjalnego do filtrów) lub w ostateczności takiego jakiego wlewamy do dozownika.<br><hr>Tomy M.<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Mam pytanie
W Romecie 717 przy akumulatorze na "+" pojawia się taki osad... Zbliża się zima w a serwisie obrobili mi śrubkę od "+" nie wiem co robić żeby go odkręcić... Pomożecie?<br><hr>M4sT3R
W Romecie 717 przy akumulatorze na "+" pojawia się taki osad... Zbliża się zima w a serwisie obrobili mi śrubkę od "+" nie wiem co robić żeby go odkręcić... Pomożecie?<br><hr>M4sT3R
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
bierzesz kątówke, bo inaczej nie da rady, możesz styk przesmarować wazeliną, i zostawić jak jest..Komentatorzy napisał(a):Mam pytanie
W Romecie 717 przy akumulatorze na "+" pojawia się taki osad... Zbliża się zima w a serwisie obrobili mi śrubkę od "+" nie wiem co robić żeby go odkręcić... Pomożecie?<br><hr>M4sT3R<br>
<br><hr>GrzesQ
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Hej lepiej nie odpalać, gdyż silnik zrobi się gorący, a podczas stygnięcia może na tłoku robić się wilgoć, co może spowodować korozjęKomentatorzy napisał(a):mam pytanie
czy trzeba skuter odpalać raz na jakiś czas??
proszę o odpowiedz<br><hr>mateusz <br>
;( - wiem, że kusi, ale lepiej niech (mały) odpoczywa.<br><hr>tomm
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości