[biblioteka] Jak zmieniać biegi szybko i sprawnie
Posty: 65
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
[biblioteka] Jak zmieniać biegi szybko i sprawnie
Dyskusja na temat: Jak zmieniać biegi szybko i sprawnie
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Jak zmieniać biegi szybko i sprawnie
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Jak zmieniać biegi szybko i sprawnie
- Åšcigacz
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16777167
- Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00
Pouczający tekst. Bez wchodzenia w szczegóły dotyczące budowy skrzyni biegów (bo kogo to w ogóle obchodzi, a kogo obchodzi, ten sobie znajdzie), autor wyłożył całą technikę obchodzenia się z klamką sprzęgła i dzwignią zmiany biegów. Nauki nigdy za dużo!<br><hr>Gnypek
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Świetny artykuł który napewno pomoże początkującym motocyklistom w nauce. Ja jednak mam jedno pytanie. Trzaśnięciei słychać również kiedy się wżuca jedynkę przed ruszeniem. Czy wtedy też warto zrobić delikatną przegazówkę? Ja tak robie i bieg wchodzi o wiele lepiej. Jeszcze raz gratulacje za świetny artykuł. Pozdro dla wszystkich motycyklistów.<br><hr>Bartexo
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
jesli juz to lepiej sie odepchnac bo silnik wlasnie kreci sie zbyt szybko nawet na wolnych obrotach.<br><hr>boxer cbrKomentatorzy napisał(a):Świetny artykuł który napewno pomoże początkującym motocyklistom w nauce. Ja jednak mam jedno pytanie. Trzaśnięciei słychać również kiedy się wżuca jedynkę przed ruszeniem. Czy wtedy też warto zrobić delikatną przegazówkę? Ja tak robie i bieg wchodzi o wiele lepiej. Jeszcze raz gratulacje za świetny artykuł. Pozdro dla wszystkich motycyklistów.<br><hr>Bartexo<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
No w sumie racja bo przecierz silnik pracuje a motor stoi w miejscu <br><hr>BartexoKomentatorzy napisał(a):Świetny artykuł który napewno pomoże początkującym motocyklistom w nauce. Ja jednak mam jedno pytanie. Trzaśnięciei słychać również kiedy się wżuca jedynkę przed ruszeniem. Czy wtedy też warto zrobić delikatną przegazówkę? Ja tak robie i bieg wchodzi o wiele lepiej. Jeszcze raz gratulacje za świetny artykuł. Pozdro dla wszystkich motycyklistów.<br><hr>Bartexo<br>Komentatorzy napisał(a):jesli juz to lepiej sie odepchnac bo silnik wlasnie kreci sie zbyt szybko nawet na wolnych obrotach.<br><hr>boxer cbr<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
No w sumie racja bo przecierz silnik pracuje a motor stoi w miejscu <br><hr>BartexoKomentatorzy napisał(a):Świetny artykuł który napewno pomoże początkującym motocyklistom w nauce. Ja jednak mam jedno pytanie. Trzaśnięciei słychać również kiedy się wżuca jedynkę przed ruszeniem. Czy wtedy też warto zrobić delikatną przegazówkę? Ja tak robie i bieg wchodzi o wiele lepiej. Jeszcze raz gratulacje za świetny artykuł. Pozdro dla wszystkich motycyklistów.<br><hr>Bartexo<br>Komentatorzy napisał(a):jesli juz to lepiej sie odepchnac bo silnik wlasnie kreci sie zbyt szybko nawet na wolnych obrotach.<br><hr>boxer cbr<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Czy zmiana biegów w górę bez sprzęgła ma negatywny wpływ na skrzynię i jej żywotność?<br><hr>r3pr3z3nt
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Jak zaczynałem przygode z motocyklem, a bylo to jesczze w tym roku (wczesniej skutery i inne 50 ccm) to poszukiwałem informacji na temat zmian biegów- naprawde duzo trzeba poświecic czasu, żeby to wycwiczyc- obecnie pakuje klamke na bardzo krótki czas- jak najkrótszy i zawsze przy redukcji stosuje miedzy gaz i musze stwierdzic ze zgadzam sie z artykulem w stu procentach!!!<br><hr>MaJSteR
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Super artykuł pewnie bardzo mi pomoże bo sprawdze to dopiero na nowy sezon...Mam właśnie taki problem że za długo zmieniam bieg w góre i słychać wyraznie długą przerwe...Dzieki za artykuł<br><hr>hopkinsKomentatorzy napisał(a):Jak zaczynałem przygode z motocyklem, a bylo to jesczze w tym roku (wczesniej skutery i inne 50 ccm) to poszukiwałem informacji na temat zmian biegów- naprawde duzo trzeba poświecic czasu, żeby to wycwiczyc- obecnie pakuje klamke na bardzo krótki czas- jak najkrótszy i zawsze przy redukcji stosuje miedzy gaz i musze stwierdzic ze zgadzam sie z artykulem w stu procentach!!!<br><hr>MaJSteR<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Witam wszystkich! Po przeczytaniu tego tekstu musialem sam sprawdzic i ... dziala! Jestem szczesliwym (w koncu) posiadaczem yamahy ybr125 i mam dosc niewielkie doswiadczenie na 2 kolkach. Od jakigos czasu szukalem pomocy w temacie problemow z zalaczeniem 2 biegu w moim moto. Problem polega na tym, ze bieg 'wypada' lub nie chce sie wcale wlaczyc. Jako, ze motor jest nowy wiec jakos nie chcialo mi sie wierzyc w powazniejsza usterke (tzn ciagle mam nadzieje ze to nie usterka) a z rzeczy, ktore wizualnie samemu latwo sprawdzic i naprawic jak np: korekta naciagu lancucha (rowniez w moim przypadku zbedna - jak na razie) nie budzily niepokoju. Reasumujac rozwiazaniem mojego problemu bylo zredukowanie do minimum uzycia sprzegla podczas zmainy biegow w gore. Co prawda, nie zrezygnowalem calkowicie z dotykania klamki, ale ruch, ktory wykonuje jest tak niewielki, ze w zasadzie sam nie jestem pewien czy to tylko moja wyobraznia operuje sprzeglem czy faktycznie cos tam sie dzieje... Rezultat jest jednak niepodwazalny, gdyz skutecznosc wchodzenia 2go biegu po zmaine stylu operowania sprzeglem jest (jak dotad) 100% (dotychczas bylo to najwyzej 50% a moj stopien irytacji siegal zenitu). Widze ze sie strasznie rozpisalem, ale na koniec tylko jedna jeszcze 'zlota' mysl. Nie przypuszczalem, ze jest az tak wielka roznica pomiedzy jazda samochodem a motocylkem w kwestii zmiany biegow i ze w moim konkretnym przypadku dokonanie korekty 'przyzwyczajen' z 4 kolek zaowocuje powrotem usmiechu na twarzy podczas przyspieszania (i jazdy generalnie)!
Pozdrawiam sedrecznie!<br><hr>MB
Pozdrawiam sedrecznie!<br><hr>MB
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
siema, jak byście mogli wyjaśnić jak redukować z międzygazem. Z góry dzięki. gg 9444212<br><hr>kamilo
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Sprzęgło > Bieg w dół, przegazówka [odkręcasz manetkę i puszczasz] > Puszczasz sprzęgło szybko, jednocześnie dodając gazu<br><hr>r3pr3z3ntKomentatorzy napisał(a):siema, jak byście mogli wyjaśnić jak redukować z międzygazem. Z góry dzięki. gg 9444212<br><hr>kamilo<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Dzięki wielkie. Jak byś mógł wytłumaczyć jak stawiać na jedno koło motocykl przy użyciu sprzęgła ?<br><hr>kamiloKomentatorzy napisał(a):siema, jak byście mogli wyjaśnić jak redukować z międzygazem. Z góry dzięki. gg 9444212<br><hr>kamilo<br>Komentatorzy napisał(a):Sprzęgło > Bieg w dół, przegazówka [odkręcasz manetkę i puszczasz] > Puszczasz sprzęgło szybko, jednocześnie dodając gazu<br><hr>r3pr3z3nt<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
<a href="http://www.scigacz.pl/Jazda,na,tylnym,kole,375.html" target="blank" class="link">http://www.scigacz.pl/Jazda,na,tylnym,kole,375.html</a><br><hr>TomekKomentatorzy napisał(a):siema, jak byście mogli wyjaśnić jak redukować z międzygazem. Z góry dzięki. gg 9444212<br><hr>kamilo<br>Komentatorzy napisał(a):Sprzęgło > Bieg w dół, przegazówka [odkręcasz manetkę i puszczasz] > Puszczasz sprzęgło szybko, jednocześnie dodając gazu<br><hr>r3pr3z3nt<br>Komentatorzy napisał(a):Dzięki wielkie. Jak byś mógł wytłumaczyć jak stawiać na jedno koło motocykl przy użyciu sprzęgła ?<br><hr>kamilo<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Mam jeszcze jedno pytanko, "- najpierw stopa dotyka dźwignię i wywiera lekki nacisk " czy to znaczy, że zmieniam bieg w tej chwili ?<br><hr>kamiloKomentatorzy napisał(a):siema, jak byście mogli wyjaśnić jak redukować z międzygazem. Z góry dzięki. gg 9444212<br><hr>kamilo<br>Komentatorzy napisał(a):Sprzęgło > Bieg w dół, przegazówka [odkręcasz manetkę i puszczasz] > Puszczasz sprzęgło szybko, jednocześnie dodając gazu<br><hr>r3pr3z3nt<br>Komentatorzy napisał(a):Dzięki wielkie. Jak byś mógł wytłumaczyć jak stawiać na jedno koło motocykl przy użyciu sprzęgła ?<br><hr>kamilo<br>Komentatorzy napisał(a):<a href="http://www.scigacz.pl/Jazda,na,tylnym,kole,375.html" target="blank" class="link">http://www.scigacz.pl/Jazda,na,tylnym,kole,375.html</a><br><hr>Tomek<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Mam pytanko czy ta jazda bez sprzęgła może powodować tradycyjne szarpnięcie motocyklem??<br><hr>Darrro650F
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
nie to znaczy żebyś wiedział gdzie jest ta dzwignia a nie jej dopiero szkuał<br><hr>nieKomentatorzy napisał(a):siema, jak byście mogli wyjaśnić jak redukować z międzygazem. Z góry dzięki. gg 9444212<br><hr>kamilo<br>Komentatorzy napisał(a):Sprzęgło > Bieg w dół, przegazówka [odkręcasz manetkę i puszczasz] > Puszczasz sprzęgło szybko, jednocześnie dodając gazu<br><hr>r3pr3z3nt<br>Komentatorzy napisał(a):Dzięki wielkie. Jak byś mógł wytłumaczyć jak stawiać na jedno koło motocykl przy użyciu sprzęgła ?<br><hr>kamilo<br>Komentatorzy napisał(a):<a href="http://www.scigacz.pl/Jazda,na,tylnym,kole,375.html" target="blank" class="link">http://www.scigacz.pl/Jazda,na,tylnym,kole,375.html</a><br><hr>Tomek<br>Komentatorzy napisał(a):Mam jeszcze jedno pytanko, "- najpierw stopa dotyka dźwignię i wywiera lekki nacisk " czy to znaczy, że zmieniam bieg w tej chwili ?<br><hr>kamilo<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
do hamowania silnikiem powinieneś dodać że nie powinno się hamować dwusuwem, bo się zaciera<br><hr>2tmax
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Chodzi o to że motocykl jest zimny i tarczki sprzęgła są w nim sklejone. Ja osobiscie przed rozpoczęciem jazdy wciskam kilka razy sprzęgło i odpycham leciutko motocykl przed wrzuceniem jedynki<br><hr>PatrykKomentatorzy napisał(a):Świetny artykuł który napewno pomoże początkującym motocyklistom w nauce. Ja jednak mam jedno pytanie. Trzaśnięciei słychać również kiedy się wżuca jedynkę przed ruszeniem. Czy wtedy też warto zrobić delikatną przegazówkę? Ja tak robie i bieg wchodzi o wiele lepiej. Jeszcze raz gratulacje za świetny artykuł. Pozdro dla wszystkich motycyklistów.<br><hr>Bartexo<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Uważam, że autor artykułu napisał bzdury. Po wciśnięciu klamki sprzęgła wszystkie koła zębate skrzyni biegów nadal się obracają ponieważ jest włączony bieg, a napęd pochodzi od koła. Prędkość obrotowa silnika nie ma tu nic do rzeczy. W samochodach ciężarowych bez synchronizacji trzeba zastosować międzygaz, ale tam przechodzi się przez położenie neutral a w motocyklu nie.
Różnica prędkości obrotowej między dwoma sąsiednimi biegami będzie zawsze taka sama niezależnie od obrotów silnika. Obroty mają tylko znaczenie przy przełączaniu z położenia N na 1.<br><hr>JohnnyBGood
Różnica prędkości obrotowej między dwoma sąsiednimi biegami będzie zawsze taka sama niezależnie od obrotów silnika. Obroty mają tylko znaczenie przy przełączaniu z położenia N na 1.<br><hr>JohnnyBGood
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Posty: 65
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość