Kawasaki ZX7R Ninja - Tuning silnika. Co i jak?
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Kawasaki ZX7R Ninja - Tuning silnika. Co i jak?
Witam!
Mam pytanie do bardziej doświadczonych motocyklistów i mechaników
Mam Kawke ZX7R Ninja z 2000 roku. Jak można zwiększyć w niej moc
Co trzeba dokupić ewentualnie zmienić
Nie bardzo sie znam na mechanice a troszkę bym jej dołożył
Szukam również jakichś sensownych pomysłów na zmianę wyglądu. Drobny tuning optyczny nikomu nie zaszkodził
I czy można w niej założyć wyświetlacz biegów? Jeśli tak, to jaki
Z góry dziękówa za odzew! Pozdrawiam!
Mam pytanie do bardziej doświadczonych motocyklistów i mechaników

Mam Kawke ZX7R Ninja z 2000 roku. Jak można zwiększyć w niej moc






Z góry dziękówa za odzew! Pozdrawiam!



Do what You want, think what You do...
-
djmaxxi - Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 24/8/2008, 16:34
- Lokalizacja: Nowe Sarnowo k. Płońska
Wyświetlacza do biegów tylko w moto gdzie obrotomierz i prędkościomierz mają napęd elektroniczny, a z tego co pamiętam ZX7R ma napęd prędkościomierza na linkę.
Odnośnie zwiększenia mocy:
Bardziej opłacalne jest zakupienie mocniejszego motocykla, elementy do zwiększenia mocy dostępne są tu: http://www.grandysduo.com.pl/stronaglowna.html
poczÄ…wszy od:
- dolotu czyli K&N,
- teoretycznie przeróbka gaźników,
- wałki rozrządu
- kompletny układ wydechowy
- sportowy moduł zapłonowy bądź koło impulsowe na wale ze zmienionym kątem zapłonu,
a na koniec najgorsze czyli strojenie wszystkiego.
Układ wydechowy i wałki to największy koszt.
Odnośnie zwiększenia mocy:
Bardziej opłacalne jest zakupienie mocniejszego motocykla, elementy do zwiększenia mocy dostępne są tu: http://www.grandysduo.com.pl/stronaglowna.html
poczÄ…wszy od:
- dolotu czyli K&N,
- teoretycznie przeróbka gaźników,
- wałki rozrządu
- kompletny układ wydechowy
- sportowy moduł zapłonowy bądź koło impulsowe na wale ze zmienionym kątem zapłonu,
a na koniec najgorsze czyli strojenie wszystkiego.
Układ wydechowy i wałki to największy koszt.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
1. wolny wydech, komplet komin + kolektory - koszt w przedziale 1-4tys zł
2. Dynojety, jak mało można wymienić gaźniki na Flatslide... z większą gardzielą ale to ostatni krok z reguły. Nie wiem co miał na myśli kolega mówiąc przeróbka gaźników... droga impreza, no chyba że sie ustrzeli takie gaźniki na ebayu.
3. K&N lub inny filtr o zmniejszonych oporach przepływu
4. Wałki - najlepiej zamawiać w stanach - dobra cena z reguły
5. Koło impulsowe to dobre posunięcie na każdym etapie przebudowy - w stanach około 50$, w UK koszt 45 funtów, mocy zbytnio nie doda ale lepsza bedzie odpowiedz na gaz i gładziej generalnie silnik pracuje
http://www.bikehps.com/ProductFiles/Fac ... ncers.html
6. Swiece platynowe NGK - (KPA w końcówce symbolu) (50-100zł sztuka)
7. jeśli chodzi o moduł to przejrzyj amerykańskie strony akcesoryjne - ten naród ma bzika na punkcie tuningu i naprawde ma w ofercie cuda na kiju przebijając znakomitą większość firm europejskich....
Jedyna sensowna zmianą wyglądu jest połączona z tematem tuningu zmiana amorów na ohlinsa lub wp (nawet do 5tys funtów), pod Ohlinsa warto zamówić nowe lekkie półki , kół na lżejsze, kute np Marchesini lub pójść po całosci i zamówić karbonowe BST, do tego zebatka aluminiowo-stalowa Stealth
(90$ około) wymiana wszelkich złomów na lżejsze od klamek począwszy na śrubach skończywszy, wycięcie gumówka wszystkiego co nie potrzebne. Wymiana zadupka na lżejszy, wywalenie bocznej stopki..... no heh wiele jeszcze tego. Na koniec wisienka na tort - sportowy wlew paliwa.... też np z Harrisa - oszczędzisz 300g
pzdr
Ps: 10 tys to na waciki jedynie. sorry, life is brutal.
Ps1: Wyświetlacz do biegów Datatool, można go założyć do moto które ma prędkościomierz nawet na linkę - jest specjalna malutka przystawka - impulsomierz, za nędzne 40 funtów więcej
2. Dynojety, jak mało można wymienić gaźniki na Flatslide... z większą gardzielą ale to ostatni krok z reguły. Nie wiem co miał na myśli kolega mówiąc przeróbka gaźników... droga impreza, no chyba że sie ustrzeli takie gaźniki na ebayu.
3. K&N lub inny filtr o zmniejszonych oporach przepływu
4. Wałki - najlepiej zamawiać w stanach - dobra cena z reguły
5. Koło impulsowe to dobre posunięcie na każdym etapie przebudowy - w stanach około 50$, w UK koszt 45 funtów, mocy zbytnio nie doda ale lepsza bedzie odpowiedz na gaz i gładziej generalnie silnik pracuje
http://www.bikehps.com/ProductFiles/Fac ... ncers.html
6. Swiece platynowe NGK - (KPA w końcówce symbolu) (50-100zł sztuka)
7. jeśli chodzi o moduł to przejrzyj amerykańskie strony akcesoryjne - ten naród ma bzika na punkcie tuningu i naprawde ma w ofercie cuda na kiju przebijając znakomitą większość firm europejskich....
Jedyna sensowna zmianą wyglądu jest połączona z tematem tuningu zmiana amorów na ohlinsa lub wp (nawet do 5tys funtów), pod Ohlinsa warto zamówić nowe lekkie półki , kół na lżejsze, kute np Marchesini lub pójść po całosci i zamówić karbonowe BST, do tego zebatka aluminiowo-stalowa Stealth


pzdr
Ps: 10 tys to na waciki jedynie. sorry, life is brutal.
Ps1: Wyświetlacz do biegów Datatool, można go założyć do moto które ma prędkościomierz nawet na linkę - jest specjalna malutka przystawka - impulsomierz, za nędzne 40 funtów więcej
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
-
Wombat - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 951
- Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
- Lokalizacja: Lublin
Chyba zastosuje sie jednak do jednej porady... Kupie scigawke z wiekszym silnikiem:) Te sumy sa oniesmielajace:) I w gruncie rzeczy nieoplacalne... Dzieki za porady:) Przesiadam sie na ZX10 2005 albo R1 2004:)
Do what You want, think what You do...
-
djmaxxi - Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 24/8/2008, 16:34
- Lokalizacja: Nowe Sarnowo k. Płońska
-
wszok - Świeżak
- Posty: 178
- Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49
Ale prawda będzie wciąż ta sama - ten litr czy inne moto to wciąż będzie seria która nie pozostanie nikomu w pamięci... a cóż, za sporą kasę jak na polskie warunki, ale jednak mamy coś unikalnego nie mówiąc o niesamowitej satysfakcji jaka niesie ze sobą każda czynność i każdy grosz włożony w nasze dzieło. Każda włożona złotówka, każda minuta poświęcona w garażu przybliża nas do stwierdzenia " nie ma takiego drugiego"........a to że są motocykle "lepsze" za dane pieniądze.... może i tak... ale to też tylko dotyczy seryjnych egzemplarzy.... dobry tuning jest jak dzieło sztuki... i wtedy konkretny motocykl czy samochód już rozpatruje się inaczej.... to już zaczyna być "custom"........ A niestety w wieśniacko dresiarskiej Polsce, najczęściej jak się widzi dopieszczoną 600, przerobioną, podrasowana i upiększoną (nawet z głową i piękną) to i tak słychać komentarze; na pewno był po dzwonie i że na pewno właściciela nie było stać na nic "lepszego".... Na szczęście dociera do nas w końcu moda która pozwala ludziom kupować motocykl z salonu... tylko po to by się nim należycie "zająć".... Tylko jeszcze zarobki często blokują tych prawdziwych pasjonatów.... taki kraj
serdeczne pozdrowienia dla właścicieli maszyn 1200


serdeczne pozdrowienia dla właścicieli maszyn 1200


Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
-
Wombat - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 951
- Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
- Lokalizacja: Lublin
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości