Uniwersal Kit Mark 7
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Uniwersal Kit Mark 7
Co myślicie o tym ???
http://www.mcsonline.pl/artykul/1/uniwe ... ark_7.html
Poważnie sie nad tym zstanawiać, ale chętnie wysucham waszych opinii.
A może ktoś z was to posiada u siebie ?
http://www.mcsonline.pl/artykul/1/uniwe ... ark_7.html
Poważnie sie nad tym zstanawiać, ale chętnie wysucham waszych opinii.
A może ktoś z was to posiada u siebie ?
-
barti - Świeżak
- Posty: 160
- Dołączył(a): 10/6/2007, 20:41
- Lokalizacja: Warszawa
butelka - 1,5 zł
wężyki - 5zł
elektrozawór - 45 zł
precyzyjny regulowany zawór akwariowy -5 zł
rurka antysplątaniowa (sklep wędkarski) - 2 zł
______________________
1. Podłączasz elektrozawór do świateł.
2. Rurkę antysplątaniową modelujesz zapalniczką tak by trafiała na tyłną zębatkę.
3. ustawiasz by kapało 1 kroplę co 2 min
4. Przy butelce 300ml wystarczy na 5000km
5. Wlewasz olej przekładniowy Spirax 80w90 (1L 25zł)
ZASADA DZIAŁANIA TAKA SAMA A KOSZTY 10 razy mniejsze.
To samo dotyczy eksploatacji.
____________________________
Te konstrukcje mają wadę braku odporności na zmianę temperatury.
Przy 10 st C masz 1 kroplę co dwie minuty.
Przy 30 sp C masz 1 kroplę co 10 s.
Dlatego bawisz się dławikiem, ale mimo wszystko masz mniej roboty.
Łańcucha nie czyścisz już co 1000km tylko co np 3000km. Łańcuch dużo mniej się brudzi.
wężyki - 5zł
elektrozawór - 45 zł
precyzyjny regulowany zawór akwariowy -5 zł
rurka antysplątaniowa (sklep wędkarski) - 2 zł
______________________
1. Podłączasz elektrozawór do świateł.
2. Rurkę antysplątaniową modelujesz zapalniczką tak by trafiała na tyłną zębatkę.
3. ustawiasz by kapało 1 kroplę co 2 min
4. Przy butelce 300ml wystarczy na 5000km
5. Wlewasz olej przekładniowy Spirax 80w90 (1L 25zł)
ZASADA DZIAŁANIA TAKA SAMA A KOSZTY 10 razy mniejsze.
To samo dotyczy eksploatacji.
____________________________
Te konstrukcje mają wadę braku odporności na zmianę temperatury.
Przy 10 st C masz 1 kroplę co dwie minuty.
Przy 30 sp C masz 1 kroplę co 10 s.
Dlatego bawisz się dławikiem, ale mimo wszystko masz mniej roboty.
Łańcucha nie czyścisz już co 1000km tylko co np 3000km. Łańcuch dużo mniej się brudzi.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
-
barti - Świeżak
- Posty: 160
- Dołączył(a): 10/6/2007, 20:41
- Lokalizacja: Warszawa
kiedys ogladalem program na TVN turbo "mechanik" tam ten koles montowal takie samo u siebie w AfricaTwin, i to jest skonstruowane tak, że ten olej nie leci przez grawitacje tylko podłącza sie go do jednego króćca i wtedy cisnieniem z cylindra wypychany jest ten olej na łańcuch, wszystko wygladało OK, dopracowane bylo w każdym szczególe, jednak ja wole raz na miesiac wyprowadzic moto z garazu i psiknac BOLL'em do lancucha i tez jest OK, wybor nalezy do ciebie
- beta_rr
- Świeżak
- Posty: 163
- Dołączył(a): 30/11/2007, 21:56
- Lokalizacja: żarów
beta_rr napisał(a):ja wole raz na miesiac wyprowadzic moto z garazu i psiknac BOLL'em do lancucha i tez jest OK, wybor nalezy do ciebie
Raz na miesiąc ? Troszkę rzadko ale skoro tylko po to wyprowadzasz moto z garażu to myślę że starczy.. JOKE

Swoja drogą pierwszy raz słyszę o takim rozwiązaniu, jeśli już się zdecydujesz to daj koniecznie znać jak się sprawuje.
-
Pająk - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 704
- Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa Gocław
Raz na miesiąc ? Troszkę rzadko ale skoro tylko po to wyprowadzasz moto z garażu to myślę że starczy.. JOKE Laughing
tak dla przykladu walnolem ;P ja tak co miesiac samruje lancuch nie potrzebuje czesciej. i nei tylko po to wyprowadzam moto, podrywam jeszcze laski na zamszowe siodełko xD
- beta_rr
- Świeżak
- Posty: 163
- Dołączył(a): 30/11/2007, 21:56
- Lokalizacja: żarów
Jak ktoś sporo jeździ w trasie i często zapomina o smarowaniu łańcucha to jest to jakaś alternatywa, ale tylko zestaw z opcją smarowania obu stron oringów, inne są bez sensu.
Ogólnie jest to tylko wydatek który nie za wiele daje, lepiej i pewniej smarować samemu.
Montowałem kilka razy znajomym i niestety muszę odradzić.
Ogólnie jest to tylko wydatek który nie za wiele daje, lepiej i pewniej smarować samemu.
Montowałem kilka razy znajomym i niestety muszę odradzić.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Smar ma spływać po tylnej zębatce, tam olej sam się rozprowadza po tulejkach.
Jak chcemy by kapało na o-ringi(między łączeniami) to trzeba do tego niezłej precyzji.
Ale wiem na 100% że warto.
Jeżdżę dużo a smar ciągle mnie wnerwia i dużo kasy idzie na te puszki które nie wiadomo gdzie trzymać.
Osobiście pracuję nad wersją z mikro kontrolerem by nie bawić się w dławik. Ale to inna bajka.
Jak chcemy by kapało na o-ringi(między łączeniami) to trzeba do tego niezłej precyzji.
Ale wiem na 100% że warto.
Jeżdżę dużo a smar ciągle mnie wnerwia i dużo kasy idzie na te puszki które nie wiadomo gdzie trzymać.
Osobiście pracuję nad wersją z mikro kontrolerem by nie bawić się w dławik. Ale to inna bajka.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
http://www.acumen-electronics.co.uk/cat ... ubrication
to jest wersja z micro kontrolerem.
W Scottoiler po montażu uruchamiasz moto ustawiasz dozowanie oleju na max i jak zaczyna kapać ustawiasz tak aby w ciągu 60 sekund kapały 2 do 3 kropli.
Ale jak już wspomniałem należy brać lepszą opcję tego urządzenia ze smarowaniem po obu stronach.
Montaż jak jest dostatecznie dużo miejsca zajmuje od 60 do 180minut.
Osobiście wolę jednak wydać 25PLN na puszkę smaru w sprayu, która wystarcza mi na około 7 - 10 smarowań, zrobiłem jeszcze pewien patent aby odpowiednia ilość smaru szła na oringi i rolki.
to jest wersja z micro kontrolerem.
W Scottoiler po montażu uruchamiasz moto ustawiasz dozowanie oleju na max i jak zaczyna kapać ustawiasz tak aby w ciągu 60 sekund kapały 2 do 3 kropli.
Ale jak już wspomniałem należy brać lepszą opcję tego urządzenia ze smarowaniem po obu stronach.
Montaż jak jest dostatecznie dużo miejsca zajmuje od 60 do 180minut.
Osobiście wolę jednak wydać 25PLN na puszkę smaru w sprayu, która wystarcza mi na około 7 - 10 smarowań, zrobiłem jeszcze pewien patent aby odpowiednia ilość smaru szła na oringi i rolki.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
No wszystko ładnie pięknie, ale koszt to pół tysiąca zł za takie cacko.
U mnie koszty z uC to około 80zł. I mój patent też pod ciśnieniem chodzi. Tylko muszę znaleźć czas by to cholerstwo dokończyć.
U mnie koszty z uC to około 80zł. I mój patent też pod ciśnieniem chodzi. Tylko muszę znaleźć czas by to cholerstwo dokończyć.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Scottoiler możne wydłużyć żywotność łańcucha nawet dwukrotnie, wiec jeśli naprawdę nawijasz dużo km to szybko sie zwróci
www.rosamotorcycle.pl | | FZ600/XRV650/WR450
-
rosa - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1190
- Dołączył(a): 7/2/2007, 10:59
- Lokalizacja: Sopot
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości