Jak wymienic zebatki i lancuch w Suzii Bandit 650S
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Jak wymienic zebatki i lancuch w Suzii Bandit 650S
Witam Wszystkich
To moj debiut.Motocykl mam od kilku mieciecy procz wymiany oleju i filta nic przy nim nie robilem bo ma kolo 9000km.
Ktos wczesniej pytal jaki olej lac do Bandita.Osobiscie zalalem go MOTUL 10W40 semi syntetic.Biorac pod uwage ze motor kupilem w UK a smigam nim po Ireland gdzie temp sa raczej niezawysokie olej spisuje sie idealnie i oby tak zostalo. Moje pytanie dotyczy wymiany lancucha i zebatek jak dokladnie to zrobic krok po kroku tak aby po wszystkim nie okazalo sie ze lancuch zie rozpina lub pracuje nie w tym kierunku co powinien(jesli ma to jakies znaczenie)
Z gory dziekuje za wszelkie wskazowki.
To moj debiut.Motocykl mam od kilku mieciecy procz wymiany oleju i filta nic przy nim nie robilem bo ma kolo 9000km.
Ktos wczesniej pytal jaki olej lac do Bandita.Osobiscie zalalem go MOTUL 10W40 semi syntetic.Biorac pod uwage ze motor kupilem w UK a smigam nim po Ireland gdzie temp sa raczej niezawysokie olej spisuje sie idealnie i oby tak zostalo. Moje pytanie dotyczy wymiany lancucha i zebatek jak dokladnie to zrobic krok po kroku tak aby po wszystkim nie okazalo sie ze lancuch zie rozpina lub pracuje nie w tym kierunku co powinien(jesli ma to jakies znaczenie)
Z gory dziekuje za wszelkie wskazowki.
- SebA76
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 23/10/2008, 17:29
Bez zakuwarki tylko demontaż wahacza.
Inaczej nie polecam szczególnie jak będziesz pierwszy raz to robił.
A do rozkręcenia zębatki przedniej potrzebny będzie klucz pneumatyczny.
Jeśli dbasz o napęd, regularnie smarujesz, myjesz i naciągasz to powinien wytrzymać przynajmniej 20kkm, a nawet więcej.
Inaczej nie polecam szczególnie jak będziesz pierwszy raz to robił.
A do rozkręcenia zębatki przedniej potrzebny będzie klucz pneumatyczny.
Jeśli dbasz o napęd, regularnie smarujesz, myjesz i naciągasz to powinien wytrzymać przynajmniej 20kkm, a nawet więcej.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Jaki demontaż wahacza, jaki klucz pneumatyczny?????
Zębatki zarówno tylną jak i przednią odkręcasz/luzujesz jeszcze zanim zdejmiesz łańcuch. Należy w jakiś sposób uniemożliwić ich obrót podczas odkręcania np. wkładając śrubokręt między łańcuch a zębatkę i wystarcza zwykły klucz.
Łańcuch o ile ma zakuwkę zdejmiesz bez problemu, jeżeli jest zakuty to przyda się przysłowiowy "młotek i przecinak". Do zakucia nowego łańcucha potrzebna jest już zakuwarka, choć są też na forum opisane domowe sposoby.
viewtopic.php?t=21681
Zębatki zarówno tylną jak i przednią odkręcasz/luzujesz jeszcze zanim zdejmiesz łańcuch. Należy w jakiś sposób uniemożliwić ich obrót podczas odkręcania np. wkładając śrubokręt między łańcuch a zębatkę i wystarcza zwykły klucz.
Łańcuch o ile ma zakuwkę zdejmiesz bez problemu, jeżeli jest zakuty to przyda się przysłowiowy "młotek i przecinak". Do zakucia nowego łańcucha potrzebna jest już zakuwarka, choć są też na forum opisane domowe sposoby.
viewtopic.php?t=21681
- drat_wa
- Świeżak
- Posty: 70
- Dołączył(a): 3/6/2007, 18:21
Demontaż wahacza - jeśli nie masz zakuwarki w ten sposób najbezpieczniej wymienisz napęd, sam tak robię jak nie jest to sprzęt typu CBR RR gdzie łańcuch niestety trzeba rozkuwać.
Klucz pneumatyczny - ponieważ w niektórych moto nakrętka przedniej zębatki jest skręcana na klej i czasami można ją rozkręcić tylko pneumatykiem.
Wrzucasz 1-szy bieg trzymasz moto na hamulcu tylnym (oczywiście łańcuch musi być zamontowany i w miarę mocno naciągnięty) - jeden ze sposobów rozkręcenia przedniej zębatki.
Oraz klucz nasadowy, odpowiednia przedłużka i rurka, a jak to nie da rady to pneumatyk.
Klucz pneumatyczny - ponieważ w niektórych moto nakrętka przedniej zębatki jest skręcana na klej i czasami można ją rozkręcić tylko pneumatykiem.
Wrzucasz 1-szy bieg trzymasz moto na hamulcu tylnym (oczywiście łańcuch musi być zamontowany i w miarę mocno naciągnięty) - jeden ze sposobów rozkręcenia przedniej zębatki.
Oraz klucz nasadowy, odpowiednia przedłużka i rurka, a jak to nie da rady to pneumatyk.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość