VFR800 czy CB1300 ???
Posty: 16
• Strona 1 z 1
VFR800 czy CB1300 ???
Na początku chciałem się przywitać...Daniel się kłania i mam już pierwsze pytanko: noszę się z zamiarem kupna motocykla uniwersalnego (miasto, krótkie wypady oraz długie dalekie podróże we dwoje tak po kilkanaście tysięcy km). Mam na "tapecie" dwa modele: VFR800 oraz CB1300.
Poradźcie mi ,który lepiej powinien się spisywać do takich celów?
Pozdrawiam,
Daniel
Poradźcie mi ,który lepiej powinien się spisywać do takich celów?
Pozdrawiam,
Daniel
- Danski
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 22/10/2008, 07:05
VFR
No witamy CiÄ™ Daniel.
Jeździłem VFR 800 i CB 1300.
Najpierw CB 1300 - jeśli patrzysz na zdjęcia to olej temat - ten motocykl trzeba zobaczyć- model 2008 - kilka szczegółów które czynią ten moto zaje... piękną maszyną złote felgi, gazewe amorki z tyłu z czerwonymi sprężynami, silnik zbudowany jak stary olejak, czerwone fajki, lakier piała perła + wiśnia, wielki tłumik (ja po pierwszej jeżdzie się zakochałem)
MOMENT obrotowy ogromny jak na rzędówkę- i nie mówię o cyferkach ale o jeździe - spalić gumę w tym sprzęcie bardzo łatwo.
VFR 800 jest piękny, silnik V działa bez zarzutu, dość duzy motocykl, wystarczająca moc i moment, ale na koło ciężko - bo długi, świetne światła, świetny wygląd (np jeden wachacz z tyłu.
podsumowując doradzałbym VFR bo jeśli ma to być też moto na trasy to lepiej się schowasz za owiewkami, nawet porównując z CB 1300 W wersji S ( z owiewką).
Wole edytować zamiast dodawać... więc
VFR jest na łańcuszku - taka sama trwałość tylko troszeczkę głośniej- jeśli nie będziesz wiedział- nie zauwarzysz różnicy.
cb 1300 tez potrafi miec wielkie przebiegi, to 1,3 bardzo nie wysilone.
kupując którąkolwiek maszynę w tych dwojga o przyspieszenie się nie martw, chyba ze juz po przekroszeniu 200km/h, ale po co więcej?
Jeździłem VFR 800 i CB 1300.
Najpierw CB 1300 - jeśli patrzysz na zdjęcia to olej temat - ten motocykl trzeba zobaczyć- model 2008 - kilka szczegółów które czynią ten moto zaje... piękną maszyną złote felgi, gazewe amorki z tyłu z czerwonymi sprężynami, silnik zbudowany jak stary olejak, czerwone fajki, lakier piała perła + wiśnia, wielki tłumik (ja po pierwszej jeżdzie się zakochałem)
MOMENT obrotowy ogromny jak na rzędówkę- i nie mówię o cyferkach ale o jeździe - spalić gumę w tym sprzęcie bardzo łatwo.
VFR 800 jest piękny, silnik V działa bez zarzutu, dość duzy motocykl, wystarczająca moc i moment, ale na koło ciężko - bo długi, świetne światła, świetny wygląd (np jeden wachacz z tyłu.
podsumowując doradzałbym VFR bo jeśli ma to być też moto na trasy to lepiej się schowasz za owiewkami, nawet porównując z CB 1300 W wersji S ( z owiewką).
Wole edytować zamiast dodawać... więc
VFR jest na łańcuszku - taka sama trwałość tylko troszeczkę głośniej- jeśli nie będziesz wiedział- nie zauwarzysz różnicy.
cb 1300 tez potrafi miec wielkie przebiegi, to 1,3 bardzo nie wysilone.
kupując którąkolwiek maszynę w tych dwojga o przyspieszenie się nie martw, chyba ze juz po przekroszeniu 200km/h, ale po co więcej?
Ostatnio edytowano 22/10/2008, 10:29 przez WENICJUSZ, łącznie edytowano 1 raz
VFR - daje rade
-
WENICJUSZ - Świeżak
- Posty: 142
- Dołączył(a): 12/3/2008, 17:21
- Lokalizacja: Toruń
Dzięki WENICJUSZ za odpowiedź.
...a co jeśli chodzi o porównanie dynamiki obu motocykli? Chodzi o przyspieszenia powyżej 100km/h.
Jak wygląda sprawa niezawodności?
...przeglądy, czy są po porównywalnych przebiegach?
...na którym motocyklu mogę teoretycznie zrobić większy przebieg międzyremontowy?
...a co jeśli chodzi o porównanie dynamiki obu motocykli? Chodzi o przyspieszenia powyżej 100km/h.
Jak wygląda sprawa niezawodności?
...przeglądy, czy są po porównywalnych przebiegach?
...na którym motocyklu mogę teoretycznie zrobić większy przebieg międzyremontowy?
- Danski
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 22/10/2008, 07:05
VFR są znane z baaaardzo długich przebiegów, grubo ponad 100tys bez remontu mowi samo za siebie
Tylko nie jestem pewien czy w nowych modelach rozrząd dalej jest na zębatkach czy już na łańsuszku, bo to też jest duży +

Tylko nie jestem pewien czy w nowych modelach rozrząd dalej jest na zębatkach czy już na łańsuszku, bo to też jest duży +
Życie jest po to by śmigać na moto!
Honda CM 400
HONDA VFR 750F (aktualnie)
RC24 & RC36
Honda CM 400
HONDA VFR 750F (aktualnie)
RC24 & RC36
-
inzynier - Świeżak
- Posty: 385
- Dołączył(a): 20/12/2006, 17:15
- Lokalizacja: Dębica
VFR 800 V-tec to motocykl bardzo zaawansowany technicznie. Technologia V-tec sterujaca zaworami, masa elektroniki, monowahacz, swietne zawieszenie, CBS w wiekszosci modeli. No i przede wszystkim ten futurystyczny wyglad. Niestety na tym zalety tego motocykla sie koncza. Technologia, ktora miala ograniczyc spalanie wlasciwie utrzymuje je na wyzej niz srednim poziomie. Motocykl mimo, ze jest bardzo bezawarayjny to drogi w utrzymaniu. Osiagi tego motocykla sa ponizej oczekiwan. Bardzo podoba mi sie pozycja za kierownica i przygotowanie motocykla do turystkyki, nie mniej jednak od takiego motocykla mozna oczekiwac znacznie wiecej. Wczesniejszy model oznaczony symbolem VFR800 FI, mimo ze niezbyt piekny byl znacznie bardziej uniewrsalnym motocyklem o nieco lepszych osiagach.
Ale wybierajac pomiedzy V-teciem i CB 1300. Jezeli pieniadze nie graja roli to osobiscie wybralbym v-teca. CB 1300 mimo swietnych osiagow i nieskazonej opinii jak dla mnie nie ma w sobie nic specjalnego. Ale gusta sa rozne i o gustach sie nie dyskutuje...
Ale wybierajac pomiedzy V-teciem i CB 1300. Jezeli pieniadze nie graja roli to osobiscie wybralbym v-teca. CB 1300 mimo swietnych osiagow i nieskazonej opinii jak dla mnie nie ma w sobie nic specjalnego. Ale gusta sa rozne i o gustach sie nie dyskutuje...
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
vfr
Pisałem juz że na trase lepsza jest VFR bo ma fajne owiewki, które ochronią Twoje Ciało od wiatru.
olej wymienia się tak samo często i tak samo często jest przegląd, luz zaworowy - to samo - czyli nie jest to częste schorzenie
olej wymienia się tak samo często i tak samo często jest przegląd, luz zaworowy - to samo - czyli nie jest to częste schorzenie
VFR - daje rade
-
WENICJUSZ - Świeżak
- Posty: 142
- Dołączył(a): 12/3/2008, 17:21
- Lokalizacja: Toruń
YZF R1 napisał(a):VFR jest nie do zabicia motocykl bardzo zwarty i bardzo wytrzymały to chyba kolejny bardzo odporny motocykl po SC33 Hondy...
tak ale nie VTEC, wystepuja problemu z rozrzadem, jak brac to na kołach zebatych
- fandzoilisz
- Bywalec
- Posty: 889
- Dołączył(a): 7/3/2007, 18:07
serwis VFR800 '98-01
luzy zaworowe co 24tys. km
olej i filtr oleju co 12tys. km
reszta jak sie zuzyje albo co 2 lata... czyli standard
jak jest z CB1300 nie wiem, trzebaby w serwisowce zobaczyc... szukaj jak az tak Cie to interesuje
luzy zaworowe co 24tys. km
olej i filtr oleju co 12tys. km
reszta jak sie zuzyje albo co 2 lata... czyli standard
jak jest z CB1300 nie wiem, trzebaby w serwisowce zobaczyc... szukaj jak az tak Cie to interesuje

GS 500E '93 --> VFR 800 '00
-
Kris2k - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1617
- Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości