Dlaczego 499 a nie 500
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Dlaczego 499 a nie 500
Witam
zastanawiam się dlaczego produkowane pojemności silników kończą się dziewiątkami
ktoś jest w stanie odpowiedzieć dlaczego?
dlaczego nie może być równe 500 albo 50 itd.
dzieki
zastanawiam się dlaczego produkowane pojemności silników kończą się dziewiątkami
ktoś jest w stanie odpowiedzieć dlaczego?
dlaczego nie może być równe 500 albo 50 itd.
dzieki
-
pioterjawa - Świeżak
- Posty: 106
- Dołączył(a): 28/12/2007, 22:04
- Lokalizacja: mam wiedziec? Piła
jeżeli pojemność silnika wynosi 499,86cm3 to nazywaja model 500, a w papierach masz 499, proste.
wez sobie policz pojemnosc silnika z rozmiaru i skoku tłoka i juz bedziesz wiedział dlaczego.
Poza tym jeżeli masz klase motocykli 1000 to jest klasa DO 1000cm3, takze pojemność ma być jak najbardziej zbliżona do 1000 ale nie powinna przekraczać jej.
wez sobie policz pojemnosc silnika z rozmiaru i skoku tłoka i juz bedziesz wiedział dlaczego.
Poza tym jeżeli masz klase motocykli 1000 to jest klasa DO 1000cm3, takze pojemność ma być jak najbardziej zbliżona do 1000 ale nie powinna przekraczać jej.
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
Motocykle sprzedawane są na całym świecie a w róznych krajach przepisy podatkowe/ubezpieczeniowe są różne - stawki mogą zależeć od pojemności silnika - np. do 500 cm3 jest jedna stawka 500 i więcej wyższa. Ot i cała tajemnica.
-
los_sandalos - Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 18/9/2008, 20:46
Aby otrzymac idealnie rowno pojemnosc silnika nalezaloby idealnie rowno wykonac elementy, ktore skladaja sie na pojemonosc skokowa tj. srednica cylindra oraz skok tloka. Mimo, ze owczesne maszyny wykonuja detale z niezwykla precyzja i dokladnoscia to wciaz niemozliwe jest uzyskanie idealnej wartosci. Czasami takze z przyczyn konstrukcyjnych otrzymuje sie wlasnie takie a nie inne pojemnosci silnikow.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
No to chyba nie jest trafione uzasadnienie - wykonać można z praktycznie dowolną dokładnością (mikrony), tylko po co? Głupio wyglądałaby np. średnica nominalna cylindra powiedzmy 83,213 mm. Lepiej (z zasady) jak wymiary są "okrągłe". Dodajmy do tego skok, też w miarę "okrągły", i niewymierną liczbę Pi (~3,14159265358...)to pojemność wychodzi jaka wychodzi. Pewne grubsze zaniżenie (o kilka cm3) może też być marginesem bezpieczeństwa dla nie przekroczenia pojemności znamionowej po rozwierceniu cylindra na ostatni wymiar naprawczy (jeśli w ogóle to możliwe w danym silniku).
-
los_sandalos - Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 18/9/2008, 20:46
Owszem maszyny sie nie myla, i mimo ze wykonuja detale z dokladnoscia do 1 mikrometra(mikrona) to wciaz jest to jakas niedokladnosc, a poza tym uzyskiwanie jakiejs super dokladnosci nie ma ekonomicznego uzasadnienia. Poza tym z technologiczno-konstrukcyjnego punktu widzenia to wszystko nie jest takie latwe jak sie wydaje i nie sadze, zeby przepisy prawne mialy az tak powazne znaczenie dla pojemnosci silnika.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Maszyny się nie mylą i wykonują swoja prace dokładnie, ale weźcie pod uwagę luzy jakie muszą mieć niektóre części, aby się nie zatarły podczas nagrzania silnika. Tak więc może się okazać, że zimny silnik ma pojemność 1000ccm a ciepły 999ccm.
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
-
krydka - Świeżak
- Posty: 304
- Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
- Lokalizacja: Janowiec Wlkp
krydka napisał(a):Tak więc może się okazać, że zimny silnik ma pojemność 1000ccm a ciepły 999ccm.
prędzej bedzie odwrotnie bo przecierz ciepłe elementy sie rozszerzaja
r6 99r
cmentarze są pełne zajebistych kierowców...
cmentarze są pełne zajebistych kierowców...
- kłosiakR6
- Świeżak
- Posty: 114
- Dołączył(a): 16/6/2008, 09:03
- Lokalizacja: warszawa
kłosiakR6 napisał(a):krydka napisał(a):Tak więc może się okazać, że zimny silnik ma pojemność 1000ccm a ciepły 999ccm.
prędzej bedzie odwrotnie bo przecierz ciepłe elementy sie rozszerzaja
A gdzie ci się rozszerzą??? skąd wiesz ze na zewnątrz gdzie metal jest chłodny i wytrzymały... Rozszerza się tam gdzie maja miejsce więc do środka cylindra, co zmniejszy pojemność skokową.
Chłopaki mają racje. Pojemność jest dostosowywana do ubezpieczeń, przedziału pojemności itp. itd. Nie ma sensu kombinować i wymyślać teorie o niedokładnych maszynach które nie zrobią wymiaru. Bo zrobią to co im się każe. Jak by od początku się uparli na 500 to by było równe 500 ale wtedy ubezpieczenie masz już płacone od pojemności 500 cm3 a nie do 500 cm3 (to tylko przykład, nie wiem czy aby na pewno tak jest, w poniedziałek będę w PZU to się zapytam).
Pozdrawiam. Magik.
- Magik
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 678
- Dołączył(a): 30/9/2006, 12:38
- Lokalizacja: Chocianów
chyba przepisy maja wieksze znaczenie tak na moje bo wszystkie 50 maja 49 i nie wiecej i tak samo z 500 i 250 itd.
-przepisy bardziej do mnie przemawiaja, bo z tym wyrabianiem elemetow nie moze byc tak przeciez ze wszedzie sie koncza na 999
spoko dzieki
- fajnie ze temat sie rozwinal

-przepisy bardziej do mnie przemawiaja, bo z tym wyrabianiem elemetow nie moze byc tak przeciez ze wszedzie sie koncza na 999


- fajnie ze temat sie rozwinal

-
pioterjawa - Świeżak
- Posty: 106
- Dołączył(a): 28/12/2007, 22:04
- Lokalizacja: mam wiedziec? Piła
senekkorzenna napisał(a):elcommendante jednak to jest fakt odnośnie dobierania pojemności do przepisów i tak u nas jest 49cc obecnie jeszce będzie 249cc myślę ze wiesz dlaczego/nowe prawo jazdy/.Stawki ubezpieczenia też mają znaczenie.
No ja nie bardzo mogę pojąć tego faktu. Patrzac od strony producenta. Jego raczej nie obchodzi fakt, ze klient bedzie musial placic za przepisy prawne obowiazujace w danym kraju. Bo np. wprowadzono przepisy mowiace, ze pojemnosc silnika ma byc mniejsza niz 49ccm albo 499cm. Powyzej tej pojemnosci klient musi zaplacic 50 zl wiecej. Gdyby producent w tym momencie dostosowal sie do przepisow musialby przestawic cala produkcje, wprowadzic poprawki do projektow a to w przypadku firm produkujacych miliony pojazdow rocznie wiaze sie z poteznymi kosztami co pozniej odbije sie na kliencie. Zaplaci mniej za ubezpieczenie, ale wiecej za pojazd. Bledne kolo sie zamyka w tym momencie. Dlatego tez uwazam, ze to raczej przepisy sa dostosowywane do techniki a nie odwrotnie. Wyjatkiem moga byc normy emisji spalin. Wytlumaczeniem moga byc takze przepisy prawne i podatkowe obowiazujace w kraju producenta, ale to tez do konca nie ma logicznego wytlumaczenia. Zatem jezeli to nie przyczyny technologiczno-konstrukcyjne decyduja o pojemnosci to pies musi byc pogrzebany znacznie glebiej. Ja dla upewnienia sie zapytam o ten problem na uczelni.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości