Zobacz wątek - CBR 1100 XX. Jak odpowietrzyc tylny hamulec Dual CBS??
NAS Analytics TAG

CBR 1100 XX. Jak odpowietrzyc tylny hamulec Dual CBS??

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

CBR 1100 XX. Jak odpowietrzyc tylny hamulec Dual CBS??

Postprzez Dawid_XX » 12/10/2008, 10:24

Witam,
niedawno kupiłem XX'a z 2006 r. Wymieniłem uszkodzony metalowy przewód hamulcowy nad przednim błotnikiem (ten od tylnego halumca) i teraz mam problem z odpowietrzeniem tylnego hamulca.
W przednich zaciskach i sprzęgle wymieniłem płyn i jest ok.

Nie mogę sobie poradzic z tylnym hamulcem. Jest poważnie zapowietrzony, praktycznie samo powietrze. Nalałem płynu do zbiorniczka pod siedzeniem, ale przy pompowaniu dźwignią go nie zasysa - więc nie tłoczy go ani do tylnego zacisku, ani do przedniego.

Czy ktoś w Was mam tutaj jakąś radę? Pewnie chodzi o jakiś prosty "myk', ale nie wiem jaki.

Dzięki za informacje![/b]

W ZWIĄZKU Z TYM ZE JESTEŚ NOWY ZAMIAST WARNA ODSYŁAM CIE DO REGULAMINU FORUM!!!! JAK ZAPOZNASZ SIE Z MAPĄ DZIAŁÓW BĘDZIESZ WIEDZIAŁ ŻE TAKIE TEMATY ZAKŁADAMY W DZIALE MECHANIKA.
Dawid_XX
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 12/10/2008, 10:05


Postprzez skwy » 12/10/2008, 11:00

Czy jak wciskasz przedni hebel to w tylnym zacisku uruchamia sie tłoczek?
Avatar użytkownika
skwy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap


Postprzez Raczek_6 » 12/10/2008, 17:12

Nad lewym zaciskiem masz tłoczek (element do duala) do hamulca tylnego, musisz dociskać cały zacisk, wtedy i tylko wtedy jest pompowany płyn hamulcowy.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Dawid_XX » 13/10/2008, 07:16

Cześc,
po naciśnięciu przedniej klamki, tył nie hamuje. Jedyne co działa, to przednia klamka na przednie zaciski.

Raczek_6: Bardzo chciałbym zrozumiec Twoją wypowiedź. Mógłbym prosic jeszcze raz o te info, może innymi słowami... "np. dociskac cały zacisk"?

Dzięki!
Dawid_XX
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 12/10/2008, 10:05

Postprzez Raczek_6 » 13/10/2008, 18:58

Podczas hamowania zacisk przesuwa tłok który tłoczy płyn do tylnego zacisku,(najlepiej niech ktoś wciśnie hamulec i dociśnie zawieszenie zobaczysz co jest wciskane) postąp tak samo przy odpowietrzaniu.
Wciskasz druga osoba odkręca odpowietrznik, zakręca i puszczasz zacisk.

Przyda się pusta butelka i kawałek rurki o średnicy 5mm, którą zakładasz na odpowietrznik aby nie usyfić motoru płynem hamulcowym.

Lub poszukaj service manuala do CBR 1100XX - tam powinno być też opisane co i jak niestety po angielsku.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez skwy » 15/10/2008, 22:29

Raczek_6 napisał(a):Podczas hamowania zacisk przesuwa tłok który tłoczy płyn do tylnego zacisku,(najlepiej niech ktoś wciśnie hamulec i dociśnie zawieszenie zobaczysz co jest wciskane) postąp tak samo przy odpowietrzaniu.
Wciskasz druga osoba odkręca odpowietrznik, zakręca i puszczasz zacisk.

Przyda się pusta butelka i kawałek rurki o średnicy 5mm, którą zakładasz na odpowietrznik aby nie usyfić motoru płynem hamulcowym.

Lub poszukaj service manuala do CBR 1100XX - tam powinno być też opisane co i jak niestety po angielsku.


Stary poproszę jeszcze raz bo z tego co napisałeś to masło maślane.(nie obraź sie ale jeszcze nie słyszałem takich głupot)
Avatar użytkownika
skwy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez Raczek_6 » 16/10/2008, 21:43

skwy napisał(a):Stary poproszę jeszcze raz bo z tego co napisałeś to masło maślane.(nie obraź sie ale jeszcze nie słyszałem takich głupot)


Skoro jesteś taki mądry to jak się odpowietrza ten hamulec ?

Łatwo krytykować nie wnosząc nic do tematu.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Pająk » 16/10/2008, 23:28

Naciskasz dźwignię hamulca nożnego odkręcasz odpowietrznik i pompujesz aż do skutku kontrolując poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym jak z odpowietrznika zacznie płynąć płyn to go zakręcasz i sprawdzasz czy dźwignia jest twarda tak jak powinna. Jeśli nie to jeszcze raz aż do skutku..
Avatar użytkownika
Pająk
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 704
Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
Lokalizacja: Warszawa Gocław

Postprzez Dawid_XX » 18/10/2008, 11:17

Witam wszystkich,
nareszcie udało mi się. Gdyby ktoś miał podobny problem to polecam następujący sposób, który u mnie poskutkował:
* odkręcic przewody od góry tylnej pompy hamulcowej
* poluzowac jeden z odpowietrzników na tylnym zacisku, nałożyc na niego wężyk wypełniony płynem hamulcowym, z drugiego końca wepchnąc weń normalną strzykawkę z płynem ham. i wtłaczac, aż pocieknie z odkręconego przewodu przy tylnej pompie
* zakręcic odpowietrznik
* powyższe powtórzyc przy drugim zaworku tylnego zacisku - poleci płyn z drugiego przewodu przy pompie
* zakrecic drugi zaworek
* skręcic przwody przy tylnej pompie
* następnie już tylko standartowa procedura odpowietrzania - czyli pompujemy tylnym hamulcem i odpowietrzamy na przednich zaciskach, potem na tylnym.

Dzięki wszystkim za udział w temacie!
Dawid_XX
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 12/10/2008, 10:05



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na gr