Uszczelniacze przedniego zawieszenia
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Uszczelniacze przedniego zawieszenia
Hejka, od niedawna jestem właścicielem motóra Triumph Sprint Rs z 2000r. Jak to po zakupie wymieniam płyny, oleje, klocki itp. Mam drobny dylemat co do przedniego zawieszenia tzn. moto ma przejechane 50 tys. km i do tej pory z przenim zawieszeniem nic nie było robione. Chciałbym na pewno wymienić olej ale mam dylemat co do uszczelniaczy - nie ciekną, nie pocą się, nie ma się do czego przyczepić i nie wiem czy po takim przebiegu można je jeszcze zostawić czy może lepiej wymienić. Drobny problem jest z wymianą bo do Triumpha części są dość trudno dostępne. Szukałem po różnych sklepach w necie i nie udało mi się nic namierzyć. Nie jestem też przekonany do uszczelniaczy za kilkanaście zł nawet jeśli wymiarami (lagi 43 mm)podpasuje się.
Proszę o radę doświadczonych w tej materii;) Z góry dzięki za odpowiedzi!
Proszę o radę doświadczonych w tej materii;) Z góry dzięki za odpowiedzi!
-
los_sandalos - Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 18/9/2008, 20:46
Stary jeśli lagi sie nie pocą to wymień olej i po kłopocie.
Uszczelniacze będą musiały jeszcze trochę poczekać
Uszczelniacze będą musiały jeszcze trochę poczekać
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Właśnie ryję po internecie i na jakiejś angielskeij stronie znalazłem wymiary 43x55x9. U nas udało mi się znaeźć takie (ARI.072) o wysokości 9,5/10,5mm i nie wiem czy podejdą. Czy jest jakiś problem w złożeniu z powrotem widelca bez wymiany uszczelniacza (coby go nie uszkodzić przy tej operacji)? Wnętrze lag będzie wymagało przempłukania pewnie jaką naftą czy benzyną ekstrakcyjną - po 50 tys. km jest tam pewnie niezłe bagno.
Dzięki za zainteresowanie!
Dzięki za zainteresowanie!
-
los_sandalos - Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 18/9/2008, 20:46
Na pewno warto by było tą czynność zrobić.Powiem jedno Koszt dobrych uszczelniaczy zamknie sie w 100zł dodaj do tego olej niech będzie 150zł to za tą sumę będziesz miał spokój na dwa latka póki nie będziesz musiał wymienić oleju
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Jak nie ciekną to w zasadzie nie polecam ruszać, wymień tylko olej, a oryginalne uszczelniacze dostaniesz w inter-motors, zamienniki również oraz w larsson.pl
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Jakich firm polecacie te uszczelniacze, jakich unikać. Dodam, że nie lubię badziewia i nie chodzi mi o 20 zł bo to nie oszczędność (nie stać mnie na oszczędzanie).
-
los_sandalos - Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 18/9/2008, 20:46
Czy nie lepiej jest zamówić oryginały?
Inter-motors prowadzi chyba dystrybucję części do Triumpha.
Zamów u nich i będziesz miał gwarancje że dostaniesz dobre.
Inter-motors prowadzi chyba dystrybucję części do Triumpha.
Zamów u nich i będziesz miał gwarancje że dostaniesz dobre.
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
skwy napisał(a):Czy nie lepiej jest zamówić oryginały?
Inter-motors prowadzi chyba dystrybucję części do Triumpha.
Zamów u nich i będziesz miał gwarancje że dostaniesz dobre.
Święta racja, to chyba będzie najlepsze wyjście. Mieszkam w Poznaniu i akurat mam inter motors pod ręką. Może trochę mnie skroją ale jak już pisałem nie stać mnie na oszczędności.
Dziękuję za pomoc!
-
los_sandalos - Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 18/9/2008, 20:46
W I-M możesz również zakupić dobre zamienniki, link do strony: http://sklep.intercars.com.pl/ wybierasz motocykle model itp, zawieszenie i tam masz podany numer i cenę.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Jutro dzwonię do intermotorsu i zamawiam, mam jeszcze jeden problem: ile oleju i o jakiej lepkości wlać (15W?). Nie udało mi się znaleźć w necie serwisówki do moto, mam do daytony i ST ale wygląda, że widelce są różne.
Odkręciłem dzisiaj korek (górny) i oleju nie widać - poziom jest bardzo nisko. Oleum na 100% nie wyleciało więc myślę , że zmierzę ile jest tego starego i wleje tyle samo nowego. Czy ilość oleju jest bardzo ważna? Czy coś się stanie jak będzie go np 10g mniej czy więcej? A może ktoś ma dostęp do jakiejś dobrej "autodaty"?
Odkręciłem dzisiaj korek (górny) i oleju nie widać - poziom jest bardzo nisko. Oleum na 100% nie wyleciało więc myślę , że zmierzę ile jest tego starego i wleje tyle samo nowego. Czy ilość oleju jest bardzo ważna? Czy coś się stanie jak będzie go np 10g mniej czy więcej? A może ktoś ma dostęp do jakiejś dobrej "autodaty"?
-
los_sandalos - Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 18/9/2008, 20:46
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Wysłałem dzisiaj do nich zapytanie odnośnie tych uszczelniaczy i ilości/rodzaju oleju. Jeśli są dystrybutorami części triumph`owych to raczej mi odpowiedzą. Znaczy jeśli będzie im się chciało poszukać.
Znalazłem w swoich zasobach skan autodaty dotyczący motocykli ale akurat sprinta RS jakoś nie ma. Czemu zawsze mam coś nietypowego ;( No ale z drugiej strony fajnie się trochę wyróżniać
Znalazłem w swoich zasobach skan autodaty dotyczący motocykli ale akurat sprinta RS jakoś nie ma. Czemu zawsze mam coś nietypowego ;( No ale z drugiej strony fajnie się trochę wyróżniać
-
los_sandalos - Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 18/9/2008, 20:46
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości