jak to jest z tym rozgrzewaniem? :)
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
jak to jest z tym rozgrzewaniem? :)
witam mam pytanko
jak to jest z tym rozgrzewaniem silnika przed jazda.
Po odpaleniu silnika nie mozna odrazu dawac duzo gazu
a gdy sie jedzie mozna odrazu krecic do czerwonego?
jak to jest z tym rozgrzewaniem silnika przed jazda.
Po odpaleniu silnika nie mozna odrazu dawac duzo gazu
a gdy sie jedzie mozna odrazu krecic do czerwonego?
-
siwy1991 - Świeżak
- Posty: 121
- Dołączył(a): 1/4/2008, 11:50
- Lokalizacja: Jarosław
jestes az tak podjarany ze nie mozesz wytrzymac?najlepiej odpal moto i sie zacznij ubierac to wtedy spokojnie sie nagrzeje
ja nigdy jak jade pierwszy raz moto w danym dniu to przez ok 3km krece go tylko do3-4tys., a pozniej troszke wyzej. ale tez bez przesady
olej musi dotrzec do wszystkich elementow motocykla, a to wymaga troszke cierpliwosci
ja nigdy jak jade pierwszy raz moto w danym dniu to przez ok 3km krece go tylko do3-4tys., a pozniej troszke wyzej. ale tez bez przesady
olej musi dotrzec do wszystkich elementow motocykla, a to wymaga troszke cierpliwosci
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
Ja troche inaczej odpalam go na delikatnym ssaniu tak zeby bylo z 2 tys ob...
trzymam go na takim poziomie jakies 5-10 min
potem wsiadam i na delikatnym saniu jade nie daje w p***
i po jakis 10-15 min temp jest w normie wtedy wlaczam i w p*** %-)
trzymam go na takim poziomie jakies 5-10 min


- -sailor-
- Świeżak
- Posty: 118
- Dołączył(a): 25/9/2008, 08:58
- Lokalizacja: Gołdap
potrzymaj go na wolnych obrotach jak najmniejszych ale zeby ci nie zgasl,np kawasaki zrobilo tak ssanie ze tam chyba to 4tys obrotow jest i jak taki silnik ma byc wytrzymaly jak na zimnym silniku sa takie obroty?dlatego jak sa na ssaniu za wysokie to lepiej popuscic troche ssania
xxxx
-
fajerstarter - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 358
- Dołączył(a): 19/6/2006, 18:43
- Lokalizacja: warszawa
no to normalne
ja zawsze jak odpale moto to stoje przy nim i jak obroty ":skocza" do ok 2,5tys do zmniejszam na pol-ssanie i tak juz sobie chodzi
wtedy obroty nie skocza powyzej 1,7tys
napewno nie trzymaj caly czas na pelnym ssaniu
ja zawsze jak odpale moto to stoje przy nim i jak obroty ":skocza" do ok 2,5tys do zmniejszam na pol-ssanie i tak juz sobie chodzi
wtedy obroty nie skocza powyzej 1,7tys
napewno nie trzymaj caly czas na pelnym ssaniu
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
Nie ma sensu tyle go rozgrzewac bo jesli chodzi o olej to z reguły w sprzetach wyzszej klasy (nie mowie tutaj o WSKach czy MZtkach) ale Japoniach pow. 1990 r silnik zalewany jest olejem sysntetycznym albo półsyntetykiem. Te oleje nawet po dluzszym postoju motocykla nie spływaja z poszczegolnych czesci silnika tylko do niego przylegaja, wiec smarowanie jest od samego poczatku. jasne ze od razu nie mozna wkrecac moto na wysokie obroty bo wczesniej czy pozniej zaskutkuje to przytarciem go, ale 2 min na ssaniu po odpaleniu az zacznie rowno chodzic i mozna startowac na obrotach ok 7,8 tys. Jezeli olej mialby docierac po 10 czy 15 minutach a w tym czasie silnik chodzilby na sucho, to startów duzo bysmy nie doswiadczyli
- V-max666
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 28/9/2008, 16:12
Piszecie o jakis 10 - 15 min trzymaniu moto na ssaniu potem spokojniej jezdzie prze kolejne pare ladnych minut.....Wiekszosc motorkow a zwlaszcza japonskich maja wskaznik temp wiec nie lepiej na niego patrzec ???? Przynajmniej ja tak robie mam K3 i tam w stopniach celciusza wskazuje temp jak przekroczy ok 50 stopni to wtedy wsiadam i jade, ale kazdy ma swoja metode....
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
luk841 - Świeżak
- Posty: 91
- Dołączył(a): 26/12/2006, 14:24
- Lokalizacja: Wawa
Odpalasz moto na ssaniu zapinasz kurtkę, zakładasz kask, rękawiczki powoli wyłączasz ssanie, jak pracuje równo na wolnych obrotach to ruszasz i jedziesz w miarę spokojnie, po kilku kilometrach można odkręcać na maxa
Na pewno nie polecam na zimnym silniku odkręcać manetki na max.

Na pewno nie polecam na zimnym silniku odkręcać manetki na max.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Nie chodzi nawet o olej ale o fakt, że wewnętrzne elementy silnika podczas pracy i nagrzewania rozszerzają się nawet o .5-1mm. Dlatego właśnie lepiej pozwolić na wolnych obrotach na osiągnięcie odp. temperatury, a samemu w tym czasie spokojnie się np. ubrać.
Pozdr,
neuro
Pozdr,
neuro
SV650S K3
-
neuro - Świeżak
- Posty: 79
- Dołączył(a): 4/8/2006, 14:31
- Lokalizacja: KRK
2 tys obr na pełnym ssaniu?? cos chyba nie teges... na ssaniu pełnym moto ma cos ze 4 tysie obr
< Biker Boyz Team W-ów > CBR & FAZER & FZ6 & GSF 650 Bandit | | http://www.bikepics.com/members/pavlorbr/
- PavloRBR
- Świeżak
- Posty: 455
- Dołączył(a): 11/12/2007, 23:35
- Lokalizacja: Podkarpacie / Bieszczady
PavloRBR napisał(a):2 tys obr na pełnym ssaniu?? cos chyba nie teges... na ssaniu pełnym moto ma cos ze 4 tysie obr
to masz cos nie teges,im mniejsze obroty tym lepiej,u mnie w fireblade jest niecale 2tys nie gasnie a chodzi,i miedzy innym dlatego to przedluza zywotnosc tego silnika,ja zaowazylem ze w kawasaki sa wysokie obroty na ssaniu a kawasaki sa uznawane za najmniej trwale motocykle
xxxx
-
fajerstarter - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 358
- Dołączył(a): 19/6/2006, 18:43
- Lokalizacja: warszawa
no dobra wiec powiedzcie mi kiedy ssanie jest automatyczne(wtryski) jak go odpalam zimnego to wskakuje na 3,5 tys obrotow , az mnie boli jak wyje i jest taki zimnuchny...hehe ale czy mozna cos zrobic zeby zmniejszyc obroty w tym przypadku ? czy tak ma byc i juz ?
- PAJĄK1984
- Świeżak
- Posty: 73
- Dołączył(a): 8/7/2008, 20:15
- Lokalizacja: Łódź
A po polsku?
Life begins at 200 km/h
| | | http://bikepics.com/members/bmroczyk | | Fz1N 08` / Ktm 525 XC SS 08` Atv

-
bmroczyk - Bywalec
- Posty: 591
- Dołączył(a): 28/2/2007, 09:28
- Lokalizacja: Środa CITY
na wtrysku to seobie mozesz zapiac jedynke i na poł sprzegle trzymac zeby obroty spadły <zart oczywiście> nie wiem ale moim zdaniem ssanie napewno zwieksza obraty o wiecej jak tysiac... a ze kawy maja duze ssanie to bez jaj ale smiech na sali jak ktos mówi ze to wpływa na opinie kawy i ich zywotnośc bo maja za duze obr na ssaniu hahaha... sa tacy i to duzo ich jest co zapala moto i do odcinki i mysla ze tak ma być.
< Biker Boyz Team W-ów > CBR & FAZER & FZ6 & GSF 650 Bandit | | http://www.bikepics.com/members/pavlorbr/
- PavloRBR
- Świeżak
- Posty: 455
- Dołączył(a): 11/12/2007, 23:35
- Lokalizacja: Podkarpacie / Bieszczady
Niektóre sprzęty miały ssanie dwustopniowe - jak zaczyna wyć, to pstryk jeden stopień i już chodził normalnie.
To normalne, że starsze gaźnikowce mają wysokie obroty na ssaniu i dlatego należy je zbijać dźwigienką w miarę rozgrzewania.
To normalne, że starsze gaźnikowce mają wysokie obroty na ssaniu i dlatego należy je zbijać dźwigienką w miarę rozgrzewania.
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
PAJĄK1984 napisał(a):no dobra wiec powiedzcie mi kiedy ssanie jest automatyczne(wtryski) jak go odpalam zimnego to wskakuje na 3,5 tys obrotow , az mnie boli jak wyje i jest taki zimnuchny...hehe ale czy mozna cos zrobic zeby zmniejszyc obroty w tym przypadku ? czy tak ma byc i juz ?
A co to za moto ? W hondach jest opcja regulacji, w niektórych innych też.
W starszych moto niestety silnik po odpaleniu wkręcał się na 4000rpm i dlatego czasami warto odpalać na 1/2 ssania.
W nowych moto odpala na niewiele wyższych obrotach niż obroty biegu jałowego po nagrzaniu do 50'C lub wyższej.
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości