Zobacz wÄ…tek - przepustnice z hondy CBR 600 f4 do starego vw :)
NAS Analytics TAG

przepustnice z hondy CBR 600 f4 do starego vw :)

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

przepustnice z hondy CBR 600 f4 do starego vw :)

Postprzez sidd » 1/10/2008, 21:33

witam szanownych forumowiczy..

szukałem informacji na Waszym forum, lecz nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie zagadnienie.

Składam w chwili obecnej silnik 1,8 16v na przepustnicach z hondy zamiast oryginalnego kolektora ssącego.

Z tego co zdąrzyłem się już zorientować, przeputnice w hondzie oryginalnie są schowane pod obudową i całe schowane pod filtrem powietrza, który pasuje na obudowę...
np.
http://www.knfilters.com/search/product ... od=HA-6099

fotka poglądowa jak mniej więcej to wygląda:
http://img374.imageshack.us/my.php?imag ... 003kd9.jpg

mam do Was następujące pytania:
czy stosujecie jakieś strożki zamiasc filtrów?
jak wygląda obudowa i czy jest w jakiś sposób zespolona z karoserią (może ktoś ma fotkę wyjętej? )
może są jakieś filtry montowane bezpośrednio na takie przeputnice ?

proszę o uświadomienie w temacie. z góry dziękuję za odpowiedzi ;>

pozdrawiam
sidd
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 1/10/2008, 21:17


Postprzez motoman » 1/10/2008, 22:26

wow:D powiem tak... kosmicznie to wyglÄ…da:D

W motocyklach są airboxy czyli takie pudełka:D pod bakiem w których znajduje się filtr, stąd też wchodzą tam takie powiedzmy trapezowe filtry.

Wydaje mi się że lepszym pomysłem byłoby założenie na każdą przepustnice stożka, bo kombinowanie z wsadzeniem tam airboxu z orginalnym filtrem byłoby troche problematyczne, jednak airbox jest troszke duży i może nie wejść pod maske:)

EDIT:

może to Ci zobrazuje co i jak:) powietrze wpada przez wloty powietrza do airboxu i przeciska się SPOD filtra NAD niego a później jest zasysane do kolektorów.

Obrazek

a całość powiedzmy wygląda tak:

Obrazek

A że tak zapytam:) skąd taki pomysł i co ma dać?:)
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez Mauy OCX » 2/10/2008, 01:01

z góry przepraszam bo będzie to mocne OT :)
Fajnie wygląda owszem :) ale założenie stożków na każdą z nich bez zimnego dolotu w te okolice mija się z celem, pod maską będziesz miał taki żar że będzie zasysało wrzątek (aczkolwiek będzie super wyglądać, najlepiej zrobić patent podobny do tego jak na filtrach do Webera DCOE czy Dell'orto DHLA, dorobić metalowe króćce (rura z napawanym płaskownikiem i otworami do gaźnika) i zespolić je jedną rurą coś a'la kolektor ssący i zakańczasz ją pokaźnym stożkiem w rogu silnika na jednym z końców albo na obu (zimno i przewiewnie) , a już poza wszystkim jest filtr z pipercorssa model PX600 :) który na pewno zaadoptujesz.

jeszcze raz przepraszam za OT :)
---=== Real Road Racing Fan ===---
:: I S L E O F M A N ::
t o u r i s t t r o p h y
Avatar użytkownika
Mauy OCX
Świeżak
 
Posty: 123
Dołączył(a): 13/8/2008, 21:22

Postprzez Grzybu » 2/10/2008, 08:21

To żaden OT. bo jest to rozwiązanie problemu. I ja się również dołączam do tej wypowiedzi.

Ewentualnie zamiast twardych przewodów dolotowych możnaby założyć jakieś elastyczne, bo wibracje silnika na pewno nie będą im służyły.
Poza tym taki dolot powoduje duże zawirowania powietrza, a nie po to zakłada się stożki, żeby potem robić kanciaste połączenia powodujące straty.
Takie jest moje zdanie.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez Raczek_6 » 2/10/2008, 20:17

Jeśli chcesz założyć cały kompletny dolot od CBR F4i to współczuje, łatwiej było by od suzuki.
Niestety musisz założyć oryginalny spód albo odpowiednio dorobiony z kwasówki bo inaczej nie ustawisz synchronizacji i wolnych obrotów, jest tam taki element przepuszczający powietrze obok przepustnic którym reguluje się wolne obroty i synchro.

Wtedy montujesz tzw zimny stożek, tj. filtr stożkowy w obudowie do którego podłączasz rurę z zewnątrz (kumpel montował taki stożek w Civicu i jest lepiej niż seria).
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez motoman » 2/10/2008, 21:31

Widze, że koledzy mądrzejsi:D ale ja tylko wywalilem suchą teorie nooo i pomysl ze stożkami:D hehe no ale fakt popieram Mauy OCX ... zdecydowanie lepiej i bardziej fachowo brzmi:P:)
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez sidd » 21/10/2008, 10:29

przepraszam, że nie odpisywałem tak długi czas ale jesienne wojaże nie sprzyjają rozkminkom mechanicznym.

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi z pewnością pomysł z wyprowadzeniem stożka przed chłodnicę jest dobrym rozwiązaniem i nie ukrywam również myślałem o tym...

Motoman, dzięki za zobrazowanie bo jakoś po samych filtrach dostępnych w necie ciężko mi było wyobrazić sobie jak to wygląda i niestety potwierdziło się to co podejrzewałem...

mam prośbę do Raczka_6 czy mógłbyś mi przedstawić zdjęcie tego civica z zamontowanym stożkiem ? :) ciekaw jestem jak jest wyprowadzony dolot z gardzieli do stożka...

p.s. odpowiem jeszcze na pierwsze pytanie co to daje. nie daje to wyglądu, ale zdecydowałem się na ITB z tego względu, że miałem już dosyć zdejmowania kolektora ssącego razem z listwą paliwową po to żeby odkręcić jakąś najmniejszą śrubkę... a to rozwiązanie w połączeniu z elektronicznym wtryskiem, który został zaadoptowany z vw corrado, ma szansę podnieść moc silnika około o 40-50ps. czyli z moich 150, będzie ... :)

acha, na zdjęciach widzicie golfa 2, naszczęście nie będzie to jeżdzić w tym samochodzie, ale w 20-letnim VW SCIROCCO.

Pozdrawiam
sidd
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 1/10/2008, 21:17

Postprzez sidd » 21/10/2008, 12:03

idÄ™ ostatecznie w tÄ… stronÄ™:

http://www.pipercross-airfilters.co.uk/ ... =3_376_381

szukam dystrybutora na polskę, może coś znajdę. dzięki za cenne rady i motywacje w końcu się za to zabiorę :)
sidd
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 1/10/2008, 21:17



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości




na górê