Kontrolka oleju świeci przy niskich obrotach
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Kontrolka oleju świeci przy niskich obrotach
Kontrolka się zapala tylko przy rozgrzanym motocyklu, jak stoję np. na światłach. Jak tylko dodam trochę gazu to gaśnie. Jak moto jest zimny to się nie zapala. Co może być przyczyną ? (Moto Honda VF750C)
kamello [Magna VF750C]
-
kamello - Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 16/9/2008, 11:00
- Lokalizacja: Łódź
rozumiem że stan oleju jest ok? tzn poziom i ostatnia wymiana z filtrem? jeżeli tak to możliwe że panewki już puszczają i ciśnienie spada w układzie przy niskich obrotach (wada wszelkich V-Four, główne morderstwa silnika to obrócenie panewki)
---=== Real Road Racing Fan ===---
:: I S L E O F M A N ::
t o u r i s t t r o p h y
:: I S L E O F M A N ::
t o u r i s t t r o p h y
-
Mauy OCX - Świeżak
- Posty: 123
- Dołączył(a): 13/8/2008, 21:22
Wychodzi na to, że silnik się kończy...
Na zimnym nie świeci bo olej jest jeszcze gęsty.
Nie wiem, czy warto to remontować, czy lepiej poszukać jakiegoś silnika po dzwonie.
Koszty duże, a żeby remont był udany, to powinien to zrobić dobry fachowiec.
Który to rocznik?
Edit: aaa już kojarzę - to to co w innym temacie opisujesz 1982 - tymbardziej remont nieopłacalny. Rozebrać taki silnik i zrobić tylko wał, to aż grzech.. ale jak tam wolisz..
Gęstszy olej może trochę pomóc. A jaki wogóle wlałeś?

Na zimnym nie świeci bo olej jest jeszcze gęsty.
Nie wiem, czy warto to remontować, czy lepiej poszukać jakiegoś silnika po dzwonie.
Koszty duże, a żeby remont był udany, to powinien to zrobić dobry fachowiec.
Który to rocznik?
Edit: aaa już kojarzę - to to co w innym temacie opisujesz 1982 - tymbardziej remont nieopłacalny. Rozebrać taki silnik i zrobić tylko wał, to aż grzech.. ale jak tam wolisz..
Gęstszy olej może trochę pomóc. A jaki wogóle wlałeś?
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Niestety nie wiem jak było wcześniej, bo mam go od 2 miesięcy. Ponadto ten sprzęt stał nieużywany ok. 1,5 roku. Przywarcam go powoli do czasów świetności. Chcę zrobić około 1000km i wymienić jeszcze raz olej przed zimowaniem. Poza tą kontrolką wszystko wydaje się być ok. Jednak proszę podpowiedz mi jak sprawdzić to ciśnienie oleju ?
kamello [Magna VF750C]
-
kamello - Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 16/9/2008, 11:00
- Lokalizacja: Łódź
Koniecznie znajdź serwisówkę do tego sprzęta. Potem zrób ten pomiar ciśnienia oleju i przy okazji ciśnienia sprężania. W serwisówce będziesz miał tabele z wartościami.
Jeśli wyniki będą marne to sam zdecyduj czy warto robić ten silnik.
Bez urazy ale widzę, że jesteś zielony, więc myślę, że nie obejdzie się bez wizyty w serwisie.
Zawsze możesz spróbować www.ceramizer.pl Zawsze to tylko 60-70 zł wywalone w błoto, a nie 500-1.500
Jeśli wyniki będą marne to sam zdecyduj czy warto robić ten silnik.
Bez urazy ale widzę, że jesteś zielony, więc myślę, że nie obejdzie się bez wizyty w serwisie.
Zawsze możesz spróbować www.ceramizer.pl Zawsze to tylko 60-70 zł wywalone w błoto, a nie 500-1.500

http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Serwisówkę oczywiście mam. Pomiar sprężania robiłem w serwisie (przed zakupem) i wynik był zadowalający (na wszystkich garach ok. 14). Przyznaję, że jestem zielony, ale "zdolny". Przy PRLowskich sprzętach grzebałem wielokrotnie, ale tu to nie to samo. Wszelkie wskazówki bardzo mi pomogą. Silnik pracuje bardzo ładnie, bezproblemowo odpala i tylko ta kontrolka przy jałowym biegu mnie męczy. Z Waszych postów wynika, że tak kontrolka świadczy o tym że silnik to szmelc, a czy na pewno nie może być innej przyczyny ?
Napisz proszę jak sprawdzić ciśnienie oleju, czy we własnym zakresie można to zrobić ? Jak ?
Napisz proszę jak sprawdzić ciśnienie oleju, czy we własnym zakresie można to zrobić ? Jak ?
kamello [Magna VF750C]
-
kamello - Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 16/9/2008, 11:00
- Lokalizacja: Łódź
Przede wszystkim musisz mieć zagar, żeby zmierzyć ciśnienie. Przeważnie wkręca się go w miejsce czujnika ciśnienia oleju. Ale jakie ma mieć to ciśnienie to Ci nie powiem. Powinno być napisane w serwisówce.
A jakie miałeś widełki cis. sprężania wg serwisówki?
Wygląda na to, że góra silnika jest jeszcze zdrowa (pierścienie i zawory).
Z tym, że nawet naprawa samego wału to nie jest raczej tania sprawa - nie wiem jaki to może być koszt.
Może ktoś inny się wypowie.
O spekulacjach na temat celowości takiej naprawy już nie wspomnę - chociaż to nie jest wysokoobrotowy silnik, więc może...
Poszukaj sobie na forum o naprawach, regeneracjach wału.
A jakie miałeś widełki cis. sprężania wg serwisówki?
Wygląda na to, że góra silnika jest jeszcze zdrowa (pierścienie i zawory).
Z tym, że nawet naprawa samego wału to nie jest raczej tania sprawa - nie wiem jaki to może być koszt.
Może ktoś inny się wypowie.
O spekulacjach na temat celowości takiej naprawy już nie wspomnę - chociaż to nie jest wysokoobrotowy silnik, więc może...
Poszukaj sobie na forum o naprawach, regeneracjach wału.
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Na twoim miejscu bym albo sprzedał motor dalej albo jezdził az padnie silnik.Koszt przelozenia silnika to 600 zl w dobrym zakladzie,a silnik to trzeba dobrze poszukac jakis po wypadku i bedzie dobrze.
-
Maniak1989rr - Świeżak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 24/7/2008, 16:40
- Lokalizacja: Płock
Jeśli pomiar wykaże dobre ciśnienie oleju oznacza to że jest jakieś zwarcie w instalacji elektrycznej lub uszkodzony czujnik ciśnienia oleju.
W innej Hondzie (CBR 900) jest 490KPa przy 5400RPM i temperaturze silnika 80 stopni.
około 0,5MPa.
W innej Hondzie (CBR 900) jest 490KPa przy 5400RPM i temperaturze silnika 80 stopni.
około 0,5MPa.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
niestety w rodzinie VF system olejowy i tak był słabo wydajny więc każde jego niedomaganie kończy się gwałtownym spadkiem ciśnienia w układzie, jest taki patent jaki Oiling KIT do VFek, nie tania impreza ale smarowanie jest wydajniejsze, może przedłuży żywot, a powiedz czy motor konsumuje olej w strasznych ilościach? w VF znośnie to 200-300/1000km
Jak pali olej to po prostu przebieg (średnio 120tkkm) i czas na generalkę, jeżeli nie to motocykl jeździł na lipnym oleju, rzadko wymienianym i do tego na niskich stanach (Sucho) teraz ty mu zalałeś konkretne żarło z motula i wypłukało nagary, skrzepy i fliiiiiip spadło ciśnionko (mam także nadzieje że nie używałeś środków typu motor flush), zwiększ gęstość oleju, (jak jeździsz defiladowo to także ceramizer może coś pomóc - to moje subiektywna opinia
)


---=== Real Road Racing Fan ===---
:: I S L E O F M A N ::
t o u r i s t t r o p h y
:: I S L E O F M A N ::
t o u r i s t t r o p h y
-
Mauy OCX - Świeżak
- Posty: 123
- Dołączył(a): 13/8/2008, 21:22
ceramizer (czytałeś i oglądałeś test ?) - szkoda kasy, lepiej poszukaj jakiś dobry środek do motorów firmy http://www.liquimoly.pl/
ze względu na mokre sprzęgło są pewne ograniczenia.
I jak coś to wlej olej mineralny.
ze względu na mokre sprzęgło są pewne ograniczenia.
I jak coś to wlej olej mineralny.
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości