Zobacz wątek - Po deszczu cbr f2 zdycha
NAS Analytics TAG

Po deszczu cbr f2 zdycha

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Po deszczu cbr f2 zdycha

Postprzez golf81 » 17/9/2008, 14:40

Witam. Motor ma od kilku dni, cały czas jeździłem w słoneczne dni, lecz ostatnio zastał mnie deszcz. Po przejechaniu może z 2 km zauważyłem, że motor nie chodzi na wszystkie gary, ale jakoś trzymałem go na obrotach żeby nie zgasł, lecz jechałem tak może z 300m i motor zgasł. Oczywiście odpalić się nie dało. Po dociśnięciu do garażu wyciągnąłem akumulator, podładowałem, zostawiłem motocykl 2 dni w spokoju. Po dwóch dniach założyłem akumulator, kręcę rozrusznikiem, motocykl odpalił, ale miałem wrażenie, że chodził tylko na 2 gary, lecz po chwili wszytko było okej. Zostawiłem motocykl na wolnych obrotach przez 10 minut, później wyłączyłem, znów załączyłem i wydawało się, że wszystko jest okej. Dzisiaj wsiadam na motocykl, nie padał już deszcz, lecz drogi były wilgotne. Odpalam motocykl jadę i po około 500m to samo, najpierw tak jakby szedł na 2 gary i później zgasł. Proszę o pomoc
golf81
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 17/9/2008, 14:17


Postprzez blatomasz » 17/9/2008, 17:21

To chyba nie jest problem z deszczem tylko z tym ze Ci zalewa swiece. Nie jezdzisz czasem na włączonym ssaniu?
Avatar użytkownika
blatomasz
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7/5/2007, 09:49
Lokalizacja: Płońsk


Postprzez golf81 » 17/9/2008, 17:39

Nie. Na ssaniu motor zostawiam aż się rozgrzeje, później wyłączam i jadę już bez ssania.
golf81
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 17/9/2008, 14:17

Postprzez elco » 17/9/2008, 18:28

sprawdz przewody oraz swiece (najlepiej wymien) na poczatek.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez wikples » 17/9/2008, 18:32

A może zasyfione gaźniki?
Avatar użytkownika
wikples
Bywalec
 
Posty: 969
Dołączył(a): 24/1/2008, 20:18
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Mauy OCX » 17/9/2008, 22:16

myślę ewidentnie że przewody dostają przebicia od wody i iskra wali na obudowę albo po prostu ucieka, jeżeli to się dzieję tylko w deszcz, może woda jakąś się dostaje pod bak do cewek? (pęknięte kanały do airboxu czy cuś) wymień przewody i fajki (nawet jeżeli to nie to, taka wymiana nie zaszkodzi a jedną rzecz wyeliminuje)
---=== Real Road Racing Fan ===---
:: I S L E O F M A N ::
t o u r i s t t r o p h y
Avatar użytkownika
Mauy OCX
Świeżak
 
Posty: 123
Dołączył(a): 13/8/2008, 21:22

Postprzez golf81 » 19/9/2008, 13:19

Postanowiłem wyczyścić gaźniki, wyregulować zawory i wymienić świece, zastanawiam się jeszcze nad przewodami czy wymienić czy nie, ponieważ wymiana przewodów łączy się z wymiana cewek.
golf81
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 17/9/2008, 14:17

Postprzez Mauy OCX » 19/9/2008, 13:42

yyyy a czemu z wymianą cewek? :)
---=== Real Road Racing Fan ===---
:: I S L E O F M A N ::
t o u r i s t t r o p h y
Avatar użytkownika
Mauy OCX
Świeżak
 
Posty: 123
Dołączył(a): 13/8/2008, 21:22

Postprzez rumian_1989 » 19/9/2008, 15:39

Nie a po co... ?? Przewody swoją drogą i cewki swoją drogą jak dobrze pamiętam
Peugeot Speed 1 AC, Honda CBR 600F2, Yamaha R1 RN19 :)
rumian_1989
Świeżak
 
Posty: 67
Dołączył(a): 7/6/2008, 09:41
Lokalizacja: Raciąż/Warszawa

Postprzez Krzycho-cbr » 19/9/2008, 23:13

Moje zdanie jest takie, że padł ci regulator napięcia - stąd rozładowany akumulator. Kilka lat temu mając CBR F2 przechodziłem ten sam problem. Identyczne objawy były. To dość częste w CBeRach z lat 90-tych. Najlepiej żebyś podmienił regulator od czyjegoś motocykla, zobaczysz co się będzie działo lub podjechać do elektryka żeby sprawdził Ci ładowanie.
Regulator znajdziesz po stronie wydechu pod siedzeniem, pod boczną owiewką w okolicach akumulatora.
Avatar użytkownika
Krzycho-cbr
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 15/7/2006, 14:51
Lokalizacja: Wlkp - ok Kalisza

Postprzez Krzycho-cbr » 19/9/2008, 23:15

na razie nie inwestuj w przewody, posłuchaj mnie. Na 99% winny jest regulator napięcia. Koszt nowego to około 300 - 400 zł.
Avatar użytkownika
Krzycho-cbr
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 15/7/2006, 14:51
Lokalizacja: Wlkp - ok Kalisza

Postprzez Mauy OCX » 20/9/2008, 00:18

i jeździł delikwent przez kilka dni bez ładowania na samym aku? ciężko chyba, ale kto wie. oby coś się wyjaśniło
---=== Real Road Racing Fan ===---
:: I S L E O F M A N ::
t o u r i s t t r o p h y
Avatar użytkownika
Mauy OCX
Świeżak
 
Posty: 123
Dołączył(a): 13/8/2008, 21:22

Postprzez golf81 » 20/9/2008, 09:59

Krzycho-cbr napisał(a):Moje zdanie jest takie, że padł ci regulator napięcia - stąd rozładowany akumulator.


Akumulator się mi nie rozładował do końca. Po prostu go podładowałem, ponieważ co parę chwil próbowałem uruchomić silnik, lecz bez skutku. Rozrusznik kręcił, ale już nie tak efektywnie jak zawsze to miało miejsce. Ładowanie jest w porządku w takim razie. Myślę, że wina jest na 100% albo w kablach wysokiego napięcia albo w świeczkach.
golf81
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 17/9/2008, 14:17

Postprzez TomaszL » 21/9/2008, 12:16

odpal moto w nocy weź spryskiwacz taki od płynu do mycia szyb :) i popsikaj taką mgiełką na przewody wysokiego napięcia jak to one winne to zaczną świecić a do tego moto zgaśnie :)
cza być tfardym nie mientkim
TomaszL
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7/8/2006, 19:49
Lokalizacja: Krosno/okol

Postprzez golf81 » 28/9/2008, 11:37

Motor poddałem serwisowi (sprężyny na sprzęgle + tarcze, ustawienie zaworów, czyszczenie gaźników, nowe świeczki + kable, uszczelnienia lagów, nowe klocki hamulcowe no i chyba wszytko). Teraz motor śmiga bez zarzutów. Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam :)
golf81
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 17/9/2008, 14:17



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr