honda CB 500 Jak rozpoznac czy jest zablokowana.
Posty: 8
• Strona 1 z 1
honda CB 500 Jak rozpoznac czy jest zablokowana.
Jak zapewne wiekszosc z was wie Hondy CB 500 wychodzily nie tylko w wersji 43 KW (58 KM) ale takze z ograniczona moca.
Jedna z takich wersji miala 24 KW mocy. Mam podejrzenie iz moja sztuka takze jest objeta tym ograniczeniem(rocznik 98 ). (z kad to przypuszczenie, a niemalze pewnosc? w dowodzie rejestracyjnym moc pojazdu wynosi 24 KW, a takze pomiedzy gaznikiem a cylindrem mozna dostrzec plastikowa "reurke?"(nie znam sie na tym wiec nie wiem jak to nazwac, przepraszam za moja nie wiedze i brak profesjonalnosci) na ktorej widnieje wypukly napis 24 KW)
Na podstawie wyzej opisanych przezemnie powodow na bazie ktorych twierdze ze mam wersje 24 KW zwracam sie do was z pytaniem. Jakie (oprocz "rurki" "zwezki?" plastikowej pomiedzy gaznikiem i cylindrami) zastosowane sa metody przydlawienia Hondy CB? Jak mozna sprawdzic czy sa one zastosowane w moim motocyklu?
Jezeli myle sie twierdzac ze mam wersje z ograniczona moca to prosze o poprawienie mnie i wytlumaczenie w/w syndromow.
Jedna z takich wersji miala 24 KW mocy. Mam podejrzenie iz moja sztuka takze jest objeta tym ograniczeniem(rocznik 98 ). (z kad to przypuszczenie, a niemalze pewnosc? w dowodzie rejestracyjnym moc pojazdu wynosi 24 KW, a takze pomiedzy gaznikiem a cylindrem mozna dostrzec plastikowa "reurke?"(nie znam sie na tym wiec nie wiem jak to nazwac, przepraszam za moja nie wiedze i brak profesjonalnosci) na ktorej widnieje wypukly napis 24 KW)
Na podstawie wyzej opisanych przezemnie powodow na bazie ktorych twierdze ze mam wersje 24 KW zwracam sie do was z pytaniem. Jakie (oprocz "rurki" "zwezki?" plastikowej pomiedzy gaznikiem i cylindrami) zastosowane sa metody przydlawienia Hondy CB? Jak mozna sprawdzic czy sa one zastosowane w moim motocyklu?
Jezeli myle sie twierdzac ze mam wersje z ograniczona moca to prosze o poprawienie mnie i wytlumaczenie w/w syndromow.
- w_a_c_h
- Świeżak
- Posty: 56
- Dołączył(a): 19/6/2007, 21:54
- Lokalizacja: Węgrów
Najprościej sprawdza się to tak: bierze się katalog tego modelu, sprawdza przyspieszenie, prędkość maksymalną, spalanie itp. potem znajduje się kawałek prostej drogi i rura. Jeśli osiągi się pokrywają to nie jest zdławiona jeśli nie to jest.
Można jeszcze zgłosić się do salonu Hondy a oni po numerach sprawdzą czy ten egzemplarz był blokowany (osobiście odradzam to rozwiązanie chociaż jest najmniej pracochłonne)
Nie wiem jak w CB500 był rozwiązany problem kastracji ale zasadniczo są trzy metody blokowania (ja o 3 słyszałem),
1. Cuda w gaźniku
2. Różnice w modułach
3. Różnice w rozrządzie
Swego czasu miałem wątpliwą przyjemność posiadać chromą CB400 i przez to wiem co nieco o seryjnym dławieniu motocykli.
Można jeszcze zgłosić się do salonu Hondy a oni po numerach sprawdzą czy ten egzemplarz był blokowany (osobiście odradzam to rozwiązanie chociaż jest najmniej pracochłonne)
Nie wiem jak w CB500 był rozwiązany problem kastracji ale zasadniczo są trzy metody blokowania (ja o 3 słyszałem),
1. Cuda w gaźniku
2. Różnice w modułach
3. Różnice w rozrządzie
Swego czasu miałem wątpliwą przyjemność posiadać chromą CB400 i przez to wiem co nieco o seryjnym dławieniu motocykli.
- Linde
- Świeżak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 28/12/2007, 19:45
Oto przepis na oddławienie Cebulki. Ściągnąłem go już dawno z neta, kiedy zacząłem marzyć o tym motorze, ale nie pamiętam z jakiej stronki. Chyba mnie nikt za łamanie praw autorskich nie capnie Smile
ODDŁAWIANIE CB 500
Zacznę od początku Cb500 były dławione do różnych mocy najczęęciej spotykane to 25KW(34KM) przy 8500 obr/min , 37KW(50) przy 9500 obr/min pełna wersja to 43KW(58KM) przy 9500 obr/min były tez wersje 20KW ale rzadko spotykane.
Poszczególne wersje różnią się od siebie dyszami głównymi w gaźnikach oraz króćcami zamontowanymi między gaźnikiem a cylindrem. Wersje 43KW i 37KW mają dysze główne #122 numer 99101-393-1220 , a wersja 25KW ma dysze o rozmiarze #125 numer 99101-393-1250 to tyle o dyszach, a teraz o króćcach są to gumy łączące gaźnik z cylindrem główne dławienie silnika polegało na zmniejszeniu przelotu króćców przez zastosowanie aluminiowych zaślepek oto numery dla poszczególnych wersji silnikowych
43KW - 16211-MY5-600 ,
37KW - 16211-MY5-660 ,
25KW - 16211-MY5-710 ,
A więc jak widać wszystkie wersje różnią się od siebie króćcami.
Wiemy już jak to wygląda teoretycznie przejdźmy do praktyki moja Honda wyjechała z salonu jako wersja 37KW lecz zaraz po wyjeździe niemiec postanowił ją zdławić do 25KW co wynika z briefu, i tak biedaczka przez 10 lat męczyła się z zaniżoną mocą silnika. Jeżeli ktoś jeździł taką maszyną o mocy 25KW to wie że niewiele ona różni się od MZ 250 na pierwszych 3 biegach jakoś przyspiesza a na następnych 3 tylko spadają obroty i nic więcej 140km/h to jest max dla tej wersji. Więc postanowiłem to zmienić, a więc rzecz polega na tym aby wyjąc te gumy co są między gaźnikiem a cylindrem w tym celu trzeba zdjąć zbiornik paliwa poodczepiać wszystkie przewody odpowietrzające które przeszkadzają i cofnąć trochę airbox . I możemy to zrobić na dwa sposoby wymienić te gumy na nowe lub wyjąć te blaszki ze starych gum i założyć je z powrotem, tylko trzeba uważać żeby ich nie porozcinać blaszki są zrobione z miękkiego aluminium które łatwo się wygina i wychodzą bez problemu przynajmniej u mnie tak było. Jeżeli mamy wersje 25KW to zostaje nam jeszcze zmiana dysz głównych w gaźnikach, ja u siebie nie zmieniałem gdyż początkowo moja miała 37KW czyli dysze takie jak w wersji pełnej a w briefie jest tylko adnotacja o zmianie króćców więc dysz nie ruszałem .
Rezultaty po oddławieniu motorek zapalił jeszcze chętniej niż wcześniej lepsza reakcja na ruchy manetką gazu a teraz osiągi w porównaniu do wersji zdławionej powyżej 6000 obr/min dostaje odczuwalnego kopa który trwa aż do 9500 obr/min, gdy w wersji zdławionej po wyżej tej wartości nie działo się kompletnie nic:]
Istnieją różne teorie na temat oddławiania że w ten sposób da się tylko oddławić z 25KW do 37KW a żeby oddławić do 43KW trzeba zmienić moduł zapłonowy, nie jestem pewien dokładnie czy udało mi się oddławić do 43KW lecz motorek na prostej drodze pod lekki wiatr osiągnął 185 km/h i wcale nietrwało do długo żeby się do tej prędkości spiął. Żeby dowiedzieć się w jakiej wersji został wyprodukowany silnik wystarczy spojrzeć na numery silnika i tak numery zaczynające się od :
Dla modelu PC26
PC26-2000001 � to 43KW
PC26-3000001 � to 37KW
PC26-4000001 � to 25KW
Dla modelu PC32
ZDCPC32A**F000001 - to 43KW
ZDCPC32B**F000001 � to 37KW
ZDCPC32C**F000001 � to 25KW
dla wersji S
ZDCPC32E**WF300001-43KW
ZDCPC32F**WF300001-37KW
ZDCPC32G**WF300001-25KW
**-oznaczają literę w którym roku był wyprodukowany silnik. Np.
T-1996
V-1997
W-1998
Teoretycznie oddlawiajac motocykl musisz wyrabiac nowy dowod bo zmienia sie moc motocykla, ale w Polsce nie ma osobnych praw jazdy na motocykle o roznej mocy wiec chyba nie bedzie trzeba sie fatygowac. Policja chyba sprawdzac tego nie bedzie
ODDŁAWIANIE CB 500
Zacznę od początku Cb500 były dławione do różnych mocy najczęęciej spotykane to 25KW(34KM) przy 8500 obr/min , 37KW(50) przy 9500 obr/min pełna wersja to 43KW(58KM) przy 9500 obr/min były tez wersje 20KW ale rzadko spotykane.
Poszczególne wersje różnią się od siebie dyszami głównymi w gaźnikach oraz króćcami zamontowanymi między gaźnikiem a cylindrem. Wersje 43KW i 37KW mają dysze główne #122 numer 99101-393-1220 , a wersja 25KW ma dysze o rozmiarze #125 numer 99101-393-1250 to tyle o dyszach, a teraz o króćcach są to gumy łączące gaźnik z cylindrem główne dławienie silnika polegało na zmniejszeniu przelotu króćców przez zastosowanie aluminiowych zaślepek oto numery dla poszczególnych wersji silnikowych
43KW - 16211-MY5-600 ,
37KW - 16211-MY5-660 ,
25KW - 16211-MY5-710 ,
A więc jak widać wszystkie wersje różnią się od siebie króćcami.
Wiemy już jak to wygląda teoretycznie przejdźmy do praktyki moja Honda wyjechała z salonu jako wersja 37KW lecz zaraz po wyjeździe niemiec postanowił ją zdławić do 25KW co wynika z briefu, i tak biedaczka przez 10 lat męczyła się z zaniżoną mocą silnika. Jeżeli ktoś jeździł taką maszyną o mocy 25KW to wie że niewiele ona różni się od MZ 250 na pierwszych 3 biegach jakoś przyspiesza a na następnych 3 tylko spadają obroty i nic więcej 140km/h to jest max dla tej wersji. Więc postanowiłem to zmienić, a więc rzecz polega na tym aby wyjąc te gumy co są między gaźnikiem a cylindrem w tym celu trzeba zdjąć zbiornik paliwa poodczepiać wszystkie przewody odpowietrzające które przeszkadzają i cofnąć trochę airbox . I możemy to zrobić na dwa sposoby wymienić te gumy na nowe lub wyjąć te blaszki ze starych gum i założyć je z powrotem, tylko trzeba uważać żeby ich nie porozcinać blaszki są zrobione z miękkiego aluminium które łatwo się wygina i wychodzą bez problemu przynajmniej u mnie tak było. Jeżeli mamy wersje 25KW to zostaje nam jeszcze zmiana dysz głównych w gaźnikach, ja u siebie nie zmieniałem gdyż początkowo moja miała 37KW czyli dysze takie jak w wersji pełnej a w briefie jest tylko adnotacja o zmianie króćców więc dysz nie ruszałem .
Rezultaty po oddławieniu motorek zapalił jeszcze chętniej niż wcześniej lepsza reakcja na ruchy manetką gazu a teraz osiągi w porównaniu do wersji zdławionej powyżej 6000 obr/min dostaje odczuwalnego kopa który trwa aż do 9500 obr/min, gdy w wersji zdławionej po wyżej tej wartości nie działo się kompletnie nic:]
Istnieją różne teorie na temat oddławiania że w ten sposób da się tylko oddławić z 25KW do 37KW a żeby oddławić do 43KW trzeba zmienić moduł zapłonowy, nie jestem pewien dokładnie czy udało mi się oddławić do 43KW lecz motorek na prostej drodze pod lekki wiatr osiągnął 185 km/h i wcale nietrwało do długo żeby się do tej prędkości spiął. Żeby dowiedzieć się w jakiej wersji został wyprodukowany silnik wystarczy spojrzeć na numery silnika i tak numery zaczynające się od :
Dla modelu PC26
PC26-2000001 � to 43KW
PC26-3000001 � to 37KW
PC26-4000001 � to 25KW
Dla modelu PC32
ZDCPC32A**F000001 - to 43KW
ZDCPC32B**F000001 � to 37KW
ZDCPC32C**F000001 � to 25KW
dla wersji S
ZDCPC32E**WF300001-43KW
ZDCPC32F**WF300001-37KW
ZDCPC32G**WF300001-25KW
**-oznaczają literę w którym roku był wyprodukowany silnik. Np.
T-1996
V-1997
W-1998
Teoretycznie oddlawiajac motocykl musisz wyrabiac nowy dowod bo zmienia sie moc motocykla, ale w Polsce nie ma osobnych praw jazdy na motocykle o roznej mocy wiec chyba nie bedzie trzeba sie fatygowac. Policja chyba sprawdzac tego nie bedzie

Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
-
krydka - Świeżak
- Posty: 304
- Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
- Lokalizacja: Janowiec Wlkp
Nie licząc tego że za w większości krajów Unii Europejskiej są ograniczenia mocowe na prawo jazdy motocyklowe (Niemcy, Francja, Włochy, ... oraz z po za Szwajcaria) jednak niektórzy oddłąwiają moto nie robiąc dodatkowego przeglądu i wpisu w dokumentach motoru co nie do końca jest legalne ale legalnie mogą poruszać się takim moto po ulicach.
W Polsce zamiast wprowadzać prawo jazdy na moto od 24 lat powinni wprowadzić ograniczenia mocowe.
W Polsce zamiast wprowadzać prawo jazdy na moto od 24 lat powinni wprowadzić ograniczenia mocowe.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Raczek_6 napisał(a):
W Polsce zamiast wprowadzać prawo jazdy na moto od 24 lat powinni wprowadzić ograniczenia mocowe.
I takoz ma byc podobniez. te nowe prawko ma miec cos tam do mocy motocykla ktorym mozesz jezdzic, ale nie chce pisac jakie poniewaz nie jestem ich pewny.
- w_a_c_h
- Świeżak
- Posty: 56
- Dołączył(a): 19/6/2007, 21:54
- Lokalizacja: Węgrów
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości