Zobacz wątek - nauka wheelie
NAS Analytics TAG

nauka wheelie

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez Meciek » 1/9/2008, 17:54

Ja robię tak ,że trzymam już naprawdę dobry pion - dodaje gazu i jednocześnie hamuje motocykl nie przyspiesza ale też nie hamuje dlatego pytam jak hamować!! Kosta nauczycielem to raczej nie zostaniesz
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka


Postprzez Szafa » 1/9/2008, 21:41

Pisałem to juz pare razy w tym temacie :wink:
Jeśli chcesz zwolnić na kole to jedziesz, dajesz do pionu, puszczasz gaz, lekko hamujesz, moto zwalnia i opada, żeby nie opadło do końca dajesz gazu i tak cały czas :)
Śmierć, kutazzz i zniszczenie. Jakie życie taki rap.
Szafa
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1683
Dołączył(a): 28/5/2006, 19:52
Lokalizacja: Pzn


Postprzez Labiss » 1/9/2008, 23:45

Ja na jedynce jadę już ile chcę i nie potrzebuję do tego hamulca.Jak chcę wolniejszą gumę to stawiam z niższych obrotów.
kretyn jakich mało
Labiss
MEGA TROLL
 
Posty: 1056
Dołączył(a): 1/5/2007, 12:10
Lokalizacja: Miechów

Postprzez kosta » 2/9/2008, 09:26

źle zadałeś pytanie, albo gaz albo hamulec
AGAINST SLOW
ZAPRASZAM PO MOTOCYKLE i AKCESORIA
Avatar użytkownika
kosta
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1628
Dołączył(a): 18/5/2007, 16:23
Lokalizacja: WWA

Postprzez motoman » 3/9/2008, 10:02

Meciek jak gazem i hamulcem dajesz równo i dalej utrzymujesz pion to spróbuj dodać delikatnie gazu to sie wiąze z tym że musisz zaraz docisnać ciut mocniej hamulec, albo jadąc w równowadze wychyl sie do tyłu, extreme - szarpnij kiere ciałem do tyłu:D
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez karolek888 » 5/9/2008, 21:53

Witam wszystkich motórzystów. Chyba mój pierwszy post na tym forum, jakoś jestem mało medialny, ale chciałbym powiedzieć jedno. Trening czyni mistrza, trzeba ciągle ćwiczyć i oswajać się z nową sytuacją. Mam FZ6 od marca tego roku i jak narazie jest całkiem ciekawo, może nie umiem jeszcze się bawić hamulcem ale biegi w powietrzu wpinam i jak na pierwsze poważniejsze moto jest ok. Zamieściłem pare filmików na tubie, jeżeli ktoś ma chęć zobaczyć co i jak to zapraszam.

1. http://pl.youtube.com/watch?v=qOff6DAEzhU
2. http://pl.youtube.com/watch?v=hadQ1GzIhNg
3. http://pl.youtube.com/watch?v=acPtK0SOin0
karolek888
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 23/10/2007, 09:42

Postprzez motoman » 5/9/2008, 22:04

szybko Ci sie skrzynia skonczy chłopie:D


ale idzie Ci całkiem nieźle:) pozdro
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez karolek888 » 7/9/2008, 21:53

A co masz na myśli ?

Staram się zmieniać bieg gdy przednie koło jest naprawde wysoko i jakichś zgrzytów przy zmianie z 1 na 2 nie słyszę.
karolek888
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 23/10/2007, 09:42

Postprzez Labiss » 12/9/2008, 21:28

Mocne.
kretyn jakich mało
Labiss
MEGA TROLL
 
Posty: 1056
Dołączył(a): 1/5/2007, 12:10
Lokalizacja: Miechów

Postprzez kosta » 13/9/2008, 09:17

krajos3 napisał(a):Witam!

Mam pytanie do kolegow juz potrafiacych gumowac, a miowicie kiedy podzuce moto na kolo i reguluje jego wyskoc gazem to powininem to robic poprzez stale trzymanie obrotow lekkie dodawanie?? Ja to robie poprzez dodawanie badz odejmowanie lecz wydaje mi sie ze to jest niebezpieczniejsze, z tym ze jak prubuje regulowac wysokosc poprzez lekkiie ruchy manetka to guma jest nizsza i przez to dystans jest krotszy


balans ciałem :twisted: , gaz i hamulec to przy okazji
AGAINST SLOW
ZAPRASZAM PO MOTOCYKLE i AKCESORIA
Avatar użytkownika
kosta
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1628
Dołączył(a): 18/5/2007, 16:23
Lokalizacja: WWA

Postprzez kitana24 » 15/9/2008, 07:32

Jestem kobieta i chcę zrobić kat. A. Czy możecie mi powiedzieć jaki motor byl by dla mnie najlepszy na początek? Wcześniej ścigaczami jezdziłam tylko jako "plecak", opanowane mam quady, ale ciągnie mnie większa prędkość. Pozdrawiam.
kitana24
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 15/9/2008, 05:54

Postprzez emils » 15/9/2008, 08:47

Tak naprawde nie ma super motocykla na ''pierwszy raz''. Sa motorki, kotre prowadza sie ciezko, jak np. bandit.
Wybierz sobie lekki motor. Nie powiem Ci ktory dokladnie, bo az tak dobrze sie na wszystkich nie znam.
Napisz jakie masz mozliwosci kupna (chodzi mi o hajs) to napewno cos wymyslimy ;)
herbatkowy napisał(a):To wazne, motocykl to nie jest 100koni i plastiki, to cos wiecej. 100koni + plastiki staje sie motocyklem dopiero wtedy, gdy wsiadzie na niego zapalony i zakochany MŁODY CHŁOPAK, ktory z czasem staje sie motocyklista.
Avatar użytkownika
emils
Świeżak
 
Posty: 231
Dołączył(a): 13/3/2008, 22:01
Lokalizacja: masz taki motor?

Postprzez kitana24 » 15/9/2008, 09:27

na początek jakies 20tyś. Ale myśle, że z czasem będe mogła zainwestować więcej.
kitana24
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 15/9/2008, 05:54

Postprzez motoman » 15/9/2008, 15:07

luuuuudzie:/ nie robcie kurwa smietnika temat jest o jezdzie na kole......... co za zdolniacha daje WARNA a nie usunie bzdurnego posta:/??

drugi zdolniejszy od pierwszego odpowiada na tego posta....... dno
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Rider666 » 21/9/2008, 20:27

witam mam fzr 1000 od niedawna, i chciałbym sie nauczyc jezdzic na gumie, narazie udaje sie dzwignąć koło na kilka metrów i juz jest odcinka, co myslicie czy to moto sie nadaje do jazdy na kole ?
Avatar użytkownika
Rider666
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 7/9/2008, 10:15
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez FZR600R » 25/9/2008, 20:28

nadaje się.... trzeba tylko wszystko dobrze wyczuć i przyzwyczaić siię do tych odchyleń.....;) na początku po 2 metrach miałem odcięcie...a później jakoś już szło :) pozdro
FZR600R ---> GSX-R 1000 K6
ET 11.851

Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
FZR600R
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 4/10/2006, 22:26

Postprzez rev » 2/10/2008, 11:07

To moj pierwszy post wiec wypadaloby sie przywitac - Hej ;)

I teraz do konkretow...

Otoz, jezdze kawa z750 2006 r. i od jakiegos czasu staram sie uczyc jazdy na kole i powiem wam ze idzie z glupiec bo co serwis to pisza co innego, a w praktyce wychodzi znowu co innego.

Silnik mam "teoretycznie" zx6r, ale guma z gazu w 1-0-1 przy obrotach rzedu 6-7 tys. w ogole nie ma szans zaistnienia. Przy 8900 mam swoj moment obrotowy i jak dojade do 9 tys. i wtedy odpuszcze i odkrece manetke to cos tam idzie. Od czasu do czasu podniesie sie wyzje, ale rzadko.


Ze sprzegla jest troche inna bajka, ale tez mam pytanie. Do tej pory robilem tak ze jechalem sobie okolo 40 khm wciskalem sprzeglo, ciagnalem obroty do momentu obrotowego(czyli okolo 9-10 tys) puszczalem i kolo szlo do gory.

Wyczytalem natomiast ze niektorzy rozwijaja predkosc powiedzmy na jedynce(przy moim moto to nie mialo by chyba za bardzo sensu, ale...), do wlasnie momentu wtedy wcyskaja sprzeglo i puszczaja. Jak to jest w koncu, bo osobiscie tej drugiej wersji nie wyborazam sobie.


Ogolnie jedna glebe juz zaliczylem, strzelilem ze sprzegla, skrecilem kierka przy ladowaniu, uslizg przedniego kola i bachh..... Jakies porady? Przy podnoszeniu zawsze trzymac rece cale proste? Bez zgiec w lokciach?

Ogolnie slabo mi to idzie, kilka razy przejechalem po okolo 10 metrow, no zenada, ale jakos ten strach ze albo sie nakryje strzelajac za mocno ze sprzegla albo jak juz strzele ze wyrywa mnie do gory to odrazu odpuszczam bo sie boje plecow...

Masakra jakas :/
...
rev
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2/10/2008, 10:59

Postprzez Meciek » 2/10/2008, 11:35

Po pierwsze przeczytaj cały ten temat, po drugie sprzęgła nie wciskaj do końca tylko do momentu kiedy juz zaczyna łapać ( obadaj sobie to na postoju).

Przy strzale ze sprzęgła nie musisz wcale dawać obrotów do 9-10tys tylko np. z 5tys do 7-8tys a resztę trzeba kontrolować gazem. Najważniejsze to żeby wybić motocykl do wysokiego pionu. Ja nigdy nie zwracałem uwagi czy mam zgięte ręce czy wyprostowane - liczyło się tylko żeby koło było prosto.

Swoje musisz wyjeździć, od czytania nie nauczysz się latać na gumie
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka

Postprzez rev » 2/10/2008, 11:39

Dzieki, ogolnie temat przeczytalem caly, ale wolalem sie upewnic.

Pozstaje mi tylko przelamac strach przed nakryciem i po prostu po podniesieniu kola nie odpuszczac gazu tylko ciagnac, ot co.

Sprzegla oczywiscie nie wciskam calego, delikatnie dwoma palcami, obroty z reguly ida tak szybko do gory ze i tak nie byloby sensu wciskac calego.

Niby tak, ale zauwazylem zaleznosc, ze jak mam zgiete rece to przy poderwoaniu kola czesciej mi sie zdarza skrecic kiere.
...
rev
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2/10/2008, 10:59

Postprzez Meciek » 2/10/2008, 11:41

z którego biegu dajesz na gumę? Naucz się używać tylnego hamulca - najlepiej przy starcie od razu go duś wtedy wejdzie Ci to w krew
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr