Zobacz wÄ…tek - moto dusi sie i gasnie przy niskich obrotach
NAS Analytics TAG

moto dusi sie i gasnie przy niskich obrotach

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

moto dusi sie i gasnie przy niskich obrotach

Postprzez hellogrish » 6/9/2008, 08:59

witam,

jak w temacie, stary model Ducati,
ze 3 dni temu zauwazylem ze moto nierowno chodzi na niskich obrotach,
czasami rowniez gasnie (jak np dojezdzam do skrzyzowania)

czy moze byc to kwestia tarczy sprzeglowych?
przy krotkich postojach (typu skrzyzowanie) nigdy nie wrzucam luzu tylko trzymam sprzeglo (b.trudno wrzucic luz nawet jak przygazuje)

pozdrawiam
Avatar użytkownika
hellogrish
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 28/5/2008, 18:40
Lokalizacja: krk / sc


Postprzez luk841 » 6/9/2008, 09:25

moze wystrczy zrobic regulacje gaznikow jak sie dlawi na niskich obrotach, a linka sprzegla ci sie juz nie konczy czy masz hydrauliczne sprzeglo jak linka to podciagnij moze to cos da....:)
Avatar użytkownika
luk841
Świeżak
 
Posty: 91
Dołączył(a): 26/12/2006, 14:24
Lokalizacja: Wawa


Postprzez hellogrish » 6/9/2008, 09:44

hydrauliczne. moze to kwestia plynow?

nie chcialem sie porywac na wymiane calego plynu (a jest raczej dosc stary) i dolalem nowego.

a z tymi gaznikami, oddac moto do serwisu czy zabrac sie za to sam? (jestem kompletnie zielony jesli chodzi o mechanike ;)

ak z tym trzymaniem sprzegla w ogole? pomijajac moj nadgarstek ;) (sprzeglo dosyc oporne) - czy takie trzymanie na postoju moze mu zaszkodzic?

pozdrawiam
Avatar użytkownika
hellogrish
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 28/5/2008, 18:40
Lokalizacja: krk / sc

Postprzez luk841 » 7/9/2008, 09:41

Ja na twoim miejscu bym wymienil caly plyn w sprzegle to chyba nie jest duzy wydatek bo jak jest stary to dolewanie nowego do starego raczej nie da duzego efektu w przypadku linki jak mi sie konczyla to mialem podobne efekty tez ciezko mi jedynka wchodzila a wrzucenie na luz to byla ciezka sprawa, a jak byl na jedynce to jechal mi jak na polsprzegle....A jak odpalasz moto i jest na biegu to tez ci gasnie bo jak nie to wydaje mi sie ze nie jest to sprzeglo tylko gazniki potrzebuja regulacji w wawie to jest koszt 250 zl pelna regulacja i czyszczenie a u ciebie napewno nie wiecej :)Ja bym oddal do serwisu a napewno podjechal i sie skonsultowal z nimi bo jak ci powiedza ze to nie sa gazniki tylko wymiana plynu w sprzegle to sam mozesz to zrobic i nie placic za cos takiego kupe kasy jak zawsze licza za pierdoly krocie ..Trzymanie sprzegla na swiatlach to dziala na jego niekorzysc szybciej sie zluzywa ja bym ci polecal zeby czesciej wysprzeglac na swiatlach i w ogole, jak bedziesz w serwise samochodowym czy motocyklowym spytaj sie mechanika to raczej powiedza ci zeby wysprzeglac swoj pojazd....
Avatar użytkownika
luk841
Świeżak
 
Posty: 91
Dołączył(a): 26/12/2006, 14:24
Lokalizacja: Wawa

Postprzez Grzybu » 7/9/2008, 10:21

luk841 - nie "wysprzęglać", tylko włączać luz - bo z tego co piszesz wynika, że ma robić dalej tak jak robi..

A co do dławienia to raczej gaźniki niż sprzęgło. Na luzie też się dławi? Czy tylko jak jest na biegu?
Moto ciągnie po włączeniu sprzęgła, czy nie?
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez hellogrish » 7/9/2008, 21:30

nie,na luzie nie dlawi.
po prostu w momencie gdy zatrzymuje maszyne to czasami silnik gasnie, czy to na 1 czy na 2.

moto chodzi poza tym naprawde b.gladko,wiec to raczej nie wina gaznika.
Avatar użytkownika
hellogrish
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 28/5/2008, 18:40
Lokalizacja: krk / sc

Postprzez Grzybu » 8/9/2008, 07:11

No więc masz odpowiedź. Z tym, że zdaje mi się, że wymiana płynu nie załatwi problemu. Owszem warto go wymienić, ale ja bym raczej szukał możliwości podciągnięcia sprzęgła. Jak puścisz klame to masz na niej luz? (jak duży?)
Nie wiem jak to jest w Ducati, ale powinna być gdzieś regulacja. Mam nadzieję, że nie masz popalonych (pokrzywionych) tarcz. Jeśli tak by było to czeka cię wymiana.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez YZF R1 » 8/9/2008, 10:44

Na moje oko to Dukat wymaga regulacji gaźników i wolnych obrotów, jeśli to sprzęgło to powinno być czuć że po wciśnięciu klamki moto nie wysprzęgla i dalej ciągnie.....
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Grzybu » 9/9/2008, 14:39

Hmmm.. To dlaczego na luzie nie gaśnie?
regulację też bym zrobił swoją drogą, bo jakiś problem z ustawieniem mieszanki może powodować, że moto będzie słabiutki na wolnych. Czasem sprzęgło delikatnie ciągnie. Nie na tyle, żeby poruszyć moto, ale już uniemożliwia wbicie biegu (efekt jak ze sklejonymi tarczami). Jeśli dodatkowo sprzęt jest niewyregulowany to może od takiego lekkiego oporu gasnąć.

A może czas wymienić filtr powietrza.. :idea:
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez luk841 » 9/9/2008, 16:03

Jesli to jest juz wiekowy motorek a wlasciciel zaniedbywal go przez kilka sezonow to warto go calego przejzec i wyregulowac ewentualnie zrobic najpotrzebniejsze rzeczy :wink: :D....
Avatar użytkownika
luk841
Świeżak
 
Posty: 91
Dołączył(a): 26/12/2006, 14:24
Lokalizacja: Wawa

Postprzez hellogrish » 10/9/2008, 17:57

i znow problem... wczesniej jak moto mi gasl to wystarczylo wylaczyc swiatla i odpalic ponownie, ale to chyba jakis powazny problem bo dzisiaj w ogole nie chce odpalac...

musze przekrecic kluczyk - off, ponownie na "on" i czasami odpali... a czasem nie...
Avatar użytkownika
hellogrish
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 28/5/2008, 18:40
Lokalizacja: krk / sc

Postprzez pawelcio » 6/4/2011, 19:40

Witajcie.
Przepraszam, ze odświeżam temat,ale nie znalazłem, w nim odpowiedzi.
Mój motocykl - Freewind - gaśnie na luzie [N].
Wcześniej miał ustawione nieco za wysokie obroty (ca 2000), obniżyłem na prawidłowe - ok 1400-1500 i efekt taki, że na luzie pochodzi chwilkę, zadławi się i gaśnie.
Czy to wina gaźników?
pawelcio
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 3/3/2010, 21:39

Postprzez alphamale » 6/4/2011, 19:46

nic innego jak gaźniki nie wchodzi w grę, z tym sprzęgłem to jakaś herezja, jak wyłączysz światła to spada opór dla tego nie gaśnie
alphamale
Świeżak
 
Posty: 140
Dołączył(a): 3/4/2010, 16:23
Lokalizacja: Toruń

Postprzez mirekm71 » 6/4/2011, 22:29

Jedz do serwisu zrob synchronizacje i zawory. Mozesz tego nie robic latami ale jesli moto zaczyna szwankowac to zacznij od podstawowych czynnosci serwisowych a tam powiedza Ci co dalej. Ja jezdze do takiego serwisu, w ktorym pytam o synchro czy swiece to koles do mnie " a co? Zle chodzi?" Nie wszedzie naciagaja a motocykle wymagaja serwisu.

Jesli chodzi o stanie na swiatlach na sprzegle to jesli masz sprawne to nic sie nie dzieje ale jesli ciagnie to sie grzeje i przedwczecnie zuzywa. Jedynka Ci teraz dobrze wchodzi?
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez pawelcio » 7/4/2011, 07:12

Dzięki Mirekm71
Po zmniejszeniu wolnych obrotów jedynka wchodzi lepiej. Mechanik stwierdził, że tak ma być.
Jestem już umówiony na synchro/czyszczenie gaźników i regulację zaworów.

Mam też zamówiony nowy napęd, filtry powitrza i oleju, wymienię olej, płyn hamulcowy.... i moto będzie gotowe do sezonu:)
pawelcio
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 3/3/2010, 21:39



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê