Zobacz wÄ…tek - Regulacja moto przez nooba
NAS Analytics TAG

Regulacja moto przez nooba

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Regulacja moto przez nooba

Postprzez Pasti » 19/8/2008, 15:13

Jak w tytule. Znalazłem już jak zrobić przeglądy najważniejszych układów w moto(silnik, napinanie łańcucha, czyszczenie filtrów...) ale jak przeglądam blogi to większość "smaruje linki obrotomierza, prędkościomierza, sprzęgła. Jak to się robi i czym się smaruje? Smarem grafitowym(taki koleś mi to podpowiedział)?

pozdrawiam Pasti
Romet Z125 - początki są trudne, jedyna taka kanciapa na mieście :mrgreen: !
Pasti
Świeżak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 22/5/2008, 20:03


Postprzez YZF R1 » 19/8/2008, 15:50

w smarze grafitowym to łańcuch na zimę sie zostawia ot taka stara metoda ale o smarowaniu linek nie słyszałem...
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez Grzybu » 19/8/2008, 16:52

Linki smaruje się zakładając woreczek foliowy z olejem ciasno na pancerz i obraca go, aby zawartość spłyęła w dół - wciska się to, aż nie pokaże się olej z drugej strony pancerza. Może to być też olej techniczny w sprayu - który po odparowaniu składników lotnych robi się gęściejszy i nie spływa tak szybko z linki.

Każda serwisówka jaką przeglądałem miała opis smarowania linek..
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez Pasti » 19/8/2008, 19:43

Grzybu napisał(a):Każda serwisówka jaką przeglądałem miała opis smarowania linek..


Lecz do mojej maszynki nie ma serwisówki, a instrukcja obsługi jest w ogóle pisana pod co innego...

Nie mniej jednak teraz wiem o co kaman. Ktoś chce coś dodać?

pozdrawiam Pasti
Romet Z125 - początki są trudne, jedyna taka kanciapa na mieście :mrgreen: !
Pasti
Świeżak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 22/5/2008, 20:03

Postprzez ciosmaciej » 20/8/2008, 08:10

mozesz tez smarowac za pomoca strzykawki...
ciosmaciej
Świeżak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 16/4/2008, 12:30
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez mar111cin » 20/8/2008, 08:40

hmm ogólnie to ja mam przykre doświadczenia ze smarowaniem linek. Bo dużo razy było tak, że po nasmarowaniu linku jechałem gdzieś polną drogą i potem ładnie do linki przylgnał piasek, wtedy to dopiero ciężko linka chodziła i potrafiła się przetrzeć. Tak że ze smarowaniem też trzeba uważać.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez Pasti » 24/8/2008, 21:12

Mój kuzynek co za szkoły średniej dużo jeździł, dał mi taka radę: nabrać do strzykawy 30ml i wpuścić na linkę. Ten smar i tak zleci w dół linki, więc nie ma potrzeby lać tego tak, by wyszło z drugiej strony.
Romet Z125 - początki są trudne, jedyna taka kanciapa na mieście :mrgreen: !
Pasti
Świeżak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 22/5/2008, 20:03

Postprzez PajÄ…k » 25/8/2008, 14:29

Ja polecam olejki silikonowe.. przynajmniej w starociach się sprawdzają.. Smarem grafitowym jak ktoś nasmaruje linkę to nich da znać bo ja jakoś nie widzę możliwości żeby takim kitem smarować linki ja używałem ale do zawiasów w bramie ;)
Avatar użytkownika
PajÄ…k
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 704
Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
Lokalizacja: Warszawa Gocław



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê