Zobacz wątek - Yamaha YZF R 125 a elektronika.
NAS Analytics TAG

Yamaha YZF R 125 a elektronika.

i inne małe pojemności
_________

Yamaha YZF R 125 a elektronika.

Postprzez traszer » 26/5/2008, 21:32

W katalogu "Motocykle Świata 2008" napisano:
"Tegoroczna nowość Yamahy na pewno przypadnie do gustu młodszym fanom Yamahy. Ta konstrukcja nie udaje sportowego motocykla. To mały, sportowy motocykl przeznaczony do jazdy już na kategorii A1. Jak twierdzi producent, moc tego motocykla w ryzach trzyma elektronika. Potencjał silnika pozwoliłby na znaczne przekroczenie mocy, ale obwarowane byłoby to wymogami prowadzenia YZF R 125 na prawie jazdy kategorii A, a na tym nie zależy ani importerowi, ani nabywcom. Ale i tak zapewne większość która zdecyduje się na ten motocykl, będzie zachodzić w głowę, jak podnieść moc pojazdu." Jakoś tak średnio to gramatycznie wszystko sformułowane, aczkolwiek słyszał ktoś o tym, jakoby to elektronika ograniczała moc Yamaszki do 15 KM? Jeśli tak to ile w rzeczywistości może wyciągać ten silnik? Swoja drogą zaciekawiło mnie też, że ze 125 typu cross wyciągają po 40 KM :shock: Przybliży mi ktoś jak to działa? Bo szlag mnie trafia jak widzę Yamahę YZ 85, która ze swojego silniczka o pojemności 85cm3 generuje dwa razy więcej mocy niż YZF R 125, a na dodatek wazy dwa razy mniej ;P
Avatar użytkownika
traszer
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 21/5/2008, 15:42
Lokalizacja: Gdańsk


Postprzez kravec » 26/5/2008, 22:58

a wiesz czym sie rozni 2t od 4t, pomijajac konstrukcje silnika?
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice


Postprzez Landryss25 » 27/5/2008, 07:44

Ta Yamaha może maksymalnie wyciągnie 20km ale wątpię. Motory 125 typu cross mają tak dużą moc ponieważ to 2t i bardzo wyżyłowane i mało żywotne silniki.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez traszer » 27/5/2008, 16:47

kravec napisał(a):a wiesz czym sie rozni 2t od 4t, pomijajac konstrukcje silnika?
Ano nie bardzo. Chyba, że chodzi tylko o to co napisał Landryss. Tyle że nie sądziłem, że to AŻ TAKA różnica w mocy ;P 2 razy więcej z 85 2t niż ze 125 4t.
Avatar użytkownika
traszer
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 21/5/2008, 15:42
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Fenek16 » 27/5/2008, 21:58

No wiec teraz wiesz, że nawet 50ccm w 2t osiągnie moc taką jak 125ccm w 4t.

tez słyszałem, o wersjach sportowych nieograniczanych i werjsach na A1 tej YZF. Zapewne chodzi o rodzaje wtrysków stosowanych itp.

Pozdro
CBR 600 F3
Avatar użytkownika
Fenek16
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1590
Dołączył(a): 19/11/2006, 18:39
Lokalizacja: Warszawa / Starachowice

Postprzez Valentino-Rossi-46 » 28/5/2008, 12:21

Ja planuje kupić tą Yamaszke i wystartować w pucharze i mam nadzieje że będzie to mocniejsza wersja niż standardowa :) więc kto wie może za 2 lata ktoś odłączy jakiś kabelek w r125 i wyciągnie te 170km/h
Avatar użytkownika
Valentino-Rossi-46
Bywalec
 
Posty: 570
Dołączył(a): 2/12/2006, 20:04
Lokalizacja: Wyrzysk

Postprzez Fenek16 » 28/5/2008, 14:13

Co ty... Tak mąło? :( 239km/h minimalnie...
CBR 600 F3
Avatar użytkownika
Fenek16
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1590
Dołączył(a): 19/11/2006, 18:39
Lokalizacja: Warszawa / Starachowice

Postprzez traszer » 28/5/2008, 18:41

Valentino-Rossi-46 napisał(a):Ja planuje kupić tą Yamaszke i wystartować w pucharze i mam nadzieje że będzie to mocniejsza wersja niż standardowa :) więc kto wie może za 2 lata ktoś odłączy jakiś kabelek w r125 i wyciągnie te 170km/h


No właśnie też kupić planuję, tyle ze pewnie dopiero po wakacjach. Możesz mi kolego powiedzieć jak już będziesz miał i dowiesz sie co zrobić żeby z niej więcej wycisnąć (;
Avatar użytkownika
traszer
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 21/5/2008, 15:42
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez bastus » 28/5/2008, 20:08

z czterosuwowego silnika niewyciągnie się tyle mocy co z dwusuwowego silnika ...

Poczytaj sobie o rużnicach tych dwuch silników - http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_dwusuwowy
sprzedam :
:D
- Sony Ericson P99i (700pln)
:D
- Nowe sprzęgło do Aprili Rx 50 (90 zł)
Avatar użytkownika
bastus
Bywalec
 
Posty: 827
Dołączył(a): 5/10/2007, 20:23
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez HWC » 9/8/2008, 12:48

Najlepsze teraz beda fantazje i doszukiwania sie blokad tych co nie mają tego moto i tych którzy mają a nie wiedzą jak jest skonstruowane i nie umieją nawet znaleźć świecy zapłonowej w swoim moto na żądanie :lol:

Yamaha ma pewnie już komputer pokładowy także trzeba będzie pewnie kupic power commander podłączyć i zmienić mape wtryskową ale czy mapa nie będzie zbyt przekraczająca mozliwości silnika i nie doprowadzi do jego stopniowej destrukcji? Niewiadomo... Może trzeba bedzie wyciąć także katalizator... Aha i z racj tego ze to 4T to każda przeróbka która dawała powiedzmy w 2T 10 koni to w 4T da te 5 koni wiadomą żeczą. motocylowi na drodze rozwoju nie daje więcej jak 22 konie a to już nawet nawet przy tej pojemności i masie.. Aha i zawsze 15 koni w 4 T będzie leprze jak 15 koni w 2T silniku ZAWSZE!

Motor ma bodajże chyba te 4 zawory już jak sie nie myle więc będzie miał możliwosci wieksze niz 2 zaworowa CBR 125 ale nie wiem może oba moto maja po 2 zawory. Gdyby miała te 4 zawory to można by może zastosować kompatybilny exup może by dał coś mocy.

Apropo sam silnik 2T generuje 2 razy mniej ruchów wału niż 4T zanim cykl się zakonczy więc chyba logiczne jest że będzie miał mniej mocy...
Ale zato taka cbr 125 ma moc w dolnym zakresie obrotów i nie zdycha nawet na 6 biegu przy 20 czy ilu tam a 2T już by zgasł nie trzeba czekać na 5500 czy 6000 obrotów az sie PVS otworzy w 2 t tylko odkręcisz manetke to najzwyczajniej szarpie.. na 250 już można szarpanem gazu na 1 zżucić pasazera który sie nie trzyma bez problemu a i na koło postawić lepiej wiadomo... No i możliwość skutecznego hamowania silnikiem

A crossy 40 konne kończą żywot po parudziesieciu godzinach jazdy zuzywając przy tym z 12 l na 100 bezyny
cztery w rzędzie wjedzie wszędzie
HWC
Świeżak
 
Posty: 92
Dołączył(a): 25/6/2008, 12:36

Postprzez Tomek00 » 9/8/2008, 12:54

Głupoty piszesz trochę :?
Patrz na daty :!:
Avatar użytkownika
Tomek00
Bywalec
 
Posty: 522
Dołączył(a): 4/5/2008, 12:01
Lokalizacja: Łódz

Postprzez kravec » 9/8/2008, 21:33

HWC napisał(a):kompatybilny exup może by dał coś mocy.

na 250 już można szarpanem gazu na 1 zżucić pasazera który sie nie trzyma bez problemu a i na koło postawić lepiej wiadomo... No i możliwość skutecznego hamowania silnikiem

A crossy 40 konne kończą żywot po parudziesieciu godzinach jazdy zuzywając przy tym z 12 l na 100 bezyny


a skad taki exup wziąść?

pasażera który się nie trzyma to na motorynce można zrzucić....

crossy nie kończą żywota... ewentualnie ich silniki, a konkretniej tłoki... i to też zależy od stylu jazdy w każdym razie 10 motogodzin to z tego co wiem są bajki....


I prosiłbym o odrobinę skromności.. powinno Ci to wyjść na dobre. A odświeżenie tematu można uznać za uzasadnione więc nie ma sprawy.
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez HWC » 18/8/2008, 01:36

"a skad taki exup wziąść? "

kupujesz w spożywczym

chodzi mi o rozwiązania konstruktorsie...

"pasażera który się nie trzyma to na motorynce można zrzucić.... "

Dam ci NSR i mnie zżuć manetką gazu kiedy nie bede sie trzymał. Gwarantuje że tego nie zrobisz.

"crossy nie kończą żywota... ewentualnie ich silniki, a konkretniej tłoki... i to też zależy od stylu jazdy w każdym razie 10 motogodzin to z tego co wiem są bajki.... "

Co też to ty nie powiesz myslałem ze cross zamienia sie cały w proszek i niema już co zbierac po parudziesieciu motogodzinach

Gdzie napisałem o 10 godzinach? Nigdzie!

prosze o odrobine czytania ze zrozumieniem i jasnym umysłem nastawionym na myślenie...

Pozdrawiam
cztery w rzędzie wjedzie wszędzie
HWC
Świeżak
 
Posty: 92
Dołączył(a): 25/6/2008, 12:36

Postprzez Fenek16 » 18/8/2008, 11:39

Żal du*e ściska...

HWC Wiadomo, że 15KM z ekonomicznego silnika lepsze niż z wysilonego, ale zapomniałeś dodać, że 15KM dostaniesz już z dobrze zrobionej pojemności 70ccm w 2t, a 15KM w 4t to ile pojemnosci wiecej. Niestety prawo ogranicza bardziej do pojemności niż do mocy, bo mocy nie sprawdzają na przegladach, wiec chyba wiadomo w czym rzecz...

Co do gubienia pasażera to troche głupie to okazanie w ten sposób mocy...
Ale moja Af1 na pierwszym biegu po dwukrotnym zamknięciu i otwarciu przepustnicy przy obrotach 7tys podnosi koło do góry, więc pasażer bez trzymanki nie miał by łatwo.

Wogóle po co te wszystkie gadki, zawsze bedzie jeden tak myslał i jeden tak, zazwyczaj ten co chwali 4t ma 4t a ten co 2t ma 2t...


Pozdro
CBR 600 F3
Avatar użytkownika
Fenek16
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1590
Dołączył(a): 19/11/2006, 18:39
Lokalizacja: Warszawa / Starachowice

Postprzez Duriv » 18/8/2008, 14:34

Bastus ( RÓŻNICA!)

Więcej niż 20-22 km nie wyciśnie się z 4T tej pojemności,
Chyba że inżynierów yamahy olśniło :)

Oczywiście, są zabiegi zwiększające moc i v-max, ale to zmniejsza żywotność silnika...

Pozdrawiam...
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez andy7 » 18/8/2008, 15:17

Valentino-Rossi-46 napisał(a):... kto wie może za 2 lata ktoś odłączy jakiś kabelek w r125 i wyciągnie te 170km/h


Rozumiem, ze Twoj wiek i rozowe okulary napelniaja Cie optymizmem, nie zapomnij wiec przykleic jeszcze plastra na pupe, wtedy bedzie miala 45 KM.

A tak na powaznie.

Przed chwila dzwonilem do dealera Yamahy i pytalem o tuning. Tak jak sie spodziewalem, nie bedzie mozliwosci tuningu. Problem w mapie zaplonu.

Wszystko co prawda mozna zrobic, pic tylko ile w efekcie koncowym bedzie to kosztowalo. Ze 125 - tki da rade wyciagnac ca 65 KM ( kto nie wierzy polecam moto GP ) tyle tylko, ze silnik 2T. Koszta przejechania jednego km wynosza cos okolo 17pln. pytanie wiec skad wziasc, gdzie kupic jest troche smieszne, spytajcie najpierw ile to kosztuje, bo z regoly zadnego z was po prostu nie bedzie stac na zakup czesci i zrobienia profesjonalnego tuningu ( nie poprzez przeciecie kabelka ) ktorego pan Jozek z pobliskiego Monster Garage Wam za 50 zloty nie zrobi.



Pozatym to moc nie jest rowna mocy, dochodzi jeszcze moment obrotowy ktorego jak dotad niekt nie wzial pod uwage. :wink:
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na gr