YAMAH TZR 50 (chociaz zobacz)
YAMAH TZR 50 (chociaz zobacz)
siemka wam.
kupilem dzisiaj tzr ... nauczylem sie wrzucac biegi itd. (dobra juz sie nie bede chwalil)
 (dobra juz sie nie bede chwalil)  
mam szereg pytan , narazie spytam o to jak zmieniac biegi , oraz czy jak jestem na postoju np. na swiatlach to musze wrzucic 1 (oczywiscie zeby sie lepiej rozpedzic)?? i czy jak mam stroma gorke w podjezdzie do mojego domu to jak zmienic z np.2 (biegu) na 1 (bieg) ??o i jesdzcze powiedzcie mi jaki olej kupic ( zeby byl najlepszy) ??ma ktos instrukcje do tzr 50 rocznik 2003 ( jak tak to czy moglby mi przeslac na e-mail lub jakos inaczej ??!!
				kupilem dzisiaj tzr ... nauczylem sie wrzucac biegi itd.
 (dobra juz sie nie bede chwalil)
 (dobra juz sie nie bede chwalil)  
mam szereg pytan , narazie spytam o to jak zmieniac biegi , oraz czy jak jestem na postoju np. na swiatlach to musze wrzucic 1 (oczywiscie zeby sie lepiej rozpedzic)?? i czy jak mam stroma gorke w podjezdzie do mojego domu to jak zmienic z np.2 (biegu) na 1 (bieg) ??o i jesdzcze powiedzcie mi jaki olej kupic ( zeby byl najlepszy) ??ma ktos instrukcje do tzr 50 rocznik 2003 ( jak tak to czy moglby mi przeslac na e-mail lub jakos inaczej ??!!
- 
				 
 dezmont
- Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 19/9/2006, 20:17
- Lokalizacja: Chełm
viewtopic.php?t=44&start=0
tylko nie wiadomo czy ma jeszcze materiały naukowo-dydaktyczne. Bo wykres zawsze można zrobić nowy.
				tylko nie wiadomo czy ma jeszcze materiały naukowo-dydaktyczne. Bo wykres zawsze można zrobić nowy.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
, jest V-Strom 650 AK8 
			było gsx600f, było ZX12R
 , jest V-Strom 650 AK8
, jest V-Strom 650 AK8 
- 
				 
 mar111cin
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
zamknij sie chłopak sie pyta i chce sie poprostu nauczyc a ty go wyśmiewasz głupku!!! wystarczy że ty gadet jesteś pośmiewiskiem na forum!!!GADETCBR125 napisał(a):hmmmmm...jak masz na 2 wrzucasz 1 poprzez nacisniejcie noga w dol:D...hehehehehehehehehehehe(...)

- 
				 
 kopek92
- Świeżak
- Posty: 94
- Dołączył(a): 28/7/2006, 10:51
GADETCBR125 napisał(a):hmmmmm...jak masz na 2 wrzucasz 1 poprzez nacisniejcie noga w dol:D...hehehehe (...)
Gadet, jesteś u mnie na indeksie. Jeśli jeszcze raz (raz) zobaczę twojego posta, który mi się nie spodoba, dostaniesz bana na tydzień.
Zacznij traktować innych forumowiczów z szacunkiem. Wiem, że ty się urodziłeś ze wszystkimi umiejętnościami motocyklisty i pobiłbyś na torze Rossiego, ale NIE KAŻDY tak ma. Szczególnie, że na 50 ccm można wsiąść z ulicy, bez żadnego przygotowania teoretycznego.
dezmont napisał(a):mam szereg pytan , narazie spytam o to jak zmieniac biegi , oraz czy jak jestem na postoju np. na swiatlach to musze wrzucic 1 (oczywiscie zeby sie lepiej rozpedzic)?? i czy jak mam stroma gorke w podjezdzie do mojego domu to jak zmienic z np.2 (biegu) na 1 (bieg) ??o i jesdzcze powiedzcie mi jaki olej kupic ( zeby byl najlepszy) ??ma ktos instrukcje do tzr 50 rocznik 2003 ( jak tak to czy moglby mi przeslac na e-mail lub jakos inaczej ??!!
Jak zmieniać biegi?
Dopóki dobrze nie wyczujesz moto, bieg zmieniasz tak:
- Wciskasz sprzęgło
- Odpuszczasz gaz
- Zmieniasz bieg (w górę lub w dół, zależnie od potrzeb)
- Odpuszczasz stopniowo sprzęgło i równocześnie dodajesz gazu (jak przy ruszaniu, tylko szybciej)
Na światłach jedynkę możesz wrzucać - ale nie po to, żeby się szybciej rozpędzić, tylko po to, żeby jak zobaczysz w lusterku, że ktoś zamierza ci wjechać w tyłek, szybciej uciec - nie tracąc czasu na wrzucanie biegu.
Pod górkę nie używa się raczej jedynki - to bieg tylko do ruszania. Moto spokojnie podjedzie pod górkę na dwójce - chyba, że jedziesz 2 kmph.
Z dwójki na jedynkę zrzucasz tak samo jak z 4 na 3, tylko musisz to zrobić delikatnie i przy naprawdę małej prędkości.
pozdro, WR81
Ostatnio edytowano 24/9/2006, 11:45 przez Wiewiór81, łącznie edytowano 1 raz
						
					
				Black Wind always follows
Where my white horse rides
			Where my white horse rides
- 
				 
 Wiewiór81
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 632
- Dołączył(a): 18/5/2006, 15:46
- Lokalizacja: Warszawa - Żoliborz
Gadżetcbr125 to sie zaczyna robić taki jak Thores 
				
ADHD Squad |  | http://www.bikepics.com/members/pisiu/
			- Pisiu
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 993
- Dołączył(a): 1/8/2006, 22:00
- Lokalizacja: Czarnobyl
dezmont napisał(a):wiewior81 a czy cos sie stanie jak nacisne sprzeglo i nieodpuszcze gazu - zmienie bieg na wiekszy??
Troszeczkę odpuścić musisz. Żeby zmieniać biegi gładko, bez zgrzytów i stuków skrzyni, musisz nauczyć się odpuszczać gaz minimalnie - tak, żeby do wrzucenia wyższego biegu obroty zdążyły spaść max o tysiąc, półtora. Dlaczego?
Jeśli jedziesz (przykładowo) na trójce i masz 7 tys. rpm, to po zmianie biegu na wyższy obroty spadną - o około 1,5 rpm, do 5,5. Przed zmianą biegu należy więc odjąć gaz nie do zera, tylko o tyle, żeby obroty ustawiły się o tą wartość niżej. Zadziałasz dzięki temu jak samochodowy synchronizator - bieg wejdzie ci gładziutko tak, że nawet nie poczujesz że go zmieniłeś.
Dokładnie odwrotnie musisz zrobić przy redukcji - w tym przypadku po zmianie obroty będą wyższe, więc musisz tuż przed zmianą leciutko na ułamek sekundy gazu dodać i od razu odpuścić, żeby uniknąć szarpnięcia.
Takie zachowanie nazywa się przegazówka - warto to sobie wypracować, skrzynia mniej się niszczy i nie ma problemów z uślizgami przy mokrej nawierzchni

Black Wind always follows
Where my white horse rides
			Where my white horse rides
- 
				 
 Wiewiór81
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 632
- Dołączył(a): 18/5/2006, 15:46
- Lokalizacja: Warszawa - Żoliborz
Dam Ci dobra rade : odlacz pompe oleju i mieszaj olej (specjalny do 2taktow)z benzyna- w 2taktach jest taka sprawa ze na wolnych obrotach to olej nie jest dostarczany do silnika i slnik pracuje wtedy na sucho.
Aha i nigdy nie redukuj biegu na zakrecie tzr ma taki nieprzyjemny zwyczaj ze mocno zarzuca wtedy tylkiem.
I jeszcze jedno dopuki nie wyczujesz motoru lepiej nie jedz na miasto - w awaryjnej sytuacji masz wtedy 100% glebe
No to tyle zycze Ci wielu udanych kilometrow na twoim sprzecie
PS na swiatlach lepiej jest wrzucic na luz - poprostu oszczedzasz sprzeglo
Pozdro
				Aha i nigdy nie redukuj biegu na zakrecie tzr ma taki nieprzyjemny zwyczaj ze mocno zarzuca wtedy tylkiem.
I jeszcze jedno dopuki nie wyczujesz motoru lepiej nie jedz na miasto - w awaryjnej sytuacji masz wtedy 100% glebe
No to tyle zycze Ci wielu udanych kilometrow na twoim sprzecie
PS na swiatlach lepiej jest wrzucic na luz - poprostu oszczedzasz sprzeglo
Pozdro
......::::2006 Honda CBR 600 RR:::::........
			- 
				 
 4R8EN
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 15/4/2006, 14:18
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości



