Zobacz wątek - ocena stanu gładzi cylindra
NAS Analytics TAG

ocena stanu gładzi cylindra

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

ocena stanu gładzi cylindra

Postprzez ppmarian » 23/7/2008, 16:07

Motor Yamaha YZ

Przyczyna jest prozaiczna, aż wstyd się przyznać - brak dodania oleju do paliwa.
Tłok jest na 100% do wymiany natomiast zastanawiam się co z cylindrem. Proszę o ocenę stanu jego zużycia. Poza widocznym na zdjęciu małym śladem zatarcia na cylindrze, cała reszta powierzchni wygląda bardzo dobrze. Czy można zaryzykować i założyć tylko nowy tłok do tego cylindra a dopiero przy kolejnej wymianie tłoka (za około 60 moto godz.) oddać cylinder do przetulejowania?

Zrobiłem profesjonalnym urządzeniem FARO CAM2 pomiary średnicy cylindra i wyniki są następujące :


Zaraz przy głowicy 54,016mm +/-0,007mm
Powyżej okna wydechowego 54,026mm +/-0,013mm
Na wysokości okna wydechowego 54,040mm +/-0,022mm
Poniżej okna wydechowego 54,015mm +/-0,010
Odchyłka na płaszczyźnie głowica-cylinder 0,013mm

Jaki rozmiar tłoka zalecacie

A 53,93mm
B 53,94mm
C 53,95mm
D 53,96mm
E 53,97mm


i czy kupic jedno czy dwu pierścieniowy

jakiej firmy?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
ppmarian
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9/2/2007, 07:19


Postprzez skwy » 23/7/2008, 23:37

Przy spasowaniu nowego tłoka ze starym cylindrem musisz mieć świadomość że ten silnik nigdy nie osiągnie 100% mocy.

Jaki powinien być luz montażowy między tłokiem a cylindrem?

Czy cylinder masz aluminiowy czy może z żeliwną tuleją?

Z tego co napisałeś to cylinder ma duże różnice wymiarów w różnych punktach.

Ja bym zrobił porządek z cylindrem i tłokiem.
Czyli nowy szlif jeśli ten cylinder ma żeliwną tuleję i tłok z jednym pierścionkiem.
Czemu jeden spytasz już ci śpieszę z odpowiedzią:
Mniejsze tarcie większa moc.Przypuszczam że używasz moto do wyczynu.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap


Postprzez ppmarian » 24/7/2008, 07:07

skwy napisał(a):Przy spasowaniu nowego tłoka ze starym cylindrem musisz mieć świadomość że ten silnik nigdy nie osiągnie 100% mocy.

Jaki powinien być luz montażowy między tłokiem a cylindrem?

Czy cylinder masz aluminiowy czy może z żeliwną tuleją?

Z tego co napisałeś to cylinder ma duże różnice wymiarów w różnych punktach.

Ja bym zrobił porządek z cylindrem i tłokiem.
Czyli nowy szlif jeśli ten cylinder ma żeliwną tuleję i tłok z jednym pierścionkiem.
Czemu jeden spytasz już ci śpieszę z odpowiedzią:
Mniejsze tarcie większa moc.Przypuszczam że używasz moto do wyczynu.


mam swaidomosc ze to juz nie bedzie 100% mocy

miedzy 0,04-0,07mm

cylinder to nikasil

w/g mnie wlasnie nie sa to duze roznice w srednicy cylinda.

prorzadek chce zrobic w zimie, a teraz chce dokonczyc ten sezon - pytanie czy sie uda.

motor jest wykozystywany do amatorskiego wyczynu :)
ppmarian
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9/2/2007, 07:19

Postprzez skwy » 24/7/2008, 14:50

Udać sie może albo i nie.To tak jak wróżenie z fusów.

Możesz spróbować ale wiedz o tym że może niedziałać.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez Å»YTNIA SQUAD PIOTRKÓW » 24/7/2008, 20:49

załóż tłok o większej średnicy i zrób szlif cylindra z honowaniem i po problemie :)
aprilka rs---> KAWASAKI ER-5
Avatar użytkownika
ŻYTNIA SQUAD PIOTRKÓW
Świeżak
 
Posty: 91
Dołączył(a): 11/11/2006, 22:53

Postprzez ppmarian » 25/7/2008, 06:41

panowie a usluga firmy http://www.motor-tech.katowice.pl/ czyli tulejowanie nie jest lepsze od szlifu i honowania?

i jeszcze pytania:

- co grozi cylindrowi jesli do zaloze tylko nowy tlok
- jesli sie zdecyduje na tylko nowy tlok to ktory wymiar (sekcje) wybrac
ppmarian
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9/2/2007, 07:19

Postprzez ppmarian » 25/7/2008, 07:31

350PLN za nowa tuleje + spasowanie do nowego tloka (kolejne 350PLN)

szlif i honowanie (200PLN) + tez nowy tlok (350PLN)

na ten sezon ronie tylko sam tlok - prosze pomozcie wybrac odpowiedni wymiar :roll:

a w zimie (jak dojezdzi :lol: ) wysylam cylinder do tulejowanie + tez nowy tlok :wink:
ppmarian
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9/2/2007, 07:19



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê