Fzr1000 moim zdaniem zbyt pózno załączający się wentylator
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Fzr1000 moim zdaniem zbyt pózno załączający się wentylator
Witam
Wentylator załącza sie jak wskazówka zaczyna wchodzic na czerwone pole, natomiast jak wleje na zimnym silniku za duzy poziom do wyrównawczego to mniej wiecej w 3/4 skali duzo wczesniej przed czerwonym wyrzuca wrzący płyn ze zbiornika, według mnie to troche za póżno sie to załącza.Znalazłem czujnik od wskażnika jest on chyba sterowany masą bo jak go odpinam to wskazówka opada na min temperature, dotykając miernikiem kabla od czujnika a drugim koncem do ramy pokazuje zwarcie, moim zdaniem czujnik ten działa na zasadzie takiej że oporność jego zmienia się wraz ze wzrostem temp płynu chłodzącego.Jeśli się myle niech ktoś mnie poprawi.
Drążąc dalej znalazłem najprawdopodobniej czujnik od wiatraka do którego dochodzą dwa przewody niestety, jak mam sprawdzić przy jakiej temp rzeczywiście włącza sie ten wiatrak wykręcić go z układu i wrzucić do garnka z wodą i gotować, ewentualnie jak dorobić do niego jakiś włącznik żeby samemu go załączac powiedzmy ze z ręki guzikiem,nie wiem jak sprawdzić czy te kable są naprawde od wentylatora zwierając je, chciałbym sprawdzić czy na krótko chodzi tylko nie chce czegoś upalić w instalacji.na tych dwóch kablach od tego czujnika jest jakby napięcie 12volt to nie wiem czy moge to zewrzeć.
ProszÄ™ o porady
Wentylator załącza sie jak wskazówka zaczyna wchodzic na czerwone pole, natomiast jak wleje na zimnym silniku za duzy poziom do wyrównawczego to mniej wiecej w 3/4 skali duzo wczesniej przed czerwonym wyrzuca wrzący płyn ze zbiornika, według mnie to troche za póżno sie to załącza.Znalazłem czujnik od wskażnika jest on chyba sterowany masą bo jak go odpinam to wskazówka opada na min temperature, dotykając miernikiem kabla od czujnika a drugim koncem do ramy pokazuje zwarcie, moim zdaniem czujnik ten działa na zasadzie takiej że oporność jego zmienia się wraz ze wzrostem temp płynu chłodzącego.Jeśli się myle niech ktoś mnie poprawi.
Drążąc dalej znalazłem najprawdopodobniej czujnik od wiatraka do którego dochodzą dwa przewody niestety, jak mam sprawdzić przy jakiej temp rzeczywiście włącza sie ten wiatrak wykręcić go z układu i wrzucić do garnka z wodą i gotować, ewentualnie jak dorobić do niego jakiś włącznik żeby samemu go załączac powiedzmy ze z ręki guzikiem,nie wiem jak sprawdzić czy te kable są naprawde od wentylatora zwierając je, chciałbym sprawdzić czy na krótko chodzi tylko nie chce czegoś upalić w instalacji.na tych dwóch kablach od tego czujnika jest jakby napięcie 12volt to nie wiem czy moge to zewrzeć.
ProszÄ™ o porady
- Szyna
- Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 18/9/2006, 14:20
Po pierwsze, sprawdź czy termostat dobrze pracuje (szerokość otwarcia itp - z serwisówki)
Po drugie czujnik wskaźnika temp. nie ma nic wspólnego z czujnikiem włączania wentylatora.
Czujnik wentylatora jest umieszczony w chłodnicy i działa na zasadzie zamknięcia obwodu a więc jeśli ściągniesz z niego kabel i zewrzesz do masy, wentylator powinien się włączyć (tylko nie wiem, czy jest zależny od włączonej stacyjki)
Jeśli wentylator się załącza to myślę, że wszystko z nim jest ok. Jeżeli uważasz, że włącza się za późno, raczej jest to wina termostatu. (jeśli otwiera się poprawnie, sprawdź czy nie ma dużego osadu, kamienia itp.)
Po drugie czujnik wskaźnika temp. nie ma nic wspólnego z czujnikiem włączania wentylatora.
Czujnik wentylatora jest umieszczony w chłodnicy i działa na zasadzie zamknięcia obwodu a więc jeśli ściągniesz z niego kabel i zewrzesz do masy, wentylator powinien się włączyć (tylko nie wiem, czy jest zależny od włączonej stacyjki)
Jeśli wentylator się załącza to myślę, że wszystko z nim jest ok. Jeżeli uważasz, że włącza się za późno, raczej jest to wina termostatu. (jeśli otwiera się poprawnie, sprawdź czy nie ma dużego osadu, kamienia itp.)
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Uszczelka moim zdaniem jest cała ponieważ jeżdzac w trasie moto trzyma temp normalnie tylko w miescie stojąc na któryś z kolei swiatłach temp wzrasta do czerwonego pola włacza sie wentylator i wychładza silnik powiedzmy do 3/4 skali.Masla na korku nie mam plynu nie ubywa.Zresztą wczoraj wymieniałem olej i wyglądał "ładnie" bez wody i zapachu benzyny tylko był koloru czarno brunatnego normalnie wyglądał na przepracowany.
Zrobię tak jak kolega wyżej pisze podepne jakis termometr pod układ i zobacze przy jakiej temp rzeczywiscie sie on załącza, bo być może to tylko sam wskażnik żle pokazuje.
Dam znac jak coÅ› wybadam
Zrobię tak jak kolega wyżej pisze podepne jakis termometr pod układ i zobacze przy jakiej temp rzeczywiscie sie on załącza, bo być może to tylko sam wskażnik żle pokazuje.
Dam znac jak coÅ› wybadam
- Szyna
- Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 18/9/2006, 14:20
serwisówka
Najlepiej skorzystaj z serwisówkii tam wszystko jest napisane jak działa zegar temp. i kiedy powinna się właczać chłodnica z tą opornścią trafiłeś w 10 tak jest napisane w serwisówce
są podane wartości



















- lasper
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 13/1/2007, 19:09
witaj !
nie wiem jak masz w moto - w puszkach są termo włączniki 2 poziomowe - pierwszy poziom włącza mi koło 100 stopni - drugi koło 110 stopni jakby pierwszy szlag trafił.
przestroga ( z własnej skóry ):
miałem układ chlodniczy, w którym koleś dolewał ubytki płynu chłodniczego płynem chłopdniczym - efekt ? parowała woda - chemikalia zostawały i zwiększało sie ich stężenie aż zaczęło osadzać się w postaci krystalicznej .. to pspowodowało blokowanie się termostatu i w konsekwencji jego nie poprawną pracę
rada : ubytki płynu chłodniczego powstałe w skutek odparowania wody - uzupełniamy tylko i wyłącznie WODĄ DESTYLOWANĄ
.
koniec
( tak dla potomnosci )
nie wiem jak masz w moto - w puszkach są termo włączniki 2 poziomowe - pierwszy poziom włącza mi koło 100 stopni - drugi koło 110 stopni jakby pierwszy szlag trafił.
przestroga ( z własnej skóry ):
miałem układ chlodniczy, w którym koleś dolewał ubytki płynu chłodniczego płynem chłopdniczym - efekt ? parowała woda - chemikalia zostawały i zwiększało sie ich stężenie aż zaczęło osadzać się w postaci krystalicznej .. to pspowodowało blokowanie się termostatu i w konsekwencji jego nie poprawną pracę
rada : ubytki płynu chłodniczego powstałe w skutek odparowania wody - uzupełniamy tylko i wyłącznie WODĄ DESTYLOWANĄ

koniec

-
cezare - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 682
- Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
- Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ
Wiesz cezare? Jakby tak conajmniej raz na jakiś czas wymieniać cały płyn, to spokojnie można uzupełniać ubytki płynem. Poza tym wydaje mi się, że pod wpływem wysokiej temperatury najszybciej odparowują substancje odporne na krzepnięcie więc dolewając wody można się nabawić zimowego spuchnięcia silnika 

http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Dzieki za podpowiedzi, założyłem oddzielny włącznik na czujnik wentylatora i teraz załączam go z reki jak jest potrzeba.Rzeczywiście kable po zwarciu uruchomiły wentylator na krotko.Jeszcze raz serdeczne dzieki.Temat uważam za zamknięty
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Szyna
- Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 18/9/2006, 14:20
Grzybu napisał(a):Wiesz cezare? Jakby tak conajmniej raz na jakiś czas wymieniać cały płyn, to spokojnie można uzupełniać ubytki płynem. Poza tym wydaje mi się, że pod wpływem wysokiej temperatury najszybciej odparowują substancje odporne na krzepnięcie więc dolewając wody można się nabawić zimowego spuchnięcia silnika
Grzybu z całym szacunkiem - masz rację = wydaje Ci się

<b>szyna :</b> dobrze mówi !!! - to nie jest rozwiązanie... napraw to - musi być gdzies przyczyna - trzeba ją znaleźć ;//// i rzeczywiście zacznij od sprawdzenia dlaczego późno właczają się wentylatory - o wiele za późno. w puszkach czasami mogą się włączać w okolicach 110 stopni - ale tyczy się to układów hermetycznych ( wyższe ciśnienie wewnątrz = niższa temperatura wrzenia) ... u Ciebie musi się to włączać szybciej ;( !!!!
-
cezare - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 682
- Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
- Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ
Wobec powyższego poszukałem trochę w sieci (pierwsza lepsza strona z wyników google) i śmiem twierdzić, że bliżej prawdy byłem ja
Fakt, że artykuł dotyczy samochodów ale układ to układ:
http://www.auto-swiat.pl/wydania/artyku ... ykul=13888
Poniżej najistotniejszy cytat z tej strony
"Czym uzupełniać? Niewielkie ubytki płynu najlepiej uzupełniać takim samym płynem do chłodnic. Można też dolewać wody (koniecznie destylowanej, do kupienia na stacjach benzynowych i w supermarketach po mniej więcej 1 zł za litr), chociaż wówczas nieznacznie pogarszamy właściwości płynu. Nadmiernie rozrzedzony wodą można bez problemu uratować, dolewając koncentratu, ale koniecznie tej samej firmy i tego samego rodzaju. W sytuacji awaryjnej bez obaw można dolać nawet duże ilości dowolnego płynu do chłodnic, ale wówczas warto przy najbliższej okazji wymienić płyn na nowy. Ważne: wymieniając go, zawsze warto przepłukać układ chłodzenia wodą albo wodą z dodatkiem płynu do czyszczenia chłodnic. "
Nijak się to ma do teorii odparowywania wody a zwiększeniu stężenia chemikaliów w układzie a właściwie tu piszą odwrotnie (czyli tak jak pisałem ja
)
Więc powtarzam. Najważniejsze co jakiś czas wymieniać płyn na nowy
Koniec

Fakt, że artykuł dotyczy samochodów ale układ to układ:
http://www.auto-swiat.pl/wydania/artyku ... ykul=13888
Poniżej najistotniejszy cytat z tej strony
"Czym uzupełniać? Niewielkie ubytki płynu najlepiej uzupełniać takim samym płynem do chłodnic. Można też dolewać wody (koniecznie destylowanej, do kupienia na stacjach benzynowych i w supermarketach po mniej więcej 1 zł za litr), chociaż wówczas nieznacznie pogarszamy właściwości płynu. Nadmiernie rozrzedzony wodą można bez problemu uratować, dolewając koncentratu, ale koniecznie tej samej firmy i tego samego rodzaju. W sytuacji awaryjnej bez obaw można dolać nawet duże ilości dowolnego płynu do chłodnic, ale wówczas warto przy najbliższej okazji wymienić płyn na nowy. Ważne: wymieniając go, zawsze warto przepłukać układ chłodzenia wodą albo wodą z dodatkiem płynu do czyszczenia chłodnic. "
Nijak się to ma do teorii odparowywania wody a zwiększeniu stężenia chemikaliów w układzie a właściwie tu piszą odwrotnie (czyli tak jak pisałem ja

Więc powtarzam. Najważniejsze co jakiś czas wymieniać płyn na nowy
Koniec

http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości