Zobacz wÄ…tek - skrzynia F3
NAS Analytics TAG

skrzynia F3

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

skrzynia F3

Postprzez Kiju » 26/6/2008, 18:43

witam. Mam problem przy zmianie z 1 na 2. albo wypada mi bieg przy zmianie albo mam dziwny zgrzyt. nie zauważyłem takiego zachowania podczas zmiany na wyższe biegi. I teraz moje pytanie czym może być spowodowana takie zachowanie oraz jak można to naprawić?
Czerwone wino jest dobre dla zdrowia, a zdrowie jest potrzebne, żeby pić wódkę.

Nieoficjalna mapa forumowiczów scigacz.pl -> MAPA
Avatar użytkownika
Kiju
Świeżak
 
Posty: 200
Dołączył(a): 21/9/2007, 18:17
Lokalizacja: Poznań/Warszawa


Postprzez kogut. » 26/6/2008, 19:07

hmm... albo walnięty wodzik wkleszczający biegi... albo zębatki uszkodzone... lub jedno i drugie...
http://www.bikepics.com/members/tugok (otwórz link)
954rr & RSV1000R
Avatar użytkownika
kogut.
Bywalec
 
Posty: 561
Dołączył(a): 11/11/2006, 14:27
Lokalizacja: WLKP


Postprzez Kiju » 26/6/2008, 19:40

mhy to mnie załamujesz. a jest mozliwość ze jest sprzegło zle ustawione, znaczy zle wyregulowane?
Czerwone wino jest dobre dla zdrowia, a zdrowie jest potrzebne, żeby pić wódkę.

Nieoficjalna mapa forumowiczów scigacz.pl -> MAPA
Avatar użytkownika
Kiju
Świeżak
 
Posty: 200
Dołączył(a): 21/9/2007, 18:17
Lokalizacja: Poznań/Warszawa

Postprzez kogut. » 26/6/2008, 19:44

Mechanikiem nie jestem ale wydaje mi sie malo prawdopodobne zeby to moglo byc sprzeglo...

EDIT Jestes z poznania to wjedz gdzies do mechanika motocyklowego i sie zapytaj to Ci powie dokladnie... np na ulicy Przemyslowej jest jakis jak dobrze pamietam
http://www.bikepics.com/members/tugok (otwórz link)
954rr & RSV1000R
Avatar użytkownika
kogut.
Bywalec
 
Posty: 561
Dołączył(a): 11/11/2006, 14:27
Lokalizacja: WLKP

Postprzez TomaszL » 26/6/2008, 19:51

spróbuj bez sprzęgła :)
może to tylko dlatego że po drodze masz jeszcze luz i za słabo wciskasz
a może sie jednak coś sypło :(
cza być tfardym nie mientkim
TomaszL
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7/8/2006, 19:49
Lokalizacja: Krosno/okol

Postprzez numberuno » 26/6/2008, 20:04

Ja bym obstawił wycięte sprzęgła kłowe drugiego biegu, przy okazji zużyty wodzik.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
numberuno
Świeżak
 
Posty: 306
Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49

Postprzez Kiju » 26/6/2008, 20:44

z tego co pamiętam bez sprzegła wchodził bez zgrzytów... dzieki za odpowiedz. kogut. teraz chwilowo mieszkam w warszawie i tez tu mam motocykl. przy okazji jak bede miał okazje pokarze to znajomemu mechanikowi... Pozdrawiam
Czerwone wino jest dobre dla zdrowia, a zdrowie jest potrzebne, żeby pić wódkę.

Nieoficjalna mapa forumowiczów scigacz.pl -> MAPA
Avatar użytkownika
Kiju
Świeżak
 
Posty: 200
Dołączył(a): 21/9/2007, 18:17
Lokalizacja: Poznań/Warszawa

Postprzez elco » 26/6/2008, 23:45

Bieg wyskakuje czy trafiasz na luz ? Skrzynie CBR zarowno w F2 jak i F3 sa dosc malo precyzyjne a najczestsza przczyna ich wysiadania jest jazda na kole. Ja w swojej CBR z podobnym problemem walcze juz bardzo dlugo. Czasami kiedy sie zapomne i nie wbije biegu zdecydowanie bieg sie nie zapina i trafiam w luz albo bieg wchodzi ze zgrzytem. Jezeli bieg wbija sie zdecydowanie i przy mozliwie niskich obrotach (do 5tys obrotow) wszystko zawsze jest w porzadku. Mozna sie do tego przyzwyaczaic. Wg mnie koszt naprawy skrzyni jest zbyt duzy - wynosi okolo 3000 zl :?
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Kiju » 27/6/2008, 08:00

na kole nie latam i napewno wczesniej moja F3 tez nie latała (miał ja kolega). elcommendante sytułacja opisana u Ciebie odpowiada mojej bieg albo nie wchodzi albo wypada ze zgrzytem czasem tez sie zdarza ze podczas włanczania jest zgrzyt. Podejrzewam ze robie to zbyt delikatnie i może dlatego tak sie dzieje. Dziś po pracy sprawdzę i powiem dokładniej jak sie zachowuje skrzynia
Czerwone wino jest dobre dla zdrowia, a zdrowie jest potrzebne, żeby pić wódkę.

Nieoficjalna mapa forumowiczów scigacz.pl -> MAPA
Avatar użytkownika
Kiju
Świeżak
 
Posty: 200
Dołączył(a): 21/9/2007, 18:17
Lokalizacja: Poznań/Warszawa

Postprzez Grzybu » 27/6/2008, 08:07

Zmianę powinieneś robić na tyle szybko, żeby po wciśnięciu sprzęgła obroty nie zdążyły całkiem spaść. Najlepiej zmieniać prawie jednocześnie z wciśnięciem sprzęgła - tak w połowie klamki.

A jak już zapniesz 2 i mocno odkręcisz gaz to wypada w górnym zakresie obrotów czy już siedzi do końca?
Jak wypada to by znaczyło, że sprzęgła kłowe dwójki mogą być wyrobione.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez YZF R1 » 27/6/2008, 10:19

Moim zdaniem gdyby sprzęgło no nie tylko 2 by ci zgrzytała itd... moim zdaniem 2-ka ci się posypała tryb i wodzik raczej do wymiany a jesli ci wyskakuje 2-ka to zapewne pamiętnik też wyrobiony jest i również wymiana... troszkę to kosztuje niestety... i jak zdecydujesz sie na naprawę to oddaj w dobre miejsce bo motocykl cały rozbebeszają przy takim zabiegu...
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Inku » 27/6/2008, 10:33

Może po prostu przyczyna leży w złej technice zmiany biegów?
A jak zapniesz już dwójkę i gwałtownie odkręcisz gaz w opór..wyskakuje?
Moje problemy ze zgrzytami czy wskakującym luzem zamiast dwójki były spowodowane złą techniką. Jak zastosowałem się do wskazać Tomka Kulika to problem zniknął.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.

Suzi GS500F
Avatar użytkownika
Inku
Bywalec
 
Posty: 550
Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
Lokalizacja: okolice Poznania



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê