Hamowanie z jednoczesną redukcją ?
Posty: 28
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Hamowanie z jednoczesną redukcją ?
Czy można tak redukować biegi, że trzymamy wciśnięty hamulec i jednocześnie redukujemy biegi? Gdy muszę szybko zredukować biegi tak mi często wychodzi. Czy to tępić czy może tak można? Proszę o rady.
-
Marcin1sport - Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 3/9/2006, 20:00
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Ale czy to można stosować codziennie czy tylko w wyjątkowych sytuacjach, bo chodzi mi o to czy to nie jest szkodliwe dla motocykla?
-
Marcin1sport - Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 3/9/2006, 20:00
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Re: Hamowanie z jednoczesną redukcją ?
Marcin1sport napisał(a):Czy można tak redukować biegi, że trzymamy wciśnięty hamulec i jednocześnie redukujemy biegi? Gdy muszę szybko zredukować biegi tak mi często wychodzi. Czy to tępić czy może tak można? Proszę o rady.
Normalna sprawa.
Np. za duża prędkość przed ciężarówką, a za chwilę chcesz ostro wyprzedzić.
Marcin1sport napisał(a):Ale czy to można stosować codziennie czy tylko w wyjątkowych sytuacjach, bo chodzi mi o to czy to nie jest szkodliwe dla motocykla?
Hamowanie nie jest szkodliwe dla motocykla, zmiana biegów również.
Są to dwa osobne systemy, każdy działa niezależnie, mimo że mają na siebie pośredni wpływ.
________
Jak chcesz gwałtownie hamować to hamowanie silnikiem nie ma sensu.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Ja zawsze tak robie jak sobie szybko lece, a przede mną czerwone. Wciskam hebel i sobie redukuje zwalniajac..
-
Dominik_YZF - Bywalec
- Posty: 664
- Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
- Lokalizacja: 3City
a co ma hebel do skrzyni biegow? Mozna w dowolnej konfiguracji stosowac, ale najefektywniejsze jest wlasnie polaczenie hamowania hamulcem i silnikiem.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu 

-
MadboY - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
- Lokalizacja: Wawa
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
-
turboponczek - MEGA TROLL
- Posty: 2010
- Dołączył(a): 1/5/2007, 11:44
- Lokalizacja: masz taki fajny tornister ?!
dlaczego bezsens? jak dojeżdża do świateł i zapaliło sie dopiero czerwone to właśnie zrzuca sie do jedynki albo nawet do luzu jak lewa ręka będzie potrzebna do czegoś.... i tu sprzęgło -> zrzucanie aż do 1 lub N właśnie się sprawdza, chyba że docina szybko to wtedy silnik i zrzucanie równocześnie...
Labiss ja wielokrotnie robie dokładnie tak samo
Labiss ja wielokrotnie robie dokładnie tak samo
-
YZF R1 - Moderator
- Posty: 2765
- Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
- Lokalizacja: Warszawa
to ja mam pytanie. macie tak ze sobie jedziecie, sprzęgło ciągle wciśnięte, i zaczynacie zrzucać biegi no i pierwszy zrzut - cicho, drugi- głośniej, trzeci- bardzo, czwartego sie boje żeby mi sie skrzynia nie rozleciała
czy to jest normalne? ze za każdym coraz głośniej(z wysprzęgleniem)?

czy to jest normalne? ze za każdym coraz głośniej(z wysprzęgleniem)?
SM
-
marcio - Świeżak
- Posty: 216
- Dołączył(a): 20/1/2007, 15:39
- Lokalizacja: z rambo
U mnie nie ma różnicy... moze nieraz jak zrzucam z 2 na 1
http://www.bikepics.com/members/tugok (otwórz link)
954rr & RSV1000R
954rr & RSV1000R
-
kogut. - Bywalec
- Posty: 561
- Dołączył(a): 11/11/2006, 14:27
- Lokalizacja: WLKP
Kiedys przy gwaltowniejszych redukcjach w celu zwolnienia rzucilo mi lekko dupke
tyl lekko zaczyna wezykowac
Teraz robie to z malymi przygazowkami by miec odpowiedni stosunek obrotow do predkosci na danym biegu.


-
Lukas_dan - Świeżak
- Posty: 116
- Dołączył(a): 4/8/2007, 19:30
- Lokalizacja: Lidzbark
marcio napisał(a):to ja mam pytanie. macie tak ze sobie jedziecie, sprzęgło ciągle wciśnięte, i zaczynacie zrzucać biegi no i pierwszy zrzut - cicho, drugi- głośniej, trzeci- bardzo, czwartego sie boje żeby mi sie skrzynia nie rozleciała
czy to jest normalne? ze za każdym coraz głośniej(z wysprzęgleniem)?
To w glownej mierze zalezy od skrzyni biegow. U mnie wyglada to podobnie. 2 -jka wchodzi glosno, 1-ka jakby ktos mlotkiem ja wbijal. Nie mniej jednak odkad posiadam ten motocykl ok. 10000km nic zlego sie nie stalo i stac sie nie powinno.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
marcio napisał(a):to ja mam pytanie. macie tak ze sobie jedziecie, sprzęgło ciągle wciśnięte, i zaczynacie zrzucać biegi no i pierwszy zrzut - cicho, drugi- głośniej, trzeci- bardzo, czwartego sie boje żeby mi sie skrzynia nie rozleciała
czy to jest normalne? ze za każdym coraz głośniej(z wysprzęgleniem)?
To sie dzieje przewaznie jesli dobrze nie wysprzeglisz albo masz sprzęgło rozpierpapier

Ja us iebie zzucam z 4 na N przy kazdej predkosci i nic sie nie dzieje. Jedynie skrzynia chrobota jak z 4 robie stoopie a potem w miejscu redukuje to trzeba albo podjechac zeby sie przestawił bieg albo puscic sprzegło i bieg niechce wskoczyc. Dowodzi to ze w motorach jest konieczne wrecz zzucanie biegów po 2 przed np skrzyzowaniem. Zreszta zwieksza to bezpieczenstwo bo wolniej sie zblizamy do skrzyzowania i mozemy szybciej uciec wrazie gapy w haosie a to to spokojniutko i gitara a za skrzyzowaniem na kolo i moza jechac bezpiecznie

cztery w rzędzie wjedzie wszędzie
- HWC
- Świeżak
- Posty: 92
- Dołączył(a): 25/6/2008, 12:36
Ja pamiętam, że kiedy raz się zapatrzyłem na tyłek jakiejś babki, jadąc Sendą trzymałem cały czas sprzęgło i redukowałem biegi. Gdy wrzuciłem jedynke to - co tu dużo mówić - tak jebnęło, że myślałem że opona mi pękła xD
Pozdro
Pozdro
- Husky
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 5/4/2008, 23:51
- Lokalizacja: Szczecin/Dobra
Widzę, że większość z Was nie wie jak traktować skrzynię biegów. Polecam artykuł Tomka Kulika o redukcji biegów:
http://www.kulikowisko.pl/porady.php
Jeśli ktoś nie czytał to warto się zapoznać, a jak nie znacie nazwiska "Kulik" to się nie przyznawać.
http://www.kulikowisko.pl/porady.php
Jeśli ktoś nie czytał to warto się zapoznać, a jak nie znacie nazwiska "Kulik" to się nie przyznawać.
-
hefron - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1394
- Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
- Lokalizacja: Suchowola
Ja nie wiem właśnie czy dobrze redukuję biegi. A mianowicie kiedy np. skręcam sobie z drogi do domu i jade na 6 biegu i z 6 schodze na 1 bez puszczania sprzęgła a później zwalniam to czy takim redukowanie moge spierzyć skrzynie biegów?
-
Łukasz_15* - Świeżak
- Posty: 411
- Dołączył(a): 26/4/2008, 20:26
z dwójki na jedynkę podczas jazdy
Przeczytałem porady Kulika – bardzo cenne porady, lecz nie na wszystkie pytania znalazłem odpowiedzi.
Cyt.: „Jazda na luzie ma zastosowanie tylko w takich przypadkach jak ten, czyli służąc pomocą w zapoznawaniu się z maszyną.”
Na kursie prawa jazdy także usłyszałem od instruktora, że nie można wrzucać na N podczas jazdy motocykla.
Czy to oznacza, że z 2-ki na N i na 1-kę tylko wtedy, gdy motocykl jest całkowicie zatrzymany???
Są takie sytuacje, że powoli dojeżdża się do skrzyżowania np. równorzędnego na 2-ce, motocykl toczy się powoli, rozglądamy się na boki i jak droga wolna to można kontynuować jazdę, tylko że, prędkość do dalszej jazdy na 2-ce jest za mała bo motocykl prawie gaśnie. Czy wtedy prawidłowe jest wrzucenie 1-ki bez całkowitego zatrzymania motocykla?
Cyt.: „Jazda na luzie ma zastosowanie tylko w takich przypadkach jak ten, czyli służąc pomocą w zapoznawaniu się z maszyną.”
Na kursie prawa jazdy także usłyszałem od instruktora, że nie można wrzucać na N podczas jazdy motocykla.
Czy to oznacza, że z 2-ki na N i na 1-kę tylko wtedy, gdy motocykl jest całkowicie zatrzymany???
Są takie sytuacje, że powoli dojeżdża się do skrzyżowania np. równorzędnego na 2-ce, motocykl toczy się powoli, rozglądamy się na boki i jak droga wolna to można kontynuować jazdę, tylko że, prędkość do dalszej jazdy na 2-ce jest za mała bo motocykl prawie gaśnie. Czy wtedy prawidłowe jest wrzucenie 1-ki bez całkowitego zatrzymania motocykla?
- Janek300
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 26/7/2008, 19:50
Posty: 28
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości