Zobacz wątek - Hamowanie z jednoczesną redukcją ?
NAS Analytics TAG

Hamowanie z jednoczesną redukcją ?

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Hamowanie z jednoczesną redukcją ?

Postprzez Marcin1sport » 26/6/2008, 09:22

Czy można tak redukować biegi, że trzymamy wciśnięty hamulec i jednocześnie redukujemy biegi? Gdy muszę szybko zredukować biegi tak mi często wychodzi. Czy to tępić czy może tak można? Proszę o rady.
Avatar użytkownika
Marcin1sport
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 3/9/2006, 20:00
Lokalizacja: Bielsk Podlaski


Postprzez Dominik_YZF » 26/6/2008, 10:01

Mozna
Avatar użytkownika
Dominik_YZF
Bywalec
 
Posty: 664
Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
Lokalizacja: 3City


Postprzez Marcin1sport » 26/6/2008, 10:20

Ale czy to można stosować codziennie czy tylko w wyjątkowych sytuacjach, bo chodzi mi o to czy to nie jest szkodliwe dla motocykla?
Avatar użytkownika
Marcin1sport
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 3/9/2006, 20:00
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Re: Hamowanie z jednoczesną redukcją ?

Postprzez falconiforme » 26/6/2008, 11:12

Marcin1sport napisał(a):Czy można tak redukować biegi, że trzymamy wciśnięty hamulec i jednocześnie redukujemy biegi? Gdy muszę szybko zredukować biegi tak mi często wychodzi. Czy to tępić czy może tak można? Proszę o rady.

Normalna sprawa.
Np. za duża prędkość przed ciężarówką, a za chwilę chcesz ostro wyprzedzić.

Marcin1sport napisał(a):Ale czy to można stosować codziennie czy tylko w wyjątkowych sytuacjach, bo chodzi mi o to czy to nie jest szkodliwe dla motocykla?

Hamowanie nie jest szkodliwe dla motocykla, zmiana biegów również.
Są to dwa osobne systemy, każdy działa niezależnie, mimo że mają na siebie pośredni wpływ.

________
Jak chcesz gwałtownie hamować to hamowanie silnikiem nie ma sensu.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez Dominik_YZF » 26/6/2008, 11:25

Ja zawsze tak robie jak sobie szybko lece, a przede mną czerwone. Wciskam hebel i sobie redukuje zwalniajac..
Avatar użytkownika
Dominik_YZF
Bywalec
 
Posty: 664
Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
Lokalizacja: 3City

Postprzez MadboY » 26/6/2008, 12:06

a co ma hebel do skrzyni biegow? Mozna w dowolnej konfiguracji stosowac, ale najefektywniejsze jest wlasnie polaczenie hamowania hamulcem i silnikiem.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa

Postprzez SzpiceR » 26/6/2008, 13:01

a robicie tak ze na sprzegle zbijacie az do 1nki czy sprzeglo, dół sprzegło dół?
ten co sobie nie żałuje
Avatar użytkownika
SzpiceR
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3773
Dołączył(a): 8/8/2006, 18:46
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez falconiforme » 26/6/2008, 13:13

sprzeglo, dół sprzegło dół.

Sensu zbijania do jedynki nie widzę.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez turboponczek » 26/6/2008, 15:44

to byłby bezsens jakbyś trzymał sprzegło i po kolei zrzucał.. , chyba ?
Avatar użytkownika
turboponczek
MEGA TROLL
 
Posty: 2010
Dołączył(a): 1/5/2007, 11:44
Lokalizacja: masz taki fajny tornister ?!

Postprzez Labiss » 26/6/2008, 16:26

Z 6 na 4 często zmieniam,bez puszczania klamy,bo jest duża tolerancja obrotów.
kretyn jakich mało
Labiss
MEGA TROLL
 
Posty: 1056
Dołączył(a): 1/5/2007, 12:10
Lokalizacja: Miechów

Postprzez YZF R1 » 26/6/2008, 16:29

dlaczego bezsens? jak dojeżdża do świateł i zapaliło sie dopiero czerwone to właśnie zrzuca sie do jedynki albo nawet do luzu jak lewa ręka będzie potrzebna do czegoś.... i tu sprzęgło -> zrzucanie aż do 1 lub N właśnie się sprawdza, chyba że docina szybko to wtedy silnik i zrzucanie równocześnie...

Labiss ja wielokrotnie robie dokładnie tak samo
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez marcio » 26/6/2008, 19:24

to ja mam pytanie. macie tak ze sobie jedziecie, sprzęgło ciągle wciśnięte, i zaczynacie zrzucać biegi no i pierwszy zrzut - cicho, drugi- głośniej, trzeci- bardzo, czwartego sie boje żeby mi sie skrzynia nie rozleciała :P
czy to jest normalne? ze za każdym coraz głośniej(z wysprzęgleniem)?
SM
Avatar użytkownika
marcio
Świeżak
 
Posty: 216
Dołączył(a): 20/1/2007, 15:39
Lokalizacja: z rambo

Postprzez kogut. » 26/6/2008, 19:37

U mnie nie ma różnicy... moze nieraz jak zrzucam z 2 na 1
http://www.bikepics.com/members/tugok (otwórz link)
954rr & RSV1000R
Avatar użytkownika
kogut.
Bywalec
 
Posty: 561
Dołączył(a): 11/11/2006, 14:27
Lokalizacja: WLKP

Postprzez Lukas_dan » 26/6/2008, 21:50

Kiedys przy gwaltowniejszych redukcjach w celu zwolnienia rzucilo mi lekko dupke :D tyl lekko zaczyna wezykowac :wink: Teraz robie to z malymi przygazowkami by miec odpowiedni stosunek obrotow do predkosci na danym biegu.
Avatar użytkownika
Lukas_dan
Świeżak
 
Posty: 116
Dołączył(a): 4/8/2007, 19:30
Lokalizacja: Lidzbark

Postprzez elco » 26/6/2008, 23:28

marcio napisał(a):to ja mam pytanie. macie tak ze sobie jedziecie, sprzęgło ciągle wciśnięte, i zaczynacie zrzucać biegi no i pierwszy zrzut - cicho, drugi- głośniej, trzeci- bardzo, czwartego sie boje żeby mi sie skrzynia nie rozleciała :P
czy to jest normalne? ze za każdym coraz głośniej(z wysprzęgleniem)?


To w glownej mierze zalezy od skrzyni biegow. U mnie wyglada to podobnie. 2 -jka wchodzi glosno, 1-ka jakby ktos mlotkiem ja wbijal. Nie mniej jednak odkad posiadam ten motocykl ok. 10000km nic zlego sie nie stalo i stac sie nie powinno.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez HWC » 27/6/2008, 12:07

marcio napisał(a):to ja mam pytanie. macie tak ze sobie jedziecie, sprzęgło ciągle wciśnięte, i zaczynacie zrzucać biegi no i pierwszy zrzut - cicho, drugi- głośniej, trzeci- bardzo, czwartego sie boje żeby mi sie skrzynia nie rozleciała :P
czy to jest normalne? ze za każdym coraz głośniej(z wysprzęgleniem)?


To sie dzieje przewaznie jesli dobrze nie wysprzeglisz albo masz sprzęgło rozpierpapier :) Nie spotkałem sie z takimi cudami w zanym z moto. Chociarz moze w kawasaki ER-5 ? nie pamietam bo tylko raz sie przejechalem.

Ja us iebie zzucam z 4 na N przy kazdej predkosci i nic sie nie dzieje. Jedynie skrzynia chrobota jak z 4 robie stoopie a potem w miejscu redukuje to trzeba albo podjechac zeby sie przestawił bieg albo puscic sprzegło i bieg niechce wskoczyc. Dowodzi to ze w motorach jest konieczne wrecz zzucanie biegów po 2 przed np skrzyzowaniem. Zreszta zwieksza to bezpieczenstwo bo wolniej sie zblizamy do skrzyzowania i mozemy szybciej uciec wrazie gapy w haosie a to to spokojniutko i gitara a za skrzyzowaniem na kolo i moza jechac bezpiecznie :lol: .
cztery w rzędzie wjedzie wszędzie
HWC
Świeżak
 
Posty: 92
Dołączył(a): 25/6/2008, 12:36

Postprzez Husky » 29/6/2008, 00:03

Ja pamiętam, że kiedy raz się zapatrzyłem na tyłek jakiejś babki, jadąc Sendą trzymałem cały czas sprzęgło i redukowałem biegi. Gdy wrzuciłem jedynke to - co tu dużo mówić - tak jebnęło, że myślałem że opona mi pękła xD

Pozdro
Husky
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 5/4/2008, 23:51
Lokalizacja: Szczecin/Dobra

Postprzez hefron » 29/6/2008, 20:53

Widzę, że większość z Was nie wie jak traktować skrzynię biegów. Polecam artykuł Tomka Kulika o redukcji biegów:

http://www.kulikowisko.pl/porady.php

Jeśli ktoś nie czytał to warto się zapoznać, a jak nie znacie nazwiska "Kulik" to się nie przyznawać.
Avatar użytkownika
hefron
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1394
Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
Lokalizacja: Suchowola

Postprzez Łukasz_15* » 30/6/2008, 11:32

Ja nie wiem właśnie czy dobrze redukuję biegi. A mianowicie kiedy np. skręcam sobie z drogi do domu i jade na 6 biegu i z 6 schodze na 1 bez puszczania sprzęgła a później zwalniam to czy takim redukowanie moge spierzyć skrzynie biegów?
Avatar użytkownika
Łukasz_15*
Świeżak
 
Posty: 411
Dołączył(a): 26/4/2008, 20:26

z dwójki na jedynkę podczas jazdy

Postprzez Janek300 » 6/8/2008, 14:47

Przeczytałem porady Kulika – bardzo cenne porady, lecz nie na wszystkie pytania znalazłem odpowiedzi.
Cyt.: „Jazda na luzie ma zastosowanie tylko w takich przypadkach jak ten, czyli służąc pomocą w zapoznawaniu się z maszyną.”
Na kursie prawa jazdy także usłyszałem od instruktora, że nie można wrzucać na N podczas jazdy motocykla.

Czy to oznacza, że z 2-ki na N i na 1-kę tylko wtedy, gdy motocykl jest całkowicie zatrzymany???

Są takie sytuacje, że powoli dojeżdża się do skrzyżowania np. równorzędnego na 2-ce, motocykl toczy się powoli, rozglądamy się na boki i jak droga wolna to można kontynuować jazdę, tylko że, prędkość do dalszej jazdy na 2-ce jest za mała bo motocykl prawie gaśnie. Czy wtedy prawidłowe jest wrzucenie 1-ki bez całkowitego zatrzymania motocykla?
Janek300
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 26/7/2008, 19:50

Następna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr