Zobacz wątek - trzęsie mi się kierownica
NAS Analytics TAG

trzęsie mi się kierownica

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

trzęsie mi się kierownica

Postprzez fester » 26/6/2008, 10:17

Witam.
Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem Suzuki GSF 600 SY z roku 2000.
Wszystko jest cacy motorek jeździ fajnie ale ma jakiś mankament jak puszcze kierownice to przez 1 s jedzie normalnie a potem zaczyna trząść kierownicą (zaczyna drgać) nie ważne z jaką prędkościa jake czy to 50 czy 100 km/h. Nie zjeżdżą na bok ani nic, ale trzęsie. Wystarczy że ją podtrzymam dwoma palcami i problemu nie mam. Muszę ją całkowicie puścić żeby zaczęła się trząść.
Wycieków nie ma z przedniego amora nie jest krzywy i nie widać śladów prostowania.

Jak jadę to nie znosi ani nic. Patrzyłem na ramę i wygląda dobrze raczej nie była spawana. Malowanie ma orginalne. Moto z UK koleś mi go sprzedał kilka dni po tym jak go przywiózł więc raczej nie miał czasu na naprawę ewentualną chociaż nie wiem.

Proszę o wasze opinie co to może być. Może koło jest niewyważone delikatnie.?
fester
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 26/6/2008, 10:08


Postprzez kogut. » 26/6/2008, 11:05

Ja bym sprawdził łożyska główki ramy... może są niedokręcone... albo po prostu zużyte ...
http://www.bikepics.com/members/tugok (otwórz link)
954rr & RSV1000R
Avatar użytkownika
kogut.
Bywalec
 
Posty: 561
Dołączył(a): 11/11/2006, 14:27
Lokalizacja: WLKP


Postprzez YZF R1 » 26/6/2008, 14:49

dokładnie tak nie zakąłdfaj odrazu najdorszego tak jak pisze kogut ja bymz robił tak samo wymień najlepiej łożyska główki ramy i dobrze skręć aby nie było luzów i jak będzie nadal trzęsło to moze być coś nie tak z ramą ale jeśli rama ejst ok to się uspokoi...
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Adam M. » 26/6/2008, 16:41

Eeee tam chyba za daleko szukacie :)
Przednia opona nie jest czasem wyzabkowana ?

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez blatomasz » 26/6/2008, 16:41

A jaki masz stan kapci. Powodem telepania kiery może byc równiez brak bieżnika na przedniej lub tylniej oponie. Ewentualnie zle wywazenie.
Avatar użytkownika
blatomasz
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7/5/2007, 09:49
Lokalizacja: Płońsk

Postprzez Inku » 26/6/2008, 23:19

Adam M. napisał(a):Eeee tam chyba za daleko szukacie :)
Przednia opona nie jest czasem wyzabkowana ?

Adam M.


Dokładnie tak. U mnie właśnie przyczyną shimmy była wyząbkowana przednia opona.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.

Suzi GS500F
Avatar użytkownika
Inku
Bywalec
 
Posty: 550
Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
Lokalizacja: okolice Poznania

Postprzez fester » 27/6/2008, 06:44

Opona przednia wygląda chyba dobrze muszę ją dokładnie sprawdzić. Sprobuje się jutro do mechanika dostać i jakoś umówić na mały przeglądzik.
Wczoraj jechałem na dobrej trasie i motor mi nie skręca sam nawet przy prędkościach blisko 180 - 190 km/h. (oczywiście trzymam kierownice - cholerny wiatr) Jak trzymam mocno przy tych prędkościach to nic nie czuje na kierownicy.
Tak sobie wczoraj myślałem że te trzęsienie może też trochę być np od podmuchów wiatru moja suza to bandit 600 s ma dosyć duże owiewki może one też trochę sie do tego przyczyniają.

Mam jeszcze jedno pytanie czy są jakieś słyszalne skutki rozregulowania luzów zaworowych i gażników. Suzi ma 22000 mil i nie znam jego przeszłości od 15000 mil ( tu miał ostatni przegląd wbity w 2005 r). JAk ją pale z rana to muszę dać ssanie bo gaśnie ale potem chodzi dobrze na dystansie 250 km spaliła mi średnio 6,4 l jeździłem różnei trochę miasta trochę trasy więcej trasy ale ja miejscami gazowałem.

Czy regulować te luzy i gażniki robić czy tylko luzy i czy te spalenie jest w normie?
fester
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 26/6/2008, 10:08

Postprzez hefron » 27/6/2008, 10:26

Pali jak smok na te swoje 600 pojemności. Regulacja to podstawa. Popracuj trochę nad swoim motocyklem. Z tego co piszesz to nie jest z nim najlepiej. To kwestia Twojego zdrowia, a nawet życia. Zamiast zadawać kupę pytań zaprowadź do porządnego serwisu i niech wszystko obejrzą.
Avatar użytkownika
hefron
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1394
Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
Lokalizacja: Suchowola

Postprzez fester » 27/6/2008, 20:53

nie jest tak źle z tym moto. Suzi jeździ fajnie a za kilka dni robie wszystko na tip top.

ps.
moto ma 8 lat i nie jest nowe, ja jestem świeży w temacie więc pytam. Wole się spytać i jak idę do mechanika wiedzieć co jem a nie dopłacić 800 zł za niewiedze.

Forum daje wiedzę i poglądy ludzi. Jak ja nie spotykam się z problemem to może ty coś wiesz i jak chcesz napiszesz, pomożesz.
fester
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 26/6/2008, 10:08

Postprzez Inku » 27/6/2008, 21:29

Regulacja zaworów i gaźników + wymiana oleju z filtrem to podstawa po zakupie sprzęta. Nowe świece.
Do tego prawdopodobnie filtr powietrza jak nie będzie pierwszej świeżości + filtr paliwa (jak nie masz to założyć).

Przejrzyj moto pod kątem luzów oraz wycieków w zawieszeniu i silniku, kontrola łańcucha i zębatek, opon itd...
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.

Suzi GS500F
Avatar użytkownika
Inku
Bywalec
 
Posty: 550
Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
Lokalizacja: okolice Poznania

Postprzez fester » 28/6/2008, 08:03

dzięki, moto ma wymieniony olej i filtr oleju. co do świeć i regulacji na dniach.
fester
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 26/6/2008, 10:08



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê