BMW boxer czy rzędówka?
Posty: 13
• Strona 1 z 1
BMW boxer czy rzędówka?
Do końca sezonu napewno zmienie motocykl bo mam już dosyć regulacji zaworów, wymian smarowania i naciągania napędu, chce coś co będzie jak samochód kluczyki i w droge. Dlatego padło na BMW a w związku z tym że do tej pory miałem w posiadaniu tylko japońce szukam rady kogoś kto wie o BMW więcej niż ja. Będe wybierał pomiędzy modelem K 1200 RS z 2003 ( rzędówka chłodzona cieczą z tłokami połozonymi na bok ) i R 1200 S Boxer co myślicie o tych silnikach? Który daje więcej frajdy i wymaga rzadszego serwisu.
-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
Tutaj mam parÄ™ suchych danych.
Dane techniczne BMW K1200R Sport
Wymiary całkowite 2 228 x 856 x 1 230 mm
Rozstaw osi / wysokość do siedzenia 1 580 mm / 820 mm
Silnik, pojemność 4-suwowy, 4-cylindrowy, rzędowy, 1 157 cm3
Ilość zaworów / chłodzenie 16 / ciecz
Moc 120 kW (163 KM) / 10 250 obr./min
Moment obrotowy 127 Nm / 8 250 obr./min
Przeniesienie napędu / skrzynia biegów wał kardana / 6-biegowa
Średnica i typ kół 17-calowe alufelgi
Rozmiar opon (przód/tył) 120/70 ZR17, 180/55 ZR17
Hamulce przód 2x tarcza 320 mm, 4-tłoczkowe zaciski, ABS
Hamulce tył 1x tarcza 265 mm, 2-tłoczkowe zaciski, ABS
Zawieszenie przód Duolever
Zawieszenie tył 1-ramienny wahacz, Paralever
Zbiornik paliwa 19 l
Średnie zużycie paliwa w czasie testu 6,58 l/100 km
Masa własna 215 kg
Podobno pozycja za kierownicÄ… jest bardzo wygodna no i te regulowane zawieszenie (ESA).
Dane techniczne BMW K1200R Sport
Wymiary całkowite 2 228 x 856 x 1 230 mm
Rozstaw osi / wysokość do siedzenia 1 580 mm / 820 mm
Silnik, pojemność 4-suwowy, 4-cylindrowy, rzędowy, 1 157 cm3
Ilość zaworów / chłodzenie 16 / ciecz
Moc 120 kW (163 KM) / 10 250 obr./min
Moment obrotowy 127 Nm / 8 250 obr./min
Przeniesienie napędu / skrzynia biegów wał kardana / 6-biegowa
Średnica i typ kół 17-calowe alufelgi
Rozmiar opon (przód/tył) 120/70 ZR17, 180/55 ZR17
Hamulce przód 2x tarcza 320 mm, 4-tłoczkowe zaciski, ABS
Hamulce tył 1x tarcza 265 mm, 2-tłoczkowe zaciski, ABS
Zawieszenie przód Duolever
Zawieszenie tył 1-ramienny wahacz, Paralever
Zbiornik paliwa 19 l
Średnie zużycie paliwa w czasie testu 6,58 l/100 km
Masa własna 215 kg
Podobno pozycja za kierownicÄ… jest bardzo wygodna no i te regulowane zawieszenie (ESA).
-
pablomotors - Świeżak
- Posty: 453
- Dołączył(a): 25/3/2008, 13:06
- Lokalizacja: Maczu-Pikczu
wczesne czterocylindrowce BMW nie są zbyt dopracowane. wyraźna reakcja na zmianę obciążenia. szorstka praca. boxerem za to deko telepie na boki przy manewrowaniu manetką. co kto lubi. oba motocykle to dobry wybór.
ja chyba zdecydowałbym się na boxera bo to charakterystyczna cecha BMW. jak suche sprzęgło i Ducati.
ja chyba zdecydowałbym się na boxera bo to charakterystyczna cecha BMW. jak suche sprzęgło i Ducati.
-
SQ - Mieszkaniec forum
- Posty: 1677
- Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
- Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka
-
Grubas - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 908
- Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
- Lokalizacja: Poznań
Fajnie że podałeś dane które znam na pamięć a w dodatku od innego modelu, nie jestem osłem i troche siedze w temacie więc liczyłem na inne rady.pablomotors napisał(a):Tutaj mam parę suchych danych.
Dane techniczne BMW K1200R Sport
Wymiary całkowite 2 228 x 856 x 1 230 mm
Rozstaw osi / wysokość do siedzenia 1 580 mm / 820 mm
Silnik, pojemność 4-suwowy, 4-cylindrowy, rzędowy, 1 157 cm3
Ilość zaworów / chłodzenie 16 / ciecz
Moc 120 kW (163 KM) / 10 250 obr./min
Moment obrotowy 127 Nm / 8 250 obr./min
Przeniesienie napędu / skrzynia biegów wał kardana / 6-biegowa
Średnica i typ kół 17-calowe alufelgi
Rozmiar opon (przód/tył) 120/70 ZR17, 180/55 ZR17
Hamulce przód 2x tarcza 320 mm, 4-tłoczkowe zaciski, ABS
Hamulce tył 1x tarcza 265 mm, 2-tłoczkowe zaciski, ABS
Zawieszenie przód Duolever
Zawieszenie tył 1-ramienny wahacz, Paralever
Zbiornik paliwa 19 l
Średnie zużycie paliwa w czasie testu 6,58 l/100 km
Masa własna 215 kg
Podobno pozycja za kierownicÄ… jest bardzo wygodna no i te regulowane zawieszenie (ESA).

-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
Nigdy BMW nie jezdzilem, aczkolwiek zawsze nalezaly do kregu motocykli, ktorymi szczegolnie sie interesuje. Nie wiem Icid czy czytales moze ksiazke pt. "Wielka Wyprawa" E. McGregora i Ch.Boormana? Owi autorzy przejechali na R1200 GS niemalze caly swiat. W opowiesci tej wylania sie prawdziwa doskonalosc tych motocykli i ich silnikow, ktore siedza takze w wersji S. Wielokrotne upadki, zatapianie, bardzo niesprzyjajace warunki atmosferczyne i drogowe nie byly w stanie nawet na chwile zatrzymac tych poteznych bokserow. Do tego dochodzi jeszcze mozliwosc w miare szybkiej i prostej naprawy awarii(do ktorych dochodzi rzadko) bez koniecznosci rozbierania calego motocykla.
Do niemieckich rzedowek nie mam jakos przekonania. Moim skromnym zdaniem sa daleko za japonskimi silnikami zarowno pod wzgledem osiagow jak i trwalosci. Dla mnie BMW bez boksera traci swoj urok, dlatego tez osobiscie wolalbym kupic R1200 S
Do niemieckich rzedowek nie mam jakos przekonania. Moim skromnym zdaniem sa daleko za japonskimi silnikami zarowno pod wzgledem osiagow jak i trwalosci. Dla mnie BMW bez boksera traci swoj urok, dlatego tez osobiscie wolalbym kupic R1200 S
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
O jezu następny nabjiacz postów, myślisz że bmw zrobiło jeden ze swoich najlepszych sportowych moto tak że silnik trze o glebehumungus napisał(a): i nieociera sie główicą o asfalt.



-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
icid napisał(a):O jezu następny nabjiacz postów, myślisz że bmw zrobiło jeden ze swoich najlepszych sportowych moto tak że silnik trze o glebehumungus napisał(a): i nieociera sie główicą o asfalt.
Icid, poszukaj na Youtube, parę filmików z iskrzącymi głowicami bokserów widziałem

No hope. no cure. No problem.
-
Terror - Administrator
- Posty: 1466
- Dołączył(a): 25/8/2005, 11:06
- Lokalizacja: WW-WWa
Chyba pomyliłeś moto, w tym silnik dotyka ziemi tylko przy szlifie http://www.youtube.com/watch?v=-7aPS-xmVow&NR=1 

-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości