Zobacz wÄ…tek - Eksploatacja Crossa. Co i jak ?
NAS Analytics TAG

Eksploatacja Crossa. Co i jak ?

Enduro, Cross
_________

Eksploatacja Crossa. Co i jak ?

Postprzez ardian5 » 15/6/2008, 08:46

Witam.

Chcialbym sie dowiedziec czegos o prawidlowej eksploatacji crossa.

Przymierzam sie do kupna KTM sx125 bedzie to moj pierwszy cross.

Ale do rzeczy. Czy moglby ktos opisac w prostym jezyku, podstawowe rzeczy ktore trzeba wymieniac, co trzeba sprawdzac co ile, jak i na co uwazac ? Jestem laikiem wiec prosil bym o nie urzywanie wszelkich skrotow itp.

Nigdzie nie moglem znalezc konkretnych informacji. Jesli jednak gdzies to jest to prosze o linka.
ardian5
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 14/6/2008, 23:22


No ja miałem juz troszke tego sprzętu i nadal mam

Postprzez piok3 » 15/6/2008, 10:35

A więc takimi podstawowymi czynnościami przed każdą jazdą jest nasmarować łańcuch posprawdzać płyny w chłodnicy i układzie hamulcowym żeby nie było przykrych niespodzianek :D :D :D :D Proponuje ci też sprawdzać sobie czy masz dokręcone tylne koło bo w SX lubią się odkręcać. Ważne też jest jest że jak zaczniesz lać jeden olej do benzyny (polecam Castrol R2) to lej go już zawsze. :lol: :lol: :lol: :lol: W momencie jak go kupisz to oddaj go wogule jakiemuś mechanikowi żeby spr w jakim stanie jest tłok i korba . Jeśli chcesz coś więcej wiedzieć to pytaj :):):):)
piok3
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 13/6/2008, 09:38


Postprzez Bostorn » 15/6/2008, 10:39

no to sprawdzamy napewno kompreche tłoka to po raz
po 2 sprawdzasz poziom oleju w skrzyni
po 3 sprawdzasz stan zawieszenia czy nie cieknie czy nic z nim nie jest
po 4 sprawdzasz co pewien czas czy wszystko 3ma sie kupy nic nie rzęcholi nic nie lata i tak dalej normalny przegląd

ale wszystko to zalezy jak jeździsz i jak długo :0
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez ardian5 » 15/6/2008, 11:04

OK. Dzieki za odpowiedzi.
Jak sprawdzic "kompreche tloka" ?
Co z wymianami co ile mth wymieniac olej, co z wymiana napedu, co znaczy regulacja luzow zaworowych.
Jezdzic bede 1-2 razy w tyg. Wiec nie wiecej niz 10 h/tyg. - Czy to jest 10 mth ? Nie bedzie to raczej spokojna jazda bedzie to pierwszy cross wiec pierwsze musze sie nauczyc.

- aha co ze swieca co ile ?
ardian5
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 14/6/2008, 23:22

:):):):):)

Postprzez piok3 » 15/6/2008, 11:17

aby sprawdzić kompreche musisz spr stopień sprężania podjedź do mechanika to ci to szybko spr poza tym to będzie znacznie odczuwalne jak będzie tłok do wymiany bo sx raczej idą od dołu równo jeśli będzie dostawał nagle petardę od połowy gazu czyli coś z tym tłoczkiem już nie tak . Ja olej zmieniam co jakieś 15 godz zegarowych:p jazdy luzy zaworowe to w 4T hehehe:pp
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
piok3
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 13/6/2008, 09:38

Postprzez arudni » 15/6/2008, 11:18

Podczas użytkowania crossa musisz po każdej jeździe czyścić filtr powietrza, gdy będziesz czuł, że motor słabnie to oznaka zużytego tłoka. No i gdy zauważysz, że łańcuch jest zbyt luźny to go naciągaj a gdy skończy się naciąg to biegnij do sklepu po nowy napęd. To chyba podstawowe czynności które trzeba cały czas kontrolować. No i oczywiście lej paliwo i rób mieszankę z dobrymi olejami, ja osobiście polecam motorex cross 2t, i gy zaczniesz robić mieszankę z jednym olejem to już pozostań i cały czas kupuj ten sam olej.
Motocross q r w a rzÄ…dzi!! :P
Avatar użytkownika
arudni
Świeżak
 
Posty: 267
Dołączył(a): 12/4/2008, 20:03
Lokalizacja: Z nikÄ…d

Postprzez piok3 » 15/6/2008, 11:30

eeeee tam po nowy łańcuch :pp bosz i go skrócić hehehehe
piok3
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 13/6/2008, 09:38

Postprzez bastus » 15/6/2008, 13:09

łańcuch wymienia się razem z zębatkami.
Trzeba smarować łańcuch bardzo często (czasami trzeba brać smar ze sobę jak jedziesz na dłuższy czas)
Filtr powietrza to tak co 3/4 wyjazdy (chyba że jeden wyjazd to cały dzień)
W crossach tak jak Bostorn napisał ważne jest to zeby zadne śrubki niebyły luźne. Zwłaszcza te na linkach.
sprzedam :
:D
- Sony Ericson P99i (700pln)
:D
- Nowe sprzęgło do Aprili Rx 50 (90 zł)
Avatar użytkownika
bastus
Bywalec
 
Posty: 827
Dołączył(a): 5/10/2007, 20:23
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Jack17 » 16/6/2008, 13:53

Czyli Eksploatacja między 250 a 125 dużo się różni? i ile tak może kosztować to na miecha?
Moja maszyna HONDA CR 125 w końcu
Jack17
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 30/5/2008, 18:06

Postprzez ardian5 » 16/6/2008, 19:21

Dzieki za odpowiedzi.

Maszyna juz jest moja, moj fart dostalem dodatkowo do niej wszystkie panele nowki na zapas, gdybym cos polamal... Mysle ze nie bedzie to trudne :)
Olej dostalem niby jakis do off road.
Pierwsza jazda bedzie dopiero w weekend bo nie bede mial wczesniej czasu.

Jeszcze raz dzieki wszystkim i pozdrawiam.
ardian5
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 14/6/2008, 23:22

Postprzez R1 » 17/6/2008, 13:45

to taki olej jaki dostałeś w butelce, takiego w sklepie szukaj...

a tak BTW to przed zakupem nie jeździłeś ?
Sprowadzę | Części,Akcesoria,dzież,TUNING | import_usa@o2.pl
Avatar użytkownika
R1
Bywalec
 
Posty: 940
Dołączył(a): 10/2/2007, 20:34
Lokalizacja: ja to wiem ?-z autopsji

Postprzez Manhatan » 18/6/2008, 14:37

Na sam początek zabawy proponuję poświęcić 200zł na zakup licznika mh. Jest to zajebista rzecz według mnie. Wiesz kiedy co masz wymienić. Pamiętaj żeby dbac o olej w skrzyni i wymieniać go co ok. 7mh. Tłok w zależności jak latasz, ale to też jest kwestia sporna. Najlepiej sprawdzać co jakiś czas stan tłoka i cylindra. Jeśli wszystko jest ok. to składasz i latasz dalej. Co 2 tłoki wymieniaj korbę, bo to bardzo ważne. Nawet jeśli jest w dobrym stanie, to mimo wszystko zmęczenie materiału daje jej się mocno we znaki i czasami możesz się nie miło przekonać, gdy "wyjdzie Ci bokiem" Przedewszystkim dobry olej do mieszanki. Tutaj wystarczy, że kupisz syntetyk z półki tych powyżej 40zł i będzie git. Proporcja 1:40 tez wystarczy, może być nawet 1:35, bylebyś "na sucho" nie jeździł, bo wtedy dużo szybciej skończy Ci się tłok, a możesz nawet i zatrzeć sprzęt. Ogromnie ważne jest, tak jak już wcześniej zostało powiedziane dbanie o filtr powietrza! tego nie można sobie odpuścić, bo tłok i cylinder nam tego nie wybaczą. Kolejna sprawa inwestowanie w firmowe i mocniejsze zestawy napędowe, najlepiej o-ringowe lub x-ringowe. Zdecydowanie dłużej wytrzymują i ostatecznie wychodza taniej niż te tanie, które co jakiś czas nalezy wymieniać, ze względy na zużycie. To chyba w sumie tyle...
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Postprzez ardian5 » 19/6/2008, 06:32

R1 napisał(a):a tak BTW to przed zakupem nie jeździłeś ?


Po osiedlu tam i z powrotem :)

Manhatan piszesz o sprawdzaniu Tłoka i cylindra. Jesli nie mam o tym za duzego pojecia bedzie lepiej jak zawioze do kogos ( z tym nie bedzie latwo)
Czy dal my to rade sam zrobic.
Dzieki za odpowiedz.
ardian5
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 14/6/2008, 23:22

Postprzez Bostorn » 19/6/2008, 16:35

ardian5 napisał(a):
R1 napisał(a):a tak BTW to przed zakupem nie jeździłeś ?


Po osiedlu tam i z powrotem :)

Manhatan piszesz o sprawdzaniu Tłoka i cylindra. Jesli nie mam o tym za duzego pojecia bedzie lepiej jak zawioze do kogos ( z tym nie bedzie latwo)
Czy dal my to rade sam zrobic.
Dzieki za odpowiedz.


co do wymiany lepiej do mechaniora coś źle przykręcisz za słabo albo za lekko i będzie bieda a co do sprawdzenia komprechy dasz sobie rade zresztą napisałem co i jak


aha Manhatan a co z tą mieszanką?? 1:35 nie będzie za słaba?? moja ma 1:50 wiadomo to cross i będzie dostawał ostro w dupe więc nie lepiej żeby mieszanka była ciut mocniejsza żeby smarowanie lepsze było ??;>
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Landryss25 » 19/6/2008, 18:11

1:35 to jest optymalna mieszanka. Bogatsza by strasznie kopciła i syfiła.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Bostorn » 19/6/2008, 20:31

hmm ale to w tego typu crossach?? czy każdym 2t??
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Landryss25 » 19/6/2008, 20:59

W katowanych maszynach. A przy normalnej jeździe po afsalcie 1:50.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Bostorn » 19/6/2008, 21:09

a to nie powinno byc tak że jak moto ma duuze obroty to powinien miec lepsze smarowanie?? czy mniejsze smarowanie i szybszy poslizg itp?? jak to rozumiec??

może głupie pytanko ale jak w przyszłosci będe chciał miec 2t chociaż mam juz go dosc.. to to info sie przyda :)
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Landryss25 » 19/6/2008, 21:41

Obciążony silnik i ciągany na maksymalne obroty powinien mieć lepsze obroty. Ale przy jeździe do 10tyś obr. na asfalcie 1:50 wystarczy.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Manhatan » 20/6/2008, 17:27

Co wy chcecie robić crossówkami na drogach publicznych? Wszędzie dostaje po dupie silnik w crossówce więc radzę stosować zawsze i wszędzie 1:40 i będzie git.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê