Czy moge nalać syntetyka??
			Posty: 7
			 • Strona 1 z 1
		
	
Czy moge nalać syntetyka??
Tak jak w tytule... Czy mogę nalać pełnego syntetyka do mojego skutera?? Ma przejechane jakieś 500km i od nowości ma wlany półsyntetyk Motul. Dodam ze to jest dwósuw
				
			- laufer13
 - Świeżak
 - Posty: 23
 - Dołączył(a): 23/3/2008, 11:34
 - Lokalizacja: Kraków
 
Jak ma tak mały przebieg to możesz lać spokojnie. Przy większych przebiegach odradzam - olej systetyczny jest rzadszy i może wypłukać osad który zgromadził sie w silniku i przez to rozszczelnić go (ale to w starych silnikach)
				Yamaha TeTetka Szyćsetka -> to już przeszłość......w oczekiwaniu na kolejne moto 

			
- 
				

wiklad - VIP Åšcigacz.pl
 - Posty: 1090
 - Dołączył(a): 19/6/2007, 21:52
 - Lokalizacja: Trzebiatów /Szczecin
 
Wiklad - OMFG - nie ma roznicy czy w gestosci czy olej jest taki cyz taki, tylko w technologii jego wykonania. To jest zludne przekonanie ze syntetyk jest rzadszy a costam innego nie - jesli by sie uprzec to mozna zrobic dowolnym olejem dowolna klase SAE ktora nie mowi o gestosci tylko lepkosci, cisnieniu i pompowalnosci przy roznych labolatoryjnych temperaturach. Odsylam do tematu pana profesora bodajze z Poznanskiego Uni, odnosnie olejow (cytowalem wieloktorotnie w.w profesora). Wiadomo ze olej syntetyczny ma dluzsza zywotnosc i jest drozszy bo jego produkcja ma taki a nie inny proces technologiczny. 
Ten mit odnosi sie do dawnych lat PRLu gdzie autka jezdzily bez zmian oleju - i pozniej takze uzytkownicy lali co bylo w kraju - gromadzila sie masa nagaru - a olej syntetyczny posiada lepsze wlasciwosci czyszczace - i czesto zaniedbane uszczelki czy pierscienie trzymaly sie jedynie na nagarze - tak wiec wlanie syntetyka powodowalo rozszczelnienie. Natomiast - jelsi jest to nowa maszyna - to jest czysta - i wtenczas po okresie docierania na oleju mineralnym (szybsze docieranie) powinnismy bez pytania od razu lac syntetyk i na nim jezdzic. Przebieg nie ma tutaj nic do gadania - jedynie olej nie moze miec zadnych mobil doktorow, ceramiki i teflonu - ma byc olejem a nie zestawem ratowania trupów.
				Ten mit odnosi sie do dawnych lat PRLu gdzie autka jezdzily bez zmian oleju - i pozniej takze uzytkownicy lali co bylo w kraju - gromadzila sie masa nagaru - a olej syntetyczny posiada lepsze wlasciwosci czyszczace - i czesto zaniedbane uszczelki czy pierscienie trzymaly sie jedynie na nagarze - tak wiec wlanie syntetyka powodowalo rozszczelnienie. Natomiast - jelsi jest to nowa maszyna - to jest czysta - i wtenczas po okresie docierania na oleju mineralnym (szybsze docieranie) powinnismy bez pytania od razu lac syntetyk i na nim jezdzic. Przebieg nie ma tutaj nic do gadania - jedynie olej nie moze miec zadnych mobil doktorow, ceramiki i teflonu - ma byc olejem a nie zestawem ratowania trupów.
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa  (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
  (otwórz link)
			programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
- 
				

simonw - Mieszkaniec forum
 - Posty: 4213
 - Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
 - Lokalizacja: Wrocław
 
			Posty: 7
			 • Strona 1 z 1
		
	
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości