poczatek
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
poczatek
jestem nowy i chce sie dowiedziec jak najwiecej o motocyklach sportowych. pewnie taki temat juz był, ale zaden nie zawiera informacji na wszystkie interesujace mnie zagadnienia.
a wiec na poczatek kilka pojec (co znacza)
1.klamka
2.hebel
Teraz co do hamowania. W scigaczu głównym hamulcem jest przedni. No własnie.. mam w głwie taki stareotyp i przeswiadczenie po wypadku( na skuterze) ze jak zahamuje przednim to koło ucieka na bok (tak sie stało na piasku). To nie wobrazam sobie jak to jest gdy na scigaczu kładziesz sie i dochamowujesz. No chyba ze najpierw sie dochamowuje a pozniej zkreca. - Wyleczcie mnie z tego przesiwadczenia..
a wiec na poczatek kilka pojec (co znacza)
1.klamka
2.hebel
Teraz co do hamowania. W scigaczu głównym hamulcem jest przedni. No własnie.. mam w głwie taki stareotyp i przeswiadczenie po wypadku( na skuterze) ze jak zahamuje przednim to koło ucieka na bok (tak sie stało na piasku). To nie wobrazam sobie jak to jest gdy na scigaczu kładziesz sie i dochamowujesz. No chyba ze najpierw sie dochamowuje a pozniej zkreca. - Wyleczcie mnie z tego przesiwadczenia..
- nowicjusz1
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 23/5/2008, 10:26
1. Klamka - w zaleznosci od kontekstu nazwa dotyczy dźwigni hamulca przedniego lub sprzegla, znajdujace sie przy manetkach.
2. Hebel - hamulec.
2. Hebel - hamulec.
Never let your FEAR decide your FUTURE.
-
CalibraHunter - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1916
- Dołączył(a): 5/2/2007, 18:28
- Lokalizacja: DWL
Nazwales sie nowicjusz ,ale nie zwalnia Cie to z zapoznaniem sie z forum ,masz opcje szukaj ,wiec szukaj.
-
Piankowy Marynarzyk - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3040
- Dołączył(a): 21/2/2007, 20:41
- Lokalizacja: Kaliszfornia
Jeżeli dobrze nie rozgrzejesz przedniej opony i mocno zahamujesz to przednie koło też może zacząć uciekać. Redukuje i hamuje się zawsze przed zakrętem - Mi osobiście zdarza się czasem dohamowywać w zakręcie ale nigdy przy dużym złożeniu i zawsze lekko przednim hamulcem.
-
Meciek - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1935
- Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
- Lokalizacja: z Wrocka
tak sobie właśnie pomyśłalem, że wszedł tutaj facet i pyta w sumie o najprostsze rzeczy, które wszyscy jeżdżący na forum znają. Jakby teraz pomyśleć o tych wszystkich z R6 R1 co chcą kupić i dodać do tego te pytania początkujących... to naprawde robi się niebezpiecznie. Najgorsze jest to że tamci nie zdają sobie sprawy z większości rzeczy.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
osobiście ja jak już muszę hamować w łuku to używam delikatnie tylnego lub prostuje moto wciskam przedni do oporu i szybko go znowu składam...oczywiście zależy to od łuku i prędkości....ale nigdy przy ostrych łukach...raczej polecam redukcje i hamowanie przed.
...hamowanie w łukach to dość cienki lud...
...hamowanie w łukach to dość cienki lud...
Bandit 1200
-
Kedar-88 - Stały bywalec
- Posty: 1327
- Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
- Lokalizacja: Jaworzno
s
a jak sie redukuje ? najpierw przedni, pozniej tylni czy pulsacyjnie przedni ?
- nowicjusz1
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 23/5/2008, 10:26
-
Grubas - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 908
- Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
- Lokalizacja: Poznań
redukcja to zmiana biegu na niszy....
po prostu zwalniasz naciskając przedni hamulec lub oba naraz... i rzucasz bieg na niższy...to jest chyba logiczne mniejsza prędkość mniejszy bieg....nooo to jest oczywiście względne, bo np. ciołeś na 3 biegu 120 i zwalniasz do 80 to nie musisz redukować, a jak jechałeś np. 60 na 3 biegu i zwalniasz do 40 to przydała by się dwójka...
po prostu zwalniasz naciskając przedni hamulec lub oba naraz... i rzucasz bieg na niższy...to jest chyba logiczne mniejsza prędkość mniejszy bieg....nooo to jest oczywiście względne, bo np. ciołeś na 3 biegu 120 i zwalniasz do 80 to nie musisz redukować, a jak jechałeś np. 60 na 3 biegu i zwalniasz do 40 to przydała by się dwójka...
Bandit 1200
-
Kedar-88 - Stały bywalec
- Posty: 1327
- Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
- Lokalizacja: Jaworzno
senekkorzenna napisał(a):a ja jak widzę piasek czy błoto to zatrzymuję się i przepycham motocykl bokiem abym się nie pobrudził.
Z tego powodu mam ogromne oszczędności na paliwie ,linki sprzęgła,klamki,itp.jeden tylko problem buty mi się zużywają.
i tak cały czas gdziekolwiek by nie był, dlatego romet mu się nie psuje...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU!
-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Kedar-88 napisał(a):redukcja to zmiana biegu na niszy....
po prostu zwalniasz naciskając przedni hamulec lub oba naraz... i rzucasz bieg na niższy...to jest chyba logiczne mniejsza prędkość mniejszy bieg....nooo to jest oczywiście względne, bo np. ciołeś na 3 biegu 120 i zwalniasz do 80 to nie musisz redukować, a jak jechałeś np. 60 na 3 biegu i zwalniasz do 40 to przydała by się dwójka...
Ostatnio jadąc przed zakrętem zapomniałem zredukować biegi , zrobiłem to jak byłem w zakrecie i musze powiedzieć że nieżle mi motorem szarpneło prawie sie wypied...............
-
dambandit - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1704
- Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
- Lokalizacja: Opole
senekkorzenna napisał(a):a ja jak widzę piasek czy błoto to zatrzymuję się i przepycham motocykl bokiem abym się nie pobrudził.
Z tego powodu mam ogromne oszczędności na paliwie ,linki sprzęgła,klamki,itp.jeden tylko problem buty mi się zużywają.
Nie to zebym sie czepial, ale nie moge sie powstrzymac. Dla Ciebie ogar 900 to motocykl ? Co do tematu, hebel i klamka to chyba najprostsze 2 zagadnienia z motocyklowego slangu.
CBR 600 F4i
-
herbatka - Świeżak
- Posty: 241
- Dołączył(a): 12/5/2008, 19:45
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości