konwencjonalne żarówki a diody
Posty: 20
• Strona 1 z 1
konwencjonalne żarówki a diody
Optoelektronika rozwija sie w bardzo szybkim tempie. Dostepne na rynku diody coraz czesciej wypieraja konwencjonalne zarowki, z bardzo wielu powodow: ich zywotnosc jest niemalze 10-krotnie dluzsza, z biegiem czasu nie przestaja slabiej swiecic ani nie pobieraja wiecej pradu, sa zwykle jasniejsze, nie nagrzewaja sie itd. Chcialem sie dowiedziec jakim poparciem ciesza sie na forum diody LED, tudziez cale uklady ? Oczywiscie nie chodzi mi o jakies kolorowe agrotuningowe diody, ale barwy bialej, czerwonej czy tez zoltej zamienniki konwencjonalnych zarowek np. kierunkowskazy, z gniazdem W5W czy zarowki stopu ?
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
na razie oplaca się je montować jako światla sygnalizacyjne (stop, kierunki, tylna pozycja, ewentualnie przednia pozycja), ale jako przednie światlo mijania musial bys sobie skombinowac caly uklad optyczny, bo diody coprawda maja pare razy lepsza sprawnosc od zarowek, ale i tak na razie pojedyncze diody sa maskymalnie mocy 5-10 Watów i wychodzi to sporo drozej niz zwykla zarowka... efekt wizualny moze i fajny, ale na razie moim zdaniem się nie oplaca...
przyczajony tygrys, ukryty smok... zielony smok... Kawasaki


-
Ryba - Świeżak
- Posty: 184
- Dołączył(a): 22/9/2006, 10:10
- Lokalizacja: Warszawa
Trzeba pamiętać że diody mają zazwyczaj mały kąt świecenia, ok. 30st. co powoduje że pod pewnym kątem kierunkowskaz czy tam światło stopu może być po prostu niezauważone. Ale oczywiście wszystko zależy na jaki układ diód się zdecydujesz. Są też diody świecące pod kątem 100st., które poprzez inne ukształtowane (nie w kształcie soczewki), bardziej rozpraszają światło, co jest wg mnie bezpieczniejsze - lepsza widoczność przez innych kierowców.
Co do plusów poza wymienionymi, ledy zaświecają się i gasną błyskawicznie - nie jak w przypadku żarówek - stosunkowo powolne rozświetlanie i gaśnięcie.
Pozdro
Co do plusów poza wymienionymi, ledy zaświecają się i gasną błyskawicznie - nie jak w przypadku żarówek - stosunkowo powolne rozświetlanie i gaśnięcie.
Pozdro
- wgp
- Świeżak
- Posty: 71
- Dołączył(a): 5/11/2007, 13:40
co do zastosowania diod w kierunkach przypominam też że maja inny pobór prądu i konwencjonalne przerywacze sobie tym nie radzą... zatem do kosztu zakupu diód nalezy tez doliczyć koszt przerywacza elektronicznego...
Suzuki GSF 600N Bandit '99 - już służy komuś innemu
Panie kolego, to się nie ma co przejmować ... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
Panie kolego, to się nie ma co przejmować ... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
-
czecho - Świeżak
- Posty: 44
- Dołączył(a): 19/9/2007, 12:50
- Lokalizacja: .:wrocław:.
To, że dioda ma 1W, nie znaczy, że świeci słabiej od żarówki, należy pamiętać, że w żarówce spora część prądu rozprasza się w postaci ciepła, stąd np. popularne energo-oszczedne żarówki mające moc 20W świecą jasno jak 100W projektu Edisona :>.
Przerywacz musi być inny bo żarówka+przerywacz to układ oparty na impedancji żarówki.
Jasność i rozproszenie, czyli kąt świecenia zależą od budowy samej diody, a ona mają różne charakterystyki.
koniec teorii ;P
Tak ode mnie, to diody bywają bardziej widoczne od żarówek i dają intensywniejsze światło, bo nie jest tłumione, przez farbę na szkle, bądź reflektor, tylko świecą w danym paśmie odpowiednim kolorem.
Przerywacz musi być inny bo żarówka+przerywacz to układ oparty na impedancji żarówki.
Jasność i rozproszenie, czyli kąt świecenia zależą od budowy samej diody, a ona mają różne charakterystyki.
koniec teorii ;P
Tak ode mnie, to diody bywają bardziej widoczne od żarówek i dają intensywniejsze światło, bo nie jest tłumione, przez farbę na szkle, bądź reflektor, tylko świecą w danym paśmie odpowiednim kolorem.
-
asmodeusz - Świeżak
- Posty: 207
- Dołączył(a): 28/3/2008, 10:27
- Lokalizacja: Wrocław
koledzy piszą obszernie o plusach LEDowych konstrukcji..i mają rację
ode mnie kęs praktyki. mam seryjną tylną lampę w technologii LED jak i opcjonalnie wrzucone kierunki z tej stajni. jak latamy wspólnie z kolegami, oni jednogłośnie twierdzą iż widać moje manewry (skręt, hamowanie) bardzo wyraźnie. aż kłuje w oczy
. także myślę że warto zainwestować w LEDy

ode mnie kęs praktyki. mam seryjną tylną lampę w technologii LED jak i opcjonalnie wrzucone kierunki z tej stajni. jak latamy wspólnie z kolegami, oni jednogłośnie twierdzą iż widać moje manewry (skręt, hamowanie) bardzo wyraźnie. aż kłuje w oczy

- de_niro
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 28/2/2008, 19:07
- Lokalizacja: wałbrzych. miasto biedaszybów
widze ze dosc ciekawy temat.... ja ostatnio sie spotkalem z taka kwestia... co prawda akurat kupowalem zarowke H4 do samochodu z tu mi kasjerka na stacji sie pyta jaka 55W cze 100W obie oczywiscie 12V sie troszkezdziwilem ze jest taka mocna dostepna.. wiec pomyslalem odrazu o motocuklu... tylko tu moje pytanie...:
czy instlacja wyt\rzyma?? tzn bezpieczniki??;> czy bym musial wprowadzac jakies zmiany??/ pewnie wikszy pobor pradu za tym idzie... i co z temperatura rozgdzaneh zarowki??? nie potopi kloszu itp??;>
czy instlacja wyt\rzyma?? tzn bezpieczniki??;> czy bym musial wprowadzac jakies zmiany??/ pewnie wikszy pobor pradu za tym idzie... i co z temperatura rozgdzaneh zarowki??? nie potopi kloszu itp??;>
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
temat dotyczy diod i wszelkiego rodzaju ukladow diodowych, zatem bym byl rad gdyby nie zadawano tutaj pytan odnosnie xenonow, pseudoxenonow i zarowek H4, H7 itp.
ps. hugo - instalacja przygotowana jest do takich obciazen. jezeli chodzi o klosz lampy i temperature to posiadajac swego czasu Honde NSR tego rodzaju zarowka tj 80W podtopila mi nie tyle co klosz, ale oprawke zarowki, z tego wzgledu ogolnie nie polecam jakis super mocnych zarowek. Bardzo dobrymi zarowkami 60/55W sa zarowki OSRAM Nightbraker.
ps. hugo - instalacja przygotowana jest do takich obciazen. jezeli chodzi o klosz lampy i temperature to posiadajac swego czasu Honde NSR tego rodzaju zarowka tj 80W podtopila mi nie tyle co klosz, ale oprawke zarowki, z tego wzgledu ogolnie nie polecam jakis super mocnych zarowek. Bardzo dobrymi zarowkami 60/55W sa zarowki OSRAM Nightbraker.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
temat dotyczy diod i wszelkiego rodzaju ukladow diodowych, zatem bym byl rad gdyby nie zadawano tutaj pytan odnosnie xenonow, pseudoxenonow i zarowek H4, H7 itp.
ps. hugo - instalacja przygotowana jest do takich obciazen. jezeli chodzi o klosz lampy i temperature to posiadajac swego czasu Honde NSR tego rodzaju zarowka tj 80W podtopila mi nie tyle co klosz, ale oprawke zarowki, z tego wzgledu ogolnie nie polecam jakis super mocnych zarowek. Bardzo dobrymi zarowkami 60/55W sa zarowki OSRAM Nightbraker.
ps. hugo - instalacja przygotowana jest do takich obciazen. jezeli chodzi o klosz lampy i temperature to posiadajac swego czasu Honde NSR tego rodzaju zarowka tj 80W podtopila mi nie tyle co klosz, ale oprawke zarowki, z tego wzgledu ogolnie nie polecam jakis super mocnych zarowek. Bardzo dobrymi zarowkami 60/55W sa zarowki OSRAM Nightbraker.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
temat dotyczy diod i wszelkiego rodzaju ukladow diodowych, zatem bym byl rad gdyby nie zadawano tutaj pytan odnosnie xenonow, pseudoxenonow i zarowek H4, H7 itp.
ps. hugo - instalacja przygotowana jest do takich obciazen. jezeli chodzi o klosz lampy i temperature to posiadajac swego czasu Honde NSR tego rodzaju zarowka tj 80W podtopila mi nie tyle co klosz, ale oprawke zarowki, z tego wzgledu ogolnie nie polecam jakis super mocnych zarowek. Bardzo dobrymi zarowkami 60/55W sa zarowki OSRAM Nightbraker.
ps. hugo - instalacja przygotowana jest do takich obciazen. jezeli chodzi o klosz lampy i temperature to posiadajac swego czasu Honde NSR tego rodzaju zarowka tj 80W podtopila mi nie tyle co klosz, ale oprawke zarowki, z tego wzgledu ogolnie nie polecam jakis super mocnych zarowek. Bardzo dobrymi zarowkami 60/55W sa zarowki OSRAM Nightbraker.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
temat dotyczy diod i wszelkiego rodzaju ukladow diodowych, zatem bym byl rad gdyby nie zadawano tutaj pytan odnosnie xenonow, pseudoxenonow i zarowek H4, H7 itp.
ps. hugo - instalacja przygotowana jest do takich obciazen. jezeli chodzi o klosz lampy i temperature to posiadajac swego czasu Honde NSR tego rodzaju zarowka tj 80W podtopila mi nie tyle co klosz, ale oprawke zarowki, z tego wzgledu ogolnie nie polecam jakis super mocnych zarowek. Bardzo dobrymi zarowkami 60/55W sa zarowki OSRAM Nightbraker.
ps. hugo - instalacja przygotowana jest do takich obciazen. jezeli chodzi o klosz lampy i temperature to posiadajac swego czasu Honde NSR tego rodzaju zarowka tj 80W podtopila mi nie tyle co klosz, ale oprawke zarowki, z tego wzgledu ogolnie nie polecam jakis super mocnych zarowek. Bardzo dobrymi zarowkami 60/55W sa zarowki OSRAM Nightbraker.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
temat dotyczy diod i wszelkiego rodzaju ukladow diodowych, zatem bym byl rad gdyby nie zadawano tutaj pytan odnosnie xenonow, pseudoxenonow i zarowek H4, H7 itp.
ps. hugo - instalacja przygotowana jest do takich obciazen. jezeli chodzi o klosz lampy i temperature to posiadajac swego czasu Honde NSR tego rodzaju zarowka tj 80W podtopila mi nie tyle co klosz, ale oprawke zarowki, z tego wzgledu ogolnie nie polecam jakis super mocnych zarowek. Bardzo dobrymi zarowkami 60/55W sa zarowki OSRAM Nightbraker.
ps. hugo - instalacja przygotowana jest do takich obciazen. jezeli chodzi o klosz lampy i temperature to posiadajac swego czasu Honde NSR tego rodzaju zarowka tj 80W podtopila mi nie tyle co klosz, ale oprawke zarowki, z tego wzgledu ogolnie nie polecam jakis super mocnych zarowek. Bardzo dobrymi zarowkami 60/55W sa zarowki OSRAM Nightbraker.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
elcommendante napisał(a):tBardzo dobrymi zarowkami 60/55W sa zarowki OSRAM Nightbraker.
jednak coś za coś... żywotność tych żarówek pozotsawia wiele do życzenia
Suzuki GSF 600N Bandit '99 - już służy komuś innemu
Panie kolego, to się nie ma co przejmować ... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
Panie kolego, to się nie ma co przejmować ... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
-
czecho - Świeżak
- Posty: 44
- Dołączył(a): 19/9/2007, 12:50
- Lokalizacja: .:wrocław:.
przepraszam za te kilkanascie postow, niestety ostatnim czasem na stronie forum scigacza dosc czesto pokazuja mi sie dziwne bledy i rad bym byl gdyby ktorys z modow wykasowal zbedne posty.
czecho - fakt, faktem zarowki pala sie stosunkowo szybciej niz inne, aczkolwiek dosc czesto wracam poznymi wieczorami, tudziez noca i jak dla mnie te zarowki sa niezastapione.
czecho - fakt, faktem zarowki pala sie stosunkowo szybciej niz inne, aczkolwiek dosc czesto wracam poznymi wieczorami, tudziez noca i jak dla mnie te zarowki sa niezastapione.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
-
mlody-pawel - Świeżak
- Posty: 343
- Dołączył(a): 20/9/2007, 14:51
- Lokalizacja: Kraków
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Powrót do Akcesoria motocyklowe
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości