Honda cb 500 zdławiona???
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Honda cb 500 zdławiona???
wITAM posiadam honde cb 500 z 98 roku
Gdy kupilem myslalem ze Honda jest odblokowana... Moto chodzi bardzo ladnie bez zatrzutów jednak rozpedza sie do 140-150 max! próbowalem na torze kazdy bieg do samej góry i nic wiecej... Oznaczenia silnika potwierdzają ze jest to wersja 58KM najmocniejsza! Czy mozliwe ze jest zdławiona na kruccach dolotowch czy cos? doradzcie.. 


- blunt2008
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 12/4/2008, 00:02
No w dowodzie pisze 42,00KW czyli to jest 58KM... pojemnosc naturalnie 499cm3.
Widzialem na stronie takiego jednego goscia od cb 500 jak podał numery silnika i z tego sie bieze ile ma KM
No mozliwe ze ma 60KM ale dalczego jedzie 140-150Max? :/
Widzialem na stronie takiego jednego goscia od cb 500 jak podał numery silnika i z tego sie bieze ile ma KM
No mozliwe ze ma 60KM ale dalczego jedzie 140-150Max? :/
- blunt2008
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 12/4/2008, 00:02
Masz tutaj tekst pochodzący z tego forum o oddławianiu i wersjach dławienia.
Faktycznie musi być zdławiona bo moja CB śmiga 190-200 w zależności od siły wiatru
TEXT:
Oto przepis na oddławienie Cebulki. Ściągnąłem go już dawno z neta, kiedy zacząłem marzyć o tym motorze, ale nie pamiętam z jakiej stronki. Chyba mnie nikt za łamanie praw autorskich nie capnie Smile
ODDŁAWIANIE CB 500
Zacznę od początku Cb500 były dławione do różnych mocy najczęęciej spotykane to 25KW(34KM) przy 8500 obr/min , 37KW(50) przy 9500 obr/min pełna wersja to 43KW(58KM) przy 9500 obr/min były tez wersje 20KW ale rzadko spotykane.
Poszczególne wersje różnią się od siebie dyszami głównymi w gaźnikach oraz króćcami zamontowanymi między gaźnikiem a cylindrem. Wersje 43KW i 37KW mają dysze główne #122 numer 99101-393-1220 , a wersja 25KW ma dysze o rozmiarze #125 numer 99101-393-1250 to tyle o dyszach, a teraz o króćcach są to gumy łączące gaźnik z cylindrem główne dławienie silnika polegało na zmniejszeniu przelotu króćców przez zastosowanie aluminiowych zaślepek oto numery dla poszczególnych wersji silnikowych
43KW - 16211-MY5-600 ,
37KW - 16211-MY5-660 ,
25KW - 16211-MY5-710 ,
A więc jak widać wszystkie wersje różnią się od siebie króćcami.
Wiemy już jak to wygląda teoretycznie przejdźmy do praktyki moja Honda wyjechała z salonu jako wersja 37KW lecz zaraz po wyjeździe niemiec postanowił ją zdławić do 25KW co wynika z briefu, i tak biedaczka przez 10 lat męczyła się z zaniżoną mocą silnika. Jeżeli ktoś jeździł taką maszyną o mocy 25KW to wie że niewiele ona różni się od MZ 250 na pierwszych 3 biegach jakoś przyspiesza a na następnych 3 tylko spadają obroty i nic więcej 140km/h to jest max dla tej wersji. Więc postanowiłem to zmienić, a więc rzecz polega na tym aby wyjąc te gumy co są między gaźnikiem a cylindrem w tym celu trzeba zdjąć zbiornik paliwa poodczepiać wszystkie przewody odpowietrzające które przeszkadzają i cofnąć trochę airbox . I możemy to zrobić na dwa sposoby wymienić te gumy na nowe lub wyjąć te blaszki ze starych gum i założyć je z powrotem, tylko trzeba uważać żeby ich nie porozcinać blaszki są zrobione z miękkiego aluminium które łatwo się wygina i wychodzą bez problemu przynajmniej u mnie tak było. Jeżeli mamy wersje 25KW to zostaje nam jeszcze zmiana dysz głównych w gaźnikach, ja u siebie nie zmieniałem gdyż początkowo moja miała 37KW czyli dysze takie jak w wersji pełnej a w briefie jest tylko adnotacja o zmianie króćców więc dysz nie ruszałem .
Rezultaty po oddławieniu motorek zapalił jeszcze chętniej niż wcześniej lepsza reakcja na ruchy manetką gazu a teraz osiągi w porównaniu do wersji zdławionej powyżej 6000 obr/min dostaje odczuwalnego kopa który trwa aż do 9500 obr/min, gdy w wersji zdławionej po wyżej tej wartości nie działo się kompletnie nic:]
Istnieją różne teorie na temat oddławiania że w ten sposób da się tylko oddławić z 25KW do 37KW a żeby oddławić do 43KW trzeba zmienić moduł zapłonowy, nie jestem pewien dokładnie czy udało mi się oddławić do 43KW lecz motorek na prostej drodze pod lekki wiatr osiągnął 185 km/h i wcale nietrwało do długo żeby się do tej prędkości spiął. Żeby dowiedzieć się w jakiej wersji został wyprodukowany silnik wystarczy spojrzeć na numery silnika i tak numery zaczynające się od :
Dla modelu PC26
PC26-2000001 � to 43KW
PC26-3000001 � to 37KW
PC26-4000001 � to 25KW
Dla modelu PC32
ZDCPC32A**F000001 - to 43KW
ZDCPC32B**F000001 � to 37KW
ZDCPC32C**F000001 � to 25KW
dla wersji S
ZDCPC32E**WF300001-43KW
ZDCPC32F**WF300001-37KW
ZDCPC32G**WF300001-25KW
**-oznaczają literę w którym roku był wyprodukowany silnik. Np.
T-1996
V-1997
W-1998
Trochę dużo tego ale cała Polska czyta dzieciom, więc dlaczego my mielibyśmy tego nie robić Smile
Sam jestem Ciekawy czy moja jest na pełnej mocy bo w briefie była adnotacja o dławieniu a później ktoś ją skreślił-trzeba poczekac na lepszą pogodę i w drogę
Faktycznie musi być zdławiona bo moja CB śmiga 190-200 w zależności od siły wiatru


TEXT:
Oto przepis na oddławienie Cebulki. Ściągnąłem go już dawno z neta, kiedy zacząłem marzyć o tym motorze, ale nie pamiętam z jakiej stronki. Chyba mnie nikt za łamanie praw autorskich nie capnie Smile
ODDŁAWIANIE CB 500
Zacznę od początku Cb500 były dławione do różnych mocy najczęęciej spotykane to 25KW(34KM) przy 8500 obr/min , 37KW(50) przy 9500 obr/min pełna wersja to 43KW(58KM) przy 9500 obr/min były tez wersje 20KW ale rzadko spotykane.
Poszczególne wersje różnią się od siebie dyszami głównymi w gaźnikach oraz króćcami zamontowanymi między gaźnikiem a cylindrem. Wersje 43KW i 37KW mają dysze główne #122 numer 99101-393-1220 , a wersja 25KW ma dysze o rozmiarze #125 numer 99101-393-1250 to tyle o dyszach, a teraz o króćcach są to gumy łączące gaźnik z cylindrem główne dławienie silnika polegało na zmniejszeniu przelotu króćców przez zastosowanie aluminiowych zaślepek oto numery dla poszczególnych wersji silnikowych
43KW - 16211-MY5-600 ,
37KW - 16211-MY5-660 ,
25KW - 16211-MY5-710 ,
A więc jak widać wszystkie wersje różnią się od siebie króćcami.
Wiemy już jak to wygląda teoretycznie przejdźmy do praktyki moja Honda wyjechała z salonu jako wersja 37KW lecz zaraz po wyjeździe niemiec postanowił ją zdławić do 25KW co wynika z briefu, i tak biedaczka przez 10 lat męczyła się z zaniżoną mocą silnika. Jeżeli ktoś jeździł taką maszyną o mocy 25KW to wie że niewiele ona różni się od MZ 250 na pierwszych 3 biegach jakoś przyspiesza a na następnych 3 tylko spadają obroty i nic więcej 140km/h to jest max dla tej wersji. Więc postanowiłem to zmienić, a więc rzecz polega na tym aby wyjąc te gumy co są między gaźnikiem a cylindrem w tym celu trzeba zdjąć zbiornik paliwa poodczepiać wszystkie przewody odpowietrzające które przeszkadzają i cofnąć trochę airbox . I możemy to zrobić na dwa sposoby wymienić te gumy na nowe lub wyjąć te blaszki ze starych gum i założyć je z powrotem, tylko trzeba uważać żeby ich nie porozcinać blaszki są zrobione z miękkiego aluminium które łatwo się wygina i wychodzą bez problemu przynajmniej u mnie tak było. Jeżeli mamy wersje 25KW to zostaje nam jeszcze zmiana dysz głównych w gaźnikach, ja u siebie nie zmieniałem gdyż początkowo moja miała 37KW czyli dysze takie jak w wersji pełnej a w briefie jest tylko adnotacja o zmianie króćców więc dysz nie ruszałem .
Rezultaty po oddławieniu motorek zapalił jeszcze chętniej niż wcześniej lepsza reakcja na ruchy manetką gazu a teraz osiągi w porównaniu do wersji zdławionej powyżej 6000 obr/min dostaje odczuwalnego kopa który trwa aż do 9500 obr/min, gdy w wersji zdławionej po wyżej tej wartości nie działo się kompletnie nic:]
Istnieją różne teorie na temat oddławiania że w ten sposób da się tylko oddławić z 25KW do 37KW a żeby oddławić do 43KW trzeba zmienić moduł zapłonowy, nie jestem pewien dokładnie czy udało mi się oddławić do 43KW lecz motorek na prostej drodze pod lekki wiatr osiągnął 185 km/h i wcale nietrwało do długo żeby się do tej prędkości spiął. Żeby dowiedzieć się w jakiej wersji został wyprodukowany silnik wystarczy spojrzeć na numery silnika i tak numery zaczynające się od :
Dla modelu PC26
PC26-2000001 � to 43KW
PC26-3000001 � to 37KW
PC26-4000001 � to 25KW
Dla modelu PC32
ZDCPC32A**F000001 - to 43KW
ZDCPC32B**F000001 � to 37KW
ZDCPC32C**F000001 � to 25KW
dla wersji S
ZDCPC32E**WF300001-43KW
ZDCPC32F**WF300001-37KW
ZDCPC32G**WF300001-25KW
**-oznaczają literę w którym roku był wyprodukowany silnik. Np.
T-1996
V-1997
W-1998
Trochę dużo tego ale cała Polska czyta dzieciom, więc dlaczego my mielibyśmy tego nie robić Smile
Sam jestem Ciekawy czy moja jest na pełnej mocy bo w briefie była adnotacja o dławieniu a później ktoś ją skreślił-trzeba poczekac na lepszą pogodę i w drogę
- adrianCB
- Świeżak
- Posty: 144
- Dołączył(a): 16/2/2008, 10:26
- Lokalizacja: Łódź
no to Cie chyba zdziwie bo to czytalem dawno. NO I NR silnika TO
ZDCP32**Wf201 itd
czyli wersja 43KW.
Mozliwe ze silnik jest 58KM ale np wlasciciel poprzedni zdławił go na kruccach i jedzie max 140? 150? Nie wiem jak to sprawdzic....
Bo to jest tak jade na 1 biegu rozpedze na maxa jade na 2 mam jakies 120km\h potem 3 bieg 140 okoli potem wrzucam biegu i jakby wskaznik stał w miejscu i wyzej nie idzie... Moze gdyby silnik był dojechany stwierdziłbym ze po prostu wiecej nie pojdzie bo byl katowany czy cos w tym stylu.. Ale moto pali od pierwszego czy na zimno czy na ciepło. Ma swoje przyspieszenie (gpz500 i gs sie chowajĄ) wiec mysle ze cos jest zblokowane.. doradzcie
tutaj w tym arcie podane są numery krucców.. Czy musze je zdjemowac by sprawdzac ich nr?? czy sa moze na wierzu?
ZDCP32**Wf201 itd
czyli wersja 43KW.
Mozliwe ze silnik jest 58KM ale np wlasciciel poprzedni zdławił go na kruccach i jedzie max 140? 150? Nie wiem jak to sprawdzic....
Bo to jest tak jade na 1 biegu rozpedze na maxa jade na 2 mam jakies 120km\h potem 3 bieg 140 okoli potem wrzucam biegu i jakby wskaznik stał w miejscu i wyzej nie idzie... Moze gdyby silnik był dojechany stwierdziłbym ze po prostu wiecej nie pojdzie bo byl katowany czy cos w tym stylu.. Ale moto pali od pierwszego czy na zimno czy na ciepło. Ma swoje przyspieszenie (gpz500 i gs sie chowajĄ) wiec mysle ze cos jest zblokowane.. doradzcie

tutaj w tym arcie podane są numery krucców.. Czy musze je zdjemowac by sprawdzac ich nr?? czy sa moze na wierzu?
- blunt2008
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 12/4/2008, 00:02
zobacz co masz nabite na króćcach, są na nich oznaczenia.
a jak sprawdzić inaczej? zdjąć króćce i jak są w nich blaszki zmniejszające przepływowość to masz zdławioną cebule.
a jak sprawdzić inaczej? zdjąć króćce i jak są w nich blaszki zmniejszające przepływowość to masz zdławioną cebule.
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! 

-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
A jak to jest w przypadku cbr 600 f2? Bo mam sprzęt z niemcowni i również jest zdławiona,z tego co wyczytałem w briefie to do 34KW
150 max leci... Ktoś wie coś? 


ADHD Squad | | http://www.bikepics.com/members/pisiu/
- Pisiu
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 993
- Dołączył(a): 1/8/2006, 22:00
- Lokalizacja: Czarnobyl
Witam serdecznie. Mam pytanie odnosnie oddlawiania. Mam na oku zdlawiona cebulke (wersja 24kW) i zastanawiam sie jakich nakladow finansowych wymaga pelne oddlawienie i jak sie zalatwia wszystkie formalnosci... bo w dowodzie trzeba to zmienic, prawda? Dzieki z gory za odp.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Jelen
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 13/6/2009, 22:07
- Lokalizacja: Tarnów
Zalezy gdzie jest zdlawiona,jesli na kroccach i w gaznikach(dysze)to bys mogl sam sie w to zabawic,dodatkowo moze byc potrzebna wymiana modulu.
Co do formalnosci zmiany KM to raczej kasy dodatkowo placic nie trzeba(nie jestem pewien).Kupilem 2 lata temu fzr zdlawiona ,rejestrowalem na 36KM po czym odblokowalem na 98KM i tak smigalem
Co do formalnosci zmiany KM to raczej kasy dodatkowo placic nie trzeba(nie jestem pewien).Kupilem 2 lata temu fzr zdlawiona ,rejestrowalem na 36KM po czym odblokowalem na 98KM i tak smigalem
-
macs - Bywalec
- Posty: 546
- Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
- Lokalizacja: Pomorskie
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości