Zobacz wÄ…tek - Szlif Derbi Senda 2004?
NAS Analytics TAG

Szlif Derbi Senda 2004?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Szlif Derbi Senda 2004?

Postprzez Ten szybki men xD » 4/5/2008, 19:45

Witam, mam pewien problem, szukałem odpowiedzi w internecie, lecz nie znalazłem, więc kolega skierował mnie tutaj (Oczywiście tutaj także używałem opcji szukaj).
Polega on na tym, że coś dostało się do cylindra w mojej Derbi Sendzie X-treme R z 2004r i całkowicie go uszkodziło, wygląda on teraz mniej więcej tak:
Obrazek (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)Obrazek (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
I tu nasuwa się moje pytanie, czy jest możliwość szlifu tego oto cylindra? I gdzie będę mógł znaleść później tłok do tego cylindra, bo jak się nie mylę, to już taki jak ten stary nie będzie pasował. Nie jestem obeznany za bardzo w temacie motoryzacyjnym...
Mam jeszcze jedno pytanie w związku z tym, czy możliwa, i jeśli możliwa, to czy też opłacalna jest regeneracja wału? Ponieważ ten ma duże luzy, tzn. jak go ruszam, to takie kilkumilimetrowe... Jaka może być tego przyczyna? Wygląda on teraz mniej więcej tak:
Obrazek (otwórz link)
Pierwszy raz rozkręcam silnik, więc tutaj ostatnie moje pytanie, warto się zabierać do jego rozkręcania? Sam wyciągnę ten wał? Bo już znajomy załatwił mi kogoś, kto je regeneruje, ale chciałbym wiedzieć czy warto...
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
Ten szybki men xD
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 22/4/2008, 18:33


Postprzez skwy » 4/5/2008, 19:56

Sprawa NR.

1.
Jeśli cylinder jest aluminiowy z warstewką spieku ceramicznego to można oddać go do regeneracji ale jest to rzecz nie opłacalna bo można kupić kompletny zestaw taniej.
Jeśli cylinder(tuleja jest żeliwna)to można wykonać szlif dopasować nowy tłok i po sprawie.

2.
O jaki luz na wale chodzi :
a)osiowy-jeśli korbowodem ruszamy na boki,
b)wzdłużny-jeśli korbowodem ruszamy w górę i w dół.

Odradzałbym regenerację wału lepiej jest wymienić cały korbowód na nowy(i wyważyć wał)lub kupić kompletny wał korbowy.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap


Postprzez Ten szybki men xD » 4/5/2008, 20:08

Luz na wale jest wzdłużny, tak okolo 2mm
Ten szybki men xD
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 22/4/2008, 18:33

Postprzez Landryss25 » 4/5/2008, 22:04

W Sendzie cylinder masz nicasilowy (aluminium) a regeneracja kosztuje chyba 600zł więc bardziej opłaca się kupić cały zestaw cylinder, pierścienie, tłok. Takie zestawy na allegro chodzą po 400zł albo możesz pomyśleć nad kitem zwiększającym pojemność.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Ten szybki men xD » 5/5/2008, 08:57

Jeszcze takie jedno pytanie, czy jeśli kupiłbym cylinder 70cm, i do tego jakiś wzmacniany wał, to to wystarczyłoby by zrobić z sendy 70-tke? Czy potrzeba coś jeszcze?

BO jak widzę to radzicie nie robic regeneracji, to właśnie myślę o zwiększeniu pojemności.
Ten szybki men xD
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 22/4/2008, 18:33

Postprzez driv3r3 » 5/5/2008, 12:07

trzeba jeszcze wymienić gaźnik i wydech zeby poczuć różnice w mocy bo sam cylinder niewiele da.
Ja mam na sprzedaż orginalny cylinder do sendy miał przelatane koło 4tys jest w idealnym stanie w swoim derbi wymieniłem na 70cm i mi orginalny został
driv3r3
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 26/5/2007, 22:10

Postprzez Ten szybki men xD » 6/5/2008, 11:05

Jeszcze mam takie pytanie, czy jak będę skręcał silnik ponownie, to skręcać go tylko na uszczelki, czy też dawać czerwony silikon, bo jak widziałem, to ktoś przede mną takowy dawał?
Ten szybki men xD
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 22/4/2008, 18:33

Postprzez ChudyNs1 » 6/5/2008, 21:55

Do szlifu dać cylinder to nic trudnego, tłoku będziesz musiał szukać w jakiś lepszych sklepach( AgMot, Larsson) a jak nie znajdziesz to prubuj u producentów ( polecam Wossner) i NIE KUPUJ tanich tłoków ( 1 - są za lekkie 2 - ze słabych materiałów 3 - szybko puchną) Na wał kup nowy koszyk igiełkowy, ale pierw sprawdż czy sie jajko z niego nie zrobiło, jesli tak to tylko nowy korbowód.

Pod cylinder daj uszczelke i silikon, ponieważ sama uszczelka nie zawsze pomaga i ważne jest abys przed położeniem silikonu wyczyścił powierzchnie inaczej nei będzie trzymał.
<b>>>>>>>>>>>>>>>>Bez Młota To Nie Robota<<<<<<<<<<<<<
Obrazek
Avatar użytkownika
ChudyNs1
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 1/4/2008, 13:47



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê