Szlif Derbi Senda 2004?
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Szlif Derbi Senda 2004?
Witam, mam pewien problem, szukałem odpowiedzi w internecie, lecz nie znalazłem, więc kolega skierował mnie tutaj (Oczywiście tutaj także używałem opcji szukaj).
Polega on na tym, że coś dostało się do cylindra w mojej Derbi Sendzie X-treme R z 2004r i całkowicie go uszkodziło, wygląda on teraz mniej więcej tak:
(otwórz link)
(otwórz link)
(otwórz link)
(otwórz link)
(otwórz link)
I tu nasuwa się moje pytanie, czy jest możliwość szlifu tego oto cylindra? I gdzie będę mógł znaleść później tłok do tego cylindra, bo jak się nie mylę, to już taki jak ten stary nie będzie pasował. Nie jestem obeznany za bardzo w temacie motoryzacyjnym...
Mam jeszcze jedno pytanie w związku z tym, czy możliwa, i jeśli możliwa, to czy też opłacalna jest regeneracja wału? Ponieważ ten ma duże luzy, tzn. jak go ruszam, to takie kilkumilimetrowe... Jaka może być tego przyczyna? Wygląda on teraz mniej więcej tak:
(otwórz link)
Pierwszy raz rozkręcam silnik, więc tutaj ostatnie moje pytanie, warto się zabierać do jego rozkręcania? Sam wyciągnę ten wał? Bo już znajomy załatwił mi kogoś, kto je regeneruje, ale chciałbym wiedzieć czy warto...
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
Polega on na tym, że coś dostało się do cylindra w mojej Derbi Sendzie X-treme R z 2004r i całkowicie go uszkodziło, wygląda on teraz mniej więcej tak:





I tu nasuwa się moje pytanie, czy jest możliwość szlifu tego oto cylindra? I gdzie będę mógł znaleść później tłok do tego cylindra, bo jak się nie mylę, to już taki jak ten stary nie będzie pasował. Nie jestem obeznany za bardzo w temacie motoryzacyjnym...
Mam jeszcze jedno pytanie w związku z tym, czy możliwa, i jeśli możliwa, to czy też opłacalna jest regeneracja wału? Ponieważ ten ma duże luzy, tzn. jak go ruszam, to takie kilkumilimetrowe... Jaka może być tego przyczyna? Wygląda on teraz mniej więcej tak:

Pierwszy raz rozkręcam silnik, więc tutaj ostatnie moje pytanie, warto się zabierać do jego rozkręcania? Sam wyciągnę ten wał? Bo już znajomy załatwił mi kogoś, kto je regeneruje, ale chciałbym wiedzieć czy warto...
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
- Ten szybki men xD
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 22/4/2008, 18:33
Sprawa NR.
1.
Jeśli cylinder jest aluminiowy z warstewką spieku ceramicznego to można oddać go do regeneracji ale jest to rzecz nie opłacalna bo można kupić kompletny zestaw taniej.
Jeśli cylinder(tuleja jest żeliwna)to można wykonać szlif dopasować nowy tłok i po sprawie.
2.
O jaki luz na wale chodzi :
a)osiowy-jeśli korbowodem ruszamy na boki,
b)wzdłużny-jeśli korbowodem ruszamy w górę i w dół.
Odradzałbym regenerację wału lepiej jest wymienić cały korbowód na nowy(i wyważyć wał)lub kupić kompletny wał korbowy.
1.
Jeśli cylinder jest aluminiowy z warstewką spieku ceramicznego to można oddać go do regeneracji ale jest to rzecz nie opłacalna bo można kupić kompletny zestaw taniej.
Jeśli cylinder(tuleja jest żeliwna)to można wykonać szlif dopasować nowy tłok i po sprawie.
2.
O jaki luz na wale chodzi :
a)osiowy-jeśli korbowodem ruszamy na boki,
b)wzdłużny-jeśli korbowodem ruszamy w górę i w dół.
Odradzałbym regenerację wału lepiej jest wymienić cały korbowód na nowy(i wyważyć wał)lub kupić kompletny wał korbowy.
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
- Ten szybki men xD
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 22/4/2008, 18:33
W Sendzie cylinder masz nicasilowy (aluminium) a regeneracja kosztuje chyba 600zł więc bardziej opłaca się kupić cały zestaw cylinder, pierścienie, tłok. Takie zestawy na allegro chodzą po 400zł albo możesz pomyśleć nad kitem zwiększającym pojemność.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Jeszcze takie jedno pytanie, czy jeśli kupiłbym cylinder 70cm, i do tego jakiś wzmacniany wał, to to wystarczyłoby by zrobić z sendy 70-tke? Czy potrzeba coś jeszcze?
BO jak widzę to radzicie nie robic regeneracji, to właśnie myślę o zwiększeniu pojemności.
BO jak widzę to radzicie nie robic regeneracji, to właśnie myślę o zwiększeniu pojemności.
- Ten szybki men xD
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 22/4/2008, 18:33
trzeba jeszcze wymienić gaźnik i wydech zeby poczuć różnice w mocy bo sam cylinder niewiele da.
Ja mam na sprzedaż orginalny cylinder do sendy miał przelatane koło 4tys jest w idealnym stanie w swoim derbi wymieniłem na 70cm i mi orginalny został
Ja mam na sprzedaż orginalny cylinder do sendy miał przelatane koło 4tys jest w idealnym stanie w swoim derbi wymieniłem na 70cm i mi orginalny został
- driv3r3
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 26/5/2007, 22:10
Jeszcze mam takie pytanie, czy jak będę skręcał silnik ponownie, to skręcać go tylko na uszczelki, czy też dawać czerwony silikon, bo jak widziałem, to ktoś przede mną takowy dawał?
- Ten szybki men xD
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 22/4/2008, 18:33
Do szlifu dać cylinder to nic trudnego, tłoku będziesz musiał szukać w jakiś lepszych sklepach( AgMot, Larsson) a jak nie znajdziesz to prubuj u producentów ( polecam Wossner) i NIE KUPUJ tanich tłoków ( 1 - są za lekkie 2 - ze słabych materiałów 3 - szybko puchną) Na wał kup nowy koszyk igiełkowy, ale pierw sprawdż czy sie jajko z niego nie zrobiło, jesli tak to tylko nowy korbowód.
Pod cylinder daj uszczelke i silikon, ponieważ sama uszczelka nie zawsze pomaga i ważne jest abys przed położeniem silikonu wyczyścił powierzchnie inaczej nei będzie trzymał.
Pod cylinder daj uszczelke i silikon, ponieważ sama uszczelka nie zawsze pomaga i ważne jest abys przed położeniem silikonu wyczyścił powierzchnie inaczej nei będzie trzymał.
<b>>>>>>>>>>>>>>>>Bez Młota To Nie Robota<<<<<<<<<<<<<


-
ChudyNs1 - Świeżak
- Posty: 159
- Dołączył(a): 1/4/2008, 13:47
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości