co jaki przebieg nalezy regulowac zawory w motocyklach?
Posty: 7
• Strona 1 z 1
co jaki przebieg nalezy regulowac zawory w motocyklach?
dzis uslyszalem od kogos ze nalezy wyregulowac luzy zaworowe co 6000km lub raz na sezon. Hmmm jak dla mnie to chyba za zbyt czesto by bylo i klopotliwe (ograniczony dostep do zaworow a co za tym idzie sporo do odkrecania) no i jak nie wyreguluje zaworow, to mi popali gniazda zaworowe a co za tym idzie pozniej szlag trafi panewki. Prosze o odpowiedzi gdyz sprawa zaworow nurtuje mnie juz od dosc dawna . Moto zakupilem 2 lata temu i ani razu nie ustawialem/regulowalem zaworow.
suzuki GSX 750F 1996r
-
marcinoo28 - Świeżak
- Posty: 94
- Dołączył(a): 4/3/2007, 10:28
- Lokalizacja: Ostroleka
regulacje luzow zaworowych sa scisle okreslone dla kazdego modelu a informacje te mozna znalezc w ksiazkach serwisowych.
Co 6 tys., albo przynajmniej raz na sezon jak juz ci Adam napisal powinno dokonywac sie inspekcji. Taka kontrola pozwala okreslic czy np. luzy beda wymagaly regulacji szybciej niz ujete jest to w serwisowce, bo wszakze moze sie tak zdazyc.
Co 6 tys., albo przynajmniej raz na sezon jak juz ci Adam napisal powinno dokonywac sie inspekcji. Taka kontrola pozwala okreslic czy np. luzy beda wymagaly regulacji szybciej niz ujete jest to w serwisowce, bo wszakze moze sie tak zdazyc.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
-
Meciek - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1935
- Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
- Lokalizacja: z Wrocka
Wszystko zależy od modelu motocykla. Np. W hondzie CB500 kontrola/regulacja co 24tys.km. FZS fazer miał chyba nawet kontrolę luzu po 42 tys.km, gdzieś tak przeczytałem, chyba nawet na ścigaczu.
W GS500 co 6 tys.km :/
Co ma panewka do zaworu??
W GS500 co 6 tys.km :/
Co ma panewka do zaworu??
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.
Suzi GS500F
Suzi GS500F
-
Inku - Bywalec
- Posty: 550
- Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
- Lokalizacja: okolice Poznania
Nic, pytajacy slyszal ze dzwonia, ale nie wie w ktorym kosciele
Za male luzy moga doprowadzic do wypalenie gniazd, jezeli sie tego nie skoryguje w dluzszym okresie czasu, i oczywiscie spadek mocy silnika, ktory nie osiaga pelnego sprezania.
Adam M.
PS. Radze pytajacemu zainteresowac sie sciagnieciem serwisowki.

Za male luzy moga doprowadzic do wypalenie gniazd, jezeli sie tego nie skoryguje w dluzszym okresie czasu, i oczywiscie spadek mocy silnika, ktory nie osiaga pelnego sprezania.
Adam M.
PS. Radze pytajacemu zainteresowac sie sciagnieciem serwisowki.
- Adam M.
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 786
- Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56
Każdy model motocykla ma opisane w serwisówce kiedy należy robić regulację zaworów. Po zakupie moto z nieznajomą przeszłością proponuję zrobić to od razu. Najlepiej wyregulować zawory, zrobic czyszczenie i synchronizację gaźników (jeśli nie ma wtrysku-starsze moto), wymienić filtry, olej silnikowy, sprawdzić klocki. To podstawowe czynności po zakupie moto. Ja w moim B6 z '97 roku robię reg. zaworów i gaźniki co 12 tyś. - Pozdrawiam:)
-
sonthin - Świeżak
- Posty: 124
- Dołączył(a): 21/5/2007, 18:23
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 6 gości