Problem z hamulcem tarczowym - POMOCY
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Problem z hamulcem tarczowym - POMOCY
Witam mam problem z klockami hamulcowymi zbyt mocno łapią tarczę tak ze jak zakręcę kołem to od razu sie zatrzymuje. Czy mogę jakoś zwiększyć odległość klocek-tarcza ? Czego to może być wina ?
- twardy-99
- Świeżak
- Posty: 54
- Dołączył(a): 28/3/2008, 21:29
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Problem z hamulcem tarczowym - POMOCY
twardy-99 napisał(a):Witam mam problem z klockami hamulcowymi zbyt mocno łapią tarczę tak ze jak zakręcę kołem to od razu sie zatrzymuje. Czy mogę jakoś zwiększyć odległość klocek-tarcza ? Czego to może być wina ?
Tak, musisz wymienić uszczelki w zaciskach.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Po prostu klocki cały czas tra o tarcze, hamowanie odbywa sie normalnie, ale jak uniosę przednie koło i nim zakręcę to jest opór i od razu sie zatrzymuje. Pomyślałem że może prowadnice klocków trzeba przesmarować ale chyba i wymiana uszczelek będzie potrzebna
- twardy-99
- Świeżak
- Posty: 54
- Dołączył(a): 28/3/2008, 21:29
- Lokalizacja: Wrocław
To że klocki trą o tarcze to normlane... przecież nie będą odsunięte o kilka milimetrów... Teraz zależy jak bardzo, jeśli podniesiesz przednie koło i bez problemu nim zkręcisz i zrobi z 1 obrót to ok. Chyba że cięzko je z miejsca ruszyć,ale to nie wina uszczelek tylko trzeba wyjąć zacisk, rozebrac, przeczyścić i będzie wszsytko ok. Szczególną uwagę przy czyszczeniu zwróć na tłoczek, bo to on się zapieka i staje. A podczas jazdy bardzo grzeją się hamulce?? Przejedź np 2-3 kilometry bez uzywania przedniego hamulca, jesli tarcza bedzie goraca wtedy bierz sie za czyszczenie, jesli bedzie zimna czy lekko cieplawa, nie masz czym sie martwic.
- adrianCB
- Świeżak
- Posty: 144
- Dołączył(a): 16/2/2008, 10:26
- Lokalizacja: Łódź
senekkorzenna napisał(a):masz zardzewiał tłoczek lub lub cylinder albo zapowietrzony układ.Przygotuj się też na wymianę uszczelniaczy .Płyn hamulcowy DR 4 miesza się z wszystkimi zachodnimi.Ja jednak optował bym w wymianie całego płynu w układzie.Koszt nie wielki a gwarancja że masz nowy nie zabrudzony i nie przegrzany płyn.
głupoty opowiadasz kolego, bo cylinderki są tak jak cały zacisk aluminiowe więc nie rdzewieją, a sam tłoczek wewnątrz zacisku nie ma możliwości zardzewieć jeśli w układzie nie ma wody... -nie smarowałeś nigdy śrub płynem hamulcowym zamiast odrdzewiacza?
tak jak koledzy pisali, zacisk do wyczyszczenia(tylko nie papierem ściernym, i z rozpuszczalnikami też uważaj żeby uszczelniacza nie zjadło), potem do nasmarowania specjalną pastą/smarem do zacisków ham. i będzie git.
ps: płyn najzwyklejszy dot4.
MMMOTÓRR!!
- lysy5g1
- Świeżak
- Posty: 82
- Dołączył(a): 28/3/2008, 18:30
senekkorzenna napisał(a):To znaczy że nigdy nie rozbierałeś zacisku i nie widziałeś zablokowany zacisk
to co Ty nazywasz brudem to jest śniedź forma korozji .Po zatem płyn penetruje tłoczek i cylinderek i powoduje powstawanie wżerów .Jeżeli przemycie /ale wcześniej należy zdjąć uszczelniacze i/nie pomoże można spróbować przeczyścić papierem ściernym 1000.Woda w układzie hamulcowym kolego to jakaś bzdura.jeżeli by ktoś nalał to i tak zostanie w zbiorniczku ponieważ płyn hamulcowy to mieszanka alkoholu i gliceryny plus dodatki.Ja bardzo często rozbierałem i wymieniałem uszczelniacze zacisków kiedy stosowałem płyny starej generacji.Teraz co rok wymieniam płyn w układzie i problem się skończył.Pozostaje mi tylko sprawdzać przy każdej wymianie klocków gumkę zabezpieczającą bo tędy może dostać się na tłoczek woda i brud.
swoje się w zaciskach nakręciłem i wierz że wiem jak wygląda tłoczek i cylinderek...

może nie jestem chemikiem ale wiem że istnieje coś takiego jak ciecze higroskopijne, czyli chłonące wodę z otoczenia (np. powietrza) a płyny hamulcowe należą właśnie do takich cieczy więc nie mów że nie zawiera on wody bo każdy płyn po pewnym czasie użytkowania zawiera jakąś część wody w sobie...
i to m. in. dlatego płyn powinno się okresowo wymianiać co kilka lat

ps: płyn na pewno nie ma destrukcyjnego wpływu na metal i aluminium bo jednym z jego zadań wynikających z założeń każdego producenta jest właśnie ochrona przeciw korozjii i utlenianiu całego układu więc żadne wżery czy inne uszkodzenia nie są skutkiem jego działania, a co najwyżej tej niechcianej wody...
MMMOTÓRR!!
- lysy5g1
- Świeżak
- Posty: 82
- Dołączył(a): 28/3/2008, 18:30
Witam.
Podłącze się pod temat bo mam taki sam problem jak autor tematu.
Robiłem tak jak mówiliście z czyszczeniem ale nic nie pomogło.
Ktoś wie gdzie można kupić uszczelniacze do tłoczków?
Podłącze się pod temat bo mam taki sam problem jak autor tematu.
Robiłem tak jak mówiliście z czyszczeniem ale nic nie pomogło.
Ktoś wie gdzie można kupić uszczelniacze do tłoczków?
Suzuki GSX-R600 '99
-
longer1234 - Świeżak
- Posty: 137
- Dołączył(a): 20/7/2007, 17:32
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości