Panowie doradźcie proszę - SUZUKI GSR i dobór tylnej opony ?
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Panowie doradźcie proszę - SUZUKI GSR i dobór tylnej opony ?
Witam wszystkich. Mam do was ogromną prośbę, otóż zakupiłem ostatnio Suzuki GSR 600 i czeka mnie wymiana tylnej opony. Standardowo zamontowana jest w nim 180/55/ZR17 a mam okazję do kupienia oponkę 190/50/ZR17 - i o to pytanie Czy uważacie, że wymiana na taką spowoduje jakiś mankament w postaci prowadzenia motocykla, w znaczny sposób zmienią się parametry jezdne Bardzo proszę o podpowiedzi w tym temacie.
Z góry dziękuję. Maciek
Z góry dziękuję. Maciek
- POGO
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 23/10/2007, 09:44
już chyba dziesiętny temat o rozmiarze opony. otóż odpowiem Ci tak....sam kiedyś chciałem założyć szersza oponę i razem z moim pomysłem zostałem zlinczowany, że zmienią się trajektorie jezdne...a więc radze ci lepiej poszukać i znaleźć oponę taką jak zalecają japońce
-
maatiaas - Świeżak
- Posty: 324
- Dołączył(a): 15/9/2007, 19:27
- Lokalizacja: BIESZCZADY
trudno mi sie wypowiadac jednoznacznie... ale ja zalozylem 190 i motocykl wogole inaczej jest prowadzi... ma tendencje do shimmy dodatkowo licznik przekłamuje bo jak policzylem dokladnie promien z opona 190 jest wiekszy o 2,5 cm:P moje obliczenia byly na tyle dokladne ze pozniej kolega jechal kolo mnie i ja mialem 216 a on 200
... nieopłaca sie:)

lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
Jak to się nie opłaca... jechałeś 16 km/h więcej
Nie wiem czy się nie mylę, ale tendencje do shimmy mogą być spowodowane właśnie większym promieniem - co za tym idzie podniesieniem tyłu i zmianą kąta pochylenia główki ramy.
Jeśli się da spróbuj podnieść o tą wartość przód na lagach. Może się poprawi.
A ja Wam powiem, że w cebrze miałem 190, teraz mam 180 i bardziej sobie chwaliłem szerszą. (w serwisówce 180) Miała lepsze trzymanie w winklu i klejenie przy starcie. Ale to są subiektywne odczucia zależne od sprzętu i wymagań użytkownika.

Nie wiem czy się nie mylę, ale tendencje do shimmy mogą być spowodowane właśnie większym promieniem - co za tym idzie podniesieniem tyłu i zmianą kąta pochylenia główki ramy.
Jeśli się da spróbuj podnieść o tą wartość przód na lagach. Może się poprawi.
A ja Wam powiem, że w cebrze miałem 190, teraz mam 180 i bardziej sobie chwaliłem szerszą. (w serwisówce 180) Miała lepsze trzymanie w winklu i klejenie przy starcie. Ale to są subiektywne odczucia zależne od sprzętu i wymagań użytkownika.
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Grzybu napisał(a):Jak to się nie opłaca... jechałeś 16 km/h więcej
Znajomy pozmieniał zębatki i gdy jedzie 230km/h pokazuje mu 299km/h i mu wtedy odcina zapłon:D:P takze wcale sobie szybciej o 70km/h nie jedzie:D
Grzybu napisał(a):Nie wiem czy się nie mylę, ale tendencje do shimmy mogą być spowodowane właśnie większym promieniem - co za tym idzie podniesieniem tyłu i zmianą kąta pochylenia główki ramy.
Jeśli się da spróbuj podnieść o tą wartość przód na lagach. Może się poprawi.
No właśnie próbowałem ... podnioslem na lagach całe 3mm...

lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
motoman napisał(a): Znajomy pozmieniał zębatki i gdy jedzie 230km/h pokazuje mu 299km/h i mu wtedy odcina zapłon:D:P takze wcale sobie szybciej o 70km/h nie jedzie:D
He, he... Ale za to może się chwalić, że prawie na każdej prostej zamyka budzik

A co do shimmy - przyczyna może być inna a tylko zbieg okoliczności sprawił, że wyszła razem ze zmianą laćka. Jak zmienisz na inną to będziesz wiedział, czy to była jej wina.
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości