Restrykcja mocy, czy jest sens?
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Restrykcja mocy, czy jest sens?
Jeszcze raz pytanie odnosnie restrykcji mocy. Chcialbym kupic naked'a Triumph Speed Four 600cc
170kg, 98PS
chce zalozyc restrykcje na moc do 34PS na 2 lata.
Znalazlem to na necie:
tanie jak borszcz i wyglada na proste w montarzu, ale jeszcze sie dowiem gdzie dokladnie sie to montuje.
Teraz pytanie, czy 34 konie to za duzo/malo na 170 kilowego naked'a i czy w ogole ta restrykcja jest wystarczajaca jak na pierwszy motocykl?
Mam 28 lat, siedze w UK, dlatego ta restrykcja jest mi rowniez na reke ze wzgledow finansowych, tansza niz robienie "pelnego" A (2300zeta za kurs na wszystkie pojemnosci)
PS
Honda CB500 ma 54ps, 177kg i jest czesto polecana jako pierwszy motocykl...

170kg, 98PS
chce zalozyc restrykcje na moc do 34PS na 2 lata.
Znalazlem to na necie:

tanie jak borszcz i wyglada na proste w montarzu, ale jeszcze sie dowiem gdzie dokladnie sie to montuje.
Teraz pytanie, czy 34 konie to za duzo/malo na 170 kilowego naked'a i czy w ogole ta restrykcja jest wystarczajaca jak na pierwszy motocykl?
Mam 28 lat, siedze w UK, dlatego ta restrykcja jest mi rowniez na reke ze wzgledow finansowych, tansza niz robienie "pelnego" A (2300zeta za kurs na wszystkie pojemnosci)
PS
Honda CB500 ma 54ps, 177kg i jest czesto polecana jako pierwszy motocykl...
- cruxer
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 26/5/2006, 15:37
lol
ja sam mam nakeda i i mam 80KM ale to juz jest dla mnie za malo
uwiez mi ze jak zmniejszysz moc do 34 PS to bedzie sie tak samo rozpedzal jak 4T 125cm3 a to chyba nie o to chodzi, a to co tam jest to sie zaklada na ganiki a konkretniej na doloty do cylindrow. 


No i w góre serca ~ redukcja i powrót do góry
Trzymaj siÄ™ STUNTU
Trzymaj siÄ™ STUNTU
-
PTB_PL - Świeżak
- Posty: 460
- Dołączył(a): 21/5/2006, 10:58
- Lokalizacja: Wrocław
ganiki?
Pierwszy model jest z 2003, tam nie ma gaznika. Jesli oczywiscie gaznik miales na mysli - 4 cylindry na wtryskach :]
Chodzi o to czy sie nie roz***e tym motocyklem, to bylby moj pierwszy, jesli oczywiscie zdecyduje, ze to rozsadne...
Wydawalo mi sie, ze 34km na poczatek to duzo :/
Jestem psycholem jesli chodzi o bezpieczna jazde i wydaje mi sie, ze nawet bez restrykcji bede rozwaznie jezdzil(ale zero doswiadczenia jest chyba gorsze niz brak rozwagi i doswiadczenie). Wolalbym nie miec mozliwosci odkrecania na maxa, bo zdaje sobie sprawe z tego, ze po pewnym czasie kazdemu wpada taki pomysl do glowy. Nawet najbardziej rozsadnemu kierowcy...
Generalnie chodzi mi o bezpieczne rozpoczecie jazdy na motorach, a naked jest dosc dobrym punktem wyjsciowym, bo jest uniwersalny. No i jesli to mialoby wygladac jak jazda na 125cc to moze to jest dobry pomysl, bo w sumie "schodkowe" zwiekszanie pojemnosci polecane jest wszedzie. Prawdopodobnie bede za 2-3 lata zmierzal w kierunku VFR albo CBR1000XX. Sport-tourery najbardziej mi sie podobaja, ale to nienajlepszy poczatek przygody z motocyklem. Raczej ekspresowka do szpitala/na cmentarz(niepotrzebne skreslic). Szczerze mowiac nie mam skali porownawczej jesli chodzi o motocykle, wiec prawdopodobnie nie bede zawiedziony jak zamiast 3.5 do setki bede mial 6 sekund. Jesli roznica jest wieksza dajcie znac i w ogole dzieki za odpowiedzi
Pierwszy model jest z 2003, tam nie ma gaznika. Jesli oczywiscie gaznik miales na mysli - 4 cylindry na wtryskach :]
Chodzi o to czy sie nie roz***e tym motocyklem, to bylby moj pierwszy, jesli oczywiscie zdecyduje, ze to rozsadne...
Wydawalo mi sie, ze 34km na poczatek to duzo :/
Jestem psycholem jesli chodzi o bezpieczna jazde i wydaje mi sie, ze nawet bez restrykcji bede rozwaznie jezdzil(ale zero doswiadczenia jest chyba gorsze niz brak rozwagi i doswiadczenie). Wolalbym nie miec mozliwosci odkrecania na maxa, bo zdaje sobie sprawe z tego, ze po pewnym czasie kazdemu wpada taki pomysl do glowy. Nawet najbardziej rozsadnemu kierowcy...
Generalnie chodzi mi o bezpieczne rozpoczecie jazdy na motorach, a naked jest dosc dobrym punktem wyjsciowym, bo jest uniwersalny. No i jesli to mialoby wygladac jak jazda na 125cc to moze to jest dobry pomysl, bo w sumie "schodkowe" zwiekszanie pojemnosci polecane jest wszedzie. Prawdopodobnie bede za 2-3 lata zmierzal w kierunku VFR albo CBR1000XX. Sport-tourery najbardziej mi sie podobaja, ale to nienajlepszy poczatek przygody z motocyklem. Raczej ekspresowka do szpitala/na cmentarz(niepotrzebne skreslic). Szczerze mowiac nie mam skali porownawczej jesli chodzi o motocykle, wiec prawdopodobnie nie bede zawiedziony jak zamiast 3.5 do setki bede mial 6 sekund. Jesli roznica jest wieksza dajcie znac i w ogole dzieki za odpowiedzi

- cruxer
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 26/5/2006, 15:37
no jesli tak rozsadnie do tego podchodzisz to jest OK i powiniennes sobie ograniczyc moc. Tylko licz sie z tym ze szybko bedziesz chcial ta blokade zdjac
. Jak nabierzesz wprawy to na pewno latwiej bedzie zdjac blokade niz kupic teraz slabe moto i potem zmieniac na mocniejsze.

-
siekson - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 933
- Dołączył(a): 19/11/2005, 11:47
- Lokalizacja: Warszawa
cruxer, ja jak kupowałem motocykl też zdecydowałem się na ograniczenie mocy z tych samych pobódek o których Ty pisałeś
I wiesz co Ci powiem? Nie żałuje
Na sam początek jest to idealne rozwiązanie (też wcześniej nie miałem żadnego doświadczenia). Przejechałem już jakieś 2tyś. km i dopiero teraz czuje że można byłoby moto odblokować, choć i tak jeszcze z miesiąc poczekam
Jeśli miałbyś założyć blokade na miesiąc i potem ją zdjąć (choć i tak myśle że tak szybko Ci sie nie znudzi:) to jak najbardziej warto jeśli bezpieczeństwo stawiasz na pierwszym miejscu
pozdro



Jeśli miałbyś założyć blokade na miesiąc i potem ją zdjąć (choć i tak myśle że tak szybko Ci sie nie znudzi:) to jak najbardziej warto jeśli bezpieczeństwo stawiasz na pierwszym miejscu

pozdro
CBR 600 F2
zlecenia (otwórz link) - zobacz co robię jak nie jeżdżę na motorze
zlecenia (otwórz link) - zobacz co robię jak nie jeżdżę na motorze
-
slavko - Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 29/8/2005, 09:34
- Lokalizacja: Kraków
Heh cruxer .... Nareszcie gość o moim punkcie widzenia juz od jakiegos 1 miecha bije sie z myślami czy jak zakupie sobie R1 to czy mi nie bedzie odwalac i nie bede za bardzo odkrecał ... Ale te posty zmobilizowaly mnie do zakupu ogranicznika i tak wlasnie zrobie. Zaloże ogranicznk i bede smigal przez jakis 1-2 sezony na ograniczonym. Dopiero puznij jak go poznam i nabiore deczko wprawy to zdejme ogranicznik.
- Mr. WU
- Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 23/6/2006, 17:47
W takim razie ogranicze sprzecik na poczatek, bo nie sadze zebym wiele stracil. Nigdzie mi sie nie spieszy.
Co do tego gdzie mozna taki zestawik kupic to zalezy od motocykla. Ja znalazlem ten zestaw na stronie proucenta motocykla. Jest to brytyjska maszyna, a tutaj jesli nie ma sie na przyklad ukonczonego 21 roku zycia to musisz przejezdzic na ograniczonym sprzecie 2 lata by dostac pelne prawko ktore ci taka restrykcje zniesie. Dlatego producent wpadl na taki pomysl. Dajmy na to 20stolatek po uprzednim przeturlaniu sie przez dwa lata na motocyklu nie mocniejszym niz 33km moze wsiasc juz na kazdy motocykl, nie majac nadal wieku w ktorym moze zrobic prawko od razu zezwalajace na taki patent(ktore zreszta kosztuje bardzo duzo). Moglbym takie prawko zrobic, ale boje sie, ze po prostu rozwale sie w ciagu tygodnia i nawet jesli wyjde z tego calo to strace mnostwo kasy. W ten sposob bezpieczniej i za razem taniej wejde w temat.
Tak wiec musisz poszukac na sieci, wszystko zalezy od motoru. Mnie sie ten triumph niesamowicie podoba. Widzialem, siedzialem na takim u dealer'a i po prostu nie odpuszcze, a dobrze sie sklada, ze koszt restrykcji tego motocykla jest jakies 4x nizszy w porownaniu z innymi(30 funtow)
. Jak zaczne chodzic na kurs to dowiem sie na ten temat wiecej, bo maja tam profecjonalny warsztat i team rajdowy wiec informacje z pierwszej reki. Jeszcze pewnie sie odezwe w tej kwestii, bo sadze, ze ten patent moze byc dosc dobry, a wtedy warto by bylo go polecac.
Dzieki za odpowiedzi, pozdrawiam
Co do tego gdzie mozna taki zestawik kupic to zalezy od motocykla. Ja znalazlem ten zestaw na stronie proucenta motocykla. Jest to brytyjska maszyna, a tutaj jesli nie ma sie na przyklad ukonczonego 21 roku zycia to musisz przejezdzic na ograniczonym sprzecie 2 lata by dostac pelne prawko ktore ci taka restrykcje zniesie. Dlatego producent wpadl na taki pomysl. Dajmy na to 20stolatek po uprzednim przeturlaniu sie przez dwa lata na motocyklu nie mocniejszym niz 33km moze wsiasc juz na kazdy motocykl, nie majac nadal wieku w ktorym moze zrobic prawko od razu zezwalajace na taki patent(ktore zreszta kosztuje bardzo duzo). Moglbym takie prawko zrobic, ale boje sie, ze po prostu rozwale sie w ciagu tygodnia i nawet jesli wyjde z tego calo to strace mnostwo kasy. W ten sposob bezpieczniej i za razem taniej wejde w temat.
Tak wiec musisz poszukac na sieci, wszystko zalezy od motoru. Mnie sie ten triumph niesamowicie podoba. Widzialem, siedzialem na takim u dealer'a i po prostu nie odpuszcze, a dobrze sie sklada, ze koszt restrykcji tego motocykla jest jakies 4x nizszy w porownaniu z innymi(30 funtow)

Dzieki za odpowiedzi, pozdrawiam

Yamaha FZR600R
Suzuki GSXR 750T
Suzuki GSXR 750T
- cruxer
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 26/5/2006, 15:37
Cruxer, ja Ciebie w pełni popieram. I wątpię żeby Ci się tak szybko znudził, to dalej będzie miało sporo koników. A na początku nie będziesz musiał że tak powiem "Walczyć" z mocą, a jedynie z samym opanowaniem jazdy, a nie manetki.
PS. miałbym do Ciebie prośbe, jakbyś mógł opisać (niekoniecznie w tym poście) jak przebiega kurs na A w GB, to byłbym wdzięczny (i pewnie nie tylko ja)
PS. miałbym do Ciebie prośbe, jakbyś mógł opisać (niekoniecznie w tym poście) jak przebiega kurs na A w GB, to byłbym wdzięczny (i pewnie nie tylko ja)
-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
witam
bardzo mi sie podoba to ze temat nie zostal "wysmiany" tez dopiero w najblizszych miesiacach kupuje pierwsze powazne moto i bardzo powaznie mysle o przyblokowaniu go. Nie mam doswiadczenia z takimi mocami a wole jezdzic sezon czy dwa nawet z polowa tego co potrafi moto niz sie polamac albo gorzej... przede wszystkim stawiam bezpieczenstwo na pierwszym miejscu dlatego ogranicznik na poczatek no i porzadny kombinezon, buty, kask itp bo to moze czesto zadecydowac o moim zdrowiu a nawet zyciu...
pozdrawiam
bardzo mi sie podoba to ze temat nie zostal "wysmiany" tez dopiero w najblizszych miesiacach kupuje pierwsze powazne moto i bardzo powaznie mysle o przyblokowaniu go. Nie mam doswiadczenia z takimi mocami a wole jezdzic sezon czy dwa nawet z polowa tego co potrafi moto niz sie polamac albo gorzej... przede wszystkim stawiam bezpieczenstwo na pierwszym miejscu dlatego ogranicznik na poczatek no i porzadny kombinezon, buty, kask itp bo to moze czesto zadecydowac o moim zdrowiu a nawet zyciu...
pozdrawiam
Racja jest jak d u p a... Kazdy ja ma
mam i JA ...

- tranceman
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 18/6/2006, 19:31
- Lokalizacja: Szczecin / Dublin
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości