Zobacz wÄ…tek - Restrykcja mocy, czy jest sens?
NAS Analytics TAG

Restrykcja mocy, czy jest sens?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Restrykcja mocy, czy jest sens?

Postprzez cruxer » 27/6/2006, 23:21

Jeszcze raz pytanie odnosnie restrykcji mocy. Chcialbym kupic naked'a Triumph Speed Four 600cc
Obrazek
170kg, 98PS
chce zalozyc restrykcje na moc do 34PS na 2 lata.
Znalazlem to na necie:
Obrazek
tanie jak borszcz i wyglada na proste w montarzu, ale jeszcze sie dowiem gdzie dokladnie sie to montuje.
Teraz pytanie, czy 34 konie to za duzo/malo na 170 kilowego naked'a i czy w ogole ta restrykcja jest wystarczajaca jak na pierwszy motocykl?
Mam 28 lat, siedze w UK, dlatego ta restrykcja jest mi rowniez na reke ze wzgledow finansowych, tansza niz robienie "pelnego" A (2300zeta za kurs na wszystkie pojemnosci)
PS
Honda CB500 ma 54ps, 177kg i jest czesto polecana jako pierwszy motocykl...
cruxer
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 26/5/2006, 15:37


Postprzez siekson » 28/6/2006, 00:01

34km to bardzo malo jak na taki motocykl. Uwierz ze najdalej po 2 tygodniach bedziesz chcial zdejmowac blokade. Moim zdaniem szkoda zachodu.
Avatar użytkownika
siekson
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 933
Dołączył(a): 19/11/2005, 11:47
Lokalizacja: Warszawa


lol

Postprzez PTB_PL » 28/6/2006, 09:06

ja sam mam nakeda i i mam 80KM ale to juz jest dla mnie za malo :) uwiez mi ze jak zmniejszysz moc do 34 PS to bedzie sie tak samo rozpedzal jak 4T 125cm3 a to chyba nie o to chodzi, a to co tam jest to sie zaklada na ganiki a konkretniej na doloty do cylindrow. :)
No i w góre serca ~ redukcja i powrót do góry
Trzymaj siÄ™ STUNTU
Avatar użytkownika
PTB_PL
Świeżak
 
Posty: 460
Dołączył(a): 21/5/2006, 10:58
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez cruxer » 28/6/2006, 20:19

ganiki?
Pierwszy model jest z 2003, tam nie ma gaznika. Jesli oczywiscie gaznik miales na mysli - 4 cylindry na wtryskach :]
Chodzi o to czy sie nie roz***e tym motocyklem, to bylby moj pierwszy, jesli oczywiscie zdecyduje, ze to rozsadne...
Wydawalo mi sie, ze 34km na poczatek to duzo :/
Jestem psycholem jesli chodzi o bezpieczna jazde i wydaje mi sie, ze nawet bez restrykcji bede rozwaznie jezdzil(ale zero doswiadczenia jest chyba gorsze niz brak rozwagi i doswiadczenie). Wolalbym nie miec mozliwosci odkrecania na maxa, bo zdaje sobie sprawe z tego, ze po pewnym czasie kazdemu wpada taki pomysl do glowy. Nawet najbardziej rozsadnemu kierowcy...
Generalnie chodzi mi o bezpieczne rozpoczecie jazdy na motorach, a naked jest dosc dobrym punktem wyjsciowym, bo jest uniwersalny. No i jesli to mialoby wygladac jak jazda na 125cc to moze to jest dobry pomysl, bo w sumie "schodkowe" zwiekszanie pojemnosci polecane jest wszedzie. Prawdopodobnie bede za 2-3 lata zmierzal w kierunku VFR albo CBR1000XX. Sport-tourery najbardziej mi sie podobaja, ale to nienajlepszy poczatek przygody z motocyklem. Raczej ekspresowka do szpitala/na cmentarz(niepotrzebne skreslic). Szczerze mowiac nie mam skali porownawczej jesli chodzi o motocykle, wiec prawdopodobnie nie bede zawiedziony jak zamiast 3.5 do setki bede mial 6 sekund. Jesli roznica jest wieksza dajcie znac i w ogole dzieki za odpowiedzi :)
cruxer
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 26/5/2006, 15:37

Postprzez siekson » 28/6/2006, 21:49

no jesli tak rozsadnie do tego podchodzisz to jest OK i powiniennes sobie ograniczyc moc. Tylko licz sie z tym ze szybko bedziesz chcial ta blokade zdjac :). Jak nabierzesz wprawy to na pewno latwiej bedzie zdjac blokade niz kupic teraz slabe moto i potem zmieniac na mocniejsze.
Avatar użytkownika
siekson
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 933
Dołączył(a): 19/11/2005, 11:47
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez slavko » 29/6/2006, 10:05

cruxer, ja jak kupowałem motocykl też zdecydowałem się na ograniczenie mocy z tych samych pobódek o których Ty pisałeś :) I wiesz co Ci powiem? Nie żałuje :) Na sam początek jest to idealne rozwiązanie (też wcześniej nie miałem żadnego doświadczenia). Przejechałem już jakieś 2tyś. km i dopiero teraz czuje że można byłoby moto odblokować, choć i tak jeszcze z miesiąc poczekam :)

Jeśli miałbyś założyć blokade na miesiąc i potem ją zdjąć (choć i tak myśle że tak szybko Ci sie nie znudzi:) to jak najbardziej warto jeśli bezpieczeństwo stawiasz na pierwszym miejscu :)

pozdro
CBR 600 F2
zlecenia (otwórz link) - zobacz co robię jak nie jeżdżę na motorze
Avatar użytkownika
slavko
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 29/8/2005, 09:34
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Mr. WU » 29/6/2006, 14:03

Heh cruxer .... Nareszcie gość o moim punkcie widzenia juz od jakiegos 1 miecha bije sie z myślami czy jak zakupie sobie R1 to czy mi nie bedzie odwalac i nie bede za bardzo odkrecał ... Ale te posty zmobilizowaly mnie do zakupu ogranicznika i tak wlasnie zrobie. Zaloże ogranicznk i bede smigal przez jakis 1-2 sezony na ograniczonym. Dopiero puznij jak go poznam i nabiore deczko wprawy to zdejme ogranicznik.
Mr. WU
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 23/6/2006, 17:47

Postprzez Mr. WU » 29/6/2006, 14:07

A i jeszcze jedno nie moge na allegro zanlesc takiego ogranicznika... Nie wiecie gdzie go moge dostac ?? i jak to sie profesjonalnie nazywa... PROSZE O SZYBKĄ ODPOWIDŹ. :D
Mr. WU
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 23/6/2006, 17:47

Postprzez cruxer » 29/6/2006, 22:28

W takim razie ogranicze sprzecik na poczatek, bo nie sadze zebym wiele stracil. Nigdzie mi sie nie spieszy.
Co do tego gdzie mozna taki zestawik kupic to zalezy od motocykla. Ja znalazlem ten zestaw na stronie proucenta motocykla. Jest to brytyjska maszyna, a tutaj jesli nie ma sie na przyklad ukonczonego 21 roku zycia to musisz przejezdzic na ograniczonym sprzecie 2 lata by dostac pelne prawko ktore ci taka restrykcje zniesie. Dlatego producent wpadl na taki pomysl. Dajmy na to 20stolatek po uprzednim przeturlaniu sie przez dwa lata na motocyklu nie mocniejszym niz 33km moze wsiasc juz na kazdy motocykl, nie majac nadal wieku w ktorym moze zrobic prawko od razu zezwalajace na taki patent(ktore zreszta kosztuje bardzo duzo). Moglbym takie prawko zrobic, ale boje sie, ze po prostu rozwale sie w ciagu tygodnia i nawet jesli wyjde z tego calo to strace mnostwo kasy. W ten sposob bezpieczniej i za razem taniej wejde w temat.
Tak wiec musisz poszukac na sieci, wszystko zalezy od motoru. Mnie sie ten triumph niesamowicie podoba. Widzialem, siedzialem na takim u dealer'a i po prostu nie odpuszcze, a dobrze sie sklada, ze koszt restrykcji tego motocykla jest jakies 4x nizszy w porownaniu z innymi(30 funtow) :D . Jak zaczne chodzic na kurs to dowiem sie na ten temat wiecej, bo maja tam profecjonalny warsztat i team rajdowy wiec informacje z pierwszej reki. Jeszcze pewnie sie odezwe w tej kwestii, bo sadze, ze ten patent moze byc dosc dobry, a wtedy warto by bylo go polecac.
Dzieki za odpowiedzi, pozdrawiam :)
Yamaha FZR600R
Suzuki GSXR 750T
cruxer
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 26/5/2006, 15:37

Postprzez mar111cin » 29/6/2006, 22:49

Cruxer, ja Ciebie w pełni popieram. I wątpię żeby Ci się tak szybko znudził, to dalej będzie miało sporo koników. A na początku nie będziesz musiał że tak powiem "Walczyć" z mocą, a jedynie z samym opanowaniem jazdy, a nie manetki.

PS. miałbym do Ciebie prośbe, jakbyś mógł opisać (niekoniecznie w tym poście) jak przebiega kurs na A w GB, to byłbym wdzięczny (i pewnie nie tylko ja)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez Mr. WU » 1/7/2006, 22:15

Witam to jeszcze raz ja ... Nie wiecie czy Yamaha tez produkuje restryktory ?? Pytanie w szczegulności do Cruxera.
Mr. WU
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 23/6/2006, 17:47

Postprzez tranceman » 7/8/2006, 00:18

witam
bardzo mi sie podoba to ze temat nie zostal "wysmiany" tez dopiero w najblizszych miesiacach kupuje pierwsze powazne moto i bardzo powaznie mysle o przyblokowaniu go. Nie mam doswiadczenia z takimi mocami a wole jezdzic sezon czy dwa nawet z polowa tego co potrafi moto niz sie polamac albo gorzej... przede wszystkim stawiam bezpieczenstwo na pierwszym miejscu dlatego ogranicznik na poczatek no i porzadny kombinezon, buty, kask itp bo to moze czesto zadecydowac o moim zdrowiu a nawet zyciu...

pozdrawiam
Racja jest jak d u p a... Kazdy ja ma ;) mam i JA ...
tranceman
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 18/6/2006, 19:31
Lokalizacja: Szczecin / Dublin



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości




na górê