Zobacz wÄ…tek - ProszÄ™ o pomoc . Honda NSR :(
NAS Analytics TAG

ProszÄ™ o pomoc . Honda NSR :(

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

ProszÄ™ o pomoc . Honda NSR :(

Postprzez kamil1234567890 » 9/2/2008, 18:18

Witam ! Temat nietypowy na takim forum moto ale potrzebujÄ™ waszej pomocy, mianowicie : Motorek - Honda NSR 125 98r

- Po jeździe zatrzymalem sie i zgasiłem motor w celu zatankowania gdy juz to zrobilem wsiadam chce zapalić i ...? Kontrolki zapaliły się normalnie silniczek od odblokowania spalic charakterystycznie zaskrzeczał i jak gdyby nigdy nic naciskam na rozrusznik i ...? Kontrolki zgasły zero prądu rozrusznik nie kręci.
A dzieje sie obecnie tak że kontrolki sie żarzą i jak by nabierały mocy i świecą co raz jaśniej i w końcu jest ok ale gdy nacisne OBOJĘTNIE CO czy to rozrusznik czy szperacz czy kierunek gasną i zero prądu :(:(.
- Akumulator jest pewny bo jest nowy i chodziła na nim wporzątku,sprawdzając wszystko od akumulatora aż do głównego układu jest ok.
- Dostrzegłem gdy juz kontrolki nabiorą mocy by świecić jak powinny gdy nacisne rozrusznik coś pyknie raz w przekaźniku pod zbiornikiem za filtrem powietrza,zaóważyłem również że gdy kontrolki nabierają juz tgz " mocy " jakoś dziwnie skrzeczy silniczek krokowy od przepusu spalin, jak juz świecą kontrolki normalnie sie uspokaja.
- Nie sposób jej zapalić, chyba że na "pych" wtedy normalnie pali ALE czuć że silniczek nie pracuje bo zamula juz od 5 tyś obr ( widocznie nie otwiera przelotu bo nie ma czym czyt.brak prądu bo jest elektryczny)
- JAK SILNIK PRACUJE i włącze przykładowo : postojówki migają jak choinka raz mocniej raz słabiej czasem wcale,gdy dodam minimalnie nawet gazu to tylko sie lekko żarzą, jak zejdzie do 1,500 obr wtedy jak wspomniałem wyżej miga,jakby traciła i dostawała ładowania prądu,jak zgasze inaczej niz na pych nie zapali :(:(:(. NIE MAM POJĘCIA co mogło sie stać , będę bardzo wdzięczny gdy mi ktoś pomoże . Z góry dziękuję i pozdrawiam !
kamil1234567890
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9/2/2008, 18:04


Postprzez elco » 9/2/2008, 19:07

Prawdopodonie uszkodzony jest regulator napiecia. Odpalajac motocykl na pych sprawdz napiecie ladowania na klemach akumulatora. Powinno wynosic niezaleznie od obciazenia (wlacz swiatla) okolo 13.4-13.9 V. Akumulator mimo, ze jest nowy juz mogl sie przez uszkodzony regulator napiecia rozladowac, a nawet uszkodzic.
Regulator najlatwiej sprawdzic podmieniajac go innym. O ile sie nie myle hondy calej linii CBR do roku 1998 posiadaly ten sam regulator. Jezeli masz kolege posiadajacego taki motocykl postaraj sie podmienic regultory i sprawdzic wtedy jak motocykl sie zachowuje. Inna metoda jest sprawdzenia wszystkich oporow na poszczegolnych stykach zgodnie z ksiazka serwisowa.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław


Postprzez jasql » 9/2/2008, 19:31

Hondy posiadaly w tym czasie dwa modele regulatorow.
Ale wedlug mnie to wina akumulatora.
Sprobuj podpiac przewodami od samochodu i zobacz co sie bedzie dzialo.
Nie zawsze NOWE znaczy DOBRE.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn

Postprzez kamil1234567890 » 9/2/2008, 19:50

Akumulator ma prąd zarombisty , po wyjęciu podłączyłem pod prostownik a moc ładowania była minimalna , po odłączeniu podłączyłem do aku taką listwe na 6 obrysówek , świeciło idealnie. Więc pozostaje regulator. Wiecie gdzie się on znajduje ?
kamil1234567890
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9/2/2008, 18:04

Postprzez elco » 9/2/2008, 20:02

Zaznaczylem ci go na rysunku. Mozliwe, ze znajduje sie pod prawym plastikiem zadupka. Niestety juz dokladnie nie pamietam.
Załączniki
Bez tytułu2.jpg
Bez tytułu2.jpg (36.86 KiB) Przeglądane 3035 razy
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez kamil1234567890 » 9/2/2008, 20:41

dziękuję za pomoc , będę kołować regulator, dam znać o efektach :)
kamil1234567890
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9/2/2008, 18:04

Postprzez Adam M. » 10/2/2008, 00:07

To moze byc zwykly brak kontaktu na klemach aku, korozja badz zle dokrecona sruba.
Pad regulatora doprowadzilby do rozladowania aku, a tak sie nie stalo.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez kamil1234567890 » 14/2/2008, 07:18

Witam ! Więc jak mowilem daje znać co było :) , trafnie regulator napięcia był lipny a i pozatym rozwaliło mi AKU bo juz nie trzyma NIC = / czyli 120 zl wyrzucilem za siebie :/. Na kolejnym nowym aku i na drugim regulatorze jest wsio okej . Także dziękuje Bardzo za pomoc i pozdrawiam całą ekipe form.
kamil1234567890
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9/2/2008, 18:04



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê