Zobacz wątek - wnętrze cylindra w okresie docierania
NAS Analytics TAG

wnętrze cylindra w okresie docierania

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

wnętrze cylindra w okresie docierania

Postprzez suley » 2/2/2008, 23:44

Witam!
Mam pytanie dotyczące wyglądu tulei żeliwnej w okresie docierania. Czy honowana powierzchnia powinna stopniowo robić się starta, matowa? Na mojej widać taką startą "plamę" na początku była malutka a teraz (po 150km) wygląda tak: http://www.bikepics.com/pictures/1169867/ .
I czy na tłoku powinno być widać coś takiego http://www.bikepics.com/pictures/1169865/ ? Bardzo proszę o odpowiedzi
Avatar użytkownika
suley
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 8/10/2007, 17:53


Postprzez suley » 3/2/2008, 13:28

Nikt siÄ™ nie orientuje?
Avatar użytkownika
suley
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 8/10/2007, 17:53


Postprzez jasql » 3/2/2008, 15:21

To normalny objaw, ze sie tuleja dociera.
Po szlifie jest w jakis sposob chropowata, a tlok ja teraz doszlifowuje.
Wedlug mnie wszystko jest ok.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn

Postprzez jurekgpx » 3/2/2008, 19:06

witam.wydaje mi sie jednak ze w tym przypadku nie jest wszystko ok . poniewaz slady honowania powinny ginac rownomiernie z calej plaszczyzny cylindra w miejscu gdzie poruszaja sie pierscienie a tu widac ze wytarcie jest duze w jednym miejscu a obok niego sa jeszcze widoczne slady po honowaniu. swiadczylo by to o niezbyt dokladnej obrobce przy honowaniu i owalizacji cylindra.mozesz to sprawdzic za pomoca srednicowki mikrometrycznej.pozdrawiam jerzy.
jurekgpx
Świeżak
 
Posty: 81
Dołączył(a): 9/3/2007, 19:33
Lokalizacja: kwidzyn

Postprzez suley » 3/2/2008, 22:09

Może jednak poczekać do 300km i sprawdzić czy złapie wszystko? Może cała powierzchnia dotrze się w swoim czasie? Co o tym myślicie?
Avatar użytkownika
suley
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 8/10/2007, 17:53

Postprzez jasql » 3/2/2008, 22:34

Slady po szlifie nie zanikaja rownomiernie.
Tlok jest prowadzony korbowodem, ktory ma jakas mase (dodatkowo dociska tlok do gladzi cylindra), a wiec z przodu i z tylu (troche mniej) bedzie bardziej wyszlifowany niz po bokach. Doskonale widac to na zuzytym tloku, ktory po zmierzeniu nie jest w przekroju okragly tylko owalny.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn

Postprzez Adam M. » 5/2/2008, 03:39

Czy zalozyles stary tlok z nowymi pierscieniami do cylindra po szlifie ?

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez jurekgpx » 5/2/2008, 17:44

wybacz ale nie calkowicie bym sie z toba zgodzil poniewaz w wiekszej mierze to pierscienie docieraja cylinder po honowaniu a tlok je tylko prowadzi.zgadzam sie z tym ze tlok jest owalnyi dla kazdej marki w inny sposob jednak po osiagnieciu swojej temperatury pracy jego owal staje sie minimalny.wiec nadal obstaje przy tym ze cylinder powinien docierac sie rownomiernie.jerzy
jurekgpx
Świeżak
 
Posty: 81
Dołączył(a): 9/3/2007, 19:33
Lokalizacja: kwidzyn

Postprzez skwy » 5/2/2008, 17:56

Tylko dlatego że w silniku 2T jest ograniczona ilość środka smarnego płoszcz tłoka może mieć bezpośredni kontakt z cylindrem dlatego powstają ślady wzdłuż osi cylindra.
Tak jak napisał jasql przy ruchu tłoka w cylindre siła gazów i siła bezwładności powodują że płaszcz tłoka ciągle "uderza" w cylinder.

Jeśli nie ma śladów przytarcia to nie ma co się przejmować.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez suley » 5/2/2008, 19:50

czyli to ma się dotrzeć, czy lać już syntetyk a nie mineralny do paliwa?
Avatar użytkownika
suley
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 8/10/2007, 17:53



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 85 gości




na górê