Zobacz wątek - <i>[Aktualności]</i> Sprzedaż motocykli w roku 2007 w Polsce
NAS Analytics TAG

[Aktualności] Sprzedaż motocykli w roku 2007 w Polsce

Komentarze użytkowników
_________

[Aktualności] Sprzedaż motocykli w roku 2007 w Polsce

Postprzez Ścigacz » 28/1/2008, 13:45

Dyskusja na temat: Sprzedaż motocykli w roku 2007 w Polsce
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Sprzedaż motocykli w roku 2007 w Polsce
Ścigacz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16777167
Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00


Postprzez Komentatorzy » 28/1/2008, 13:45

Nie chwaląc się jestem jednym z tych, którzy w 2007 r. przyczynili się do wzrostu stastyk sprzedaży. Bardzo cieszy rozwój rynku motocyklowego w PL. Do zrobienia jest jeszcze jednak b. dużo, choćby w obsłudze posprzedażnej. Tu jest jeszcze III świat. A szkoda, w końcu za motocykl, trzeba nie raz zapłacić tyle, ile za dobry samochód, tymczasem obsługa w polskich "salonach" motocyklowych jest na b. niskim poziomie. Same "salony" także pozostawiają wiele do życzenia, nie mówiąc już o ich dostępności.<br><hr>Gnypek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 28/1/2008, 15:54

Z czego wynika tak wyraźna dominacja Yamaha? Czy to wynika z jakości ich motocykli?<br><hr>MichałL
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 29/1/2008, 09:00

Komentatorzy napisał(a):Z czego wynika tak wyraźna dominacja Yamaha? Czy to wynika z jakości ich motocykli?<br><hr>MichałL<br>
Myślę, że tak, a poza tym z pewnością z dostępności seci dealerskiej. <br><hr>Gnypek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 29/1/2008, 15:48

Komentatorzy napisał(a):Z czego wynika tak wyraźna dominacja Yamaha? Czy to wynika z jakości ich motocykli?<br><hr>MichałL<br>
jak mozna porownywac jakies chinskie badziewie delim wraz z innymi skuterami do calej masy motocykli.. chocby i tiumpha, ktory zostal wg autora wrzucony do tego samego wora.

dla mnie pan ktory napisal ten felietion moglby tak samo pisac porownanie sprzedazy fiata 126p do mercedesa E klasy<br><hr>tazz
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 29/1/2008, 15:59

No to się kolega literat postarał z tą analizą. Równie dobrze mógłby porównac sprzedaż kartofli i owoców Kiwi. przeciez z wyglądu podobne, a jednak kartofle sprzedajemy na tony, a Kivi na sztuki.
Jak można przyrównac sprzedaz Triumpha do Dealima, kiedy firmy te nie mają ani jednej maszyny zblizonej dosiebie pojemnoscią? Triumph nawet za 10 lat nie będzie sprzedawł tylu motocykli, co Daelim, Hyosung,Kingway JinCheng, bo to nie sa kartofle, a cała swiatowa produkcja Ducati jest mnejsza, niż u nas Cross sprzedaje chińskich skuterów. I co z tego wynika?
Jakby sobie kolega zadał nieco trudu, to odzieliłby w swoich "analizach" skutery od quadów, motocykli 125 ccm, niechomologowanych itp, to pewnie wyszłoby mu coś sensownego.
polecam statystki opracowywane przez PZPM (dawniej SOIS)<br><hr>Potas
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 29/1/2008, 22:48

Komentatorzy napisał(a):Z czego wynika tak wyraźna dominacja Yamaha? Czy to wynika z jakości ich motocykli?<br><hr>MichałL<br>
Wcześniej zamiast POLECAMY na stronie było ARTYKUŁ SPONSOROWANY. Wszystko jasne :)<br><hr>mm
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 30/1/2008, 15:46

Zapomnieliście o takiej marce jak Harley-Davidson,który sprzedażą w Polsce w roku 2007 wyprzedził BMW. Sprzedano 265 motocykli tej marki.
Fenomen Yamahy polega na ogromyn zróżnicowaniu modeli i.. marketingu, marka ta wydaje ogromne pieniądze na reklamę i promocję tej marki.
W tym roku da się też zauważyć że Kawasaki będzie mocno ścigało suzuki, marka ta się bardzo rozwija. Coraz Bardziej stawia na crossy i atv a także na skutery wodne. Powstają nowe salony np. w Sękocinie. Jakością nie ustępują takim markom jak Suzuki czy Yanaha (w końcu to bezawaryjny "Japończyk"), a przy tym są sporo tańsze. To będzie rok odrodzenia dla marki Kawasaki.<br><hr>manyack
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 30/1/2008, 22:22

Komentatorzy napisał(a):Zapomnieliście o takiej marce jak Harley-Davidson,który sprzedażą w Polsce w roku 2007 wyprzedził BMW. Sprzedano 265 motocykli tej marki.
Fenomen Yamahy polega na ogromyn zróżnicowaniu modeli i.. marketingu, marka ta wydaje ogromne pieniądze na reklamę i promocję tej marki.
W tym roku da się też zauważyć że Kawasaki będzie mocno ścigało suzuki, marka ta się bardzo rozwija. Coraz Bardziej stawia na crossy i atv a także na skutery wodne. Powstają nowe salony np. w Sękocinie. Jakością nie ustępują takim markom jak Suzuki czy Yanaha (w końcu to bezawaryjny "Japończyk"), a przy tym są sporo tańsze. To będzie rok odrodzenia dla marki Kawasaki.<br><hr>manyack<br>
rzeczywiscie. ale jak dotąd sądziłem, że to producent silników i ram do customów. <br><hr>Tomek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 30/1/2008, 22:25

Komentatorzy napisał(a):No to się kolega literat postarał z tą analizą. Równie dobrze mógłby porównac sprzedaż kartofli i owoców Kiwi. przeciez z wyglądu podobne, a jednak kartofle sprzedajemy na tony, a Kivi na sztuki.
Jak można przyrównac sprzedaz Triumpha do Dealima, kiedy firmy te nie mają ani jednej maszyny zblizonej dosiebie pojemnoscią? Triumph nawet za 10 lat nie będzie sprzedawł tylu motocykli, co Daelim, Hyosung,Kingway JinCheng, bo to nie sa kartofle, a cała swiatowa produkcja Ducati jest mnejsza, niż u nas Cross sprzedaje chińskich skuterów. I co z tego wynika?
Jakby sobie kolega zadał nieco trudu, to odzieliłby w swoich "analizach" skutery od quadów, motocykli 125 ccm, niechomologowanych itp, to pewnie wyszłoby mu coś sensownego.
polecam statystki opracowywane przez PZPM (dawniej SOIS)<br><hr>Potas<br>
kartofle i kiwi nie mają tutaj nic do rzeczy. chińskie, koreańskie i wszystkie inne jednoślady to ... jednoślady. Być może LEPSZE i DROŻSZE renomowane motocykle wyprzedzają pod względem wartości sprzedaży pojazdy chińskie. Jednak jeżeli klienci wybierają tanie chińskie skutery, to widocznie potrzebują tanich skuterów. A być może martketing firm zawodzi? Jednak z rynkiem się nie dyskutuje.<br><hr>Tomek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 31/1/2008, 20:56

Odrodzenie Kawasaki ?Wiekszosc testow ktore mozna przeczytac dotyczace tej marki pozwala oceniac ja jako zdecydowanie najgorsza z japonskiej wielkiej czworki,poza tym to azjatyckie zamilowanie do tanich plastikow nawet w duzym chopperze...kawasaki czy hyosung jedna liga jak dla mnie<br><hr>Ducatista
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 1/2/2008, 08:52

Komentatorzy napisał(a):Odrodzenie Kawasaki ?Wiekszosc testow ktore mozna przeczytac dotyczace tej marki pozwala oceniac ja jako zdecydowanie najgorsza z japonskiej wielkiej czworki,poza tym to azjatyckie zamilowanie do tanich plastikow nawet w duzym chopperze...kawasaki czy hyosung jedna liga jak dla mnie<br><hr>Ducatista<br>
Niestety, ale muszę się z Tobą zgodzić. Większość nowości wypuszczanych przez Kawkę nie spotyka się z dobrym przyjęciem. Choćby KLE 650, czy turystyk GTR 1400. Chociaż są to nowości, to w testach przegywają z obecnymi od kilku lat na rynku konkurentami. Patrz testy w mies. MOTOCYKL.<br><hr>Gnypek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 1/2/2008, 22:40

Lovtza, skąd masz te dane?

Peciu
<a href="http://www.peciu.hg.pl" target="blank" class="link">www.peciu.hg.pl</a><br><hr>Peciu
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 2/2/2008, 21:59

<a href="http://www.suzi-rider.freehost.pl" target="blank" class="link">http://www.suzi-rider.freehost.pl</a><br><hr>rider
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 4/2/2008, 14:49

Komentatorzy napisał(a):No to się kolega literat postarał z tą analizą. Równie dobrze mógłby porównac sprzedaż kartofli i owoców Kiwi. przeciez z wyglądu podobne, a jednak kartofle sprzedajemy na tony, a Kivi na sztuki.
Jak można przyrównac sprzedaz Triumpha do Dealima, kiedy firmy te nie mają ani jednej maszyny zblizonej dosiebie pojemnoscią? Triumph nawet za 10 lat nie będzie sprzedawł tylu motocykli, co Daelim, Hyosung,Kingway JinCheng, bo to nie sa kartofle, a cała swiatowa produkcja Ducati jest mnejsza, niż u nas Cross sprzedaje chińskich skuterów. I co z tego wynika?
Jakby sobie kolega zadał nieco trudu, to odzieliłby w swoich "analizach" skutery od quadów, motocykli 125 ccm, niechomologowanych itp, to pewnie wyszłoby mu coś sensownego.
polecam statystki opracowywane przez PZPM (dawniej SOIS)<br><hr>Potas<br>
Komentatorzy napisał(a):kartofle i kiwi nie mają tutaj nic do rzeczy. chińskie, koreańskie i wszystkie inne jednoślady to ... jednoślady. Być może LEPSZE i DROŻSZE renomowane motocykle wyprzedzają pod względem wartości sprzedaży pojazdy chińskie. Jednak jeżeli klienci wybierają tanie chińskie skutery, to widocznie potrzebują tanich skuterów. A być może martketing firm zawodzi? Jednak z rynkiem się nie dyskutuje.<br><hr>Tomek<br>
Tak jednoslady, to jednoslady i dla analizy sporzadzonej na takim poziomie merytorycznym to rzeczywiście nie ma zadnego znaczenia. Tylko wydaje mi się, ze portal cieszcacy się wysoką renoma mógł zamiescić coś na pozimie nieco wyższym niż przedszkole. Ale jak dla kogoś w analizach rynku liczy sie jdynie cyfra sprzedanych sztuk i jest mu wszystko jedno czy to BMW K 1200 LT, czy Romet, to prawdopodobnie nie znajdziemy płaszczyzny porozumienia.
W ciagu dalszym polecam opracowania SOIS na ten temat. Przekopiowanie to niewielka fatyga, a i "analiza" wypadnie nieco bardziej profesjonalnie.
przy okazji:
Triumph nie 60, tylko 74 sztuki. To ponad dwa razy więcej niż w ubiegłym roku. Więc gdzie tu powód do zawodu?

<br><hr>Potas
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 4/2/2008, 18:23

Komentatorzy napisał(a):Lovtza, skąd masz te dane?

Peciu
<a href="http://www.peciu.hg.pl" target="blank" class="link">www.peciu.hg.pl</a><br><hr>Peciu<br>
Fajna stronka. Dzięki za link. Bardzo fajne i ciekawe dane.<br><hr>Tomek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 4/2/2008, 22:38

Komentatorzy napisał(a):No to się kolega literat postarał z tą analizą. Równie dobrze mógłby porównac sprzedaż kartofli i owoców Kiwi. przeciez z wyglądu podobne, a jednak kartofle sprzedajemy na tony, a Kivi na sztuki.
Jak można przyrównac sprzedaz Triumpha do Dealima, kiedy firmy te nie mają ani jednej maszyny zblizonej dosiebie pojemnoscią? Triumph nawet za 10 lat nie będzie sprzedawł tylu motocykli, co Daelim, Hyosung,Kingway JinCheng, bo to nie sa kartofle, a cała swiatowa produkcja Ducati jest mnejsza, niż u nas Cross sprzedaje chińskich skuterów. I co z tego wynika?
Jakby sobie kolega zadał nieco trudu, to odzieliłby w swoich "analizach" skutery od quadów, motocykli 125 ccm, niechomologowanych itp, to pewnie wyszłoby mu coś sensownego.
polecam statystki opracowywane przez PZPM (dawniej SOIS)<br><hr>Potas<br>
Komentatorzy napisał(a):kartofle i kiwi nie mają tutaj nic do rzeczy. chińskie, koreańskie i wszystkie inne jednoślady to ... jednoślady. Być może LEPSZE i DROŻSZE renomowane motocykle wyprzedzają pod względem wartości sprzedaży pojazdy chińskie. Jednak jeżeli klienci wybierają tanie chińskie skutery, to widocznie potrzebują tanich skuterów. A być może martketing firm zawodzi? Jednak z rynkiem się nie dyskutuje.<br><hr>Tomek<br>
Komentatorzy napisał(a):Tak jednoslady, to jednoslady i dla analizy sporzadzonej na takim poziomie merytorycznym to rzeczywiście nie ma zadnego znaczenia. Tylko wydaje mi się, ze portal cieszcacy się wysoką renoma mógł zamiescić coś na pozimie nieco wyższym niż przedszkole. Ale jak dla kogoś w analizach rynku liczy sie jdynie cyfra sprzedanych sztuk i jest mu wszystko jedno czy to BMW K 1200 LT, czy Romet, to prawdopodobnie nie znajdziemy płaszczyzny porozumienia.
W ciagu dalszym polecam opracowania SOIS na ten temat. Przekopiowanie to niewielka fatyga, a i "analiza" wypadnie nieco bardziej profesjonalnie.
przy okazji:
Triumph nie 60, tylko 74 sztuki. To ponad dwa razy więcej niż w ubiegłym roku. Więc gdzie tu powód do zawodu?

<br><hr>Potas<br>
Cześć,

To ja robiłem tą wyśmiewaną przez Ciebie analizę. Po tym co piszesz widzę że orientujesz sie w rynku motocykli, przez co tym bardziej dziwi mnie Twoje stanowisko. Ale postaram sie wyjaśnić.

Po pierwsze jeśli ktoś napisze mi w Polsce, że np. motocykli Suzuki (nowych) w roku 2007 sprzedało się tyle, a tyle (bardzo konkretna liczba) to wybacz, ale nie uwierzę. Przede wszystkim dlatego że każdy inaczej liczy "sprzedane" motocykle (jedni sprzedaż do dealerów, inni rejestracje kart gwarancyjnych, jeszcze inni liczą wystawione faktury), nowe motocykle sprzedawane są przez prywatnych importerów co nie jest ujmowane w statystykach, poza tym dane te są mało wiarygodne.

Poza tym jest kilka źródeł danych o sprzedaży motocykli, nie wiedzę sensu aby ich teraz tutaj wymieniać, ale w KAŻDYM otrzymasz inne liczby odnośnie ilości sprzedaży, nawet jeśli mówimy o tych samych pozycjach. Jak zatem w takich warunkach arbitralnie ocenić realne liczby?

Źródła tych informacji jakie podaliśmy są nieoficjalne, ale sprawdzone. Nie wiem o co chodzi z Triumphem, ale 76 - po pierwsze nie wierzę, po drugie co oznacza to konkretnie? Sprzedaż do klientów, do dealerów, czy odbiór maszyn od Centrali w UK? Triumph ma szczęście, że nie ma maszyn niehomologowanych, które nie są ujmowane w statystykach rejestracji pojazdów...

Poza tym sprzedaż 60-70 motocykli dla tak znanej marki, mającej tak szeroki asortyment, mającej bardzo dobre ceny - to jest moim zdaniem nie tylko porażka ale wręcz katastrofa. Jeśli dodasz do tego opinię motocyklistów o obsłudze polskiego Triumpha, obsłudze warszatatowej... to... a zresztą, co ja będę sie rozwijał tutaj... ;) Sam wiesz jak jest :)

pozdarawiam,<br><hr>Lovtza
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 5/2/2008, 10:33

Komentatorzy napisał(a):No to się kolega literat postarał z tą analizą. Równie dobrze mógłby porównac sprzedaż kartofli i owoców Kiwi. przeciez z wyglądu podobne, a jednak kartofle sprzedajemy na tony, a Kivi na sztuki.
Jak można przyrównac sprzedaz Triumpha do Dealima, kiedy firmy te nie mają ani jednej maszyny zblizonej dosiebie pojemnoscią? Triumph nawet za 10 lat nie będzie sprzedawł tylu motocykli, co Daelim, Hyosung,Kingway JinCheng, bo to nie sa kartofle, a cała swiatowa produkcja Ducati jest mnejsza, niż u nas Cross sprzedaje chińskich skuterów. I co z tego wynika?
Jakby sobie kolega zadał nieco trudu, to odzieliłby w swoich "analizach" skutery od quadów, motocykli 125 ccm, niechomologowanych itp, to pewnie wyszłoby mu coś sensownego.
polecam statystki opracowywane przez PZPM (dawniej SOIS)<br><hr>Potas<br>
Komentatorzy napisał(a):kartofle i kiwi nie mają tutaj nic do rzeczy. chińskie, koreańskie i wszystkie inne jednoślady to ... jednoślady. Być może LEPSZE i DROŻSZE renomowane motocykle wyprzedzają pod względem wartości sprzedaży pojazdy chińskie. Jednak jeżeli klienci wybierają tanie chińskie skutery, to widocznie potrzebują tanich skuterów. A być może martketing firm zawodzi? Jednak z rynkiem się nie dyskutuje.<br><hr>Tomek<br>
Komentatorzy napisał(a):Tak jednoslady, to jednoslady i dla analizy sporzadzonej na takim poziomie merytorycznym to rzeczywiście nie ma zadnego znaczenia. Tylko wydaje mi się, ze portal cieszcacy się wysoką renoma mógł zamiescić coś na pozimie nieco wyższym niż przedszkole. Ale jak dla kogoś w analizach rynku liczy sie jdynie cyfra sprzedanych sztuk i jest mu wszystko jedno czy to BMW K 1200 LT, czy Romet, to prawdopodobnie nie znajdziemy płaszczyzny porozumienia.
W ciagu dalszym polecam opracowania SOIS na ten temat. Przekopiowanie to niewielka fatyga, a i "analiza" wypadnie nieco bardziej profesjonalnie.
przy okazji:
Triumph nie 60, tylko 74 sztuki. To ponad dwa razy więcej niż w ubiegłym roku. Więc gdzie tu powód do zawodu?

<br><hr>Potas<br>
Komentatorzy napisał(a):Cześć,

To ja robiłem tą wyśmiewaną przez Ciebie analizę. Po tym co piszesz widzę że orientujesz sie w rynku motocykli, przez co tym bardziej dziwi mnie Twoje stanowisko. Ale postaram sie wyjaśnić.

Po pierwsze jeśli ktoś napisze mi w Polsce, że np. motocykli Suzuki (nowych) w roku 2007 sprzedało się tyle, a tyle (bardzo konkretna liczba) to wybacz, ale nie uwierzę. Przede wszystkim dlatego że każdy inaczej liczy "sprzedane" motocykle (jedni sprzedaż do dealerów, inni rejestracje kart gwarancyjnych, jeszcze inni liczą wystawione faktury), nowe motocykle sprzedawane są przez prywatnych importerów co nie jest ujmowane w statystykach, poza tym dane te są mało wiarygodne.

Poza tym jest kilka źródeł danych o sprzedaży motocykli, nie wiedzę sensu aby ich teraz tutaj wymieniać, ale w KAŻDYM otrzymasz inne liczby odnośnie ilości sprzedaży, nawet jeśli mówimy o tych samych pozycjach. Jak zatem w takich warunkach arbitralnie ocenić realne liczby?

Źródła tych informacji jakie podaliśmy są nieoficjalne, ale sprawdzone. Nie wiem o co chodzi z Triumphem, ale 76 - po pierwsze nie wierzę, po drugie co oznacza to konkretnie? Sprzedaż do klientów, do dealerów, czy odbiór maszyn od Centrali w UK? Triumph ma szczęście, że nie ma maszyn niehomologowanych, które nie są ujmowane w statystykach rejestracji pojazdów...

Poza tym sprzedaż 60-70 motocykli dla tak znanej marki, mającej tak szeroki asortyment, mającej bardzo dobre ceny - to jest moim zdaniem nie tylko porażka ale wręcz katastrofa. Jeśli dodasz do tego opinię motocyklistów o obsłudze polskiego Triumpha, obsłudze warszatatowej... to... a zresztą, co ja będę sie rozwijał tutaj... ;) Sam wiesz jak jest :)

pozdarawiam,<br><hr>Lovtza<br>
Cześć, nie przejmuj się tą nieuzasadnioną krytką. Dla mnie artykuł jest bardzo ciekawy i wskazuje na trendy, a także na liderów i autsiderów rynku. Myślę, że taki miał być jego wydżwięk. Faktycznie, zgadzam się z Tobą jeżeli chodzi o Triumph'a, sprzedaż ok. 70 szt. to porażka do potęgi. Pisz dalej ciekawe taksty ku mojemu, i z pewnością wielu innych fanów jednośladów zadowoleniu. Pozdro!<br><hr>Gnypek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35



Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na gr