Różne lejki w gaźnikach ZZR-400, czy tak ma być ???
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Różne lejki w gaźnikach ZZR-400, czy tak ma być ???
Witam wszystkich
Dziś rano rozebrałem swój motorek (Kawa ZZR 400 1992/3r.) zeby zobaczyć jak wygląda filtr powietrza i ew. go przeczyścić. Po zdjeciu obudowy filtra zobaczyłem gardziele gaźników oraz takie "gumowe" lejki na wlocie powietrza do gaźników. I teraz co mnie najbardziej zastanowiło to to że 2 lejki po zewnątrz są krótsze o ok. 1,5 cm od tych lejków w środku. Żeby było jeszcze lepiej to są dosyć mocno podeformowane na wlocie do gaźników (ich przekrój nie jest okrągły tylko dość mocno pofalowany). Po 40 minutach udało mi sie je doprowadzić do przekroju okrągłego żeby nie dławiły powietrza. Motocykl wyraźnie zyskał na dynamice.
Ale nadal gnębi mnie pytanie czy te lejki muszą być różne ? - wydawało mi sie że w ZZR 600 sa takie same.
Może to jakaś przydławiona wersja ? Koleś od którego go kupiłem mówił że na trasie poszedł mu 180 , ja raczej wiecej niż 150 km/h nie jeżdżę.
Będę wdzięczny za odpowiedź
Krzysiek
Dziś rano rozebrałem swój motorek (Kawa ZZR 400 1992/3r.) zeby zobaczyć jak wygląda filtr powietrza i ew. go przeczyścić. Po zdjeciu obudowy filtra zobaczyłem gardziele gaźników oraz takie "gumowe" lejki na wlocie powietrza do gaźników. I teraz co mnie najbardziej zastanowiło to to że 2 lejki po zewnątrz są krótsze o ok. 1,5 cm od tych lejków w środku. Żeby było jeszcze lepiej to są dosyć mocno podeformowane na wlocie do gaźników (ich przekrój nie jest okrągły tylko dość mocno pofalowany). Po 40 minutach udało mi sie je doprowadzić do przekroju okrągłego żeby nie dławiły powietrza. Motocykl wyraźnie zyskał na dynamice.
Ale nadal gnębi mnie pytanie czy te lejki muszą być różne ? - wydawało mi sie że w ZZR 600 sa takie same.
Może to jakaś przydławiona wersja ? Koleś od którego go kupiłem mówił że na trasie poszedł mu 180 , ja raczej wiecej niż 150 km/h nie jeżdżę.
Będę wdzięczny za odpowiedź
Krzysiek
-
krzycho-g - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 112
- Dołączył(a): 27/6/2006, 08:55
- Lokalizacja: Błonie 25 km od Warszawy
Świetna strona, nawet nie wiedziałem, że takie patenty istnieją. Chętnie bym sobie kupil np. pancerne pokrywy z crashpadami tylko oczywiście do mojej Hondy CB1 cos takiego nie ma w ofercie, tak samo jak zestawy śrub, sprzęgła antyhoppingowe itp itd. Szkoda 

-
hefron - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1394
- Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
- Lokalizacja: Suchowola
Ja lejki całkowicie wywaliłem, przykrecilem cztery filtry stożkowe do każdej gardzieli oddzielnie, zrobiłem nowy dolot i osłone termiczną od silnika, wyregulowano mi gaźniki i teraz nie dość, że moto dostał lekkiego kopa na low range i mid range to jeszcze brzmi jak motogp
Więc zamias inwestować 250zl w lejki aluminiowe to może warto zastanowić się nad moim rozwiązaniem.

YZF+Highway To Hell
-
exuprad - Świeżak
- Posty: 86
- Dołączył(a): 28/7/2006, 17:45
- Lokalizacja: Koszalin
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 4 gości