ładowanie akumulatora jakim prostownikiem i jakim natężeniem
Posty: 35
• Strona 1 z 2 • 1, 2
ładowanie akumulatora jakim prostownikiem i jakim natężeniem
Witam.Panowie pytanie dotyczy ładowania akumulatora motocyklowego .A mianowicie po wyjęciu go z motocykla ,jakim prostownikiem i o jakim natężeniu najlepiej go doładować aby go nie zniszczyć.Dzięki za wszystkie odpowiedzi
ognisty podmuch
Suzuki Bandit 650 N , Yamaha FZ1,aktualnie Suzuki B-King
Suzuki Bandit 650 N , Yamaha FZ1,aktualnie Suzuki B-King
- Backdraft
- Świeżak
- Posty: 121
- Dołączył(a): 18/4/2006, 22:14
- Lokalizacja: Radom
Ewentualnie kup sobie małą ładowarkę do 1A w automacie.Dzisiaj podpinasz aku na wiosnę możesz go wyłączyć.To urządzenie automatycznie utrzymuje stały prąd w twoim akumulatorze i nie ma strachu że go zniszczysz.
-
skwy - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
np coś takiego?
http://moto.allegro.pl/item253645066_au ... elowe.html
http://moto.allegro.pl/item253645066_au ... elowe.html
ognisty podmuch
Suzuki Bandit 650 N , Yamaha FZ1,aktualnie Suzuki B-King
Suzuki Bandit 650 N , Yamaha FZ1,aktualnie Suzuki B-King
- Backdraft
- Świeżak
- Posty: 121
- Dołączył(a): 18/4/2006, 22:14
- Lokalizacja: Radom
Backdraft napisał(a):np coś takiego?
http://moto.allegro.pl/item253645066_au ... elowe.html
to jest wlasnie najwlasciwsza opcja
akumulatory motocyklowe powinno ladowac sie mozliwie jak najnizszym pradem.
teoretycznie wartosc pradu ladowania powinna byc rowna 10% pojemnosci akumulatora - czyli przykladowo jezeli masz aku 8Ah to powinno ladowac sie go 800mA. Jezeli chcesz ladowac wiekszym pradem np. 4A to powinno sie ladowac akumulator co najwyzej 0,5 godziny - chociaz wielu producentow akumulatorow to odradza. Ja w ten wlasnie sposob laduje akumulator i nic sie nigdy jeszcze nie stalo, a akumulator w tym roku skonczy 2 lata i nadal ma sie dobrze
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
czesio251 napisał(a):A wlasciwie jak jest z tym akumulatorem, bo slyszalem ze przed ladowaniem akumulatora trzeba go rozladowac oczywiscie nie do konca;], powtarzam ze tylko tak slyszalem. Czy jest to prawda???
a czy widzisz sens ladowania naladowanego akumulatora

Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
czesio251 napisał(a):A wlasciwie jak jest z tym akumulatorem, bo slyszalem ze przed ladowaniem akumulatora trzeba go rozladowac oczywiscie nie do konca;], powtarzam ze tylko tak slyszalem. Czy jest to prawda???
Nie.
Rozładowanie było konieczne jedynie w akumulatorkach NiCd. Akumulatory nie lubią głębokiego rozładowania.
elcommendante napisał(a):a czy widzisz sens ladowania naladowanego akumulatora
Tak.
Jak nie używasz aku to trzeba go co 2-3 miesiące podładowywać.
Akumulator stojąc nieużywany traci zgromadzoną energię. A jak leży rozładowany to ulega zasiarczeniu, czyli niszczy się.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
-
Grubas - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 908
- Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
- Lokalizacja: Poznań
Grubas napisał(a):czesio251 napisał(a):elcommendante napisał(a):
a czy widzisz sens ladowania naladowanego akumulatora
Tak.
Jak nie używasz aku to trzeba go co 2-3 miesiące podładowywać.
Akumulator stojąc nieużywany traci zgromadzoną energię. A jak leży rozładowany to ulega zasiarczeniu, czyli niszczy się.
zatem mowimy o doladowywaniu akumulatora a nie ladowaniu go gdy jest pelny. Calkowicie naladowany akumulator nie bedzie pobieral pradu, wiec raczej nie mozlwie jest jego naladoawnie. Troche sie nie zrozumielismy

Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
elcommendante napisał(a): Calkowicie naladowany akumulator nie bedzie pobieral pradu
No to jak na całego

Nie koniecznie stanie. Zależy od prostownika. Raczej będzie pobierał. Tyle, że zamiast magazynować energię będzie "się gazował" czyli elektrolizował wodę dając tlen i wodór.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
-
Grubas - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 908
- Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
- Lokalizacja: Poznań
Byłem kiedyś u znajomego elektryka z motorem, bo miał problemy z ładowaniem aku. Koleś powiedział że aku można ładować dowolnym prostownikiem o dowolnym natężeniu, ponieważ aku przyjmuje tyle, co mu potrzeba i nie trzeba bawić się w regulacje. Nie wiem czy to prawda, w sumie zdziwiłem się trochę jak mi to powiedział, a wiem że koleś do partaczy nie należy, znam go już z 10 lat, jest dobrym znajomym ojca i niejeden raz już nam robił instalację w samochodach.
Yamaha TeTetka Szyćsetka -> to już przeszłość......w oczekiwaniu na kolejne moto



-
wiklad - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1090
- Dołączył(a): 19/6/2007, 21:52
- Lokalizacja: Trzebiatów /Szczecin
Na pewno po części ma racje ale jeśli nie ustawimy mocy prostownika,to ładowanie dużym prądem uszkodzi płyty w akumulatorze i tyle.
Nie odczujesz tego do razu ale aku zamiast wytrzymać trzy lata wytrzyma 1 sezon.
Nie odczujesz tego do razu ale aku zamiast wytrzymać trzy lata wytrzyma 1 sezon.
-
skwy - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
elcommendante napisał(a):Backdraft napisał(a):teoretycznie wartosc pradu ladowania powinna byc rowna 10% pojemnosci akumulatora - czyli przykladowo jezeli masz aku 8Ah to powinno ladowac sie go 800mA. Jezeli chcesz ladowac wiekszym pradem np. 4A to powinno sie ladowac akumulator co najwyzej 0,5 godziny
i właśnie tym sie rożni teoria od praktyki

Od zawsze miałem padakowaty aku, po 3 dniach jak motorkiem nie jeździłem miałem naporawde spore problemy z odpaleniem go... amperomierz wskazywał średnio od 11.5 do 11.9... przyszła zima moto odstawiłem i zaczełem reanimować go, ładowalem 4A prez całą noc nawet nie wykręcając koreczków celowych... odstawiłem go na jeden dzień dolałem jeszcze elektrolitu do górnych kresek znów go łądowałem tym razem przez godzinke czy dwie... po 2 tygodniach go sprawdzam i ma 12.3

A teraz zapobiegawczo co kilka dni na jedną godzinę podłączam go pod mały zasilacz 0.3A...
- Dokaz
- Świeżak
- Posty: 245
- Dołączył(a): 9/12/2006, 11:58
Wiem ze jest to spory wydatek ale mozna kupic badz zrobic mikroprocesorowa ladowarke / rozladowarke do akumulatorow. Mozna wtedy miec na stale na zime podlaczony aku do ladowarki i procesor sam bedzie badal co dzieiej sie z aku i go odpowiednio ladowal i rozladowywal.
Z tego co pamietam firma AVT ma w ofercie gotowe kity do samodzielnego montazu, z zaprogramowanym procesorem w zestawie, wiec nie musimy chodzic po kolegach elektronikach i prosic i wgranie kodu na procesor. Taka zabaweczka znacznie ulatwia konserwacje akumulatorow, szczegolnie kiedy mamy kilka i chcemy by byly wdobrym stanie. Przydaje sie takze przy ladowaniu akumulatorow zelowych ktore musza miec inny prad ladowania niz mokre kwasowo-olowiowe.
Z tego co pamietam firma AVT ma w ofercie gotowe kity do samodzielnego montazu, z zaprogramowanym procesorem w zestawie, wiec nie musimy chodzic po kolegach elektronikach i prosic i wgranie kodu na procesor. Taka zabaweczka znacznie ulatwia konserwacje akumulatorow, szczegolnie kiedy mamy kilka i chcemy by byly wdobrym stanie. Przydaje sie takze przy ladowaniu akumulatorow zelowych ktore musza miec inny prad ladowania niz mokre kwasowo-olowiowe.
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)

-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
Każde aku cechuje jakaś rezystancja wewnętrzna RW- w nowym aku jest minimalna, z czasem rośnie ; to ona odpowiedzialna jest za samorozładowanie - aku nie trzyma!
1.Ładować 1/10 pojemności aku (STANDART)
2.Ładowanie odsiarczające 1/20 pojemności(rozładować do zera,wylać elektrolit, przepłukać, zalać destylatem i ładować dobę, rozładować żaróweczką 2W i wylać; zalać świeżym elektrolitem i ładować standartowo)- czasem pomaga
Pozdr.
1.Ładować 1/10 pojemności aku (STANDART)
2.Ładowanie odsiarczające 1/20 pojemności(rozładować do zera,wylać elektrolit, przepłukać, zalać destylatem i ładować dobę, rozładować żaróweczką 2W i wylać; zalać świeżym elektrolitem i ładować standartowo)- czasem pomaga
Pozdr.
- leszek40
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 16/2/2008, 13:31
- Lokalizacja: Opolszczyzna
Dokaz napisał(a): i właśnie tym sie rożni teoria od praktyki
Od zawsze miałem padakowaty aku, po 3 dniach jak motorkiem nie jeździłem miałem naporawde spore problemy z odpaleniem go... amperomierz wskazywał średnio od 11.5 do 11.9... przyszła zima moto odstawiłem i zaczełem reanimować go, ładowalem 4A prez całą noc nawet nie wykręcając koreczków celowych... odstawiłem go na jeden dzień dolałem jeszcze elektrolitu do górnych kresek znów go łądowałem tym razem przez godzinke czy dwie... po 2 tygodniach go sprawdzam i ma 12.3
A teraz zapobiegawczo co kilka dni na jedną godzinę podłączam go pod mały zasilacz 0.3A...
Podejrzewam, że po wmontowaniu aku. do moto zdziwisz się, że bateria jest tak samo słaba lub nawet gorsza niż wcześniej.
1. nie dolewa się elektrolitu tylko wody destylowanej. Wlewając elektrolit zwiększyłeś jego stężenie
2. 12,3 (myślę, że podajesz Volty) a nawet jakby miał więcej, nie świadczą o tym, że aku jest sprawne. Pod obciążeniem ta wartość z pewnością znacznie spadnie. Stary akumulator traci swoją "pojemność" i w rezultacie po ładowaniu wartość napięcia może być dobra jednak przy obciążeniu moc szybko spada. (napięcie też)
Tej zimy sam przerabiam ten problem. I po prostu już szukam nowego aku.
leszek40 Ładowanie odsiarczające 1/20 pojemności(rozładować do zera,wylać elektrolit, przepłukać, zalać destylatem i ładować dobę, rozładować żaróweczką 2W i wylać; zalać świeżym elektrolitem i ładować standartowo)- czasem pomaga
Tak z ciekawości... Gdzie to wylewasz??
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Jesli juz o technice
1. Inaczej ladujemy mokry, inaczej zelowy
2. Nie jest prawda ze aku nie powinien byc rozladowany czesciowo i doladowywany
3. Prosze zapoznac sie z wykresami ladowania/rozladowania dla mikroprocesorowej ladowarki ogniw / akumulatorow
4. Aku nie powinien byc przegrzany przy ladowaniu
5. Obszerny artykul o ladowaniu dostepny na elektroda.pl oraz w Elektronice Praktycznej
6. A kto by mnie tam sluchal...
1. Inaczej ladujemy mokry, inaczej zelowy
2. Nie jest prawda ze aku nie powinien byc rozladowany czesciowo i doladowywany
3. Prosze zapoznac sie z wykresami ladowania/rozladowania dla mikroprocesorowej ladowarki ogniw / akumulatorow
4. Aku nie powinien byc przegrzany przy ladowaniu
5. Obszerny artykul o ladowaniu dostepny na elektroda.pl oraz w Elektronice Praktycznej
6. A kto by mnie tam sluchal...
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)

-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
Posty: 35
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości