Ogień z tłumika???
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Ogień z tłumika???
Po założeniu sportowego układu wylotowego marki ARROW (przelotowy) Zaobserwowałem że dy będę lekko manewrował manetką w okolicach 7-10 tys. obr ( czuć że lekko się krztusi przy tych obr. jakby miał za mało paliwa a z wydechu wylatują co chwila iskry i co jakiś czas około 10cm płomień. Co jest powodem tego zjawiska??? dodam że na seryjnym wydechu chodził tak samo ! a ogień nie był widoczny pewnie dlatego że spaliny w seryjnym tłumiku mają dłuższą drogę do pokonania. Czy będzie to za uboga mieszanka w tym przedziale obrotowym??? jak to skorygować? synchro mam zrobione poprawnie, poziomy paliwa też.




sracz 750
- Roki 86
- Świeżak
- Posty: 71
- Dołączył(a): 15/4/2007, 19:01
- Lokalizacja: grabów
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
ale u mnie ten problem był już przed założeniem wydechu! Tak samo strzelał z wydechu przy hamowaniu silnikiem. Jaka może być przyczyna tego jak jest rozgrzany to odpala od razu ale starczy że postoi tak z 10 min i już bez gazu nie zapali będzie kręcił i się zalewał a starczy że choć troszkę gazu dodam i zaraz odpala.
nie wiem co jest grane. jak wkręciłem mu śrubki o 1/2 obrotu z 3 na 2,5 to nie strzela już z wydechu ale gorzej wchodzi na obroty ma jeszcze większą czkawkę w przedziale 6-10tys obr. nie mam pojęcia co na to poradzić ma ktoś jakiś pomysł. jak wkręciłem śrubki to mieszanka jest bogatsza więc czemu w wyższym przedziale obr bardziej sie dławi (mając za mało paliwa
nie pisz 2 postow pod soba, uzywaj opcji edytuj - simonw
nie wiem co jest grane. jak wkręciłem mu śrubki o 1/2 obrotu z 3 na 2,5 to nie strzela już z wydechu ale gorzej wchodzi na obroty ma jeszcze większą czkawkę w przedziale 6-10tys obr. nie mam pojęcia co na to poradzić ma ktoś jakiś pomysł. jak wkręciłem śrubki to mieszanka jest bogatsza więc czemu w wyższym przedziale obr bardziej sie dławi (mając za mało paliwa
nie pisz 2 postow pod soba, uzywaj opcji edytuj - simonw
sracz 750
- Roki 86
- Świeżak
- Posty: 71
- Dołączył(a): 15/4/2007, 19:01
- Lokalizacja: grabów
Prawdę mówiąc w silnikach czterosuwowych w gażnikach wkręcając śrubki składu mieszanki mieszankę się zubaża a nie wzbogaca.
W gaźnikach silników dwusuwowych które mają śrubkę składu mieszanki umieszczoną tuż za mocowaniem filtra powietrza ustawia się odwrotnie wkręcając śrubkę mieszankę się wzbogaca.
Ale tak czy tak spróbuj przysłonić delikatnie wlot powietrza do air boxu i zobaczysz jaka będzie reakcja.
Proponuję przestawić zderzak na iglicy w położenie najniższe wtedy silnik będzie dostawał więcej paliwa i będzie lepiej się wkręcał
W gaźnikach silników dwusuwowych które mają śrubkę składu mieszanki umieszczoną tuż za mocowaniem filtra powietrza ustawia się odwrotnie wkręcając śrubkę mieszankę się wzbogaca.
Ale tak czy tak spróbuj przysłonić delikatnie wlot powietrza do air boxu i zobaczysz jaka będzie reakcja.
Proponuję przestawić zderzak na iglicy w położenie najniższe wtedy silnik będzie dostawał więcej paliwa i będzie lepiej się wkręcał
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Już tak robiłem i do filtra wkładałem 1cm pasek gąbki dookoła żeby zmniejszyć przepustowość filtra, faktycznie lepiej się wkręca ale nie jest jeszcze idealnie a do tego ma już za dużo paliwa powyżej 10tys obr sie zalewa paliwem wolniej się wkręca niż na środkowym rowku na iglicach.
mam teraz 2 opcje do wyboru bo doszedłem ze moduł sterujący jest coś nie halo bo nie steruje elektromagnesami od powietrza( doprowadzanego do głównych dyszy zasilających) więc mogę kupić inny moduł i spróbować czy bedzie git lub tez założyć gaźniki innego typu od srada z 1997r ( które pasują do mnie i sa bez elektroniki, ustawić jak powinno być i cieszyć sie pracą silnika. muszę jeszcze raz posprawdzać wszystkie czujniki, i wtedy zadecyduje, ale jestem bardziej przekonany do tego ze co s nie tak jest z gaźnikami bo przed założeniem wydechu miałem ustawionego idealnie( niestety gąbka w filtrze była potrzebna chodził super, od 7 tys furiat! ale po przejechaniu 20km znów było gorzej bo sie dławił. ( ale z drugiej strony trudno żeby gaźniki się tak szybko rozregulowały..... moze to moduł po przejechaniu tych 20 km pierniczył sprawę, bo nie sterował tymi elektromagnesami ,ciężka sytuacja.
mam teraz 2 opcje do wyboru bo doszedłem ze moduł sterujący jest coś nie halo bo nie steruje elektromagnesami od powietrza( doprowadzanego do głównych dyszy zasilających) więc mogę kupić inny moduł i spróbować czy bedzie git lub tez założyć gaźniki innego typu od srada z 1997r ( które pasują do mnie i sa bez elektroniki, ustawić jak powinno być i cieszyć sie pracą silnika. muszę jeszcze raz posprawdzać wszystkie czujniki, i wtedy zadecyduje, ale jestem bardziej przekonany do tego ze co s nie tak jest z gaźnikami bo przed założeniem wydechu miałem ustawionego idealnie( niestety gąbka w filtrze była potrzebna chodził super, od 7 tys furiat! ale po przejechaniu 20km znów było gorzej bo sie dławił. ( ale z drugiej strony trudno żeby gaźniki się tak szybko rozregulowały..... moze to moduł po przejechaniu tych 20 km pierniczył sprawę, bo nie sterował tymi elektromagnesami ,ciężka sytuacja.
sracz 750
- Roki 86
- Świeżak
- Posty: 71
- Dołączył(a): 15/4/2007, 19:01
- Lokalizacja: grabów
Może być że moduł pieprzyć będzie całą sprawę.jak masz drugi spróbuj a faktycznie może będzie lepiej.
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Z modułem na 100% jest coś nie tak, ponieważ powinien sterować elektromagnesami w sposób że, załącza je w przedziale 2300-5700obr i potem 7300-10000, a ten za każdym razem w innym momencie się włączy albo wcale, albo włączy się i cały czas otwiera elektrozawory, lub też otworzy tylko 1 a na 2 robi zwarcie. Zamówiłem inny moduł z możliwością zwrotu, więc wytrwale czekać do wtorku.
sracz 750
- Roki 86
- Świeżak
- Posty: 71
- Dołączył(a): 15/4/2007, 19:01
- Lokalizacja: grabów
Sytuacja opanowana!
Po bardzo wielu godzinach spędzonych w garażu udało mi się ustawić te gaźniki powiem tylko że cała wina leżała w iglicach.... teraz chodzi Super tak jak jeszcze nigdy dotąd. i przy tym bardzo fajny efekt: strzał ogniem z tłumika przy szybkim odkręceniu i zakręceniu manetki



Po bardzo wielu godzinach spędzonych w garażu udało mi się ustawić te gaźniki powiem tylko że cała wina leżała w iglicach.... teraz chodzi Super tak jak jeszcze nigdy dotąd. i przy tym bardzo fajny efekt: strzał ogniem z tłumika przy szybkim odkręceniu i zakręceniu manetki

sracz 750
- Roki 86
- Świeżak
- Posty: 71
- Dołączył(a): 15/4/2007, 19:01
- Lokalizacja: grabów
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości