jak zwiększyć moment obrotowy
Posty: 9
• Strona 1 z 1
jak zwiększyć moment obrotowy
witka
nie wiem jak obliczyć które rozwiązanie jest lepsze, chce zwiększyć moment w maszynie i mam zasugerowane 2 rozwiązania: chce dodać 7 zębów na tylną zębatkę albo
dodać 2 zęby na tylną, a przednią pomniejszyć o 1 ząb. każda rada się liczy
pozdro



jak pić to wódke, jak palić to blanty, jak jeżdzić to 200 km/h
-
slawekbrodziak - Świeżak
- Posty: 90
- Dołączył(a): 15/1/2007, 18:57
obawiam sie, ze w ten sposob nie zmienisz momentu obrotowego
tak mozna zmienic ewentualnie przelozenie
a jezeli chcesz zmienic moment obrotowy to bardzo prosze: moment obrotowy silnika jest iloczynem wartości siły pochodzącej od ciśnienia gazów działających na tłok oraz długości wykorbienia wału korbowego. Jak wiadomo wykorbienie dla silnika o danej pojemności skokowej ma wartość stałą, więc wartość liczbowa momentu obrotowego jest zależna od wielkości siły działającej na tłok.
zatem czekaja cie ciezkie obliczenia


tak mozna zmienic ewentualnie przelozenie
a jezeli chcesz zmienic moment obrotowy to bardzo prosze: moment obrotowy silnika jest iloczynem wartości siły pochodzącej od ciśnienia gazów działających na tłok oraz długości wykorbienia wału korbowego. Jak wiadomo wykorbienie dla silnika o danej pojemności skokowej ma wartość stałą, więc wartość liczbowa momentu obrotowego jest zależna od wielkości siły działającej na tłok.
zatem czekaja cie ciezkie obliczenia



Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
imo zmienia sie moment. tak samo jak masz reduktor w offroadzie, zmieniasz przełozenie i masz w CH* wiekszy moment obrotowy.
Przy zmianie zebatki nie tyle co zwieksza sie ramie co uzyskuje sie wieksze przyspieszenie przy takiej samej masie r x F = r x m x a co daje wiekszy moment obrotowy:D no ale tak sobie tylko gadam moze sie myle:P
ktoś kiedyś mówił że moc "na wale" przemnaża się przez przełożenie skrzyni i sie otrzymuje moc "na kole". moze tak samo jest z momentem ale tu jeszcze dochodzi zmiana zebatek;)
Przy zmianie zebatki nie tyle co zwieksza sie ramie co uzyskuje sie wieksze przyspieszenie przy takiej samej masie r x F = r x m x a co daje wiekszy moment obrotowy:D no ale tak sobie tylko gadam moze sie myle:P
ktoś kiedyś mówił że moc "na wale" przemnaża się przez przełożenie skrzyni i sie otrzymuje moc "na kole". moze tak samo jest z momentem ale tu jeszcze dochodzi zmiana zebatek;)
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
moment obrotowy silnika jest iloczynem wartości siły pochodzącej od ciśnienia gazów działających na tłok oraz długości wykorbienia wału korbowego. Jak wiadomo wykorbienie dla silnika o danej pojemności skokowej ma wartość stałą, więc wartość liczbowa momentu obrotowego jest zależna od wielkości siły działającej na tłok. dobrze napisane, szkoda tylko że to nie do końca jest tak jak piszesz, to na 1000000% zwiększa przyspieszenie (moment obrotowy) a co za tym idzie zmniejsza prędkość max
jak pić to wódke, jak palić to blanty, jak jeżdzić to 200 km/h
-
slawekbrodziak - Świeżak
- Posty: 90
- Dołączył(a): 15/1/2007, 18:57
A z ciekawości do czego ma posłużyć tez większy moment obrotowy? Bo jeśli chodzi Ci o to żeby moto miał lepsze przyspieszenie albo żeby Ci łatwiej na koło szedł to zębatki w zupełności wystarczą
Zauważ co robią ludzie przy motorkach do stuntu... zębatka prawie jak obręcz koła i jeżdżą
tylko przy takiej zamianie trzeba się liczyć ze trzeba później mielić biegami co chwile no i prędkości na poszczególnych biegach się zmienią... tak jak napisałeś z resztą
a z tymi zębatkami to chyba dobry pomysł bo wielu ludzi tak robi .. nie ?



Romet "Polo" >>> WSK Dudek >>> Yamaha XJ550 >>> Honda VFR 750 rc36
- Xemiz
- Świeżak
- Posty: 44
- Dołączył(a): 3/11/2007, 17:24
- Lokalizacja: Kraśnik
slawekbrodziak napisał(a):moment obrotowy silnika jest iloczynem wartości siły pochodzącej od ciśnienia gazów działających na tłok oraz długości wykorbienia wału korbowego. Jak wiadomo wykorbienie dla silnika o danej pojemności skokowej ma wartość stałą, więc wartość liczbowa momentu obrotowego jest zależna od wielkości siły działającej na tłok. dobrze napisane, szkoda tylko że to nie do końca jest tak jak piszesz, to na 1000000% zwiększa przyspieszenie (moment obrotowy) a co za tym idzie zmniejsza prędkość max
wiesz to jest definicja naukowa i raczej jest do konca tak jak jest napisane

przelozenie momentu obrotowego przez skrzynie biegow na zebatke ma znaczacy wplyw na przebieg jego krzywej i szybkosc osiagania jego maksymalnej wartosci, zatem mozna powiedziec, ze praktycznie nie zmienisz jego wartosci, ale uda ci sie pelniej go wykorzystac. Najistotniejszymi elementami majacymi wplyw na wartosc momentu obrotowego jest np. uklad dolotowy, uklad rorzadu czy masa samego korbowodu. Ale nie ma sensu dalej sie wglebiac w teorie. Biorac za przyklad zwykly rower gorski z kilkoma przelozeniami zebatek i odpowiedz jest jasna.
pytanie jednak brzmialo: jakie zebatki najlepiej zalozyc aby najlepiej wykorzystac moment obrotowy. moim skromnym zdaniem mysle, ze zmiana tylnej zebatki tak o 6-7 zebow bedzie najlepszym rozwiazniem.
niestety nie wiem jak bedzie to wygladac w praktyce, dlatego najlepiej jak zaczekasz na odpowiedz kogos kto zajmuje sie stuntem
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
No to ja dalej poprowadzÄ™ offtopa bo w temacie nic nie mam do powiedzenia
.
Autor nic nie powiedziaÅ‚, że chce zwiÄ™kszyć moment obrotowy silnika, należaÅ‚oby siÄ™ domyÅ›leć, że chodzi o moment na kole……

Autor nic nie powiedziaÅ‚, że chce zwiÄ™kszyć moment obrotowy silnika, należaÅ‚oby siÄ™ domyÅ›leć, że chodzi o moment na kole……
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
-
Grubas - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 908
- Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
- Lokalizacja: Poznań
By zwiększyć moment obrotowy należałoby dodać Turbinę, do tego kute tłoki i korbowody.
Albo włożyć wał o większym promieniu.
Jednak najprościej jeśli dalej interesują nas przeróbki to wymienić silnik. Jeśli nas nie interesują to zmienić motocykl byłoby jeszcze taniej.
A jeśli chcemy skrócić przełożenie to 1 ząb więcej na tylnej zębatce da nam 2 km/h mniejszą prędkość na ostatnim biegu, lub 100 obr/min więcej. (zakładając że przy 5000 obr mamy 100km/h).
Albo włożyć wał o większym promieniu.
Jednak najprościej jeśli dalej interesują nas przeróbki to wymienić silnik. Jeśli nas nie interesują to zmienić motocykl byłoby jeszcze taniej.
A jeśli chcemy skrócić przełożenie to 1 ząb więcej na tylnej zębatce da nam 2 km/h mniejszą prędkość na ostatnim biegu, lub 100 obr/min więcej. (zakładając że przy 5000 obr mamy 100km/h).
falconiforme napisał(a):Matematyczny punkt widzenia na przykladzie:
Obwod kola - 188 cm
Obwod zebatki 1 - 47 zebow * 1.5 cm = 70.5 cm
Wspolczynnik 1 - 188/70.5 = 2.666
Obwód zebatki 2 - 48 zebow *1.5 cm = 72 cm
Wspolczynnik 2 - 188/72 = 2.611
Zakladamy ze standardowo mamy 5000 obr przy 100 km/h.
Po zmianie tylnej zebatki na 48 zebow mamy:
Przy 5000 obr/min mamy (100 km/h)*2.611/2.666 = 97,9 km/h
Przy 100 km/h mamy (5000 obr/min)*2.666/2.611 = 5105 obr/min
100 obrotów więcej, lub 2 km mniej - zależy od punktu widzenia Smile
Pozdrawiam
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
no i "kurde" ziomek spadłeś mi z nieba teraz już jest wszystko jasne... a co do zadanego pytania, przybijam się żle skomponowane sory
jak pić to wódke, jak palić to blanty, jak jeżdzić to 200 km/h
-
slawekbrodziak - Świeżak
- Posty: 90
- Dołączył(a): 15/1/2007, 18:57
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości