Zobacz wÄ…tek - Spalony alternator
NAS Analytics TAG

Spalony alternator

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Spalony alternator

Postprzez koni74 » 15/11/2007, 19:06

Jaka może być przyczyna spalonego alternatora? Dałem alternator do przewinięcia, ładował po zamontowaniu. Założyłem nowy akumulator bo niby okazało się że stary jest do dupy (?) Zdążyłem przejechać trasę do Amsterdamu i z powrotem na granicy już nie zakręcił. Po odpaleniu kablami dojechałem. Sprawa rozładowywania się powtórzyła i okazało się że nie ładuje. Po rozkręceniu - alternator czarny. Gość, ktory przewijał (a wziął ode mnie 450zł) zapiera się że to nie jego wina. Żadnych śladów zwarcia na instalacji, i gdzie tu prawda? :(
Triumph Speed Four
Avatar użytkownika
koni74
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 3/10/2006, 18:19
Lokalizacja: Koszalin


Postprzez jasql » 15/11/2007, 19:47

Regulator. Jak jest niesprawny to rozwali ci alternator.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn


Postprzez koni74 » 16/11/2007, 08:49

A jak sprawdzić regulator?
Triumph Speed Four
Avatar użytkownika
koni74
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 3/10/2006, 18:19
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez skwy » 16/11/2007, 10:51

Trzeba prześwietlić diody prostownicze.
Jak zapewne się domyślasz diody mają za zadanie wyprostować i wyregulować prąd wychodzący z alternatora.
Jeśli któraś z djód pracuje wadliwie to tak jak napisał jasql rozwalić może alternator.
Jeśli chodzi o alternator czarny kolor nie koniecznie musi świadczyć o uszkodzeniu.Trzeba też sprawdzić alternator czy ma przebicie na mase.

W jakim moto to sie stało?
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez elco » 16/11/2007, 12:54

w ksiazce serwisowej znajduja sie opornosci poszczegolnych kombinacji przewodow. musialbys wszystko dokladnie sprawdzic.

latwiejsza metoda jest po prostu sprawdzenie napiecia ladowania przy akumulatorze pod obciazeniem (np.wlaczone swiatla) - powinien wynosic okolo 13,6 V (gdy akumulator jest kompletnie rozladowany - okolo 14,5 V). Jezeli odchylanie od tych wartosci beda duze to mozna od razu wskazac regulator. Jezeli jednak dalej bedziesz mial watpliwosci - to jezeli masz mozliwosc podmiany regulatora pochodzacego z dobrego motocykla to proponuje ci sprawdzic regulator w ten sposob.

oczywiscie mozna w ten sposob dzialac jezeli jest sprawny alternator
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez koni74 » 16/11/2007, 19:37

skwy napisał(a):W jakim moto to sie stało?

W Triumphie Speed Four
Triumph Speed Four
Avatar użytkownika
koni74
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 3/10/2006, 18:19
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez jasql » 16/11/2007, 19:56

Niestety w serwisowce nie ma jakie powinny byc wartosci pradu na regulatorze.
Jak zalozyles alternator to wszystko bylo ok ? Sprawdzales ?
Mozliwe, ze cos sie gosciowi pomylilo jak nawijal uzwojenia (jakis slaby drut z niewlasciwa otulina), to doprowadzilo do spalenia regulatora, a rozwalony regulator na dlugiej trasie wykonczyl alternator. Nie wszystko co nadaje sie do pralki musi wytrzymac wysoka temperature w motocyklu.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn

Postprzez koni74 » 17/11/2007, 09:52

I tu nie jestem pewien. Niby było ładowanie, sprawdzaliśmy. Ale za dwa, trzy dni wyładował się akumulator. Pomyślałem, że może to jego wina i kupiłem nowy. Za dwa, trzy tygodnie pojechaliśmy do Holandii i z powrotem padł. Wymienili mi akumulator na nowy twierdząc, że zdażały się w tej serii wady. Nawet nikt nie sprawdzał ładowania. Ale po paru dniach znowu to samo - i stoi rozbabrany, części do triumpha tylko na ebayu, niestety nie tanie. Gość od przewijania się wypiera, tłumaczy, że to wina jakiegoś zwarcia (chociaż śladu nigdzie nie ma).
Boje się że jak kupię nowy alternator to też się spali
Triumph Speed Four
Avatar użytkownika
koni74
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 3/10/2006, 18:19
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez skwy » 17/11/2007, 09:58

Alternator powinien produkować 60-80volt napięcia prądu zmiennego.Jeżeli tej wartości nie ma to jest uszkodzony.
Jeśli masz takie napięcie to winę za to ponosi prostownik.
Innej metody sprawdzenia nie widzÄ™.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê