Spalony alternator
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Spalony alternator
Jaka może być przyczyna spalonego alternatora? Dałem alternator do przewinięcia, ładował po zamontowaniu. Założyłem nowy akumulator bo niby okazało się że stary jest do dupy (?) Zdążyłem przejechać trasę do Amsterdamu i z powrotem na granicy już nie zakręcił. Po odpaleniu kablami dojechałem. Sprawa rozładowywania się powtórzyła i okazało się że nie ładuje. Po rozkręceniu - alternator czarny. Gość, ktory przewijał (a wziął ode mnie 450zł) zapiera się że to nie jego wina. Żadnych śladów zwarcia na instalacji, i gdzie tu prawda? 

Triumph Speed Four
-
koni74 - Świeżak
- Posty: 62
- Dołączył(a): 3/10/2006, 18:19
- Lokalizacja: Koszalin
Trzeba prześwietlić diody prostownicze.
Jak zapewne się domyślasz diody mają za zadanie wyprostować i wyregulować prąd wychodzący z alternatora.
Jeśli któraś z djód pracuje wadliwie to tak jak napisał jasql rozwalić może alternator.
Jeśli chodzi o alternator czarny kolor nie koniecznie musi świadczyć o uszkodzeniu.Trzeba też sprawdzić alternator czy ma przebicie na mase.
W jakim moto to sie stało?
Jak zapewne się domyślasz diody mają za zadanie wyprostować i wyregulować prąd wychodzący z alternatora.
Jeśli któraś z djód pracuje wadliwie to tak jak napisał jasql rozwalić może alternator.
Jeśli chodzi o alternator czarny kolor nie koniecznie musi świadczyć o uszkodzeniu.Trzeba też sprawdzić alternator czy ma przebicie na mase.
W jakim moto to sie stało?
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
w ksiazce serwisowej znajduja sie opornosci poszczegolnych kombinacji przewodow. musialbys wszystko dokladnie sprawdzic.
latwiejsza metoda jest po prostu sprawdzenie napiecia ladowania przy akumulatorze pod obciazeniem (np.wlaczone swiatla) - powinien wynosic okolo 13,6 V (gdy akumulator jest kompletnie rozladowany - okolo 14,5 V). Jezeli odchylanie od tych wartosci beda duze to mozna od razu wskazac regulator. Jezeli jednak dalej bedziesz mial watpliwosci - to jezeli masz mozliwosc podmiany regulatora pochodzacego z dobrego motocykla to proponuje ci sprawdzic regulator w ten sposob.
oczywiscie mozna w ten sposob dzialac jezeli jest sprawny alternator
latwiejsza metoda jest po prostu sprawdzenie napiecia ladowania przy akumulatorze pod obciazeniem (np.wlaczone swiatla) - powinien wynosic okolo 13,6 V (gdy akumulator jest kompletnie rozladowany - okolo 14,5 V). Jezeli odchylanie od tych wartosci beda duze to mozna od razu wskazac regulator. Jezeli jednak dalej bedziesz mial watpliwosci - to jezeli masz mozliwosc podmiany regulatora pochodzacego z dobrego motocykla to proponuje ci sprawdzic regulator w ten sposob.
oczywiscie mozna w ten sposob dzialac jezeli jest sprawny alternator
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Niestety w serwisowce nie ma jakie powinny byc wartosci pradu na regulatorze.
Jak zalozyles alternator to wszystko bylo ok ? Sprawdzales ?
Mozliwe, ze cos sie gosciowi pomylilo jak nawijal uzwojenia (jakis slaby drut z niewlasciwa otulina), to doprowadzilo do spalenia regulatora, a rozwalony regulator na dlugiej trasie wykonczyl alternator. Nie wszystko co nadaje sie do pralki musi wytrzymac wysoka temperature w motocyklu.
Jak zalozyles alternator to wszystko bylo ok ? Sprawdzales ?
Mozliwe, ze cos sie gosciowi pomylilo jak nawijal uzwojenia (jakis slaby drut z niewlasciwa otulina), to doprowadzilo do spalenia regulatora, a rozwalony regulator na dlugiej trasie wykonczyl alternator. Nie wszystko co nadaje sie do pralki musi wytrzymac wysoka temperature w motocyklu.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
-
jasql - Bywalec
- Posty: 603
- Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
- Lokalizacja: Londyn
I tu nie jestem pewien. Niby było ładowanie, sprawdzaliśmy. Ale za dwa, trzy dni wyładował się akumulator. Pomyślałem, że może to jego wina i kupiłem nowy. Za dwa, trzy tygodnie pojechaliśmy do Holandii i z powrotem padł. Wymienili mi akumulator na nowy twierdząc, że zdażały się w tej serii wady. Nawet nikt nie sprawdzał ładowania. Ale po paru dniach znowu to samo - i stoi rozbabrany, części do triumpha tylko na ebayu, niestety nie tanie. Gość od przewijania się wypiera, tłumaczy, że to wina jakiegoś zwarcia (chociaż śladu nigdzie nie ma).
Boje się że jak kupię nowy alternator to też się spali
Boje się że jak kupię nowy alternator to też się spali
Triumph Speed Four
-
koni74 - Świeżak
- Posty: 62
- Dołączył(a): 3/10/2006, 18:19
- Lokalizacja: Koszalin
Alternator powinien produkować 60-80volt napięcia prądu zmiennego.Jeżeli tej wartości nie ma to jest uszkodzony.
Jeśli masz takie napięcie to winę za to ponosi prostownik.
Innej metody sprawdzenia nie widzÄ™.
Jeśli masz takie napięcie to winę za to ponosi prostownik.
Innej metody sprawdzenia nie widzÄ™.
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości