Olej do lag SUZUKI BANDIT 600 jaki?
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Olej do lag SUZUKI BANDIT 600 jaki?
Prosze o pomoc mam do wymiany olej w lagach bo wyciekl i mam problem.Katalogowo jest 5W i podobno 525ml do lagi , a zdania mechanikow podzielone ze 5 bedzie za mieka i wlac 10 W a natomias inni mowia ze bedzie bardziej stukalo zawieszeni . Prosze o porady HELP ME.
p.sto jest bandit 2001r
p.sto jest bandit 2001r
- MarioPro
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 20/5/2007, 18:40
- Lokalizacja: tarnów
Kupiłem sprężyny progresywne WIRT-a i wlałem 10W i jak trafie na głębszą studzienkę to wali ostro.
Miałem wcześniej miękkie zawiechy i prawdopodobnie poprzedni właściciel wlał 10W (twardy) i nie było źle.
Jak wyjąłem oryginał to była tam sprężyna plus rurka dystansująca (czyli pół zawieszenia
).
WIRT to sprężyna długa, którą ładuje się zamiast [spręzyny + rurki].
Znalazłem że trzeba wlać 521 cm3. Kupiłem litr a w drugiej wlałem silnikowy syntetyczny olej (za poradą mechaników).
Pewnie zmienię na 5W jeśli jest bardziej miekko na tym oleju.
Jeśli masz wyrobione zawieszenie(moto nurkuje ( po 30 000 km)) wlej 10w jeśli nie 5w.
Miałem wcześniej miękkie zawiechy i prawdopodobnie poprzedni właściciel wlał 10W (twardy) i nie było źle.
Jak wyjąłem oryginał to była tam sprężyna plus rurka dystansująca (czyli pół zawieszenia

WIRT to sprężyna długa, którą ładuje się zamiast [spręzyny + rurki].
Znalazłem że trzeba wlać 521 cm3. Kupiłem litr a w drugiej wlałem silnikowy syntetyczny olej (za poradą mechaników).
Pewnie zmienię na 5W jeśli jest bardziej miekko na tym oleju.
Jeśli masz wyrobione zawieszenie(moto nurkuje ( po 30 000 km)) wlej 10w jeśli nie 5w.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
ja po prostu mysle, ze to kwestia upodoban kierowcy. Musisz isc na jakis kompromis. Podejrzewam, ze jak wlejesz 5W motocykl moze plywac na zakretach, przy gwaltowniejszych przyspieszeniach kolo moze uciekac. Jezeli wlejesz 10W to wtedy zlikwidujesz pierwszy problem, ale z kolei zawieszenia moze troche glosnie stukac i odskakiwac na dziurach. Byc moze uda sie jakos wyregulowac zawieszenie, ale zwykle jezeli chodzi o lagi "jedno robi sie kosztem czegos innego"
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Niestety w Bandit zawieszenie nie jest regulowane. Jedynie napięcie wstępne sprężyny w tylnym amortyzatorze.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
wlalem 5 i jest tragedia zawieszenie dobija do konca na kazdym mnkejszym dolku czyli radzice wlac 10w czy 15 teraz a moze podsuna mi pomysl kolega ze podsruby podlozyc podkladke co spowoduje wieksza sile wstepna sprezyn ??? co wy na to ?? co robic
- MarioPro
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 20/5/2007, 18:40
- Lokalizacja: tarnów
Widzisz, oryginalne zawiechy w B6 mają charakterystykę liniową więc skrócisz tylko skok zawieszenia przez dołożenie podkładki (dość dużych rozmiarów).
Jak zmienisz olej to prawdopodobnie będzie lepiej ale to zabawa na kilka tysięcy (max 10 tys km). Tak było u mnie. Po 30 000 km trzeba kupić nowe sprężyny koszt - 340 zł za WIRTH. Są to spręźyny progresywne - czyli czym mocniej dociskasz tym większy opór.
U mnie zamieniam olej na 5W bo 10W jest za twardy na nowe sprężyny. Mam nadzieje że nie będzie mi tak walił na studzienkach.
Jak zmienisz olej to prawdopodobnie będzie lepiej ale to zabawa na kilka tysięcy (max 10 tys km). Tak było u mnie. Po 30 000 km trzeba kupić nowe sprężyny koszt - 340 zł za WIRTH. Są to spręźyny progresywne - czyli czym mocniej dociskasz tym większy opór.
U mnie zamieniam olej na 5W bo 10W jest za twardy na nowe sprężyny. Mam nadzieje że nie będzie mi tak walił na studzienkach.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Ja w swoim bandicie wlałem 15W i jest nieco lepiej niz na 10W, ale przód tez często dobija gdy jade obładowanym moto (pasażer+bagaże) na wybojach. Do normalnej jazdy jest spoko - spróbuj takiego rozwiązania.
Sprzedam Suzuki Bandit 600S 2003
-
mlody-pawel - Świeżak
- Posty: 343
- Dołączył(a): 20/9/2007, 14:51
- Lokalizacja: Kraków
No i BOMBA:
Okazało się że wlałem za dużo bo 560 ml do lewej i 535 ml do prawej goleni dlatego tak mi walił na większych nierównościach.
Wlałem 5W do lag. Myślałem że w B6 dobrego zawieszenia nie można mieć , a jednak.
5W ( dokładnie odmierzone 521 cm ) + sprężyny WIRTH = nie czuję dziur, motocykl nie nurkuje i nie dobija.
Testowałem przy szybkiej jeździe na prawdziwie niedobrej drodze - szybkie przyspieszanie i ostre późne hamowanie.
NaprawdÄ™ super sprawa polecam.
+++++++++++++
EDIT:
Obecnie mam sprężyny WIRTH + 15W olej, zawieszenie jest dość twarde, ale się sprawdza znakomicie.
Okazało się że wlałem za dużo bo 560 ml do lewej i 535 ml do prawej goleni dlatego tak mi walił na większych nierównościach.
Wlałem 5W do lag. Myślałem że w B6 dobrego zawieszenia nie można mieć , a jednak.
5W ( dokładnie odmierzone 521 cm ) + sprężyny WIRTH = nie czuję dziur, motocykl nie nurkuje i nie dobija.
Testowałem przy szybkiej jeździe na prawdziwie niedobrej drodze - szybkie przyspieszanie i ostre późne hamowanie.
NaprawdÄ™ super sprawa polecam.
+++++++++++++
EDIT:
Obecnie mam sprężyny WIRTH + 15W olej, zawieszenie jest dość twarde, ale się sprawdza znakomicie.
Ostatnio edytowano 26/5/2008, 09:53 przez falconiforme, łącznie edytowano 4 razy
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Po wczorajszym programie w TVN Turbo przymiarke robie do zmiany oleju w lagach. Pościągałem kilka instrikcji obsługi z neta i tam podają ze powinno się wlac olej 10 W 506-510 ml. Tam jest jeszcze taka porada jak dokładnie odmierzyc olej.Bo wiadomo ze coś tam w lagach zostanie starego. Dlatego proponują na sciśniętej ladze na maxa ze olej powinien być na poziomie 116-112 mm od krawędzie lagi. Można to sprawdzić miarką.
- bandit'a
- Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 6/9/2007, 18:09
- Lokalizacja: zary
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości