"Klejące" się sprzęgło...Problem...
Posty: 11
• Strona 1 z 1
"Klejące" się sprzęgło...Problem...
Witam.... potrzebuję pomocy bardziej doświadczonych motocyklistów a mianowice: motor APRILIA RS 250 został rozkręcony na części pierwsze i złożony z powrotem. Mam problem ze sprzęgłem - po zalaniu silnika olejem takim jak podaje serwisówka czyli półsyntetyk 20W-50 do silników czterosówowych ( motor jest dwusówem) "znika" sprzęgło, wygląda to tak jakby olej "sklejał" tarcze sprzęgłowe. Po bardzo dobrym rozgrzaniu silnika sprzęgło chodzi prawidłowo - rzadko są jakieś małe problemy z wrzuceniem biegu. Po spuszczeniu oleju i przepłukaniu silnika sprzęgło na sucho chodzi idealnie. Olej po przebiegu kilkudziesięciu do kilkuset kilometrów jest mętny , olej wymieniałem już 3 razy , wczoraj rozkręciłem silnik i sprawdziłem co tam się dzieje w środku - wszystko niby OK. No i teraz mam tylko 2 pomysły:
1. Zalać silnik rzadszym olejem , myślę tu o syntetyku 10W-40
2. Wymienić tarcze sprzęgłowe - zalać olejem hm.. jakim ??
I jeszcze jedno pytanko... brakuje mu mocy na wolnych obrotach w zakresie od 1.500 do 3.000 obrotów dusi się. Gaźniki czyściłem 2 razy - synchronizowałem gaźniki wg serwisówki ale możliwe że jest to zrobione źle. Na pewno nie ciągnie lewego powietrza - co z tym zrobić ?? czy synchro gaźników pomoże ?? a może to wina zaworów wydechowych ?? gdzie szukać przyczyny ??
Pozdro i byłbym wdzięczny za pomoc...
1. Zalać silnik rzadszym olejem , myślę tu o syntetyku 10W-40
2. Wymienić tarcze sprzęgłowe - zalać olejem hm.. jakim ??
I jeszcze jedno pytanko... brakuje mu mocy na wolnych obrotach w zakresie od 1.500 do 3.000 obrotów dusi się. Gaźniki czyściłem 2 razy - synchronizowałem gaźniki wg serwisówki ale możliwe że jest to zrobione źle. Na pewno nie ciągnie lewego powietrza - co z tym zrobić ?? czy synchro gaźników pomoże ?? a może to wina zaworów wydechowych ?? gdzie szukać przyczyny ??
Pozdro i byłbym wdzięczny za pomoc...
- Aprilia RS 250
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 14/3/2007, 23:15
- Lokalizacja: Zamość
-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
Hm... nie jestem do końca przekonany....
dane z serwisówki: Transmission oil type (semisyntetic) SAE 20W-50 - A.P.I. SG - CCMC G-4 co jeszcze dziwniejsze do APRILI RS 250po liftingu w 1998 roku zaleca się olej SAE 75W-90 A.P.I GL-4
Nie mówimy tutaj o simsonie tylko o dwu cylindrowym wysilonym (65KM) motorze. Gdzieś czytałem ,że jest to dość specyficzna konstrukcja i część silnika jest smarowana olejem z dozownika , a część olej ze skrzyni. Trochę obawiam się zastosowania innego oleju - czy nie uszkodzę silnika ??
dane z serwisówki: Transmission oil type (semisyntetic) SAE 20W-50 - A.P.I. SG - CCMC G-4 co jeszcze dziwniejsze do APRILI RS 250po liftingu w 1998 roku zaleca się olej SAE 75W-90 A.P.I GL-4
Nie mówimy tutaj o simsonie tylko o dwu cylindrowym wysilonym (65KM) motorze. Gdzieś czytałem ,że jest to dość specyficzna konstrukcja i część silnika jest smarowana olejem z dozownika , a część olej ze skrzyni. Trochę obawiam się zastosowania innego oleju - czy nie uszkodzę silnika ??
- Aprilia RS 250
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 14/3/2007, 23:15
- Lokalizacja: Zamość
Jaki ty wlałeś w końcu olej bo olej do skrzyni 20 w 50 to nie to samo co olej silnikowy do czterosówów 20w 50. Jak wlałeś normalny silnikowy to rozbierz umyj wszystko pistoletem z rozpuszczalnikiem i zalej dokładnie takim olejem jak zaleca producent czyli olejem do motocyklowych skrzyń biegów o specyfikacji SAE 75W-90 A.P.I GL-4. Jeśli nalałeś tam normalnego 20W 50 to nic dziwnego przecież zanim ten olej sie rozgrzeje to jest jak smar.
-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam


Pierwszym razem zalałem FUCHS Silkolene Super 4 20W-50 - dość ubogi opis nie ma nic o mokrym sprzęgle "Molecularly Converted 4-stroke engine oil for all modern motorcycles"
a potem Valvoline DuraBlend 20W-50 no i tu pisze: Wet clutch compatible"
No nic... kupiłem MOTUL 10W-40 do dwusówów - za chwile zaleję to się zobaczy - jak nie pomoże to chyba trzeba będzie zainwestować w nowe tarcze sprzęgłowe.
- Aprilia RS 250
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 14/3/2007, 23:15
- Lokalizacja: Zamość
Hm... no niestety zero poprawy.... a nawet gorzej bo coś się stało z motorem. Pali od pierwszego kopa ale każda próba włożenia biegów powoduje zgaśnięcie motoru tak jakby odcinało zapłon. Jakieś propozycje ??
- Aprilia RS 250
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 14/3/2007, 23:15
- Lokalizacja: Zamość




- Aprilia RS 250
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 14/3/2007, 23:15
- Lokalizacja: Zamość
Mam jako takie pojęcie o mechanice - bez wykształcenia - jestem samoukiem. Mam już "trochę" latek i ostatnio siedziałem na ETZ 150 - 15 lat temu
Generalnie wszystko co można samemu zrobić w garażu bez specjalistycznego sprzętu robię sam. Ponieważ mam zamiar pojeździć trochę tym motorem rozebrałem do ostatniej śrubki i złożyłem z powrotem (rozsypane łożysko na korbowodzie , porysowanie , i pozacierane tłoki) wszystko wyczyszczone, nasmarowane , wymieniony olej i uszczelniacze w lagach itd. no i... jak widzisz "jakoś" to jeździ...
a na tę stopkę bym nie wpadł... w Emzetce tego zdaje się nie było... 



- Aprilia RS 250
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 14/3/2007, 23:15
- Lokalizacja: Zamość
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości