Problem przy przerzucaniu z 1-ki na N i N-ki na 1-kÄ™
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Problem przy przerzucaniu z 1-ki na N i N-ki na 1-kÄ™
Witajcie,
Mam taki problem w XJ 600. Jak stoję sobie na światłach (dojeżdżając, zwalniając zbijam do 1-ki) i chcę odrobinę zluzować rękę to staram się wrzucić na luz. Ale nie zawsze wskoczy, a czasem jak podbiję delikatnie i odpuszczam to po sekundzie potrafi się lampka zapalić. Powiedzmy, że to jeszcze pół biedy, ale gorzej jest, że często z tej N-ki nie mogę wbić pierwszego biegu! Lekko, mocniej, z kopa - nie ma znaczenia, po prostu nie ma i już. Owszem czytałem o dwóch sposobach - bujnąć trochę moto albo popuścić lekko sprzęgło i jeszcze raz wcisnąć - tylko to też nie zawsze pomaga.
Czy to kwestia problemów ze sprzęgłem? A może skrzynia?
Problemów nie ma podczas jazdy, tylko na postoju. Oprócz tego przy wrzuceniu 1-ki z luzu jest odczuwalne wyraźne szarpnięcie. Natomiast nie ma takiej sytuacji, że przy wciśniętym sprzęgle motocykl próbuje odjechać.
Mam taki problem w XJ 600. Jak stoję sobie na światłach (dojeżdżając, zwalniając zbijam do 1-ki) i chcę odrobinę zluzować rękę to staram się wrzucić na luz. Ale nie zawsze wskoczy, a czasem jak podbiję delikatnie i odpuszczam to po sekundzie potrafi się lampka zapalić. Powiedzmy, że to jeszcze pół biedy, ale gorzej jest, że często z tej N-ki nie mogę wbić pierwszego biegu! Lekko, mocniej, z kopa - nie ma znaczenia, po prostu nie ma i już. Owszem czytałem o dwóch sposobach - bujnąć trochę moto albo popuścić lekko sprzęgło i jeszcze raz wcisnąć - tylko to też nie zawsze pomaga.
Czy to kwestia problemów ze sprzęgłem? A może skrzynia?
Problemów nie ma podczas jazdy, tylko na postoju. Oprócz tego przy wrzuceniu 1-ki z luzu jest odczuwalne wyraźne szarpnięcie. Natomiast nie ma takiej sytuacji, że przy wciśniętym sprzęgle motocykl próbuje odjechać.
- lazarus
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 6/3/2021, 13:07
Re: Problem przy przerzucaniu z 1-ki na N i N-ki na 1-kÄ™
Z tego co piszesz pewnie dojezdzasz na sprzegle... u mnie zawsze jak redukuje do 2 to luz wystarcxzylo lekko z wyczuciem pukac i byl luz
jak bardziej sie puklo to 1wskakiwala... a jak staniesz na np 2 to musisz lekko popuscic sprzeglo zeby wbic luz lub 1 bo moto nie ma synchronizatorow.
Ogolnie mysle ze to cos Ty robisz zle...
jak bardziej sie puklo to 1wskakiwala... a jak staniesz na np 2 to musisz lekko popuscic sprzeglo zeby wbic luz lub 1 bo moto nie ma synchronizatorow.
Ogolnie mysle ze to cos Ty robisz zle...
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1589
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości