Zobacz wątek - Skad taka duża moc ?
NAS Analytics TAG

Skad taka duża moc ?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Skad taka duża moc ?

Postprzez riderR » 8/9/2007, 18:11

Witam !

Chciałbym sie dowiedzieć skad w motocyklach o małej pojemności bierze się taka moc ? Ogólnie wiem o co chodzi o zakres obrotow itp. ale interesuja mnie konkrety :wink:


Pozdrawiam !
riderR
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 13/8/2007, 18:17
Lokalizacja: Sosnowiec


Postprzez motoman » 8/9/2007, 19:18

Silniki o małym skoku tłoka ( i stosunkowo dużej średnicy ) uzyskują wysokie obroty a co za tym idzie dużą moc. Np silniki F1 z 2,5 litra mają 750 koni mechanicznych? <możecie mnie poprawiać:P> no to mniej wiecej tyle:)
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez mar111cin » 8/9/2007, 22:31

z tego że to są dwutakty, czterowsuwy zawsze będą miały mniej koników z tej samej pojemności. Najlepiej by było wstawić silnik wankla, wtedy moc by była jeszcze większa. (np jakaś mazda taki ma i z pojemności 1,3 ma dużo ponad 200koni). W sumie w takich małych motocyklach są wstawiane dwusuwy też ze względu na bardzo prostą budowe i schemat działania.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez VCO » 8/9/2007, 23:41

Nie rozumiem włąśnie tego silnika wankla
wiem ze to ma mazda która mi sie zajebiscie podoba to chyba RX-8? Mzoecie mi wytłuamczyć co on ma takiego ze z 1.3 masz 200 koni?

A co do 2T sportowych mają zawory wydechowe które poprawiają kompresje oraz wydalanie spalin
motory bez zaworów wydechowych o takich samych pojemnosciach maja mniejsze osiągi typu DT NS RD 125 i ogulnie te zacofane konstrukcje... WSK :D

Mają jeszcze specjalnie przystosowane do tego cylindry kryte odpowiednimi materiałami

PS: Na tor sa budowane 125 nawet 50 konne :!:
Ale jeżdza kilka wyścigów i nowy "silnik"
Bóg stworzył człowieka po to żeby jeździł motorem :D
Avatar użytkownika
VCO
Świeżak
 
Posty: 247
Dołączył(a): 18/8/2007, 10:46
Lokalizacja: Z przed biurka

Postprzez jasql » 9/9/2007, 00:05

Jezeli silnik 4T potrzebuje 2 obrotow na jeden cykl, 2T jeden obrot na jeden cykl a silnik wankla np. 3 (najczesciej spotykany trojkatny rotor, a tutaj inne http://www.rotativementvotre.org/histoire0.php ) cykle na jeden obrot.
Link skopiowac i przejsc bo ma polski znaczek :oops:
Kod: Zaznacz cały
http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_z_tłokiem_obrotowym
Załączniki
wankel.gif
Zasada dzialania silnika z tlokiem obrotowym (Wankla)
wankel.gif (194.49 KiB) PrzeglÄ…dane 2851 razy
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn

Postprzez VCO » 9/9/2007, 00:20

Super dzieki ze mi to zobrazowałes juz teraz wiem o co chodziło kolesiowi myslałem ze zamiast okragłego tłoka jest cylinder trujkatny i tłok nie rozmumiałem a tu taki manewr :) Zobaczcie na mała powierzchnie styku tłoka z cylindrem :idea:
Bóg stworzył człowieka po to żeby jeździł motorem :D
Avatar użytkownika
VCO
Świeżak
 
Posty: 247
Dołączył(a): 18/8/2007, 10:46
Lokalizacja: Z przed biurka

Postprzez mar111cin » 9/9/2007, 00:44

no i wychodzi że 4suw na dwa obroty wału ma jeden suw pracy, 2suw na dwa obroty wału ma dwa suwy pracy, a wankiel na dwa obroty wału ma 6 suwów pracy. Wydajnośc wiadomo dużo większa, ale też co za tym idzie i spalania :/
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez jasql » 9/9/2007, 00:57

Nic nowego z tym spalaniem.
Moc nie bierze sie ze zwiekszenia dawki powietrza tylko paliwa. Te skuterki ktore z 50cc wyciagaja 50 KM chyba nie zadowalaja sie 2 litrami na 100km.
Zakladajac podtlenek potrzeba dodatkowej porcji paliwa, to samo z turbina. Nawet ingerencja w dolot i wydech powinna wiazac sie ze zwiekszeniem dawki paliwa. Chwilowo nie mozna pogodzic mocy z oszczednoscia, chociaz niedawno wymyslono silnik (na razie prototyp) wysokoprezny na benzyne. 1800cc = 238KM, 400Nm a do tego tylko 6 litrow benzyny na 100km.
Kto nie wierzy to proszzzzzz http://motoryzacja.interia.pl/szukaj/ne ... owy,950044
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn

Postprzez riderR » 9/9/2007, 07:48

Dzięki panowie , już wszystko wiem :wink:
Jak jeszcze ma ktos ciekawe informacje to niech pisze :wink:
riderR
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 13/8/2007, 18:17
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez hefron » 10/9/2007, 07:47

Ja dodam, że silnk wankla był użyty najpierw w Mazdzie RX-7 i przy pojemności 1308 cc ma 250 kucy, ale za to pali 16l/100km. RX-8 zastąpiło RX-7 i też ma silnik wankla. Mazda zrobiła też taki silnik na wodór i władowali go do RX-8 :D
Avatar użytkownika
hefron
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1394
Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
Lokalizacja: Suchowola

Postprzez mar111cin » 10/9/2007, 09:42

Hefron a czy ten silnik z RX-7 nie był przypadkiem dość awaryjny i cieknacy?
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez hefron » 10/9/2007, 10:19

W RX-7 faktycznie silnik ten był niedopracowany. Problemy sprawiały wycieki. Czasami też po prostu konstrukcja nie wytrzymywała, gdyż w tym silniku są inne przeciążenia i siły i buduje się go z innych materiałów/stopów niż konwencjonalne silniki. Mazda po doświadczeniach z RX-7 zrobiła nowy silnik w RX-8 pozbawiony większości wad z poprzedniego modelu. Silnik RX-8 zdobył jakieśtam nagrody za najlepszy silnik, nie znam szczegółów. Trzeba by doczytać.
Avatar użytkownika
hefron
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1394
Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
Lokalizacja: Suchowola

Postprzez kodi » 10/9/2007, 15:57

silnik akurat w mazdzie ma pojemność 1.3 ale nie zapominajcie że tak naprawde to są w nim dwa rotory każdy o pojemności 1.3l. Co do wycieków to owszem są one nadal problemem ale rozwiązano wchodzącą w ramy przeglądu bodajże co 30 tyś km uszczelniaczy.
ZX10R RULESSSSS
kodi
Świeżak
 
Posty: 82
Dołączył(a): 30/5/2007, 07:13
Lokalizacja: wrocław

Postprzez motoman » 10/9/2007, 17:24

Każdy o pojemnosci 1.3? no nie wiem... a jak masz silniki np. 2.0 to kazdy cylinder masz 2 litrowy? no nie... cos mi sie wydaje ze baje piszesz...
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez kodi » 10/9/2007, 18:47

hehe poszukaj a znajdziesz. Jest tak jak napisałem.
kodi
Świeżak
 
Posty: 82
Dołączył(a): 30/5/2007, 07:13
Lokalizacja: wrocław

Postprzez motoman » 10/9/2007, 19:09

tralalalalala:P

" połączeniu z nowym silnikiem RENESIS o dwóch wirujących tłokach i mocy 170 KW (231KM) / 8.200 i moment 211 / 5.500 przy pojemności zaledwie 1308 cm3 (2x654 cm3)"

http://www.mazda.warszawa.pl/salon_mazd ... a_rx8.html

:)
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê